Kayla Itsines Bikini Body Guide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 10:38

Nou, zo op naar de sportschool :') dat is iniedergeval vast weer een begin! Nee nog steeds niet opnieuw begonnen :oo

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 11:19

Goed bezig allemaal!
Succes laughterline!

Vandaag is mn broer jarig dus weet niet of ik aan sporten toe kom.. anders morgen en zaterdag sowieso

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:07

Ik twijfel.

Ik moest gisteren W4D2 doen maar had BodyBalance en XCO gedaan dus vond het iets teveel van het goede. Vandaag LISS maar kom ik niet aan de resistance toe. Wat zal ik doen: morgen abs/armen en dan zaterdag mijn BodyPump als FullBodyWorkout rekenen/doen, of die dan naar zondag verplaatsen en maandag beginnen met W5D1?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 12:38

Sjappie: ik zou vandaag de arms en abs doen :j

Voor degene die nog sportkleding nodig heeft: bij de H&M heb je tm 17 mei, 30% korting op sportkleding (alleen online) :)

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 22:21

Oh thanks laughterline, even checke morgen nog :)

Vandaag W2D2 gedaan, ik ga morgen echt spierpijn hebben. Wat een vreselijke workout:( Morgen ook W2D3 doen!

Hoe gaat het bij jullie?

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:30

Ik dacht dat ik na 2 weken al wat verschil ging zien, maar nu naar 4 weken heb ik het idee dat er toch maar weinig vooruitgang in zit -O-

Hoever zijn jullie en zien jullie al resultaat?

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:52

Op de weegschaal merk ik geen verschil ik zie het ook nog niet echt maar voel me wel sterker. En uiteindelijk als mijn vetjes verbrand worden gaat het heel snel denk ik.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:35

Ik zie alleen verschil op plekken waar het het minste wil zien, mijn armen schouders zijn nu op de max van waar ik ze wil hebben. Buik en benen moeten echt beter. Ik heb gisteren weer een foto gemaakt, bovenste buikspieren zijn ok, maar verder....Ik eet normaal, geen snoep, geen frisdrank, veel groente met eens in de tijd een keer die hamburger of patatje, anders houd ik het niet vol.
Hoop in de komende 3 weken wat meer verandering te zien.

Ik voel me wel fit! Dat is echt fijn!

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 15:28

Ik weeg wat minder en heb inderdaad ook het gevoel dat ik sterker ben, dat ik het langer kan uithouden. Ben pas bij week 2, dus verwacht nog niet veel verandering qua lichaam. Kayla raadt aan om, om de 4 weken een foto te maken. Maar per persoon zal het resultaat verschillen!

Vanochtend W2D3 gedaan, circuit 1 vond ik echt vreselijk en de 2e echt heerlijk.. helaas regende het buiten dus alleen buiten touwtje gesprongen de rest in de garage gedaan. Was veelste warm. Volgende week dus weekje niks doen, alleen sporten in sardinie. Als ik terug kom beginnen aan W3. Morgenavond nog 1x hardlopen voor school en dan ben ik daar ook klaar mee.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:06

Ik merkte pas na 6 weken wat, hoop niet dat dat allemaal weg is na een week niks doen. :') Maar ik ga gewoon door, ookal zie ik niks. Het is ook een langetermijn iets, volgens mij zien de meeste mensen ook pas wat na zo'n hele guide. En ook vaak als k die transformatie foto's ziet op instagram, dan is de voor echt maanden (soms meer dan een jaar) eerder gemaakt dan de na foto. :) (Alleen dan zie je soms van die mensen die na 8 weken ofzo al heeeele mooie progress hebben, dat is wel een beetje gemeen. :+ )

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:45

Ja ik zie ook wel wat verschil aan m'n armen en benen, maar wil juist m'n buik platter :P
Misschien is het inderdaad beter om niet iedere week foto's te maken!
Begin maandag aan week 5, wordt wel zwaarder volgens mij.

