CrossFit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 11:52

Super leuke wod gehad vandaag!

700m run
50 hrpu
50 air squats
50 sit ups
50 box jumps
700m run

En dan moest je met een dobbelsteen gooien.
Bij 1 50 ring pull ups
2 50 medicine ball sit up
3 50 strict push up
4 50 burpees
5 50 wallballs
6 keuze uit 1 tot en met 5

Ik had 5 gegooid.
Was met 26 minuten klaar!

IMANDRA

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:41

Oh grappig met die dobbelsteen!
Die wou zou alleen niet chill zijn voor mij, heb een grondige hekel aan rennen xD.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 14:31

Ik ook, zeker nu met mijn knie. Maar 700 was goed te doen!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 18:55

Ik kan momenteel niet echt harslopen ivm shin splints. Paar keer 200m gaat wel maar meer Nog niet (rustig opbouwen )
Dus bij al onze wods met rennen ga ik altijd roeien :)

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 07:45

Roeien wordt bij ons ook ingezet voor blessures. Goede vervanging!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:07

Roeien doen ze bij ons ook ipv lopen als je het niet kan.

Gisteren mijn gratis proef op ROMWOD gestart, ik denk dat ik het toch even ga gebruiken. Ik zit echt ongelooflijk vast kon ik al ontdekken bij oefening 1 :') ik denk dat iets meer mobiliteit in vooral men enkels en heup mij geen kwaad zal doen

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:17

ik was er vanochtend ook weer bij om 7.00 :o

wij hadden:
AMRAP

2 min Roeien for callories
2 min hang clean
2 min roeien
2 min powerclean
2 min roeien
2 min squatclean

lekker wodje!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:04

zo klink als lekkere wodjes.
Hier vanochtend geweest , maar kreeg tijden de warming up al steeds pijn in mijn hoofd. toen de techniek training gedaan van de push jerk.
Daar wat last van wazig zien , hoofdpijn en trok wit weg dus de wod niet gedaan.

dat was namelijk 30 calorie row , 30 push jerk en 30 calorie row for time.

( wel naar de huisarts geweest en de uitslag is toch wel een hersenschudding , moet dus mijn rust houden.)

Ga morgenavond wel weer , even kijken hoe het gaat wat kan dat kan en wat niet lukt dat lukt niet..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:00

Oef, balen Toushie! Beterschap!

Ik ga zondag weer, ben nu bezig met een proefles overal, om te kijken waar het t fijnste is. Zondag naar vondelgym (gek genoeg de goedkoopste optie, scheelt zo'n 15-20 euro pp), en ben bezig met een proefweek te regelen bij Mobilis en Schiphol crossfit! Als ik dalijk een gym heb uitgekozen, dan wss 3 a 4x in de week gaan sporten, die laatste 10-15kg eraf zweten haha!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:22

Heb voor vandaag om 18:00 een proefles bij Mobilis Amstel ingepland, ben benieuwd :D. Echt zin om te sporten!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:42

Tof, ben benieuwd hoe het is!

Ik doe morgen mee aan de peel en maas TD!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:51

Whooooo heb ik weer _O-
Running WOD van 8x200m.
But I did it *\o/* had ik niet verwacht

Mobilis is wel lekker gezellig moet ik zeggen, goede sfeer enzo. Alleen jammer dat die zo duur is :o

Succes sec!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 21:31

@ Toushie, lijkt me niet verstandig om met een hersenschudding te gaan crosfitten, in bed liggen in een donkere kamer lijkt me een verstandigere optie...

@Sec, hoe ging het?

@Imandra, dat klinkt als een leuke wod, weer eens wat anders!

Ik heb mijn abonnement geupdate... dus kan nu non stop! vrijdagochtend was ik om 7 's ochtends al van de partij!

na een pittige skill met Snatch deadlifts was dit de wod:
5 rondes voor tijd: timecap was 15 min

12 Deadlift
6 frontsquats
6 shoulder to overhead
8 burpee over the bar
Ik deed de wod met 25 kg.
klein detail oefeneningenmet de barbell moesten unbroken. dus evrplicht 24 herhalingen achter elkaar.
Vond ik echt een super leuke uitdagende wod!

Vandaag was de wod
500 airsquats, met een timecap van 15 minuten. onder het toeziend oog van de instructeur dus dat waren allemaal echt diepe squats.....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:23

Lekker marrianne, fanatiek ben je. Leuke WOD met die deadlifts.

