Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:35

Dank u, nu lees ik nergens bij mazelen dat die verplicht zijn, dat is het schema dat ze geven, dat we maar volgens mij geen verplichting.

Vind het wel raar dat je met iets afkomt, waar je zelf het niet van weet. Hoe kan je weten dat er mazelenuitbraak is bij verplichte vaccinatie, terwijl je nog niet weet waar dit was? Of neem je het maar over van een site waar je dat gelezen hebt?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:53

pmarena schreef:
Het poliovaccin zoals je het omschreef dat was juist gevaarlijk inderdaad, 1 van de eerste foutjes van de producenten zullen we maar zeggen ;)

Grappig dat je dat als foutje ziet. Het is namelijk precies zoals jij graag ziet hoe een vaccin gegeven dient te worden. Zonder allerlei extra hulpstoffen die schadelijk kunnen zijn.
Het dode virus injecteren met wel die hulpstoffen gaf geen extra problemen, waardoor steeds meer landen daarop zijn overgestapt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:08

nuscaniels schreef:
pmarena schreef:
Het poliovaccin zoals je het omschreef dat was juist gevaarlijk inderdaad, 1 van de eerste foutjes van de producenten zullen we maar zeggen ;)

Grappig dat je dat als foutje ziet. Het is namelijk precies zoals jij graag ziet hoe een vaccin gegeven dient te worden. Zonder allerlei extra hulpstoffen die schadelijk kunnen zijn.
Het dode virus injecteren met wel die hulpstoffen gaf geen extra problemen, waardoor steeds meer landen daarop zijn overgestapt.

Doel je op het suikerklontje van Sabin?

Verder, ik vraag me af wat er wordt verstaan over 'het doormaken van de ziekte in een gecontroleerde omgeving'. Gecontroleerd door wie? Door artsen misschien, die normaal adviseren te vaccineren en die je niet vertrouwt? Maar okee...
Wees je ervan bewust dat de ziekten waartegen wordt gevaccineerd virussen zijn. Voor virussen is GEEN medicijn. Niks, nope, niente. Je kunt rust nemen en sinaasappelsap drinken, veel verder kom je niet. Dan kun je wachten op complicaties en mag je alsnog met antibiotica gaan strooien... Ik snap echt niet waarom je dat zou willen :\ Als iemand polio krijgt en bij de 5% hoort voor wie het niet goed gaat is er gewoon geen houden aan.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:25

5% die kan overlijden aan polio, of 0,01 die bijwerkingen zou kunnen krijgen van vaccinaties.

Ik weet wat ik liever heb.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:38

maava schreef:
5% die kan overlijden aan polio, of 0,01 die bijwerkingen zou kunnen krijgen van vaccinaties.

Ik weet wat ik liever heb.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Echt hoor. Ik verbaas me echt in dit topic..het is wel duidelijk dat de babyboomers geen idee hebben van wat die ziektes zijn..

Nee hoor, laat mijn kind maar lekker polio krijgen, want stel je voor dat hij bij de 0.01 procent kinderen hoort die last krijgen van de enting. Nee, dan kies is liever voor 5 procent kans op ernstige blijvende schade of de dood bij polio, want dat is nog een beetje natuurlijk, heb ik hem in ieder geval niets slechts ingespoten... }:0

(Enne, over die facebook pagina´s: die heb je ook over de onderwerpen dat alle paardenhouders mishandelaars zijn, dat de hele verkiezing met Trump en Clinton vooropgezet plan was en dat president Bush himself te Twin Towers invloog...ik denk dan altijd weer aan een filmpje over dat getinte medemensen onze banen zouden afpakken.
Staat er een of andere tokkie met een verslaggever te discussiëren over racisme e.d.
Verslaggever: maar hoe weet u dan dat ze onze banen afpakken?
Tokkie; Dat heb ik gelezen op facebook.. :'))

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:48

Maar Europa is poliovrij verklaard... Ja, nu nog wel. Midden-oosten is het nog een serieuze bedreiging, en oorlogslanden zoals Syrië.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:54

Jep, en die komen in grote getale hierheen en die virussen houden zich niet aan de landsgrenzen helaas.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 00:03

Ik heb het hele topic gelezen (met groeiende verbazing). Kan het niet laten om toch even te reageren.

pmarena schreef:
Je kan eigenlijk elke vraag van het ene "kamp" beantwoorden met dezelfde tegenvraag....dat maakt het zo lastig :)

Wat ook niet helpt is om kritische prikkers meteen "anti-vaxxers" te noemen want lang niet iedereen die zijn bedenkingen heeft bij de veiligheid van de prikschema's heeft helemaal niet gevaccineerd :)

Je vind dus mensen die "geloven" dat vaccinaties goed zijn eigenlijk ook een stelletje dombo's die zomaar achter de farmaceutische industrie aanlopen zonder na te denken. Je doet zelf dus, inderdaad, precies hetzelfde.

pmarena schreef:
Dus om je vraag te beantwoorden: Hoe weet iedereen die zo pro is, waarom het "goed" is?
Volgens het kritische kamp praten ze gewoon domweg de CDC / RIVM na. Of de dokters die het CDC / RIVM napraten....die hun info weer simpelweg van de producenten hebben.

