Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
laetitia schreef:@ Janneke: als de depressie veroorzaakt is door uitputting, moet/mag je dan toegeven aan de moeheid?
Citaat:Er staat op zoveel websites en in zoveel hulpboeken dat je actief moet blijven, moet gaan sporten (in één boek staat zelfs "4x per week tot je goed zweet") en dat een middagdutje not done is.
Citaat:Als ik 1 stal heb uitgemest ben ik vaak alweer moe en voel ik mijn spieren aan alle kanten.
Zelfs breien kan ik niet te lang doen, want zelfs dat werkt door in mijn spieren (vooral in de rug, die doen dan ontzettend zeer, enige dat dan helpt is een hele milde massage met tijgerbalsem).
Citaat:Als men depressief is en de hele dag in bed wilt blijven liggen, moet men daar dan aan toegeven? Dat lijkt me ook niet goed voor de stemming toch? Of komt het daarna vanzelf weer goed? Heeft het brein/lichaam die passiviteit dan gewoon nodig?
Cayenne schreef:Droomsap heb ik al geprobeerd, maar had helaas geen enkel effect![]()
Joolien, wat fijn dat je je verhaal goed kwijt kunt bij je psycholoog. Ik heb iedere maandag een afspraak bij haar en ben daarna helemaal bekaf, maar ze snapt me zo goed! Het voelt dan echt alsof ik hard aan mezelf werk (wat ook zo is natuurlijk).
Wat is pessotherapie?Ik las pesto-therapie
Citaat:esso-psychotherapie is een lichaamsgerichte vorm van psychotherapie. Meestal wordt pesso-psychotherapie in groepssessies aangeboden. Soms kunnen elementen van de therapie ook in individuele of partner-relatie behandeling aan bod komen.
Pesso-psychotherapie biedt de mogelijkheid de lichamelijke informatie aan te spreken en de betekenis ervan bewust te worden. Dit heeft positief effect op de oorspronkelijke klacht en draagt bij tot verbetering van het functioneren in het dagelijkse leven in bredere zin.
Guess_NH schreef:Mijn moeder is ook depressief. Zit nu sinds 2 weken aan de anti depressieve. Papa heeft een burn out en ik loop er dan ook nog met depressie PTSS en borderline. Gezellige boel dus..
Gisteren zijn met partner en ik uit elkaar gegaan, toch erg onverwacht maar wel als 'vrienden'. Donderdag lagen we nog in een hotel. Ook onverwachts maar so vertrouwd. Beide flink gejankt, zijn zo op van alle problemen maar we houden zoveel van elkaar. Dat ik me afvroeg waarom we uit elkaar zijn. Hopelijk vinden we elkaar terug want we houden wel minimaal contact en gaan nog eens samen sporten oid.
Gisteren ook eerste therapie gehad voor de abortus verwerking. Was heel fijn.
Maar ben wel bang, abortus verwerking en relatie kapot. Alles komt tegelijk
pimaude schreef:Toch maar bestellen dan, zo'n lamp!
Bandaag met vriend een dag weggeweest, onze eerste echte 'date'! Hoewel het erg fijn en leuk was voelde ik me wel heel vlak en somber.. erg naar.. ik weet hoe leuk ik het heb gehad maar voel er niks van terug.. pfff :/
Joolien schreef:Ik zweer bij de bodyscan van Mindfullness. Geen problemen meer met inslapen, zelfs als mijn hoofd ramvol zit met allerlei onnodige gedachtes die juist op DAT moment nagegaan moeten worden![]()
Ik ben vanmorgen bij de psycholoog geweest. Wat fijn om bij een vrije psycholoog te komen die niet werkt volgens een door de organisatie vastgelegd patroon of werkwijze. Ik vond het verfrissend en ze was erg prettig in de omgang.
Het behandelplan wordt uitgebreid: EMDR, Pessotherapie en cognitieve mindfulness. Uitgebreid dus, maar ik denk wel goed. Helaas start pesso pas in februari, en mindfulness kan ik evt ergens anders doen. EMDR intake is over 2 weken.
Cayenne schreef:Ik ben vandaag weer naar de bedrijfsarts geweest. Nu helemaal kapot want ik ben iedere keer verschrikkelijk zenuwachtig en ik heb vannacht nog geen uur geslapen. Ik probeer overdag zo min mogelijk te slapen en hoop dat ik vanavond volledig uitgeput eindelijk eens omval
Sicayes schreef:Ik val even binnen, kan ik iemand misschien PB'en met mijn verhaal? Ik twijfel waar ik 'tussen val' met wat ik voel op het moment.
Maar zet dit liever niet openbaar i.v.m. meelezers..
Cayenne schreef:Droomsap heb ik al geprobeerd, maar had helaas geen enkel effect![]()
Joolien, wat fijn dat je je verhaal goed kwijt kunt bij je psycholoog. Ik heb iedere maandag een afspraak bij haar en ben daarna helemaal bekaf, maar ze snapt me zo goed! Het voelt dan echt alsof ik hard aan mezelf werk (wat ook zo is natuurlijk).
Wat is pessotherapie?Ik las pesto-therapie