Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 15:59

Suliko, Muurp en TrIjNiE, lekker bezig meiden! +:)+

Nou heb ik gisteren heel gemotiveerd hier een bericht getypt. Voel ik mijzelf vandaag inene heel erg verkouden, kreeg op het werk erge keelpijn. Dat wordt ff niet zwemmen, misschien dat ik vanavond een keer yoga ga proberen. :)

Kwa voeding eet ik nu 3 dagen een stuk gezonder. En vind dat ik het nog goed vol houdt, voel ook dat ik veel energie heb. Vooral in de middag :j

_sharona_

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 16:37

Ik ben vandaag toch naar de sportschool geweest. Buik en armen getraind. Been dus niet. Onbewust toch waarschijnlijk iets meer belast dan ik dacht bij andere oefeningen. Voel m'n knie wel iets meer. Maar ben blij dat ik toch even geweest ben! Heerlijk

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:21

Volgens het voedingscentrum krijg ik te weinig vet binnen vandaag(ja hoe is het mogelijk :+ ). Heeft iemand nog een idee over een product waar gezonde vetten inzitten? Zou een (halve) avocado een goede toevoeging kunnen zijn bijvoorbeeld?

Mijn voeding ziet er tot nu toe zo uit vandaag. Ik vermeld water en zwarte koffie trouwens niet, omdat hier (nauwelijks) calorieën en voedingsstoffen inzitten.

Ontbijt: 2 volkoren boterhammen met halvarine, rauwe spinazie en een gekookt eitje.
Lunch: Arla Skyr 225 gram.
Tussendoor: Arla Skyr 225 gram + handje blauwe bessen, blikje ice tea green.
Avondeten: Volkoren pasta met pesto, spinazie en kabeljauw.
Tussendoor: blauwe bessen

Pak zo waarschijnlijk nog een appel denk ik en dan misschien nog wat avocado voor de vetten dan.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:50

Avocado, of een handje noten.

Net lijstje :)

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:13

Ik meld mijzelf hier ook even, ik heet Shirley, ben net 18 jaar en ben 1.67 en weeg momenteel 61,6. Mijn doel is om 5 kilo af te vallen en ik kan wel wat motivatie en tips gebruiken :) Bij mij gaat het met name om mijn eetpatroon, die moet echt veranderen.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:33

Hoihoi! ik ben dit topic een tijdje uit het oog verloren, maar wil nu toch weer wat actiever meelezen en meepraten. :)

Ik ben vanaf januari nu echt bezig met afvallen.. Na vele pogingen nu eindelijk motivatie en actief met sporten. En ja! ik vind het zelfs best wel leuk:)

In april voor het eerst laten wegen met vetpercentage etc. en vorige week weer: in een maand 2 kilo minder en ook vetpercentage iets omlaag.
In totaal moet ik zo'n 50 kilo kwijt, maar mijn eerste doel is onder de 100kg te komen :)

Ben benieuwd naar alle tips, tricks en motivatie die hier voorbij komen :)

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:50

welkom shirley,
en goed dat je de draad weer oppakt esther :)

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:51

Shirley ik ben benieuwd wat je eetpatroon is en wat je hieraan wilt veranderen... voor 1.67 en 61 kg ben je in iedergeval niet te dik toch?
(toch zegt gewicht niet alles... ik was slanker als een collega van mij maar toch in gewicht zwaarder) Ik heb blijkbaar meer spiermassa :)

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:55

DBiancaL schreef:
Shirley ik ben benieuwd wat je eetpatroon is en wat je hieraan wilt veranderen... voor 1.67 en 61 kg ben je in iedergeval niet te dik toch?
(toch zegt gewicht niet alles... ik was slanker als een collega van mij maar toch in gewicht zwaarder) Ik heb blijkbaar meer spiermassa :)

Te dik is het niet nee, maar de vetrolletjes hangen er toch wel aan. Ik eet erg veel suikers en koolhydraten, zo begin ik bijvoorbeeld mijn dag met 2 boterhammen met chocolade pasta en eet ik nauwelijks fruit.

Ook krijg ik regelmatig van mijn vader te horen dat ik dik(ker) ben geworden en word er gezegd dat ik daar verandering ik moet brengen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 15:00

Welkom iedereen! Leuk dat er weer leven in het topic komt. :D

Hier eet ik nog altijd geen geraffineerde/toegevoegde suikers en voor de rest gaat voeding ook heel erg goed.
Trainen staat op een laag pitje, want ik heb examens deze en volgende week. Inmiddels ben ik ontslagen van de fysio voor mijn knie, of ja, nog niet helemaal maar rekken we nu de afspraken op om te zien hoe het gaan.
En het ging heel goed, alleen nu opeens weer meer pijn. Maar ik heb de afgelopen tijd veel bardiensten gedraaid en naar feestjes geweest, dus is misschien ook niet zo gek. :')
Na mijn examens zit ik 3-4 weken op een natuurcamping en moet ik hard werken met tuinieren, bouwen, paarden verzorgen en dergelijke activiteiten. Dus op mijn luie reet zitten wordt 'm dan zeker niet! :Y)

@xWouter dat andere zeggen dat je er verandering in moet brengen, maakt het voor jou nog geen verplichting. Als jij je prima voelt zoals je voelt, blijf je dan vooral lekker zo voelen!
Je voeding veranderen is verder altijd goed door te minderen met suiker en koolhydraten, niet alleen voor je gewicht maar ook voor je gehele gezondheid (mentaal en fysiek). :D

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:06

xWouter schreef:
DBiancaL schreef:

Te dik is het niet nee, maar de vetrolletjes hangen er toch wel aan. Ik eet erg veel suikers en koolhydraten, zo begin ik bijvoorbeeld mijn dag met 2 boterhammen met chocolade pasta en eet ik nauwelijks fruit.