En over vandaag mag ik eigenlijk niet klagen, maar ik doe het toch :+

Eerste WOD was
7min amrap
10 fr sq
10 hang knee raises
100SU

Opzich tof. Ben niet zo heel lekker op cardio dus vanaf tweede rondje had ik het wel zwaar. Stond redelijk netjes in de middenmoot. Kreeg nog ff 120reps cadeau doordat mijn judge niet kon tellen maar maar netjes laten corrigeren :D

Daarna mini chipper ranch vd open in een iets andere vorm

Amrap 8min
800m rennen met wallball 6kg
50 wallballs 6kg
Zoveel mogelijk situps in de tijd die je over had, ook met de medball en met abmat

Mja, toen werd ik al chagrijnig. Weer een berg cardio, niet mijn ding. Kwam als een van de latere binnen en kon het niet meer goedmaken met de wallballs. Toen werd er in de tweede groep vd scaled vrouwen ook nog slecht gejudged, abmats werden niet gebruikt en mensen vielen neer waar ze klaar waren met wallballs waardoor ze gewoon veel tijd over hadden. Maar goed, tis voor de lol, laat maar gaan. Stond toen 7e vd 15. Was tevreden over mezelf en we hadden lol.
Nog wel een domper toen ze ineens wel megastrict gingen judgen bij mijn man die moeite heeft diep genoeg te squatten in een wallball. En het was echt muggenziften over een paar milimeter, maar ze hadden gelijk. Alleen ga dan bij iedereen strict judgen en niet goedkeuren als mensen hun abmats e.d. Gewoon niet gebruiken.

Toen kwam mijn straatje :D

10min je 1RM DL zoeken.

Tot 115kg gekomen, 1RM met 5kg verbeterd. Steeg direct vd 7e naar de 2e plek met nog een paar man. Stemming steeg bij mij haha.

En toen waren we volgens het programma klaar. En toen ik informeerde of ik voor de bbq nog ff kon gaan douchen (vorige keer mistte we daardoor de prijsuiteeiking) begon hij te lachen en adviseerde nog beneden te blijven. Toen kwamen de geructen voor WOD 4, ook omdat we in de buitenzaal touwen hadden gezien.
En toen begon ik echt chagrijnig te worden, want ik had me er mentaal niet op ingesteld. Maar oke, crossfit, prepare for the unexpected, toe maar dan.

8min
Rope climb (iedere ronde +1hh)
10 burpee boxjumps.

Ik blij want ik kan best wel klimmen. Kans op een podiumplek! En toen begonnen de zanikers, want ze konden geen rope climbs en dat hoorde niet in de scaled en blablabla. En in plaats van dan de WOD in volgorde aan te passen (10 burpees met een timecap erna en dan rope climb zodat je iig iets mee man doen) werd de rope climb ineens een soort wazige scaled oefening zonder enige standaard. En blijkbaar was dat het teken om alle movement standards dan maar overboord te gooien.
Waar wij onze "rope climbs" nog staand moesten beginnen en daarna gaan liggen om je op te trekken mocht de tweede groep (zelfde divisie) wel al voor de start gaan liggen. Een movement standard was er niet dus goed judgen ging niet. Er werd wat geroepen over lijf recht, maar niemand wist echt wat.
En de burpee boxjumps veranderde ergens ineens in boxjumps burpees waardoor ik na 3rondjes in de WOD ineens moest beginnen met de boxjump ipv de burpee waardoor ik voor niks 3x een burpee deed -O- mensen gingen met voeten half langs de kist, 1voet op de kist, het was gewoon een zooitje en ik was gewoon echt heel pissig. Maar vooral omdat door de wazige scaling een toffe techniek-WOD ineens veranderde in de derde cardio workout van de dag.
Dus ik heb gewoon echt niet lekker afgesloten. Ben uiteindelijk geloof ik 5e geworden. Echt niet slecht verder en ben echt megatevreden met mijn 1RM maar pffff. Op die ene wod na was het een soort cardiodag met slechte judging. En ik kan gewoon heel slecht tegen slecht judgen. Gewoon een domper.

Verder overigens wel goed verzorgd, hele dag tussendoortjes aanwezig, goede tijdsschema's, royale bbq voor het geld. Uberhaupt een super verzorgde dag voor 25euro. Maar ze moeten ectt na gaan denken over de scaling. Vorig jaar ook al wat slechte judging gezien maar dit jaar was wel echt dramatisch op de laatste wod.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 09:39

Balen sec.. wel goed van je verbetering in gewicht! waar was het ergens?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 10:04

We hadden gisteren wod per 2.

5 rounds for time:
Run 400m
20 deadlifts
30 pull ups

Je moest per 2 dan lopen, en dan 10 deadlifts en 15 pull ups per persoon doen. Maar het bleef een pittige (de andere mocht niet beginnen voor je klaar was met je oefeningen) en ik heb er met mijn team maatje toch 30 minuten over gedaan

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 10:50

IMANDRA schreef:

Panningen! Ja beetje jammer, maar verder wel gezellige dag met boxmaatjes gehad en dat is het belangrijkste!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 11:17

secricible schreef:
IMANDRA schreef:

Panningen! Ja beetje jammer, maar verder wel gezellige dag met boxmaatjes gehad en dat is het belangrijkste!

