Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 11:51

spatter schreef:
Wat een fijne update, tikje positief :j

Ik zou toch kontakt opnemen in verband met die hoofdwonden, bij het ziekenhuis.
Mijn man heeft een keer een behoorlijke wond gehad aan zijn voet en precies hetzelfde als jij, lelijke korst en toen die los liet, gat er onder en niet genezen, huisarts schrok zich dood en er moest van alles aan gedaan worden.
Weet niet meer hoe het heette maar het was niet goed.

Snap dat je er totaal geen zin in hebt maar toch.
Heb je geen controle afspraak bij de chirurg binnenkort?

Hmm maar dan ga ik liever naar mijn huisarts, de wond verpleegkundige is echt zo lomp en niet subtiel! Trekt met grof geweld de korsten eraf en haren ermee uit...

Controle bij de chirurg is pas de 26e, dus dat duurt nog wel even.

Nou ja maandag maar even kijken dan wat we doen met die wonden.

Gisteren op zich ook een redelijke dag gehad, wel een stuk minder dan de dag er voor. Werd wakker op de rechter kant van m'n hoofd, waar dus de drain zit. Behoorlijk pijnlijk, maar mijn linker oog was er weer helemaal mee opgehouden. Na tijdje kon ik wel weer wat zien, maar wel heel dubbel en t oog draait niet goed mee. Nu zie ik nog steeds behoorlijk dubbel.

Ook nog best flink hoofdpijn en die buik blijft met tijden ook echt veel pijn doen, vooral met/na eten. Maar t is allemaal wel redelijk te doen. :)

Jaa als ik bij m'n pony geweest ben zal ik wat foto's plaatsen van haar! :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:57

zou ik toch even langs de huisarts gaan, balen dat je niet op rechts kan slapen en gelijk flinke klachten hebt :(:)

Quir

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 15:51

Kan maandag in ieder geval bellen en even advies vragen, dan zegt hij vast vanzelf wel of ie me wil zien of niet.

M'n vriend houdt de wonden ook wel goed in de gaten verder, het ziet er verder ook gewoon rustig uit en zo. Vind t lastig, eigenlijk gewoon blij als t gewoon eens goed gaat andere kant toch wel voorzichtig zijn met de plek.

Ja inderdaad, de pijn zal uiteindelijk wel steeds minder worden, de andere drain is ook aantal weken gevoelig gebleven en uiteindelijk kon ik daar ook gewoon goed op slapen en zo. Plek op m'n hoofd is alleen wat gevoeliger omdat de drain direct op de schedel ligt en de huid strak erover heen zit. Maar je kan er nu al goed aankomen, dat moest je eerst echt nog niet doen. Alleen dat oog... Dat vind ik echt helemaal niets, t is nu ook wel heel duidelijk gelinkt aan t op die kant liggen. In ieder geval blij chirurg goed aan geven bij de controle afspraak.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 23:39

Is jou zicht niet verontrustend? Ik vind dat toch wel een heftige verandering in cognitieve functies..

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 00:00

Ja, ik weet t niet zo goed eigenlijk. Vind t niet fijn en soms ook best eng. Ik moest wel direct contact opnemen als ik slechter ging zien, maar dat was dan vanwege de te hoge druk in de schedel (dus de drain die dan niet of niet goed werkt). Dat is nu alleen niet zo en de vorige keer trok t uiteindelijk ook wel weg. Ik ga t sowieso goed aangeven bij de controle, twijfel alleen of ik eerder daarvoor moet bellen...

Ik verga op dit moment van de pijn in m'n buik, pff. Ik lig nu zo stil mogelijk in bed, want elke beweging is sowieso een hel. Alsof er messen in m'n buik zitten.

Net toch nog maar een hele tramadol gehad (100mg), waren op advies van Genja ze door midden aan t snijden om verder af te kunnen bouwen, hihi. En 20 mg buscopan, maar heb niet t idee dat t echt iets doet. De pijn tussen de steken door is nu wel zo goed als weg, maar die mes steken! Grr. Ik val bijna flauw van de pijn bij die steken.