Het kritische kamp baseert zich op verschillende medici die de diepte in gegaan zijn met onderzoek naar de vraag hoe het toch kan dat ze steeds meer vaccinatie-schade zien. Daarvan kun je er vast zonder al te veel moeite een paar vinden via Google, of via een paar linkjes die ik heb geplaatst vind je ook al wat :)

Hier gaat het verschil tussen de anti-vaxxers en de pro-vaxxers een beetje spelen. Jij doet heel veel onderzoek, maar allemaal op de interwebs. En we weten allemaal dat wat er op de interwebs staat niet altijd waar is. Voorbeeldje - een kort rondje Google leert me dat bedrijven onze hersenen willen controleren door technologie (http://www.newyorker.com/magazine/2016/ ... st-destiny, dat Hillary Clinton eigenlijk dood is (http://www.shortlist.com/news/is-hillary-clinton-dead) en dat de maan niet bestaat (https://www.youtube.com/watch?v=_3axPn65MGM). Daarnaast is in de persoonlijke verhalen op het internet gewoon niet te toetsen of de ervaringen die de ouders of personen hebben gehad aantoonbaar met vaccinaties te maken hebben, of dat dit een link is die ze zelf hebben gelegd. Er is geen medisch onderzoek gedaan, er is geen bewijs behalve "horen zeggen". In my book is dit geen betrouwbaar bewijs.

De "pro-vaxxers" en de overheid baseren zich op onderzoeken die feitelijk (met toetsing, cijfers en controleerbare resultaten). Het aantal doden nav vaccinatie is hier met bronvermelding genoemd (nagenoeg geen), maar ook hoe onderzoeken werken en dat er een behoorlijk intensieve toetsing en controle zit op onderzoeken die te maken hebben met volksgezondheid. En het feit dat er, zie ook dit topic, gewoon écht heel weinig mensen zijn die mensen in de omgeving hebben die vaccinatieschade hebben ondervonden. Ik ken niemand, maar dan ook echt helemaal niemand in mijn omgeving die nadelige gevolgen heeft gehad van een vaccinatie. Ik ben zelf helemaal platgevaccineerd, mijn vriend ook - we zijn in Afrika geweest en hebben dus ook de vaccinaties voor gele koorts, hepatitis A en B en hebben op reis de roze malariapilletjes geslikt. Geen nadelige gevolgen behalve wat stijfheid, en bijkomend voordeel - ook geen enge ziektes.

Wat ik ook bijzonder vind is dat er al sinds 1953 vaccinaties worden gegeven (http://rijksvaccinatieprogramma.nl/Over ... schiedenis < wel een hele onbetrouwbare bron, de boefjes van de overheid die babytjes vergiftigen... sorry, kon het niet laten) en dat pas de laatste paar ja(a)r(en) er in 1x van alles wordt gelinkt aan de vaccinaties. De mensen die als eerste zijn gevaccineerd zijn nu 63, ik denk dat de vaccinaties van nu toch wel wat beter (onderzocht) zijn als de eerste die in 1953 zijn gegeven.

pmarena schreef:
Juist de kritische beweging beseft maar al te goed dat er nog zoveel is dat we niet weten van het menselijk lichaam en het immuunsysteem :j Samen met de slechte ervarings-verhalen uit de praktijk voelt het daarom aan als een gok om zaken in te spuiten die met voortschrijdend inzicht heel goed wel eens veel meer zouden kunnen doen dan alleen dat wat de producent noemt...

