de strijd tegen de kilo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:00

Ik ben wel een beetje klaar met dit topic.

Er lijkt meer aandacht/energie geschonken te worden aan het ondermijnen van ideeën dan elkaar steunen. Ik wens iedereen die aan het afvallen is veel succes!

kim345

Re: de strijd tegen de kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 23:03

Ik was oprecht nieuwsgierig en veroordeel jou nergens..

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 23:22

Als iemand vraagt je standpunt te beargumenteren noem ik dat geen ondermijnen, gewoon interesse? :?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 23:37

Maar dan kun je bijv toch wel een dagmenu plaatsen hier? Ik ben ook echt oprecht benieuwd.

En hoewel ik het niet eens bent met het idee achter de kachel moet blijven branden wil dat niet zeggen dat dit dieet niet werkt. imo gaat het om de totalen op zon dag. Maar ik vraag mij wel af wat je bijv. gedurende dag dan eet?

Edit: reactie waar ik op reageerde is nu weg.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 00:25

Sammie schreef:
Maar dan kun je bijv toch wel een dagmenu plaatsen hier? Ik ben ook echt oprecht benieuwd.

En hoewel ik het niet eens bent met het idee achter de kachel moet blijven branden wil dat niet zeggen dat dit dieet niet werkt. imo gaat het om de totalen op zon dag. Maar ik vraag mij wel af wat je bijv. gedurende dag dan eet?

Edit: reactie waar ik op reageerde is nu weg.

Zoals ik in het verwijderde bericht noemde heb ik 100% vertrouwen in mijn professionele hulp. Dat is dan ook de reden dat ik het "klakkeloos" over neem en ik niet iedere keuze in mijn dieet kan verklaren. Ik volg mijn persoonlijk aangereikte dagprogramma en dat werkt.

Natuurlijk vind ik tussen haar samengestelde dieet en mijn levenswijze mijn eigen balans.
Het lijnen op mezelf lukt het niet dus volg ik haar
instructies (dan weet de rest ook wat ik typte).

Ik eet om 07:30 3 crackers (type door haar aangereikt. Om 09:30 appel. Om 11:30 melba toast, om 12:30 5 crackers ( in afwisseling met brood/beschuit) en een stuk komkommer. Om 15:00 lu toast. Om 17:00 een appel/fruit. Om 18:30 avond eten (uit haar receptenboek) 20:30 bolletje goed bezig en om 22:00 yoghurt. Dit kan iedere dag wat verschillen en is samengesteld op mij specifiek. iemand met een kantoorbaan die weinig sport

Ik zeg overigens ook niet dat dit DE manier is hoor. Maar voor mij werkt hij. Ik wou laten zien dat je jezelf echt niet hoeft uit te hongeren om af te vallen.

Dat is niet goed voor je en dat houd je toch nooit je hele leven vol :-)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 01:17

Uithongeren is niet goed nee, maar dat doen de meesten ook gewoon niet. Afvallen = negatieve energiebalans creëren. Als je daarvoor nu 1, 3, 6 of 12x eet op een dag, maakt niet uit. Als jou totale energiebalans maar negatief is, dan val je in principe af. Sommige hier die eten hun 'ontbijt' rond de middag en eten 's avonds dan gewoon wat meer, prima toch? Ieder zn eigen ding? Als jij op deze manier afvalt en dit fijn vindt moet je dit vooral blijven doen ;). Wat wij echter vaak zien is dat als mensen veel/vaak eten, ze over hun dagelijkse kcal heengaan en dan dus geen negatieve energiebalans meer hebben, vandaar dat we je ook proberen te helpen ;).

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 08:10

Het aangereikte schema kan ik begrijpen, maar zit wel erg veel zuur in verwerkt. Daar zou ik mij meer zorgen over maken eerlijk gezegd. Zegt je hulp daar iets over miisshorse?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:15

Voor mij zouden het teveel khd zijn. Maar dat is ook per persoon verschillend.
Ik ben zelf ook voorstander van kleine porties over heel de dag verdeeld en regelmatig wat eten. Maar inderdaad wel zo dat je niet teveel binnen krijgt. Lukt op zich goed, ik vervang jouw toast dan door komkommer, tomaat, kaas, wortels.

Ik kon vanochtend mijn broekriem een gaatje strakker doen *\o/*
Dat motiveert weer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:30

@missh0rse: Ik zie ook nergens een veroordeling. Waar ik zelf meer over struikelde is juist jouw overtuiging over zaken die misschien niet helemaal waar zijn. Die worden hier ontkracht. Dat mensen nieuwsgierig zijn naar hoe jouw dieet eruit ziet vind ik niet gek in een topic over afvallen, waar men ideeën wil uitwisselen.