Nouja nu nog even wat lezen en dan hopelijk wat slapen.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 00:14

Ik vind het wel een verandering die het eerder melden waard is. Je zicht is veranderd ondanks dat het bijtrekt is het iets wat je lang niet hebt gehad! Ik zou het niet onderschatten zeker omdat je weet dat er in de kamers iets verschoven is. Probeer wat te rusten maar bel morgen de arts Y;(

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 00:48

Hmm morgen maar even met vriendlief over hebben, maar bellen zal dan wel pas maandag worden. Het is niet echt een spoed geval wat in t weekend moet, denk ik zo. Het is er immers ook alweer even en t is geen levensbedreigende situatie.

Misschien maandag dan toch maar de poli neurochirurgie bellen, voor dit met dat oog dan en de wonden op m'n hoofd. Hopen dat dan de chirurg zelf kijkt naar die wonden en niet de wond verpleegkundige...

De 12e heb ik trouwens ook gezichtsveld onderzoek en oog metingen in Tilburg en week later belt de oogarts voor onder andere de uitslagen. Daar kan ik t ook even aan kaarten.

Verder de 11e afspraak in Maastricht bij de internist voor de trombose. En in september ergens afspraak bij een andere internist in Maastricht voor hoge bloeddruk en t altijd bloed plassen. Die laatste internist is echt geweldig, die zoekt echt álles uit tot en met de meest zeldzame aandoeningen en neemt je echt heel serieus. Zo fijn. Meeste artsen in Maastricht doen dat totaal niet en zodra ze niet direct iets vinden uit de standaard onderzoeken gooien ze t direct op psychisch en tussen de oren. Durf haast te wedden dat nergens psychiaters en psychologen het zo druk hebben als in Maastricht... Haha :')

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 00:34

Pfff beetje een terug val. Pijn in m'n buik is echt zo heftig dat ik totaal niet meer functioneer, hoe hard ik ook probeer t te negeren of door te gaan. Als ik loop moet ik gewoon echt stil gaan staan en hopen dat t snel afzakt, heel fijn ergens midden in een winkel of zo.

Nu ook wat verhoging/koorts.

M'n hoofd daarentegen gaat eigenlijk heel goed, lichte hoofdpijn nog maar dat is echt nihil met wat t was! Zie alleen helaas nog wel dubbel. Morgen even goed temperatuur in de gaten houden en keer een crp test doen. Even aan de hand daar van maar kijken wat we doen, huisarts, spoed in Maastricht of de chirurg...

Vannacht alleen thuis, vriendje heeft dienst. Dus hopelijk gaat t vannacht niet in eens hard achter uit. Maar zal vast wel mee vallen. Het lukt me alleen nog niet echt om te slapen... Terwijl ik wel echt moe ben. :')

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 02:01

Hoop dat je nu wel slaapt. (Anders toch maar een alprazolam of zo) Hier lukt het ook niet echt morgen spannende afspraken waar ik best tegen op zie en die de komende maanden mij leven aardig op de kop gaat zetten.

Hou jezelf goed in de gaten en gewoon bellen naar soh als je het niet vertrouwf. Niet dat je straks iets heel anders er bij hebt blindendarmontsteking of zo.
En morgen met je eigen poli overleggen of de klachten lijkt mij een goed plan.
Dat afbouwen tramadol nu niet lukt met die buikpijn snap ik . Dan maar weer wachten tot het weer beter gaat en volgende poging en vooral niet te snel willen.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 08:02

En hoe ist?????? -O-
Vervelend om ineens zo'n terugslag te krijgen, hopelijk valt het mee! :*

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 08:21

genja schreef:
Hoop dat je nu wel slaapt. (Anders toch maar een alprazolam of zo) Hier lukt het ook niet echt morgen spannende afspraken waar ik best tegen op zie en die de komende maanden mij leven aardig op de kop gaat zetten.

Hou jezelf goed in de gaten en gewoon bellen naar soh als je het niet vertrouwf. Niet dat je straks iets heel anders er bij hebt blindendarmontsteking of zo.
Dat afbouwen tramadol nu niet lukt met die buikpijn snap ik . Dan maar weer wachten tot het weer beter gaat en volgende poging en vooral niet te snel willen.

Toen sliep ik eventjes hihi. Wel heel veel wakker geweest.

Oh spannend dan! Heb je nog wel een beetje kunnen slapen? Mag ik vragen wat voor afspraken je hebt? Als je t niet wilt zegge is dat ook prima hoor. :)

Ja blinde darm... T zit wel echt op die plek en ben er ook al lang mee bekend. Van mij mogen ze m er wel eens uithalen, zou een hoop schelen!

