Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suliko schreef:Mousse en haarlak kan je er volgens mij gewoon uitwassen met water.
Maar als je zonder shampoo wilt wassen omdat het beter is voor je haren heeft het nog steeds niet zoveel zin als je het krult of stijlt.![]()
Mousse of haarlak zal wel meevallen, maar zo'n tang.
fleur_yen schreef:Ik heb sinds mei mijn haar niet meer gewassen met shampoo, jeuk had ik wel wat inderdaad, maar niet ondraaglijk vond ik.
Ik ben nog steeds zoekend, omdat het met alleen water (en soms spoelen met appelazijn) nog steeds vettig eruit blijft zien. De structuur vind ik heel fijn, en de onderkant is mooi en niet pluizig, maar rondom m'n hoofdhuid vind ik het tocht te vettig ogen.
Momenteel was ik zo'n 1x per week mijn haar met een klein beetje douchegel uit de natuurwinkel, merk pure oid? Had opgezocht dat de verschillen tussen shampoo en douchegel eigenlijk maar heel klein zijn. Wat er allemaal wel of niet inzit zou ik niet precies weten, maar dit lijkt nu wel redelijk te werken. Het heeft nog steeds veel meer structuur dan met shampoo, maar 't ziet er mooier uit op m'n hoofdhuid. Wel merk ik meteen dat ik het moeilijker kan door kammen, wanneer het wat vettiger is kost dat geen enkele moeite
Ik heb geen last trouwens met sporten, ik heb haast dagelijks een cap op m'n hoofd, maar ik heb niet het idee dat het daar viezig van wordt eigenlijk.
Maaikevdk schreef:Heb je heel dik haar? Ik heb namelijk, ook al was ik het weer met shampoo, nog steeds last ervan als ik mijn haar los doe na een hoge staart. Ik zou niet weten waar het van komt, maar probeer zo weinig mogelijk een staart te dragen.
RiannaB schreef:Ik ben trouwens wel benieuwd hoe meiden met krullend haar het doen?
Normaal liet ik mijn haar iedere keer onder de douche ook gewoon nat worden (en waste het om de 5 à 6 dagen dus met shampoo) en daarna kon ik het nog leuk in model brengen. Als ik een borstel door mijn droge haar haal, ziet het er daarna echt niet uit.
Borstelen jullie je haar iedere dag zodat het vet verdeeld wordt over je hele haar? Als je steil haar hebt, lijkt me dat heel makkelijk, maar als ik dat dus doe, loop ik daarna met een pluizig, suf kapsel rond.
Saaarr schreef:Maaikevdk schreef:Heb je heel dik haar? Ik heb namelijk, ook al was ik het weer met shampoo, nog steeds last ervan als ik mijn haar los doe na een hoge staart. Ik zou niet weten waar het van komt, maar probeer zo weinig mogelijk een staart te dragen.
Nee ik heb niet extreem dik haar..
Oké maar had jij het ervoor dan ook niet toen je zeg maar nog niet gestopt was?
magda_90 schreef:Owja is jullie kam of borstel nu ook zo snel vies? Het lijkt soms wel alsof mijn haar stof aantrekt.
MZorro schreef:magda_90 schreef:Owja is jullie kam of borstel nu ook zo snel vies? Het lijkt soms wel alsof mijn haar stof aantrekt.
Jaaa! Maar ik heb het idee dat dat door wat vettigheid uit mijn haar komt, daar lijkt het in ieder geval op. Maar verder geen vieze dingen in mijn haar.
Ik heb van de week met wat zijn gewassen en het lijkt te werken! Alleen nu wel droge huid en vooral pluizig haar als ik het borstel. Iemand die iets van kokosolie of iets anders als conditioner gebruikt of zodat het niet gaat pluizen?
Suliko schreef:Wassen met appelazijn? Dit haalt wel wat vettigheid weg.
En anders misschien met een oerzeepje (bestaat enkel uit natuurlijke oliën), ik had zelf sowieso geen zin om door de vetperiode heen te gaan, dus ben het gewoon heel erg gaan oprekken het wassen. En gebruikte voor het wassen enkel een oerzeepje, uiteindelijk kon ik 2 maanden zonder mijn haar te wassen en inmiddels wordt mijn haar nog steeds nauwelijks vet.
Ja, inmiddels, want sinds ik dreads heb moet ik af en toe mijn haar wel wassen omdat dreads juist droog moeten blijven om mooi strak te worden. Dus nu was ik 1 keer in de 2 weken mijn haar met groene zeep.![]()
Echt meekletsen kan ik dus niet meer. Al is groene zeep nog altijd niet zo chemisch als standaard shampoo.![]()