Was dat een organisatie die dat al eens gedaan had? Komt een beetje over alsof het de eerste keer was.. Zou allemaal niet echt mogen. Ach, je hebt toch een paar leuke dingen om jezelf een mentale pluim te geven lees ik zo. Toch super gedaan van je met je PR Deadlift!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:00

The_Cat schreef:
secricible schreef:

Was dat een organisatie die dat al eens gedaan had? Komt een beetje over alsof het de eerste keer was.. Zou allemaal niet echt mogen. Ach, je hebt toch een paar leuke dingen om jezelf een mentale pluim te geven lees ik zo. Toch super gedaan van je met je PR Deadlift!

Jaarlijke kleine wedstrijd, vorig jaar de eerste keer als viering dat de box voor het eerst open was. Ook geen wedstrijd op niveau tiglon ofzo hoor, gewoon heel kleinschalig. Vorig jaar was het een stuk rommeliger en was de judging ook echt een probleem, nog meer dan dit jaar. Organisatie was dit jaar echt 100x beter geregeld maar de judging was nog steeds een rotzooitje en dat drukt gewoon een stempel. Gezelligheid trekt je dan over de streep om mee te doen en het is een goedkope wedstrijd (25e voor bbq, wedstrijd en royaal tussendoortjes en drankjes de hele dag), maar ik moet even kijken wat ik volgend jaar wil...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:20

Oh van mijn oude box zijn daar ook een aantal mensen heengegaan! Maar organisatie was dus niet top, jammer..

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:56

Gebruiken jullie eigenlijk ook lifting schoenen? Mijn coach was erover bezig dat het een dubbeltje op een kantje is. Langs de ene kant zou mijn mobility omhoog moeten, en houden lifters dat tegen, maar langs de andere kant bieden ze wel goede steun die handig kan zijn om net dat beetje extra te doen.

Wat zijn jullie ervaringen ermee?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:19

The_Cat schreef:
Gebruiken jullie eigenlijk ook lifting schoenen? Mijn coach was erover bezig dat het een dubbeltje op een kantje is. Langs de ene kant zou mijn mobility omhoog moeten, en houden lifters dat tegen, maar langs de andere kant bieden ze wel goede steun die handig kan zijn om net dat beetje extra te doen.

Wat zijn jullie ervaringen ermee?

Ik gebruik wel lifters ja.
Ik vind die discussie een beetje nonsens. Je kan ook prima aan je mobility werken met lifters. Dit is een beetje als zeggen dat je geen zadel moet gebruiken met paardrijden, want je moet gewoon beter leren zitten. Een zadel betekent niet dat je niet meer aan je zit hoeft te werken, maar ondersteunt gewoon daar nogmaals bovenop. Dus zowel mobility als lifters.
Ik heb de inov-8, die knalroze met BOAsystemen er op. Ben er erg tevreden over. Geven net stukje extra ondersteuning, maar zijn soepel genoeg om ook te gebruiken met crossfit. Een echte lifter is gewoon te stijf om in een WOD te gebruiken.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:26

Ik denk dat mijn coach in dezelfde lijn zit als jij ;) maar ik het gewoon anders verwoord. Hij bedoelt gewoon sinds mijn mobility momenteel niet goed is, moet ik er gewoon ook op letten dat ik blijf verder oefenen op de mobility. Maar als ik nu bv oefeningen moet doen zoals backsquat, dan leg ik een paar kleine gewichtjes onder mijn enkels en maak ik zelf een beetje het effect dat een lifter doet.

Ik heb echt ontzettend slechte enkelmobility en heup. En vooral bij een squat toont zich dat. Ik ben er aan aan het werken, maar het is nog niet zoals het zou moeten zijn.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:32

Ik squat met lifters beter als zonder ja.
Maar lifters hebben niet zo'n verschil als gewichtjes.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:07

The_Cat schreef:
Ik denk dat mijn coach in dezelfde lijn zit als jij ;) maar ik het gewoon anders verwoord. Hij bedoelt gewoon sinds mijn mobility momenteel niet goed is, moet ik er gewoon ook op letten dat ik blijf verder oefenen op de mobility. Maar als ik nu bv oefeningen moet doen zoals backsquat, dan leg ik een paar kleine gewichtjes onder mijn enkels en maak ik zelf een beetje het effect dat een lifter doet.

Ik heb echt ontzettend slechte enkelmobility en heup. En vooral bij een squat toont zich dat. Ik ben er aan aan het werken, maar het is nog niet zoals het zou moeten zijn.

Heb ik ook, kan ook helemaal niet diep squatten met m'n inno8's. Maar ik los het idd op met gewichtjes: dat wil niet zeggen dat ik het 'makkelijk afdoe' zo, als ik gewichtjes eronder zet probeer ik wel tot mijn 'uiterste' te gaan qua squad, zodat ik die wel oefen zegmaar. Dat is ook de tip die ik destijds gekregen heb ^^.
Maar ik heb het vermoeden dat mijn achillespees gewoon wat kort is haha, die moet ik wat meer opgerekt krijgen. Kan ook niet op mijn hurken zitten met mijn hakken op de grond.