Ook krijg ik regelmatig van mijn vader te horen dat ik dik(ker) ben geworden en word er gezegd dat ik daar verandering ik moet brengen.

hihi dat is wel herkenbaar...
Nou succes met verandering van eetpatroon :) en wat vervelend dat je pa dat tegen je zegt... moet ie niet naar zichzelf kijken :P...

on topic:
vavavond ga ik naar een proeverij van mijn aanvullende voedingssuplementen... ben benieuwd of ik er nog iets nieuws te proeven krijg :)
Ik ben in iedergeval blij met de thee en mijn ontbijtshake :)
op het moment ga ik langzaam omdat ik niet kan sporten door een blessure....
(maaaar ik verlies nog steeds cm.. :))

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:08

@ suliko goed bezig :)
en dat wat knie betreft is heeeeeeel herkenbaar.. (ik heb het met artrose in mijn enkel)
veel lopen en staan (feestjes) is niet bevordelijk maar goed dat je het zelf al weet toch :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:11

Shirley, je moet het voornamelijk voor je zelf doen, anders ben je zo de motivatie kwijt.

Eshter, goed bezig zeg! Succes :)

Zit nu op dag 2 van geen suikers, voel mij prima :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:12

DBiancaL schreef:
en dat wat knie betreft is heeeeeeel herkenbaar.. (ik heb het met artrose in mijn enkel)
veel lopen en staan (feestjes) is niet bevordelijk maar goed dat je het zelf al weet toch :)

Vervelend zeg, ik in mijn rug...
Ging voor iets heel anders naar het ziekenhuis :')
Lang staan kan ik niet meer, sporten mocht ik gelukkig wel gewoon blijven doen.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:02

Mag ik me ook melden? :D Sinds 3 weken weer fanatiek aan het sporten, alleen voeding wil me nog niet lukken.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:13

Hier een superongezond verlengd weekend gehad door mijn verjaardag, maar gisteren weer begonnen met suikervrij eten. (geraffineerde suiker)Ik had heel veel koppijn verwacht maar voorlopig geen last van. Hardlopen staat helaas op een laag pitje want ik kan niet goed tegen de warmte. Gisteren wel voor het eerst terug gezwommen in onze zwemvijver, die was net 20°C en dat leek me wel warm genoeg :') De eerste vier baantjes waren ijskoud maar toch 50 baantjes kunnen doen :) (vijver is 11m )

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:32

gribaldi schreef:
DBiancaL schreef:

Vervelend zeg, ik in mijn rug...
Ging voor iets heel anders naar het ziekenhuis :')
Lang staan kan ik niet meer, sporten mocht ik gelukkig wel gewoon blijven doen.

Oewh dag 2 zonder suiker ging mij nog wel goed af... een week zonder was voor mij lastiger..
Ik was heeeeel moe chagrijnig en hoofdpijn pas na week 3 dacht ik oooo oke nu voel ik me denk ik beter.. en nu weet ik niet beter :)

als een lijf niet mee werkt is super vervelend :(...

On topic Ik heb mijn spullen binnen om voedingscoach te worden 'Spannend' :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:40

Succes DBiancaL!

Hier ook alles nog lekker, hoewel nog wat zoekend in mijn cardio. Ik liep regelmatig hard, maar mag dat voorlopig niet meer door mijn knie die al sinds kerst geïrriteerd is en niet beter lijkt te worden. Dus nu fiets ik regelmatig, maar zou wel wat afwisseling willen. Veel dingen lukken niet omdat het teveel gespring is (touwtje springen, dingen als jumping jacks e.d.)
Dadelijk met warm weer wil ik wel wat gaan zwemmen op het strandje hier bij de maas, maar voor nu Koos inspiratieloos... Iemand hier die nog fijne cardio kent naast fietsen?

Verder lekker 3dgn in de week krachttraining ( upper/lower split schema) en 2x per week Crossfit.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:26

Diana, heb ook wel echt mega lekkere en vullende maaltijden dus nog geen trek gehad naar...
Heb ooit eens een programma gevolgd en 9 dagen niks geks op, voelde mij toen ook goed :)
Hopelijk kan ik het deze maand gewoon volhouden haha :P

Leuke cursus! Ben benieuwd.

