Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 16:12

Sauerland is inderdaad mooi, maar om nou 2x 2 uur en een kwartier in de auto te gaan zitten voor een wandeling... Da's mij toch een beetje teveel van het goede :o

Gisteren voor het eerst weer een echte fatsoenlijke tippel gemaakt, net geen 2 uur, rondje Kale Berg tussen Lochem en Barchem. Beetje stijging hier en daar, voelde ik wel in de kuiten :')

lizard

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:18

Dorien,ik snap je helemaal.
Maar ik heb het gevoel dat ik hier in de buurt een beetje uitgekeken ben.
En dan ga je dus steeds verder van huis.
Vooral omdat Duitsland zulke mooie gebieden heeft.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:25

*\o/* Hier een klein feestje, al snap ik er helemaal niks van. De hele zomer ben ik aan het klooien met wandelen, dat ik zo graag wil maar dat het fysiek gewoon niet, niet, niet lukt. Nu ben ik snip verkouden, ik snotter, hoest, proest en versta niks van de wereld, en ineens wil mijn lijf wel weer lopen..... Woensdagavond na een frustrerende dag waarin ik vooral mezelf in het pad zat van huis weg gelopen (letterlijk, niet figuurlijk). Als ik er zat van was zou ik bellen en opgehaald worden. Zomaar, probleemloos, 7,5 km gelopen! Toen gestopt omdat het donker werd.

Gisteren naar watermolen Bels gereden, bedoeling was om naar het springendal te lopen en verder niks. Maar het liep zo ontzetten fijn en lekker, dat het stukje naar het springendal gewoon te kort was (4,5 km)! Dus daar ter plekke nog een rondje van 4,5 km gelopen. En toen ook dat nog zó ontzettend goed ging, ben ik gewoon ook nog maar even terug naar de watermolen gelopen. Alwaar we een lekkere pannenkoek en ijsje hebben genuttigd.

Ik snap er helemaal niks van, zo fit voel ik me niet, maar jeetje, wat was dit heerlijk zeg. Vandaag rustdagje en dan morgen of overmorgen maar eens weer kijken.

Overigens rij ik ook vrij ver voor een wandeling, gisteren bijvoorbeeld twee keer dik 1 1/2 uur in de auto gezeten. Hier in de omgeving is niet heel veel leuks te wandelen (tenzij je graag langs drukke wegen wandelt.... :+ ) en wat er is, heb ik inmiddels ook wel gezien. Als ik zoals nu weer wat langere stukken kan lopen vind ik het geen probleem, voor 3 of 4 kilometer vond ik het altijd wel lastig. Maar ik herken heel goed wat lizard zegt, je raakt op een gegeven moment een beetje uitgekeken. Het mooie aan wandelen vind ik juist ook het ontdekken, en dat houdt op een gegeven moment een keertje op. Tot je ergens weer heel lang niet geweest bent.

Duitsland is mooi, vorige week door Luxemburg gereden, daar zou ik ook graag naar terug willen om te wandelen!

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:10

Ik ben gisteren nog maar een keer naar Sauerland geweest.
Eindje gewandeld tussen Hemer,en Balve.
En daarna wilde ik een rondje rijden,en nog een eindje wandelen.
Maar dat is niet gelukt.
In die hoek kon ik geen wandel parkeerplaats vinden.
Dus toen maar doorgereden naar huis.

Het was erg warm,en best wel druk.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:41

Parkeerplaats op een goede plek vinden is soms best lastig inderdaad :j.

Ik had van het weekend geluk, Ibbenbüren staat (met dank aan lizard) al een tijdje op mijn lijstje om te gaan wandelen. Leek me erg mooi, maar is ook twee uur rijden hier vandaag. Dus om dat nou zomaar voor een ommetje te doen....
Nou heeft mijn broer van de week iets via marktplaats gekocht, wat ik voor hem opgehaald heb. Zij zitten namelijk met het schip in duitsland. Maar eigenlijk wilde hij het wel heel graag zo snel mogelijk hebben. Op weg naar het Mittellandkanaal komen ze over, jawel, Ibbenbüren. Dus dealtje met mijn broer gesloten, jij betaald de brandstof, ik kom het brengen en kan meteen wandelen. Heerlijk middag gehad, schitterend die kliffen!! En wederom heerlijk gelopen!

Weet iemand hoe goed je eigenlijk rond Bad Bentheim kan wandelen als je niet te veel bebouwde kom of wegen wil zien? En hoe heuvelachtig het daar nou eigenlijk is? het schijnt daar mooi te zijn, maar mijn kaart heeft geen hoogtelijnen en van Google Maps word ik ook niet heel veel wijzer.....