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:48

Loose bij welke week ben jij nu?
Ik heb dat ook hoor als ik die foto's zie, dan word ik wel jaloers }>

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:45

Ik ben bij dag 1 week 7. Ben alleen een week niet thuis, dus ga woensdag weer verder met dag 2 week 7. Ik zag voor het eerst een beetje verschil na week 5.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:04

Ik ben bij dag 3 week 3. Gisteren gedaan. Ik zie Nog geen verschil maar ik merk wel al verschil tijdens het uitvoeren van de oefeningen. Mijn buikspieren en armen zijn denk Ik wel al wat beter voelbaar maar niet zichtbaar. Ik denk dat ik daarvoor tochecht af zou moeten vallen :P

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:31

Loose schreef:
Ik ben bij dag 1 week 7. Ben alleen een week niet thuis, dus ga woensdag weer verder met dag 2 week 7. Ik zag voor het eerst een beetje verschil na week 5.

Oww oke! En zijn de oefeningen een beetje te doen of?

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:54

Paulaaa schreef:
Ja ik zie ook wel wat verschil aan m'n armen en benen, maar wil juist m'n buik platter :P

Jaa precies, ik wil ook een plattere buik. Zie daar alleen nog geen resultaat, maar komt nog wel!

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:55

saabineex schreef:
Paulaaa schreef:

Jaa precies, ik wil ook een plattere buik. Zie daar alleen nog geen resultaat, maar komt nog wel!

Ja ik hoop het! Misschien is dat de laatste plek waar je vet gaat verbranden ofzo?

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 23:02

Hahaha je gezichr gaat het snelst dat weet ik, tenminste bij obese is dat altijd zo haha. Denk dat je bij benen en armen eerder spieren kweekt

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 23:52

saabineex schreef:
Hahaha je gezichr gaat het snelst dat weet ik, tenminste bij obese is dat altijd zo haha. Denk dat je bij benen en armen eerder spieren kweekt

Ja das waar! Alleen ik hoef verder niet af te vallen eigenlijk, maar wil alles gewoon mooi strak hebben voor de zomer. In ieder geval nog ff volhouden tot week 12 :)

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:51

Ja ik heb hetzelfde, en qil graag vertpercetage omlaag hebben.. ik weeg al wel minder maar het vet blijft elke keer hetzelfde. Ik ga na week 12 gewoon dooet BBG, kijken of ik deel 2 kan vinden en anders deze weer helemaal opnieuw doen :)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:17

Ik weet niet hoe strak jullie eten? Maar je gaat pas echt verschil zien op het moment dat je heel strak eet. Het echte verschil zie je nou eenmaal pas als je vetpercentage omlaag gaat en ze zeggen niet voor niks 'abs are made in the kitchen' :D

Ik eet vrij strak en ben altijd slank geweest en sport nu veel, maar ook ik krijg dat rottige randje onder m'n navel maar met moeite weg. Ik zie trouwens al wel verschil aan de foto's, maar het gaat uiteindelijk best traag.

Ik denk dat vooral de mensen die echt (zwaar) overgewicht hebben/hadden en daarbij altijd slecht hebben gegeten/weinig tot niet hebben gesport en die nu echt het roer omgooien, en zich strak aan de 1600 calorieën en strak eten en het hele sportschema houden, gewoon grote verschillen gaan zien. Het is voor iemand die 40 kilo te zwaar is nu eenmaal 'makkelijker' om veel kilo's kwijt te raken dan iemand die 55kg weegt en er 2 kilo af wil hebben bij wijze van.

Progress is slow maar we kunnen het!! Volhouden allemaal!

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 14:56

Jodie: Ik vind dat ik wel strak eet. Eet door de week geen brood,pasta,aardappelen en rijst. En ik probeer veel groente en meer eiwitten te eten. Ik doe dat zo omdat ik weet dat als ik een strakke buik wil, ik echt op mijn eten moet letten. In het weekend mag ik wel wat lekkers van mezelf hoor en eet ik bijv. ook gewoon frietjes. Soms in het weekend ga ik teveel los met chocola enz dus misschien is dat de boosdoener :D
Ben daar mee begonnen toen ik ook met de BBG begon en zag de eerst weken wel verschil aan mijn buik, maar nu wel minder.

Hoe eten jullie? Iemand nog tips?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 15:54

@Paulaaa: Maar wat eet je dan wel verder doordeweeks? En hoeveel calorieën eet je per dag? Heb je evt een voorbeeld van een eetschema op een dag? Ik merk dat veel mensen denken dat ze heel strak of gezond eten maar dat dit als ze het in een schema zetten of alles bij elkaar best wel tegenvalt. Ik kan natuurlijk niet zien hoe jij het aanpakt maar ben toch wel benieuwd!