Persoonlijk zou ik zo'n eetschema hard afkeuren omdat er een overload aan khd is, vrijwel geen eiwit (tenzij je natuurlijk voor eiwitrijk beleg kiest dat niet is meegenomen in je lijstje) en ook weinig vet. Maar als het voor jou werkt en je voelt je goed, ben ik de allerlaatste die jou zal vertellen dat je het anders moet doen. Iedereen voor zich en het is juist alleen maar goed als iemand een manier heeft gevonden die voor hem/haar werkt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:19

Lithya schreef:
Het aangereikte schema kan ik begrijpen, maar zit wel erg veel zuur in verwerkt. Daar zou ik mij meer zorgen over maken eerlijk gezegd. Zegt je hulp daar iets over miisshorse?

Hoeveelheid zuur vind ik eigenlijk wel meevallen. Verhouding mbt koolhydraten is misschien wat aan de hoge kant, maar daar kan ook voor zijn gekozen. Mijn persoonlijke voorkeur komt met 30%eiwitten, 25%vet, 45% koolhydraten. Maar dat komt ook doordat ik veel sport.

(overigens was mijn eetschema gisteren 61% koolhydraat, 28% vet, 11% eiwit. Beetje jammer, maar ik mocht van mijzelf wat chocolade :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:32

Ik denk ook niet dat je bezig moet zijn met wel goed, niet goed. Er zijn dieetmethoden die voor mij echt totaal niet werken waar anderen gigantisch veel succes bij boeken.
Iedereen is anders, bij iedereen werkt weer een andere afvalmethode. Als het je maar lukt om gewicht te verliezen, dan is het toch ok?
Bij mij gaat het nu - ook door het lezen van dit topic overigens - wel weer wat beter. Nog 600 gram en dan ben ik sinds plus minus 1 november 5 kilo kwijt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:35

Renee: Dat is het ook zeker hoor, Daarom zeg ik ook 'persoonlijke voorkeur'. De behoefte aan voeding hangt ook af van het bewegingspatroon en het doel dat je hebt. Om een voorbeeld te noemen: Als ik de dag dat ik hardlooptraining heb mijzelf vol stop met paprika weet ik dat ik hartstikke misselijk wordt tijdens het rennen, mijn lijf vind die combinatie gewoon niet fijn. Nu vind ik paprika heerlijk dus eet ik dat ná mijn training :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:37

Precies :o
Ik ben heel erg van de magere kwark na het sporten. Heerlijk!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:40

Afbeelding

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:52

Winged schreef:
Hoeveelheid zuur vind ik eigenlijk wel meevallen. Verhouding mbt koolhydraten is misschien wat aan de hoge kant, maar daar kan ook voor zijn gekozen.

Er staan sowieso 3/4 zure producten. Dat vind ik als tandarts echt veel.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:56

2 appels, komkommer en yoghurt? Ik ben wel benieuwd in hoeverre dit te veel is (of alternatieven?). Ook omdat ik zelf uitgebreid heb gesproken met mijn tandarts over voeding en het gebit en dat ik dit wel 'mocht'. Frisdrank is veel schadelijker...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:13

Frisdrank en fruit schelen toch niet zo veel qua zuurtegraad? Volgens mij zaten beide rond de 2/3? Of ben ik nu fout?
Edit, sinaasappel is bijv al 3, cola rond de 2,5.

Cola Light 2,9
Appelsap 2,8
Cola 2,7
Sinaasappelsap 3,2
(even snel gegoogeld, weet niet of de bron betrouwbaar is)

En je lichaam je eten laten 'kiezen' lijkt me ook niet altijd goed haha, als je ten minste uitgaat van honger en trek. Vooral dat laatste zorgt voor teveel kcal en dus 'teveel' energie.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:50

Dan zou het sowieso vandaag een roze koek worden haha

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:23

kim345 schreef:
Dan zou het sowieso vandaag een roze koek worden haha

Omg yes, of die AH cakejes met jam erin en chocola (gestreept) eroverheen <3

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:13

Yoghurt zit ook rond de 4.

Weet niet wanneer het bedtijd is, maar de yoghurt combineren met de appel, of dat laatste bakje yoghurt overslaan. Ander vraag is, hap je de appel af, of wordt hij in partjes gesneden. Wanneer de appel in partjes wordt gesneden, eet je dan in een keer door of met "pauzes".

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:20

Lithya schreef:
Yoghurt zit ook rond de 4.

Weet niet wanneer het bedtijd is, maar de yoghurt combineren met de appel, of dat laatste bakje yoghurt overslaan. Ander vraag is, hap je de appel af, of wordt hij in partjes gesneden. Wanneer de appel in partjes wordt gesneden, eet je dan in een keer door of met "pauzes".

Ik hap hem af. Maar ik hoef niet persee appel te eten hoor. Gewoon fruit. Kan ik dan beter ander fruit eten?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 09:21

Bijna 3 weken bezig en vandaag -5 kilo *\o/*

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 09:48

Excuseer dat ik hier zo kom binnen vallen maar misschien is dit voor sommige interessant om aan mee te doen. Ik heb mij opgegeven en ben erg benieuwd hoe het gaat.
Het gaat om een studie van de universiteit van Maastricht:
https://thinkslim.nl

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:19

Ik kan er alleen niet aan mee doen omdat ik geen iPhone heb :O

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:03

Dat lijkt me interessant! Ik heb de vragenlijst ingevuld.