Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:57

Ik eet gemiddel tussen de 1500 en 1700 kcal per dag. Mn BMR is 1467 en als ik wat wil afvallen moet ik onder de 1950 blijven. En ik zou 2168 mogen om op mn huidige gewicht te blijven
Laatst bijgewerkt door Sherivey op 14-01-16 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:58

xJitskee schreef:
Sterkte Jennifer, pas goed op jezelf :(:)
Welkom nieuwe posters! :)

Mijn lijstje voor vandaag, helaas heel druk met mijn studie deze en komende week, dus weinig tijd om te sporten. Ik probeer daarom dagelijks naar het station (12,5 km enkele reis) of mijn werk (8 km enkele reis) te fietsen. Voor de rest let ik goed op mijn eten, het sporten komt na mijn tentamens wel weer. Was wel weer 0.9 kg kwijt gisterochtend, teller staat totaal op -2,7 nu. *\o/*

O (10.45): Grod haver-gerst pap (lekker, maar wel ontzettend zoet)
L: zelfgemaakte groentensoep, cracker met casselerrib, cracker met kaas
T: half plakje zelfgebakken cake
A:waarschijnlijk stamppot andijvie 200 grspinazie met gekookt eitje, halve karbonade
B: 16 km fietsen, 45 minuten krachttraining bij de fysio

Zucht, zit ik aan mijn lunch, blijkt de soep niet meer goed te zijn... Uiteindelijk dus alleen de crackers gehad. Na alles nog 569 kcal over, dus maar eens even kijken naar een handje nootjes o.i.d. voor vanavond.

Ik hou zo'n 1500 tot 1600 kcal per dag aan, daarnaast fiets ik elke dag tussen de 15 en 25 km en mest ik 3 stallen uit. Ik heb nu 2 keer per week 45 minuten fysiotherapie, daarnaast ga ik 2 tot 3 keer per week naar de sportschool, maar dat is een beetje afhankelijk van hoe druk ik met mijn studie ben.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-01-16 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:59

Tenzij je echt veeeeel te zwaar bent gok ik dat niet je bmr maar je bmr + pal (activiteitsniveau) is :P

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:00

Eulogy schreef:
Tenzij je echt veeeeel te zwaar bent gok ik dat niet je bmr maar je bmr + pal (activiteitsniveau) is :P

Ja, mijn excuses, scheel gelezen :') heb t aangepast :+

Eulogy

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:01

Ik dacht al, ben jaloers :')

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:01

@Buxy: Dus omdat iemand anders minder eet dan jou, moet je zelf nog maar minder gaan eten? Beetje krom :? Mij jou bmr zou ik gewoon rond de 1650 eten per dag.

Mijn bmr ligt op 1600 en dat wil ik ook gemiddeld per dag eten, ik kom meestal op iets minder uit.
Ik doe 1 uur yoga per week, 1 uur zumba, en 1 of 2 keer bodybalance. Daarnaast nog elke dag 45 minuten wandelen en nog 3x pw 20 minuten fietsen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:06

Eulogy schreef:
Ik dacht al, ben jaloers :')

Was het maar zo'n feest, dan zou ik zoveel kunnen eten :))

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:14

Mijn BMR ligt rond de 1500 en ik eet dus ook gemiddeld 1500. Doordeweeks wat minder, in het weekend wat meer. Maar ik sport ook niet, eigenlijk zelfde als Nadine.

O: / [uitgeslapen]
L: spinazie-wrap met bacon, kipfilet (beleg), halve sandwich-tomaat en een beetje fritessaus [391kcal]
T: dadelijk banaan wss
A: Weet ik nog niet, iets magers wss. Kip met iets van groenten en rijst ofzo.
T: Skyr met proteinereep.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 16:17

Buxy schreef:
Volgens mij eten de meeste hier minder als mij ;)
Ik heb mij BMR berekend via de link in de openingspost, deze is 1649.

Je bent ook niet de enige tegen wie het gezegd wordt ;)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:20

Rebecca schreef:
Groente leren eten , je wil afvallen? Hop groente eten , ik leer mezelf ook zogenaamde gore groente te eten die eigenlijk best goed zijn te pruimen .

Sterk hoor! Dat was jij geloof ik die in het begin nogal 'lust ik niet' was, en je doet echt je best vind ik!

Ik zit nu gemiddeld de laatste 7 dagen op 1520, daar ben ik tevreden mee. Ik probeer aankomend weekend normaler door te komen zodat ik niet zo zwaar moet balansen daarna :o
Ik probeer 8x bezig te zijn met mijn paarden per week, niet alle ritjes zijn even intensief natuurlijk, 2x daarvan is les, en dat is wel intensief :) Verder geen sport daarbij momenteel. Ik tel het rijden niet mee op MFP, vind paardrijden niet hetzelfde als een uur fitnessen ofzo, en als het wel eens intensiever zou zijn, vind ik dat gewoon 'mooi meegenomen'. Niet iets waarvoor ik extra moet/mag gaan eten.

Ik mag geen snack a jacks meer kopen, kan er niet van blijven en eet ze zo achtereen op.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:23

Vandaag zit ik net boven de 1400, en dan is het niet omdat ik weinig eet omdat hier ook weinig gegeten wordt.
Ik kies bewust voor 3 maaltijden en 4 tussendoortjes, voor mijn gevoel is dat niet weinig.

Uitgezonderd van 3 keer paardrijden in de week heb ik een zittend beroep (waar ik met de auto heen ga :+ ) en fiets ik hooguit 2 keer per week een half uurtje op de hometrainer.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 16:28

Maar je inname wordt niet veel of weinig door hoevaak je eet, maar door wat en hoeveel je eet. Daar zou ik niet mee gaan rekenen.

