Gisteren voor het eerst weer een echte fatsoenlijke tippel gemaakt, net geen 2 uur, rondje Kale Berg tussen Lochem en Barchem. Beetje stijging hier en daar, voelde ik wel in de kuiten
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hier een klein feestje, al snap ik er helemaal niks van. De hele zomer ben ik aan het klooien met wandelen, dat ik zo graag wil maar dat het fysiek gewoon niet, niet, niet lukt. Nu ben ik snip verkouden, ik snotter, hoest, proest en versta niks van de wereld, en ineens wil mijn lijf wel weer lopen..... Woensdagavond na een frustrerende dag waarin ik vooral mezelf in het pad zat van huis weg gelopen (letterlijk, niet figuurlijk). Als ik er zat van was zou ik bellen en opgehaald worden. Zomaar, probleemloos, 7,5 km gelopen! Toen gestopt omdat het donker werd.
) en wat er is, heb ik inmiddels ook wel gezien. Als ik zoals nu weer wat langere stukken kan lopen vind ik het geen probleem, voor 3 of 4 kilometer vond ik het altijd wel lastig. Maar ik herken heel goed wat lizard zegt, je raakt op een gegeven moment een beetje uitgekeken. Het mooie aan wandelen vind ik juist ook het ontdekken, en dat houdt op een gegeven moment een keertje op. Tot je ergens weer heel lang niet geweest bent.
.
. Zit ik daar na de wandeling nog even bij de auto bij te komen (stel je een volledige picknick voor, inclusief koelbox, thermos met heet water voor een soepje om de nodige zouten weer aan te vullen, goede stoel, voetenbankje, alles er op en er aan). Staat er ook een busje met Duitse mannen die vlakbij aan de weg werken en daar even pauze houden. Aan de praat geraakt met een van hun (in mijn goeiste Duits
), hij mij helemaal enthousiast gemaakt met meer routes horende bij de teutoSleife. In het centrum van Ibbenburen zat wel een info punt, daar kon ik wel een informatieboekje krijgen.
Aankomend weekend begin ik goed met een (honden)wandelweekend waarop ik beide dagen ongeveer 15km ga lopen. Al een behoorlijke tijd niet meer gedaan, dus ik hoop dat ik het red
Laat je weten hoe het geweest is?
Maar ik kan dus altijd halverwege stoppen en dan een andere keer de andere helft doen. Ben ik wel fit genoeg, kan ik bij de auto luxueus pauze houden en daarna de andere helft. Ideaal zo'n taxi!