Tramadol zit ik nu op 150, kwam van 400 dus dat is nog best netjes denk ik. Maar verder afbouwen doe ik nu nog niet door die buik.

Succes vandaag!!

_KiMbErLeY_ schreef:
En hoe ist?????? -O-

M'n hoofd gaat nog steeds best goed! Buik blijft veel pijn doen...

Temperatuur is nu 38.0/38.2, dat is eigenlijk toch wel koorts.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 08:31

Vind dat je nog best lang door loopt met die hevige buikpijn. De pijn zit niet vooral rechts onder? Loslaat pijn? Tenen terug op hakken vallen erg pijnlijk? Hou je blinde darm goed in de gaten! Helemaal nu met koorts erbij. Hoef jou denk ik niet te vertellen wat de risico's van darm perforatie is. Let goed op jezelf!
En het ziekenhuis vertelde contact op te nemen bij visus problemen, dus die zou ik zeker bellen! Ondanks dat de klachten niet veroorzaakt worden door een te hoge druk.

M.a.w. ik vind dat gezien je huidige klachten je best even op je strepen mag gaan staan. Veel succes/ beterschap!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 08:51

Die blinde darm is een gebed zonder eind. Los laat pijn enz heb ik al heel lang. Echografisch is de darm niet in beeld te brengen (ondanks dat we door de CT precies weten waar die zit, ik ben totaal niet echogeniek haha), op CT bleek hij vol te zitten met kalk (waardoor je m eigenlijk op echo beter zou moeten zien, maar t ding is niet te vinden). Lab is (meestal) niet afwijkend. Conclusie, ze doen er niets mee en willen m er al helemaal niet uit halen! Door dat t niet duidelijk een appendicitis is. Ik wil niets liever dan dat t ding er uit gehaald wordt.

Risico's perforatie ken ik wel, normaal al een groot risico, maar nu met een drain in de buikholte naar de hersenen is t risico nog groter. Als er een perforatie ontstaat (wat dankzij de kalk/stenen in de darm de kans extreem groot is) moet de drain er ook uit.

Even wachten tot vriend thuis is, dan even kijken hoe en wat we er mee gaan doen. In ieder geval zelf even crp prikken, als die afwijkend is is t simpel.

Als je honderd keer naar huis gestuurd wordt (wat betreft appendix), wacht je steeds langer af... Helaas weet ik dat t wachten is tot ie wel echt ontstoken raakt, maar wanneer is dat? Dat ze m er gewoon eens uithalen, haha.

Edit: ik ga straks ook zeker even de poli bellen voor de visus en de diplopie.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 09:37

Quir schreef:
genja schreef:

Toen sliep ik eventjes hihi. Wel heel veel wakker geweest.

Oh spannend dan! Heb je nog wel een beetje kunnen slapen? Mag ik vragen wat voor afspraken je hebt? Als je t niet wilt zegge is dat ook prima hoor. :)

Ja blinde darm... T zit wel echt op die plek en ben er ook al lang mee bekend. Van mij mogen ze m er wel eens uithalen, zou een hoop schelen!

Tramadol zit ik nu op 150, kwam van 400 dus dat is nog best netjes denk ik. Maar verder afbouwen doe ik nu nog niet door die buik.

Succes vandaag!!

_KiMbErLeY_ schreef:
En hoe ist?????? -O-

Ja hoor dat mag je vragen. Na heel lang er tegen aan hikken heb ik besloten eindelijk een revalidatie programma tegen mij chronische pijnklachten te gaan starten. Vandaag de intake hiervoor.
Het wordt een behoorlijk intensief programma van 2 x 8 weken. Werk nu nog fulltime en dat kan dan niet meer. Lastige is dat je 5 dagen in de week beschikbaar moet zijn en je rooster iedere week veranderd. Dus je kan aan het werk niet duidelijk doorgeven wanneer ik beschikbaar ben.

M'n hoofd gaat nog steeds best goed! Buik blijft veel pijn doen...

Temperatuur is nu 38.0/38.2, dat is eigenlijk toch wel koorts.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 09:41

Moest even zoeken waar je getypt had hihi.
Maar dat is inderdaad wel even een verandering! Lastig ook met t werk, maar daar zullen ze wel begrip voor hebben of niet?

