Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 15:03

Ik eet niks, pas als ik terug ben. Heb in het begin wel altijd eerst ontbeten (mn normale ontbijt van havermout, een glas water en een kop thee) maar naarmate ik langer aan het lopen ben merk ik dat ik soms last krijg van dat geklots in mn buik. Voel me tot nu toe prima hierbij, maar als ik straks mn afstand en tijd wil opvoeren dan kijk ik wel even hoe/wat.

Vanmorgen les 19 STR en het was zwaar maar heb het wel helemaal afgemaakt. Volgende keer les 21 want ik ben les 20 kwijt, letterlijk :')

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 15:31

Djilna schreef:
Griekse yoghurt met banaan (en een beetje suiker) :9

Met wat voor fruit kan dit nog meer goed voor het hardlopen? Ik hou echt totaal niet van banaan

Djilna

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 15:33

:)) Ik vind banaan heerlijk, maar heb wel altijd Chiquita. Andere soorten vind ik vaak minder.
En wat fruit betreft, het blijft de beste variant. Maar anders kan eigenlijk alles aan fruit en noten.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:07

interessante vraag! Ik doe een glas water, rennen en daarna pas ontbijten. Volgende week zondag ga ik 5km lopen tijdens de Veluwezoomloop, dan moet ik nog wel even goed over het ontbijt nadenken. Daarstraks heb ik voordat ik ging lopen 2 appels gegeten. Blijkbaar goed genoeg om op te rennen, want....

Jeej!!! *\o/* Ik heb een nieuw PR!! In 1 keer 5,2 km gelopen in 37,18 minuten, met een gemiddelde snelheid van 8,4!! Volgende keer pak ik mijn telefoon vast om de tracker uit te zetten, want dat heeft nog teveel tijd gekost :+ :D Straks mag ik popcorn tijdens de film om het te vieren. :D
Ik baal steeds zo dat ik maar om de 1 a 2 dagen mag lopen! O:)

Ik heb net ook even op internet gekeken bij die Veluwezoomloop. Begin me nu wel een beetje druk te maken over de ondergrond :oo

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:28

Wat zijn jullie allemaal goed bezig! Ik red het echt niet vaker dan om 1x per week te lopen. Zou nu de tijd wel hebben maar ben gebroken en soms kan je dan beter gewoon niet gaan. Wat benangelique zegt over je conditie van de dag is zo waar. Ik herken het helemaal. Ik had na zondag gelukkig nergens last van dus dat is wel fijn. Heb ik het niet te bont gemaakt. Zondag weer lekker :)

Zucchero, niet te hard van stapel heh, ik ken je...teveel is ook niet goed. Je lijf heeft echt soms even tijd nodig om te herstellen. Anders maak je meer kapot dan dat je eraan traint.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:35

Hihi Stella, ik en te fanatiek zijn... nooit toch? :D

Daarom mag ik morgen niet rennen en doe ik zondag een lichtere training.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:38

Braaf :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:15

Ik heb bewust rust ingebouwd deze week. Dinsdag gelopen en mag pas morgen of zondag weer. Maar ik wil nu!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:49

Dan heb je toch nog steeds flink gelopen Amethyst? Ik vind het knap! Ik ontbijt niet voor het lopen, maar een banaantje is wel een goed idee voor wat extra power.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:52

Oh ik miste een hele pagina. Druk hier! :D Ik snapte nooit die mensen die zeiden dat hardlopen/sporten verslavend was. Maar now I get it. Al is de winter straks een prima remedie denk ik.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 10:08

Wat is iedereen goed bezig! Vraagje hoe hebben jullie je snelheid opgebouwd? Want ondanks dat ik qua endurance steeds vooruit ga, is mijn snelheid echt triest langzaam en als ik ook maar een stap harder ren dan kan ik het ineens helemaal niet volhouden. In de podcasts van evy wordt telkens benadrukt dat je je eigen tempo moet aanhouden maar mijn eigen tempo is echt langzaam. Ik ga binnenkort eens even met een app op m'n telefoon tracken wat de deal is, maar ben er nu al een beetje bang voor eigenlijk :')

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 10:42

Volgens mij kun je je snelheid ook het beste met interval training opbouwen. Korte stukjes harder en dat dan ook uitbreiden. Ik ben ook nog niet zo ver. Eerst maar eens die 5 degelijk opbouwen.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 11:37

Zucchero oh goede tip! Zal eens even kijken of ik daar ook een degelijk schemaatje voor kan vinden, maar ik wil ook eerst de 5K kunnen hoor. En dan als ik dat eenmaal in de benen heb ga ik wel aan m'n snelheid werken. Ik zit er aan te denken om trouwens daarna gewoon door te gaan voor de 10K, ook weer met STR, want dat bevalt me tot nu gewoon goed.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:07