Dat is dus het hele puntje - het is geen gok, en het is aantoonbaar en feitelijk niet expirimenteel. Er is veel wat we niet weten, maar ook veel wat we wel weten. Onder andere het effect van vaccinaties, de bijwerkingen ervan en het effect wat het heeft gehad op ziekten zoals polio. Dit is namelijk onderzocht, keer op keer weer, zoals ook blijkt uit dit topic op een betrouwbare manier waarmee lastig fraude te plegen is. Met alle respect, ik vind het een veel grotere, en engere gok om je kindje bloot te stellen aan het risico om een potentieel dodelijke ziekte omdat je vaccinaties niet vertrouwd. Dát is pas een gok.

pmarena schreef:
Mooie opmerking om even over na te denken die ik voorbij hoorde komen is wel dat ze in omschrijving van medicatie als werking datgene kunnen noemen waarvoor ze het medicijn willen verkopen. Maar dat ze de andere werkingen dan "bijwerkingen" noemen :P

Hier: http://rijksvaccinatieprogramma.nl/Bijwerkingen (dezelfde onbetrouwbare bron) staat gewoon gemeld dat een vaccinatie bijwerkingen kan veroorzaken en wordt ook aangespoord deze te melden. Wel bij die andere onbetrouwbare overheidsgigant trouwens.

Je noemt ook steeds economische belangen. De famaceutische industrie zou er een enorm belang bij hebben. Het vaccinatieprogramma wordt echter gefinancieerd door de overheid - er is geen concurrentiestrijd tussen farmaceutische bedrijven om een beter vaccin aan de man te brengen en de overheid heeft er geen economisch belang bij om te vaccineren, behalve dan dat het gunstig is een gezonde bevolking te hebben. Daarnaast is, zoals uit dit topic blijkt, het echt niet zo gemakkelijk om zomaar een medicijn op de markt te brengen, hier gaan vele jaren overheen. Ik zou me iets meer verdiepen in de manier waarop onderzoek wordt uitgevoerd en de resultaten worden getoetst voor je oordeelt over de betrouwbaarheid van informatie van de overheid. De overheid heeft er absoluut geen baat bij kinderen in te spuiten met troep, waarom zouden ze dat in vredesnaam willen?

Om niet geheel offtopic te gaan - ik snap ook niet wat het nut is van een vaccinatie te ontstoren. Naast dat het werk van een vaccinatie al is gedaan, snap ik niet wat zo'n ontstoring dan precies doet en welke schadelijke stoffen het opruimt. De genoemde beschrijvingen hier vind ik retevaag. Daarnaast is ook meerdere malen genoemd dat iedereen niet getoetste, homeopatische zut kan verkopen waarvan dus compleet niet is aangetoond wat het doet (in mijn ogen ook weer een grotere gok dan getoetste medicatie). Of welke schadelijke stoffen het uberhaupt opruimt. Ik denk dat het vooral een goede manier is om mensen geld af te kloppen en angst aan te jagen.

Ik stop de moeite in het typen van zo'n lange post omdat ik het ook ronduit gevaarlijk vind dat mensen overwegen zich niet te laten vaccineren op basis van internet-indianenverhalen waarvan niet is aan te tonen (door middel van degelijk onderzoek) of de getrokken conclusies kloppen. Ik zou er ook geen moeite mee hebben om in ieder geval polio verplicht te maken. De rest zoek je zelf maar uit, maar niet komen huilen als je kindje een of andere nare ziekte krijgt.

Zoals pmarena ook aangeeft is het maar net een kwestie van welke bronnen je gelooft, en ik wordt er oprecht verdrietig van dat mensen niet alleen zo weinig vertrouwen hebben in de overheid maar ook in de wetenschap en de manier waarop onderzoek wordt gedaan.

Hier:
http://rijksvaccinatieprogramma.nl/Veel ... autismebmr

nog wat antwoorden op vragen over de BMR vaccinatie.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 00:19

Ha we zijn weer aangekomen op allerlei onderwerpen die al ter sprake zijn gekomen, en zaken waarop ik zelf niet eens meer hoef te reageren want alles wordt toch al wel op fraaie wijze ingevuld +:)+

Prima, ga ik wel achterover zitten en me verbazen over wat er verder nog zoal voor fraais gepost wordt voordat het topic doodbloed :+

Mocht ik toch nog iets langs zien komen wat ik de moeite waard vind om op te reageren dan doe ik dat misschien maar zo zachtjes aan vind ik het wel weer eens welletjes eigenlijk om mijn energie hier nog verder aan te verspillen. Dus aan allen: veel plezier verder :wave:

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 00:37

nuscaniels schreef:
pmarena schreef:

Ben dan nog steeds benieuwd hoe je dit volgens jou foutje van de producenten wil uitleggen. Je geeft zelf aan minder vertrouwen te hebben in een virus wat als een paard van Troje wordt ingebracht.
Het virus inbrengen op de door jou meer gewenste manier gaf juist meer problemen maar werd voornamelijk gedaan want veel goedkoper.
Veel landen zijn daarna overgestapt op de duurdere manier (inenten) omdat dit veel effectiever is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 01:00

Zucht. Zoals je zou kunnen lezen èn zou kunnen begrijpen heb ik dit gezegd in de context van VEILIGE manieren van via de natuurlijke weg in aanraking brengen met virussen.