Ik zou ook zeggen zwemmen, fietsen en verder kom ik niet. Althans wat niet zo belastend is.
Lastig hoor...
Krachttrainingen zijn altijd fijn :)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:43

Misschien kun je een goedkope strippenkaart o.i.d. Bij een binnenzwembad nemen? Bij mij zou zwemmen wel als eerste opkomen hiervoor eigenlijk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:44

er is hier geen binnenzwembad in de buurt helaas. Dan zit ik 20minuten in de auto, en ik zoek juist dingen die ik eventjes na mijn werk een half uurtje kan doen. Alleen een buitenzwembad en ik woon naast de maas waar we een klein strandje hebben speciaal voor bewoners van ons dorp dus daar wil ik deze zomer gebruik van maken.

Tis geen must, maar 2x per week op de fiets heb ik niet altijd zin in. Zeker omdat er niet heel veel variatie hier is qua wegen voor kleine rondjes van ongeveer 10km.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:36

Zwemmen vind ik idd ook wel een heel goed idee..
Ik hoop dat ik in de toekomst mijn vriend warm krijg om met mij samen te gaan sporten...
Omdat ik op het moment werkeloos ben hebben ze mij deze kans gegeven.. zelf ben ik nog een beetje huiverig want ik moet er wel een hoop voor doen maar ik weet dat het voor een goed resultaat is :)
Ik hoop in de toekomst mensen net zo te kunnen laten voelen als ik mij op dit moment voel (voornamelijk door gezonde voeding... met een aanvulling van supplementen)..
Vrijdag ochtend mijn eerste training :)

Leuk te lezen dat iedereen ondanks zijn blessures toch aan beweging doet!
Ik hou jullie op de hoogte van mijn proces ben zelf namelijk super zenuwachtig (ik weet dat ik het kan... maar de drempel om het te gaan doen is nogal wat)
Wanneer heb ik bijvoorbeeld mijn eerste klant haha (heb er vannacht niet eens van kunnen slapen was al heel druk met van alles plannen haha).

Ik fiets nu heel veel en dat doet me goed (meer overmacht want scooter en auto zijn beide stuk.. auto heb ik net ook verkocht voor een prikkie :()

over 2 weken weer een controle afspraak bij de dokter :( voor mijn knie

verder qua eten gaat het heel goed ik eet ook weer koolhydraten maar veelal volkoren :)

Wat ik zelf het lastigste vond/vind is om de goede voedingstoffen goed aan te vullen in mijn eetpatroon/gewoonte....
als je die kan doorbreken en je in je systeem goede voeding hebt (want wat is goede voeding).... dan gaat het strakker worden vanzelf :)

(verder ben ik best wel lui aangelegd en vind ik cardio eigenlijk gewoon zonde van mijn tijd... overigens krachttraining ook)
Sportschool vind ik verschikkelijk (goede coach ben ik heah :P)

Ik wordt nu door mijn coach uitgenodigd om mee te trainen bij haar sportschool alleen moet ik daarvoor meer als een uur in de bus/metro zitten (vandaar dat ik hoop dat vriend mee gaat doen.. kunnen we samen :))

secricible: fietsen is fietsen toch beter 10 km als geen km :)
Ik fiets straks ook weer naar mijn paard... (dat is dan wel weer voor een goed doel ;))

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:50

nee, dat snap ik wel DBiancaL, volgens mij begrijp je verkeerd wat ik typ. Ik fiets zo na het werk vaak snel een rondje van 10km. Maar ik woon aan de dijk dus ik kan (kort door de bocht) linksom of rechtsom de dijk over, veel meer routes heb ik niet als ik maar 10km wil fietsen, dus dat is soms saai ;)
Als ik op een vrije dag 20km of meer ga trappen dan heb ik wel variatie dus dat is leuk, maar ik ben dus echt aan het zoeken naar een cardio-activiteit voor erbij voor even een half uurtje op de dagen na het werk.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:28

Samen sporten is altijd leuk toch :) Je krijgt toch een soort van boost en op een of andere manier gaat het dan "vanzelf".

Klinkt goed, ben zelf ook met zoiets bezig. Wel op een ander gebied en nog een beetje aan het vogelen wat ik nu wil ;)
Mag ik vragen wat voor aanvulling qua supplementen je gebruikt?

Ik herken je "probleem" de stap zetten is 1 maar het ook echt doen is 2 :P

Toen ik 3 maanden niet mocht sporten omdat er geen zekerheid was of het überhaupt weer mocht was ik daar niet blij mee haha, vind het echt heerlijk om te doen.
Verstand op nul en gaan :)

Goede voedingstoffen zit ik ook mee te puzzelen. Strakker worden is fijn inderdaad!

Hardlopen vind ik fijn, maar dan maar 5 km anders loop ik mijn knieën kapot :P
Krachttraining doe ik enorm graag, ben daar ook wel elke dag mee bezig.

Een uur met de bus? Wauw dan zou ik ook geen zin hebben hoor :+

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:42

Hebben jullie een bepaald programma bij het fitnessen? Ik heb gisteren de introductieles gehad waarbij alle apparaten e.d. zijn uitgelegd maar ik heb geen idee welke ik nou wanneer moet gebruiken :=