Ik zit nu zelf op 1500 calorieën per dag als ik sport, en anders rond de 1300. Verder zit ik op 45% koolhydraten, 25% eiwitten en 30% vetten.

Ik haal mijn vetten uit olijfolie, kokosolie, noten (walnoten, amandelen, paranoten), zaden (chiazaad, omegamix (body&fit)) en ik lust weinig vis dus ik neem dagelijks een capsule krillolie ter aanvulling.

Mijn koolhydraten inname bestaat uit volkorenpasta, zilvervliesrijst, quinoa, havermout, bananen en ik eet heel vaak bosbessen en mango (heeeerlijk!).

Eiwitten heb ik zowel supplementen voor (smart protein, whey isolate crispy en smart bars van body&fit) en daarnaast eet ik veel kipfilet, eieren en elke ochtend een bakje yoghurt en 's avonds voor het slapen gaan een halve bak kwark (250 gr). Ook haal je je eiwitten weer uit noten en granen zoals pasta/rijst.

Ook eet ik veel fruit, wat suiker betreft eigenlijk iets te veel misschien, ik kom vaak wel aan de 4 stuks fruit per dag, en probeer ik zowel bij lunch als avondeten veel groente te eten, maar kom ik in ieder geval wel aan 200 gram per dag.

Wat betreft mijn supplementen heb ik mijn gebruik wat naar beneden gebracht en ben ik meer bezig gegaan met wat haal ik nou eigenlijk uit m'n voeding en heb ik wel aanvulling nodig. Ik neem bij het ontbijt een shot met tarwegraspoeder, en verder neem ik dagelijks 1 multivitamine (smart/sports multi van body&fit), 1 capsule bijenpollen (ivm hooikoorts), 1 capsule krillolie en 2 capsules green tea extract. De green tea neem ik vooral als ik overdag (vaak rond koffietijd) zin krijg in zoetigheid, en anders 1 of 2 na het eten als ik een opgeblazen gevoel heb, afhankelijk van of ik er overdag al eentje heb ingenomen.

Overigens doe ik 1 halve dag in de week (van avondeten t/m 's avonds) een 'junkdag'. Normaal doe ik een hele dag in de week junkdag maar nu vlak voor de vakantie wat minder, en dan houd ik het vaak bij 1 maaltijd bijvoorbeeld een pizza of vette hap van de snackbar, met een toetje en 's avonds chips of waar ik zin in heb.

Een voorbeeld van een redelijk standaard dag van mij:
O: Yoghurt met whey isolaat crispy, gojibessen, banaan, chiazaad en kiwi gold.
T: Na het sporten: smart protein eiwitshake
L: 2 speltcrackers met kipfilet, gekookt ei, komkommer en tomaat
T: 2 superfood wafels (body&fit) met crunchy pindapasta + stuk smart chocolate
A: halve stronk broccoli met pangafilet gebakken in kokosolie en zoete aardappel frietjes gebakken in de oven
T: Voor het slapen: 250gr kwark met kiwi gold

Hoop dat je hier wat aan hebt! En ik ben benieuwd naar wat de rest doet! Vind het erg interessant om met m'n voeding bezig te zijn en vind de inzichten en ideeën van andere mensen altijd heel leuk.

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 16:47

@ Jodie: ik eet ongeveer 1700kcal per dag. Omdat ik niet wil afvallen, maar alleen maar strakker wil worden zou dat goed moeten zijn.
Ik eet meestal s ochtends havermout, chiapudding of Griekse yoghurt met muesli. S middags een roerei met crackers, salade of havermoutpannekoekjes ofzo. S avonds gewoon vlees en veel groente en tussendoor fruit 2-3stuks per dag, rijstwafels of Griekse yoghurt.
Soms pak ik een eiwitshake van mijn vriend als ik honger heb en nog niet aan mijn kcal zit!

Er zijn inderdaad veel mensen die denken dat ze gezond eten, terwijl dat eigenlijk niet zo is. Maar ik kies mijn eten bewust uit en weet ook wat ik binnen krijg. Vind het net als jij ook wel interessant om wat te verdiepen in voeding! :)

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:39

Ik let dus helemaal niet op het eten, je zou toch wel een plattere buik kunnen krijgen van alleen trainen lijkt mij?