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:47

Eeeehh,waar zijn de foto;s? }>

Instaleer google earth.
Als je dan met de muis ergens op de kaart gaat staan,dan zie je rechtsonder de hoogte.
En je kan de kaart kantelen.
En je kan foto's bekijken die mensen daar gemaakt hebben.

Bad Bentheim.
Het kasteel is ook leuk hoor.
Maar je kan ook parkeren bij het sanatorium,(stukje buiten B B.)maar daar is wel bos ,maar volgens mij tamelijk vlak.

Of je rijd naar Bad B,en ga bij de verkeerslichten naar links.
Stuk doorrijden tot afslag b403,Volgens mij staat daar Freilichtbühne.
Als het goed is zie je daar een viaduct.
Ga direct weer rechts,rij naar boven,en naar links,(volg freilichtbühne)
Rij de viaduct over,en parkeer direct rechts.
Dat is de oude steen groeve van het Bentheimer zandsteen.
Daar heb je wel wat hoogte verschil,en ik zie dat de lengte van dat stuk bos maar 2 km is.
Misschien te weinig voor jou. :)

Maar het is wel een mooi stukje natuur.
Spijt me,ik kan niet zo snel foto's vinden.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 15:40

Net een eindje gewandeld in Beerze.
Vlak bij het dorp Beerze.Gemeente Ommen.
Eerst een wandelroute gevolgd,dan kom je ook over een stukje zandverstuiving.
En aan de andere kant heb je de oude stuwwallen van de Vecht.

Jammer dat je op de foto's het hoogte verschil niet goed ziet.
Maar het was leuk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 15:48

Ziet er mooi uit!
Heeft toch altijd wel iets, zo'n zandvlakte :z

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 19:02

Vandaag gewandeld boven Bad Iburg.
(onder Ossnabrück)

Mooie omgeving,en mooi weer.
Van de parkeerplaats tot de Herrmannsturm,had ik een hoogte verschil van 120 m.
Iets meer dan 7 km. gelopen,en was moe. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 19:07

Zie ik nu haarspeldbochten in een wandelpad???? Daar moet ik heen!!!

Oké, ik mag niet klagen, afgelopen woensdag stiekem toch terug naar Ibbenburen geweest. Heerlijk, wandelen met hoogteverschil is toch echt fijner dan plat :j. Zit ik daar na de wandeling nog even bij de auto bij te komen (stel je een volledige picknick voor, inclusief koelbox, thermos met heet water voor een soepje om de nodige zouten weer aan te vullen, goede stoel, voetenbankje, alles er op en er aan). Staat er ook een busje met Duitse mannen die vlakbij aan de weg werken en daar even pauze houden. Aan de praat geraakt met een van hun (in mijn goeiste Duits :o), hij mij helemaal enthousiast gemaakt met meer routes horende bij de teutoSleife. In het centrum van Ibbenburen zat wel een info punt, daar kon ik wel een informatieboekje krijgen.
Zij uiteindelijk weg gereden, komen ze tien minuten later terug rijden. Hebben ze het infoboekje even voor me opgehaald bij hun hotel en die kwamen ze speciaal even brengen. Zo leuk! Maar ja, nu wil ik dus wel weer terug.....

Vandaag een stuk van het Pieterpad gewandeld, van Zuidlaren naar Rolde. Was het echt super weer voor, niet te warm, wel lekker zonnig.

Meer mensen nog gewandeld met dit mooie weer?

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 19:13

Ja,bij dat zigzag pad had ik het zweet wel los. :)

Maar het is verslavend,he?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 19:40

Mag ik me melden? Ik wil weer wat meer gaan wandelen. Altijd wel gedaan, vooral met mijn beagle. Maar merk dat ik verval in telkens dezelfde gebieden, terwijl ik tussen allerlei prachtige omgevingen woon. Ik wil vooral langer gaan lopen :) Aankomend weekend begin ik goed met een (honden)wandelweekend waarop ik beide dagen ongeveer 15km ga lopen. Al een behoorlijke tijd niet meer gedaan, dus ik hoop dat ik het red :=

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 19:48

Kijk,nog een wandelliefhebber. :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:16

Welkom Hhilde! En succes dit weekend :)) Laat je weten hoe het geweest is?

Ik ga morgen de wandelroute doen die de werkmannen mij aangeraden heb, zit alleen te kijken of dat nou op hetzelfde stuk is waar jij laatst gelopen hebt Lizard. Ik ga deze lopen: http://www.teutoschleifen.de/teutoschle ... orper.html Met er bij vermeld dat halverwege mijn taxi staat, want ik heb geen idee of ik het ga redden := Maar ik kan dus altijd halverwege stoppen en dan een andere keer de andere helft doen. Ben ik wel fit genoeg, kan ik bij de auto luxueus pauze houden en daarna de andere helft. Ideaal zo'n taxi!