Die het mijns inziens meer waard zijn om te onderzoeken dan steeds maar weer kop in het zand voor de problemen en nog maar een tandje erbij met een extra vaccinnetje hier en daar.

Staat toch echt al in het topic hoor....

Ik ben het zachtjes aan echt beu om steeds op allerlei vreemde veronderstellingen te reageren waarop men het antwoord zelf ook wel had kunnen zien dan wel bedenken. Ben nog gek dat ik nog reageer ook :P

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 01:20

Zoals jij dan zou kunnen lezen is er GEEN veilige manier om met bepaalde virussen in contact te komen via de natuurlijke weg.
Oraal zorgde juist voor mensen die het virus nog konden uitscheiden.
95% doorloopt het virus als ziekte onschuldig.
5% doet dat niet en raakt ernstig misvormd, zwaar verlamd of dood.
Ook blijft het virus dan bestaan en dan hadden zoveel landen nu dan ook niet poliovrij geweest.
Het is juist onderzocht en dat wat jij voorstelt is minder effectief en gevaarlijker voor de rest.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 02:49

Wat begrijp je nou eigenlijk precies niet van het mijns inziens waardevol zijn om te onderzoeken (sleutelwoord!) of dat wèl veiliger kan?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 07:58

pmarena schreef:
Wat begrijp je nou eigenlijk precies niet van het mijns inziens waardevol zijn om te onderzoeken (sleutelwoord!) of dat wèl veiliger kan?

Begrijpend lezen doet pijn, snap ik. :(:)
Daarbij vind ik het typisch dat je dit onderzoek wat dan ook weer via al die enge instanties moet verlopen wel goedkeurt. :')

nuscaniels schreef:
Zoals jij dan zou kunnen lezen is er GEEN veilige manier om met bepaalde virussen in contact te komen via de natuurlijke weg.
Oraal zorgde juist voor mensen die het virus nog konden uitscheiden.
95% doorloopt het virus als ziekte onschuldig.
5% doet dat niet en raakt ernstig misvormd, zwaar verlamd of dood.
Ook blijft het virus dan bestaan en dan hadden zoveel landen nu dan ook niet poliovrij geweest.
Het is juist onderzocht en dat wat jij voorstelt is minder effectief en gevaarlijker voor de rest.

Blijf vooral doorgaan met deze soapserie. ;)

Daar bedoel ik dus niet nuscaniels en aanverwante mee. :+
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 14-11-16 08:03, in het totaal 1 keer bewerkt

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 08:00

Maar die hulpstoffen die er bij de vaccinatie in zitten, die ook echt nodig zijn, kan je veel moeilijker of zelfs vrijwel niet via een "natuurlijke" manier toedienen. Behalve zelf boven iemand met mazelen gaan hangen. :+ maar met wat pech word je daar doodziek van. Omdat je dan geen verzwakt virus binnen krijgt, misschien zelfs wel meer virussen, ik wens je imuumsysteem alvast veel sterkte.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 08:09

pmarena schreef:
Zucht. Zoals je zou kunnen lezen èn zou kunnen begrijpen heb ik dit gezegd in de context van VEILIGE manieren van via de natuurlijke weg in aanraking brengen met virussen.

Die het mijns inziens meer waard zijn om te onderzoeken dan steeds maar weer kop in het zand voor de problemen en nog maar een tandje erbij met een extra vaccinnetje hier en daar.

Staat toch echt al in het topic hoor....

Ik ben het zachtjes aan echt beu om steeds op allerlei vreemde veronderstellingen te reageren waarop men het antwoord zelf ook wel had kunnen zien dan wel bedenken. Ben nog gek dat ik nog reageer ook :P

Maar wat is volgens u dan een veilige manier om via de natuurlijke weg in aanraking te komen met het virus?

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 08:10

Neusspray zoals ze eerder in er topic zei.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 08:17

Dat is een griepvaccin geen algemene kinder vaccin.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 08:19

Neusspray met het poliovirus bijvoorbeeld dan?

Dus wel je kind actief ziek willen maken, met de nodige restschade (als het al niet fataal is) maar dan wel luid liggen roepen dat vaccins gevaarlijk zijn en giftige stoffen bevatten, appart mijn inziens.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 09:02

pmarena schreef:

Waarom denk je dat er nog geen onderzoek is geweest naar de beste manier van het toedienen van van een vaccinatie? En stel, dit wordt onderzocht, verwacht je dan dat uit dat onderzoek te concluderen is dat een andere manier van toedienen (noem maar iets - spray of zalf) "veiliger" is? Waarop baseer je dat de huidige manier van vaccineren onveilig is, en hoe verwacht je dat een andere manier van toedienen veiliger gaat zijn?