Zijn een aantal meiden hier die IF doen en een aantal die alleen de drie hoofdmaaltijden eten, maar dat betekend niet dat die ineens veel minder kcal binnenkrijgen.

En nu klinkt het alsof ik het alleen tegen jou heb, maar het geldt voor iedereen. Als je echt wilt weten hoeveel je binnenkrijgt, moet je het (al dan niet tijdelijk) afwegen en bijhouden.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:29

linoleum schreef:
Tip: Body & Fit protien cookies zijn niet lekker! Dan bedoel ik niet die met 21 in een zak (die zijn wel lekker, vooral de apple cinnamon), maar die per 1 in verpakking en 12 per doos. Erg chemisch. Gelukkig was maar 7.50 voor een doos.

Nee die zijn goddelijk :j :P

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:30

Rebecca, vind ook dat je goed bezig bent!

Stral, haha dat was nog erger geweest als ze daar wel de kokos variant verkochten :+

Zat even terug te kijken, de eerste keer dat ik mij melde was april 2015.. toen had ik nog niet de motivatie om zo streng door te gaan met sporten en eten haha :')

Verder zit ik in een FEED ME CHOCLAT bui.. nouja die waait ook wel weer over. Straks nog naar de supermarkt, oa snoep meenemen voor vriendlief want die heeft alles al weer op.. dat die nog niet obese is.. bijna oneerlijk :+

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:31

Ah nee die vind ik ook echt niet lekker :') Vond de smart protein cookies wel erg lekker, die met 21 in een zak, maar die losse grote vond ik echt niet lekker.. 3 maanden geleden 1 doos in chocolade besteld en ik heb er nogsteeds maar 1 op :')

Nog 2 daagjes Kiona, dan ga ik weer zeiken over milka chocolade *\o/* :')
Laatst bijgewerkt door xNavatu op 14-01-16 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:31

Ik heb ook een zittend beroep waar ik met de auto heen ga. Mijn BMR is geloof ik 1600. Op MFP heb ik ingevuld 1800. Dan zit ik altijd safe. Ik heb eerder wel mijn beweging in MFP neergezet maar vind het erg krom lijken daardoor. Ik vind het wel leuk om met hartslagmeter te trainen en te zien hoeveel ik verbruik maar het is niet dat ik daardoor meer ga eten.
Mijn lijstje van vandaag:
O: Skyr met frambozen, een banaan, lijnzaad en een beetje honing
T: vezelrijke kwarktaart
L: 2 meergranen bh met 1 gekookt eitje en 1 met 2 plakjes runderrookvlees
T: 1 mandarijn
A: zalm en roerbakgroenten (200 gram) zalm moet ik nog wegen maar zal rond de 150 zijn.

B: 2 paarden rijden. 1x uur les en 1x uurtje springen.

Vriendinnen komen om de hoek kijken om zaterdagavond te gaan borrelen en zondag te high teaen. Heb gezegd dat ik een van de twee kan :o Vind het zonde om 2x 'voor de gezelligheid' te gaan vreten.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:32

Hoe bevalt de vezelrijke kwarktaart? :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 16:33

Ik ben aan het wachten tot de muffins en whey perfection balls weer tegelijk er zijn. Die wil ik ook graag nog proberen.

En mijn vriend mag die cookies proeven, maar denk dat hij ze ook niet lekker vind. Met zulke dingen zitten we vaak wel gelijk met smaak.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:37

Hmm die whey perfection balls <3 muffins wil ik ook nog proberen, maar eerst maar eens door de lading kruidnoten die ik nog heb liggen heenkomen :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 16:38

Haha onze 5 zakken kruidnoten zijn inmiddels op. Mijn vriend vond ze nogal lekker.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:39

Ik heb nog 4 dichte zakken liggen, en eentje die bijna op is :+ Vind ze wel lekker maar niet zo lekker dat ik mn controle verlies dus dan doe ik er lang mee hahaha. Achja op deze manier kan ik het hele jaar door kruidnoten eten :+

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:40

Ik heb echt zo'n cravings dag, maar heb me nog ingehouden.
O- yoghurt met granola
T- banaan
L- 3 rijstenwafels zonder iets ( had haast vannochtend)
T- 3 crackers met kalkoenfilet + klein handje walnoten
A- lamsbout met aardappeltjes uit de oven en roerbakgroenten
T- liever niks, misschien beetje yoghurt
B- stukje op strand gelopen om naar de potvissen te kijken...

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:42

Stop! ik krijg er trek van haha
Vorige week had ik helemaal niet zo'n behoefte aan die cheatdag, nu echt wel :+

Mijn eiwit is bijna op dus mag ik binnenkort ook weer bestellen bij B&F!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:43

Ik heb de protein bites van Body&Fit, witte chocolade smaak. Die zijn wel lekker! Maar niet dat ik er 3 achter elkaar op wil eten. Na 1 of 2 heb ik er wel genoeg gehad. Wat dus positief is.

Ik ben blij dat ik geen zoetigheid meer heb liggen thuis. Wat ik niet in huis heb, kan ik ook niet eten :Y) :D . Ik moet nog even bedenken wat ik vanavond ga eten... Ik denk maar weer bami met groentes en een gebakken ei. Lekker snel klaar en hoef ik niet zo te haasten om te gaan sporten.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:52

Mijn lijstje voor vandaag was:
O:/
L: 3 wasa crackers, 2 met kaas en 1 met gekookt ei+kaas. Nog een los gekookt ei en een flink stuk komkommer en een glas karnemelk
T: Banaan of Mineola, net waar ik zin in heb
D: Vissticks, witlof en aardappels.

Exacte calorieën weet ik nog niet, vanavond even tellen.