De ANBW heeft voor leden ook een leuke driedaagse aanbieding voor het harzgebergte, maar dan moet ik alleen. En ik vind alleen wandelen geen probleem, zelfs wel lekker, maar alleen een paar dagen weg en niemand om het mee te delen vind ik toch altijd minder geslaagd.... Dus daar denk ik nog even over.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:52

Lalidan,Ik was iets verder naar Bad Iburg.
Ik heb mijn gps route even in google earth gesleept,en een screenshot gemaakt.
Daarop kan je zien waar ik was,en waar jij gaat wandelen.
Ik heb daar nog niet gelopen,wacht op jou verslag. :)

Afbeelding

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:06

En een leuke site trouwens,dank je.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:01

Nog mensen gewandeld?
Het weer kon niet beter.
Ik ben zaterdag een stukje langs een oude arm van de Vecht gelopen.Voor de kenner:vanaf camping de roos,een end richting de stuw van Junne.

Zondag Sauerland.
Eerst een rondleiding gehad in een oude tin en zilvermijn.(eerst met een rammelend treintje 1.5 km.de berg in)
Bergbaumuseum Bestwig-Ramsbeck

http://www.sauerlaender-besucherbergwer ... ex.php/de/

En daarna vanaf de parkeerplaats een stuk van een wandelroute gevolgd tot ik geen zin meer had.

Vechtarm
Afbeelding

Onder de berg
Afbeelding

Bovenop de berg

Afbeelding

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:45

Ziet er mooi uit!

Hier nog steeds meer fietsen dan wandelen, het blijft er mooi weer voor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 00:20

Komen mooie foto's voorbij!

Ik ben afgelopen zondag wezen wandelen. Ongeveer 13 km, een klompenpad gevolgd. Met bijbehorende app ook een leuke manier van wandelen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 07:43

Ik heb afgelopen zondag de route gewandeld die ik hier aangegeven had, daarna alleen zo druk geweest dat ik nog niet aan posten hier toegekomen ben.
Het was echt super lekker wandelweer, zonnetje, beetje wind, zeker ook een mooie omgeving en afwisselende route. Ik heb dan ook heerlijk gewandeld én de route af gelopen, maar op zich viel de route wel wat tegen. Ik ben zelf nogal van de kleine, onverharde slingerpaadjes met flink wat stijgen en dalen en opletten waar je je voeten neer zet, in Duitsland loopt men blijkbaar liever over twee meter brede grindwegen die met de auto nog te doen zouden zijn......
Ik heb er overigens wel spierpijn aan over gehouden, dus zeker wel genoeg gedaan, de route op zich was ook afwisselend genoeg en leuk, maar qua pad had ik zeker wat anders verwacht.

Voorlopig komt het er niet van, maar zou jij die gps track daar bij Bad Iburg naar mij toe willen sturen Lizard? Dan hou ik die voor volgend seizoen in mijn achterhoofd. Email is mijn gebruikersnaam hier @Hotmail.com

Welk klompenpad heb je gelopen indinn??

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:54

Hier zijn de wandelschoenen ook weer eens uit de kast gekomen. We hebben zondag een wandeling gemaakt in de Maasduinen. Erg mooi nu met de herfstkleuren.
Veel door zand gelopen, dus kan aan mijn scheenbenen wel merken dat het alweer even geleden was :D

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:25

Zo,een poosje niet geweest hier.
Verschillende offtopic dingen gedaan.
Dierentuin Arnhem,dierentuin Munster.
Archeologische parken bezocht bij Ossnabruck,en bij Xanten.

Als iemand dat leuk vind,kan je op mijn youtube kanaal kijken.
https://www.youtube.com/user/hansha13/videos

En verder vandaag een eindje gewandeld bij Hörstel.(bij Ibbenburen in de buurt)

De auto op een andere parkeerplaats gezet,en leuke nieuwe kleine paadjes ontdekt.

Kort filmpje.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 00:22

Vandaag genoten van 12 km struinen over het Rozendaalse veld en de Posbank. Zo prachtig!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 00:40

Ziet er leuk uit.
Mooie foto's.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:27

En ik heb donderdag gewandeld in Duitsland.
Net voorbij Ossnabruck,de afslag Melle,en dan richting Bad Essen.
Ongeveer halverwege,eerst een stukje gewandeld bij Oldendorf.
Toen in de buurt van Bad Essen de uitkijktoren opgeklauterd.
En daarna aan de rand van Bad Essen bij de watermolen nog een stukje rondgelopen.
Leuke dag gehad.

Geniet maar even mee. :)