Oprechte interesse overigens, dank voor je uitgebreide posts steeds. Discussie is heel interessant.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 09:09

Hier: http://rijksvaccinatieprogramma.nl/Veel ... an_vaccins nog uitleg over de bestanddelen van een vaccinatie en hier: http://rijksvaccinatieprogramma.nl/Veel ... Literatuur op basis van welke onderzoeken deze conclusies worden getrokken. Zoals je ziet voornamelijk universiteiten en de CDC, ofwel onafhankelijke instituten die geen economisch belang hebben bij de uitkomst van het onderzoek. Geen onderzoeken van farmaceutische bedrijven.

Dus ook hier weer: welke bronnen geloof je - het internet en de daarop vertelde verhalen, of de overheid en de aangehaalde onderzoeken?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 09:16

Waar ik me keer op keer over blijf verbazen, is dat mensen ervaringsverhalen van oudrrs klakkeloos geloven. Ik ken een aantal van die verhalen in mn directe omgeving, en geen van allen vind ik geloofwaardig. Een van die verhalen komt vsn 2 autistische ouders, veel autisten in de familie, maar kind werd spontaan autistisch na vaccinatie. Direct na de prik, daarvoor nooit wat gemerkt. Door de ouders dan, want opa en oma en een tante hadden allang gemerkt dat het kind anders was dan andere kinderen. Ook ken ik een verhaal van een kindje die een hartafwijking, die normaal gesproken alleen aangeboren voorkomt, kreeg door de vaccinatie. Moeder is er heilig van overtuigd, want ik heb er eerder nooit wat van gemerkt... ehh tsja, dat doort aandoeningen komt ook pas op een bepaald moment aan het licht.

Heel gek is de gedachte van deze ouders ook niet, want je wilt graag begrijpen waarom je kind is, iets wat ongrijpbaar is, is veel lastiger mee om te gaan. Het is iets om tegen te vechten, tegenaan te schoppen.

Om deze (trieste) verhalen voor waarheid aan te nemen en jarenlange wetenschap niet, vind ik op zn zachtst gezegd bizar en naief.

Er wordt aangehaald dat gezonde kinderen de meeste kinderziekten veilig door kunnen maken. En wat nou als je kind/een ban je kinderen niet gezond is? Mn neefje heeft een hersenvliesontsteking doorgemaakt, in de periode daarna waren al deze ziekten levensgevaarlijk voor hem. Als onze kinderen of zm broertje niet geënt waren ze levensgevaarlijk voor hem geweest. Ik zou dat niet op mn geweten willen hebben.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 09:40

pmarena schreef:

Dan snap je nog mijn vraag niet.
Dat onderzoek is er juist geweest met het poliovaccin.
Resultaten gaven aan dat landen die voor de prik kozen een betere dekking hadden en dat het veiliger was voor anderen die nog niet geent waren.
Wat zou er dan nog veiliger kunnen zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 10:05

*wauw* Echt, hier is geen beginnen aan....ik geef het op want dit is mijn energie echt niet waard 8)7

Lopen jullie dan maar huppelend dat rokende gebouw in waar links en rechts mensen uit tevoorschijn komen met brandplekken..... er is vast niks aan de hand want de brandweer staat toch niet voor de deur en het is toch ook niet op het nieuws? Politie heeft er geen lintje omheen gespannen... dat hadden ze echt wel gedaan als het gevaarlijk was :j Het zijn maar gewone mensen die naar buiten komen en je waarschuwen, wat weten die er nu van.

De tijd zal het leren. Het kritische team zal in ieder geval vechten tegen verplichte vaccinaties of meer van die enge plannen :=

:wave:

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 10:08

Als je denkwijze niet zo intens gevaarlijk was, zou ik echt alleen maar heel hard om je moeten lachen. Ik heb mensen al best goede argumenten horen aandragen tegen vaccineren (ondanks dat ik daar zelf anders over denk), maar daar ben jij er absoluut niet 1 van.

In jouw vergelijking staan er heel veel mensen met een rookkanon, en neem jij blind aan dat er brand is omdat iedereen een rookkanon vasthoudt. En nee, inderdaad weten die mensen er niets van. Jij bent daar wel een goed voorbeeld van, je posts getuigen van enorm veel onwetendheid van de werking van het menselijk lichaam, medische zaken en wetenschappelijk onderzoek.