"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:19

Inderdaad bij aseksualiteit denk ik aan iemand die die gevoelens ook helemaal niet kent. Bij een (tijdelijk) laag libido ken je ze wel maar komen ze gewoon niet vaak of niet meer. En dat tweede kan lijkt mij best komen doordat je hormonen in je lijf stopt. Vind ik niet onlogisch klinken!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:06

Precies Jildau

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:46

Heel veel wat er in dit topic genoemd wordt is bij mij heel herkenbaar.
Ik maak daarom mijn strip af en heb besloten dat ik tijdelijk even stop met de pil.
Gewoon om te kijken wat het doet bij mij en met mijn lichaam.
Mocht ik verandering merken ga ik langs de huisarts om te kijken wat er beter bij mij kan passen.
Micogynon30 slik ik al vanaf mijn 16e.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:55

Kijk, wanneer je een nieuw iemand leert kennen en het lijkt wat te worden zijn je fantasiën en verlangens altijd heel groot. Naarmate wordt het minder, maar ze zijn er nog wel.

Ik heb 4 jaar microgynon geslikt. De quotes komen overeen met wat ik had. Ik veranderde naast een laag libido in een labiel en depressief iemand. In januari ben ik gestopt met de pil en in februari heb ik een mirena spiraaltje laten zetten, ik voel me er stukken beter door:
- geen jankbuien meer
- beter om kunnen gaan met negatieve gevoelens
- beter om kunnen gaan met kritiek
- vriendelijker en liever
- geen gedoe meer om pillen te vergeten of om in te nemen op vaste tijden
- weer kriebels in je buik ;)

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:56

Morgen mijn eerste pilvrije dag in 6 jaar! :wow:

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 08:25

Oyeru schreef:

*\o/*

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:13

Citaat:

Het zal even duren denk ik voordat je er iets van gaat merken maar wil je ons op de hoogte houden!?
Wat is de reden dat je ermee gaat stoppen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:17

Ik ben nu twee maanden gestopt met de pil. Heb ook al twee mensturaties gehad. Deze zijn gelukkig niet heftiger dan hiervoor, ze zijn zelfs korter van duur. Alleen de tweede dag veel buikpijn en veel bloedverlies (eerste dag komt het voorzichtig op).

Verder merk ik dat ik echt vrolijker ben. Ik ben minder chagrijnig rondom mijn menstruaties, hooguit wat stiller en minder sociaal dan 'normaal' (tijd voor mezelf nodig). Libido gaat ook goed, ik heb niet veel nodig om zin te krijgen of te maken, iets wat in het verleden problematischer was.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:20

27 april gestopt met de pil..en vandaag netjes mijn menstruatie begonnen.. was helemaal verbaasd...Na al die verhalen dat het een tijdje weg kon blijven of dat je er vreselijk buikpijn bij krijgt de eerste was ik voorbereid op het ergste..... :P
Wel wat rugpijn..maar verder niets.

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:25

En jouw menstruaties Kayleigh, zijn deze rond de normale tijd begonnen of ligt het nu wel helemaal anders? Ben een beetje bang dat het bij mij helemaal ongecontroleerd wordt en totaal door de war gaat. Maar we zullen zien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:29

Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar helemaal geen weet van heb :o Ik heb toevallig mijn laatste menstruatie in mijn agenda gezet, zo kan ik de komende maanden kijken of het regelmatig is en hoe mijn cyclus ongeveer loopt. Nu kwam het beide keren onverwachts. Niet dat dat erg is, het is niet zo dat ik ineens halverwege de dag een bloedvlek tussen mijn benen heb, dus wat dat betreft maakt het niet uit. Maar het is wel fijn om zicht op de cyclus te krijgen, ook met vakanties etc. :D

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:33

Ik heb de app period tracker gedownload. Die geeft dan aan wanneer je menstruatie zou moeten beginnen en je kunt ook aangeven als t dus later begint. Ook kun je de klachten die je evt ervaart erin noteren per dag...

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:04

Is dit de app met dat roze bloemetje? Dan ga ik deze ook eens installeren, misschien wel handig zeker voor in het begin.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:44

Ja klopt de app met het roze bloemetje ;)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:06

Zo raar om na 7 jaar elke avond een pilletje, nu steeds tegen jezelf te zeggen 'Selina, je kan zo je bed in lopen, je hoeft geen pil te nemen'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:13

Ben nu 2 maand gestopt ongeveer. Eerst 2 weken constant ongesteld geweest. Dan dacht ik dat het stopte maar nee, begon gewoon overnieuw. Nu anderhalve maand nog niet ongesteld geworden...
Moet dus allemaal op de rit komen. Wat een troep dan eigenlijk...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:31

Selina schreef:
Zo raar om na 7 jaar elke avond een pilletje, nu steeds tegen jezelf te zeggen 'Selina, je kan zo je bed in lopen, je hoeft geen pil te nemen'

Haha ja ik denk elke avond: ik vergeet wat.. en dan: oh nee! :D

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:30

Och jee, dat gaat wat worden dan misschien... zit er nu ook sterk aan te denken om misschien toch pas na de bouwvak te stoppen hahaha... Toch ellendig als je net in de week dat je weg gaat ongesteld word. mmmmmmmm.... :(

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:48

wat een onzin dat de pil je seks leven zal verpesten!! heb dat ding 15 jaar geslikt en geweldige seks gehad (nog steeds trouwens :D )

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:08

rapido schreef:
wat een onzin dat de pil je seks leven zal verpesten!! heb dat ding 15 jaar geslikt en geweldige seks gehad (nog steeds trouwens :D )

Het geldt ook niet voor iedereen hè, om het nou meteen onzin te noemen terwijl het ook als bijwerking in de bijsluiter wordt genoemd.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:29

Fantabulouss schreef:
Ik heb de app period tracker gedownload. Die geeft dan aan wanneer je menstruatie zou moeten beginnen en je kunt ook aangeven als t dus later begint. Ook kun je de klachten die je evt ervaart erin noteren per dag...

Top app. Ik gebruik hem al heel lang en kan daardoor precies m'n vakanties plannen op momenten dat ik niet ongesteld ben.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:34

rapido schreef:

Wat een eindeloos gebrek aan inzicht in de variatie tussen verschillende mensen als individu........

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:35

ikke schreef:
Wat een eindeloos gebrek aan inzicht in de variatie tussen verschillende mensen als individu........

_O-

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:42

Ja inderdaad als iets voor jou goed werkt dan betekend dat automatisch dat het voor iedereen goed werkt he!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:56

_O-