Met interval en hoogtetraining krijg je idd je tempo omhoog. 1x pw interval en 2x duurloop is voldoende om vooruitgang te boeken

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:12

Ik voel me echt een noob, maar wat is hoogtetraining?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:30

Klimmen en afdalen ;) Dus heuvels/bergen/dijken/duinen

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:34

Ahhh logisch ook. Klinkt echt intens haha :')

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 13:13

Lillith24 schreef:
Wat is iedereen goed bezig! Vraagje hoe hebben jullie je snelheid opgebouwd? Want ondanks dat ik qua endurance steeds vooruit ga, is mijn snelheid echt triest langzaam en als ik ook maar een stap harder ren dan kan ik het ineens helemaal niet volhouden. In de podcasts van evy wordt telkens benadrukt dat je je eigen tempo moet aanhouden maar mijn eigen tempo is echt langzaam. Ik ga binnenkort eens even met een app op m'n telefoon tracken wat de deal is, maar ben er nu al een beetje bang voor eigenlijk :')

Het beste is om eerst een basisduurvermogen op te bouwen van minimaal 30min maar nog beter 60min en vanaf dan gericht gaan trainen om sneller te worden. Dat kun je doen door in de verschillende zones te trainen. Vaak wordt er beweert dat je sneller wordt van intervaltraining. Dat is maar ten dele waar. Je wordt sneller door gevarieerd te trainen en daar is interval training een onderdeel van, maar ook een tempo duurloopje, een extra langzaam duurloopje, wisselduurloopjes, climax trainingen, piramide trainingen, heuvel trainingen, vaartspel. Of te wel varieren wat betreft training, duur, afstand, ondergrond. En dan wel de trainingen goed op elkaar afstemmen. Dus niet een lange duurloop daags na een intensieve interval training. Niet meer dan twee intensieve trainingen per week. Maar vooral niet altijd voor een sneller tijd willen gaan dan de training daarvoor maar ook bewust heel rustig durven trainen en daar haaks op staat dat je ook een keer moet durven afzien. want waar de meesten mensen denken dat ze aan hun maximale van hun kunnen zitten begint een intensieve training pas.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 13:46

Wow echt bedankt voor de tips Greetje63! Ik denk als ik dus tussen de 30 en 60 minuten inzit qua duurloop (dus alles vanaf 5K) ik dan het beste kan beginnen met echt variatie in training en zo. Dus ook een keer de heuvel op en af rennen, of het bos in, naar het strand. Trappen op en af, en inderdaad snelheid variëren.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:58

Zo ik heb net weer hardgelopen na een lange tijd niet gelopen te hebben.
2 km gerend achter elkaar in 13 minuten. Ik ben tevreden :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 23:17

Een goed begin steffiiy

Ik ga morgen ochtend om zes uur weer om vervolgens rond acht uur weer te paard te zitten.

Ik drink altijd alleen een glas fruitwater voor het lopen.
Ontbijten doe ik daarna.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:43

Wie van de Runkeepers weet hoe je een training schema kan verwijderen? Ik wou afgelopen week beginnen met een training van runkeeper zelf, maar het is ee niet van gekomen, dus ik wil een nieuw schema plannen (of de startdatum aanpassen). Ik kan wel m'n goal verwijderen, maar niet het schema dat in de agenda staat. Kan iemand me helpen?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:45

Vanmorgen om kwart over zes al lekker een rondje gelopen.
5.1 km in 30 min en 51 seconden, gemiddeld 9.7 km per uur.
Wij lopen ttrouwens alles onverhard.
Het wou vandaag niet zo maar ondanks dat toch lekker gelopen.
Heerlijk zo vroeg, geen mens in de polder.
Tussendoor twee keer een minuutje gelopen zodat de honden even het water in konden.
Mijn nieuwe schoenen bevallen goed.
Onze trouwe hondenvrienden gaan altijd mee.
weer of geen weer, vroeg of laat.
altijd enthousiast.

Afbeelding

Hier geen runkeeper ervaring.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 12:18

Ik zit te denken Ils, kan je niet gewoon de training van een andere datum aanklikken en dat dan automatisch de rest ook verspringt?

Hier vandaag 6,4km gelopen om te kijken of ik de uberhaupt uit kan lopen. Uitgelopen op 56:32, 8:49/km. Langzamer dan ik gehoopt had maar sneller kan ik echt niet vol houden. Nou heb ik in ieder geval een tijd om rekening mee te houden..

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 12:46

Mijne zit er ook weer op :) In verband met niet geheel bekend zijn in de omgeving lekker omgelopen en op de 5,85 km uit gekomen. Wel 50 min. over gedaan en veel gewandeld (ik wandel altijd best door). Toch ga ik hem voelen in mijn gewrichten vrees ik dus lig maar even in bad :Y) Volgende keer ga ik echt een goede warming-up doen en kijken of ik langere stukken door kan lopen :=