Spannend hoor, ook een flinke periode! Maar hopelijk gaat het je wel goed helpen.

Heel veel succes vandaag!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 09:50

Quir schreef:
Moest even zoeken waar je getypt had hihi.
Maar dat is inderdaad wel even een verandering! Lastig ook met t werk, maar daar zullen ze wel begrip voor hebben of niet?

Spannend hoor, ook een flinke periode! Maar hopelijk gaat het je wel goed helpen.

Heel veel succes vandaag!

Ja zag ook dat post beetje raar geplaatst was.
Op het werk staan ze er redelijk achter maar vinden ze het ook best lastig.
Is inderdaad een behoorlijke tijd hoop dat het voorbij vliegt en natuurlijk vooral dat het wat opleverd.

Al met je vriend kunnen overleggen wat te doen nu? Kan me voorstellen dat je niet weer de hele malle molen voor de blinde darm door wilt.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:55

Maar waarom zijn ze zo moeilijk aan het doen over hem te verwijderen? Risico's van laten zitten lijken me toch duidelijk aanwezig! Anders daar krom van de pijn aankloppen? Second opinion ander zh?
Veel sterkte in ieder geval!

Ik moet me vanmiddag melden voor anesthesie en opname gesprek voor over 2 weekjes. Kijk ertegen op, maar valt in het niets bij wat jij door moet maken.

Ben benieuwd wat je crp nu is, en wat het ziekenhuis van je klachten zegt!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:56

bekend, iets laten zitten dat je er liever uit zou hebben want je wéét dat het op een moment voor een crisissituatie gaat zorgen. Hier is manlief pas écht vooruit gegaan toen hij na 5 jaar "eindelijk" een galcrisis kreeg en ze dat ding er accuut hebben uitgehaald. Terwijl wij al van in het begin vragende partij waren om dat ding te verwijderen. Maar ja. Een mens moet blijkbaar eerst zowat dood gaan - voor de zoveelste keer - alvorens ze iets uithalen.

Anyway, hoe gaat het vandaag ? :(:) Is de buikpijn nog te overleven ?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 14:37

Krom van de pijn is op dit moment niet zo moeilijk, want ik lig letterlijk krom door de pijn. De pijn is alleen geen indicatie om m eruit te halen. Afwijkend lab met verhoogd crp wel met eventueel verhoogde leuco's (die wel al regelmatig verhoogd zijn, zelfs heel extreem maar met normaal crp doen ze dan nog niet direct iets). Verder (hoge) koorts. Echo is dan vaak doorslaggevend, maar we echoën heel regelmatig en er is veel vrij vocht te zien (verschillende oorzaken, waaronder infectie, maar ook de drain en daar wordt het dus op gegooid).

Zaterdag MRI, tenzij t in eens weg is en ik er geen pijn meer heb. Het kan ook zo zijn dat m'n buik t hersenvocht niet aan kan en hersenvocht irriteert behoorlijk in de buik. Dat is dan op de MRI wel goed te zien.

Temperatuur is nu 37.4-37.6 en dus wel iets gezakt, als vanavond temperatuur weer op loopt nog een crp test...

M'n visus moet ik maar bespreken bij de oogarts volgende week, als t neurologisch is volgens hem horen we dan wel hoe en wat. Ik weet alleen wel zeker dat t neurologisch is. :')

Spannend Wendy! Waar aan/voor wordt je geopereerd?

Ja Jokari, je moet eerst écht ziek worden of half dood zijn voor ze iets gaan doen. Ik snap ook wel dat ze niet iedereen zomaar open willen snijden... Maar als de pijn daar zo duidelijk vandaan komt en t is dmv beeldvorming bewezen dat t een enorm groot risico is. Waarom ze er dan niet alsnog uit halen. Scheelt hen straks ook een spoed operatie, nu kunnen ze m makkelijk plannen... Haha

Nou ja als straks alles eens stabiel is en die appendix er nog in zit, vraag ik de huisarts wel voor doorverwijzing naar de chirurg. Tot nu toe eerst elke keer mdl of internist er tussen gehad en die sturen je sowieso niet door. Pas als je echt zo goed als dood bent.

Cinnnndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:03

Hallo Quir,

Ik ken je niet, maar lees al een tijdje mee in dit topic. Ik wil je heel veel sterkte en kracht wensen, ik vind het knap dat je zo duidelijk en eerlijk beschrijft wat er aan de hand is en hoe het met je gaat.
Good luck
Liefs,

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 18:39

Dankjewel! <3

Ik wordt op dit moment uitgelachen door m'n vriend haha. Ik heb begin van de middag m'n haren gewassen en dat blijft toch wel erg pijnlijk. Het wassen zelf gaat wel redelijk, maar vooral daarna. En door de airco wordt m'n hoofd erg koud wat nog meer pijn doet... Ik heb dus een muts op gedaan. :')

Zo even eten en dan nog een keer crp test doen. Ben benieuwd. Geen idee wat m'n temperatuur op dit moment is, maar behalve de pijn in m'n hoofd en buik voel ik me nu niet heel slecht. Dat was gisteren en vanochtend wel anders, even kijken hoe dat blijft gaan nu. :)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:08

Hahaha geen foto van jou met muts op in hartje zomer?

Fijn dat het nu iets beter gaat!

Ik ben in het ziekenhuis goedgekeurd, moet enkel nog waarschijnlijk last-minut en audiogram laten maken daar.
Ik wordt 18 augustus geopereerd. Ze gaan een stukje kraakbeen uit mijn oor achter mijn trommelvlies plaatsen en het gaatje wat erin zit sluiten. En achter het oor gaan ze een gat/ holte maken bij mijn middenoor zodat er meer "beluchtings ruimte" is. Dit omdat ik een tubadysfuntie heb waardoor er onderdruk ontstaat wat er nu voor gezorgd heeft dat mijn trommelvlies strak over mijn 3e gehoor botje ligt.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:23

Hihi muts :D

Onze nieuwe aanwinst is gearriveerd.
Wat kan een klein falabella hengstje enorm veel stampei maken zeg.
Het is net een gillende keukenmeid

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 20:49

Wendy_Komen schreef:
Hahaha geen foto van jou met muts op in hartje zomer?

Fijn dat het nu iets beter gaat!

Ik ben in het ziekenhuis goedgekeurd, moet enkel nog waarschijnlijk last-minut en audiogram laten maken daar.
Ik wordt 18 augustus geopereerd. Ze gaan een stukje kraakbeen uit mijn oor achter mijn trommelvlies plaatsen en het gaatje wat erin zit sluiten. En achter het oor gaan ze een gat/ holte maken bij mijn middenoor zodat er meer "beluchtings ruimte" is. Dit omdat ik een tubadysfuntie heb waardoor er onderdruk ontstaat wat er nu voor gezorgd heeft dat mijn trommelvlies strak over mijn 3e gehoor botje ligt.

Haha een foto van mij met m'n muts.... Hmm hahaha. Dan wordt ik hier ook nog voor gek verklaard met muts en dik winter vest. :')
Vriendje houdt niet van warmte en ik niet van kou en heb t al koud. Haha.

Spannend hoor, ook best een heftige operatie. Laat je weten hoe t gegaan is? Succes alvast! Zal hard voor je duimen dat alles helemaal goed gaat!

esje01 schreef:
Hihi muts :D

Onze nieuwe aanwinst is gearriveerd.
Wat kan een klein falabella hengstje enorm veel stampei maken zeg.
Het is net een gillende keukenmeid

Ohh nu ben ik wel heel benieuwd hoor! Had al foto's gezien van hem op Facebook, prachtig diertje! Ja, mam heeft in Zweden ook een mini hengstje (shetje) en de eerste dagen, poeh herrie schoppers!

Zodra t me lukt kom ik een keer langs. Lekker pony's knuffelen en ben ook wel benieuwd naar lieve opa. Laatste keer is ook alweer lang geleden.

Crp net was wel verhoogd (simpele test die alleen aangeeft of t niet verhoogd is, tussen de 10 en 30, gelijk aan 30 of hoger dan 30). Nu kleurde t streepje tussen de 10 en 30 of gelijk aan 30. Lager dan 10 is goed... Dus nu morgen avond proberen de MRI te maken... Temperatuur is nu 37.6. Dus wel iets verhoging maar geen koorts.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:59

Kom maar gauw gezellig.
Want dat betekent dat je ook weer veel beter in je vel zit.
Opa gaat goed wel wat grijzer maar nog altijd lief en hij wil zo graag voor je werken