Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lis_Ol

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 13:00

Ik ga maandag weer helemaal opletten op mijn eten.
De afgelopen week ook al wat aan gedaan en 1 kilo afgevallen :)

Heeft iemand goede apps of ideeën om strakker in je vel te zitten ?
Vooral buik en m'n zij..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 13:05

secricible schreef:
Kayleigh, die dagelijkse activiteiten zitten bij jou in die 1,5 waar je mee vermenigvuldigd. Dat is je PAL waarde (physical activity level). Die is niet voor iedereen gelijk en hangt er vanaf hoe actief je bent. Voor mij ligt de PAL op 1,2 zonder sporten doordat ik met de auto naar het werk moet en veel zit op mijn werk. Iemand die bijvoorbeeld in de bouw werkt en naar zijn werk fietst kan op een PAL van 1,7 zitten bijvoorbeeld.
De hoeveelheid die je in mindering brengt mag je opvoeren tot 500kcal per dag (dat is 0,5kg afvallen per week), mits je daarmee niet onder je BMR gaat eten.

Oh super, thanks! Weer wat geleerd! Moet ik dan standaard 1875 kcal per dag eten, ongeacht wat ik doe? Of hoe zit dat dan op dagen dat ik veel verbrand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 13:06

Lis_Ol schreef:
Ik ga maandag weer helemaal opletten op mijn eten.
De afgelopen week ook al wat aan gedaan en 1 kilo afgevallen :)

Heeft iemand goede apps of ideeën om strakker in je vel te zitten ?
Vooral buik en m'n zij..

Er zijn apps met full-body workouts. Is een paar pagina's terug ook al langs gekomen. 7 Minute workout hoor ik veel goeds over.

Strakkere buik gaat puur over vetpercentage. Dat moet je verlagen. Verder, again, krachttraining! _/-\o_

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 13:58

ik ga op dagen dat ik veel sport/fysieke arbeid lever er altijd wat over, gewoon omdat ik merk dat ik dan ook echt meer nodig heb en niet alleen louter trek in lekkere en ongezonde dingen...µ

oh en met paardrijden kan je wel degelijk afvallen, 't is te zeggen er af vallen :+

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 14:12

Nou net op de weegschaal gestaan en..... Aangekomen -O-

hafpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 14:24

Hoi ik meld me ook maar.
Wil ook graag wat kilo`s kwijt.
Ik snoep eigenlijk nooit en ben veel aan de wandel met mijn hondjes maar mijn probleem ligt bij te grote porties bij het avond eten..
Als ik de porties ga verkleinen krijg ik s`avonds honger.
Zit nu op 8 kilo te veel,heb ook WW gedaan maar ivm besparen op de kosten gestopt.
Mijn stofwisseling is zeer traag door een ziekte aan mijn schildklier dus moet er flink aan trekken om wat af te vallen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 14:26

Kayleigh_ schreef:
secricible schreef:
Kayleigh, die dagelijkse activiteiten zitten bij jou in die 1,5 waar je mee vermenigvuldigd. Dat is je PAL waarde (physical activity level). Die is niet voor iedereen gelijk en hangt er vanaf hoe actief je bent. Voor mij ligt de PAL op 1,2 zonder sporten doordat ik met de auto naar het werk moet en veel zit op mijn werk. Iemand die bijvoorbeeld in de bouw werkt en naar zijn werk fietst kan op een PAL van 1,7 zitten bijvoorbeeld.
De hoeveelheid die je in mindering brengt mag je opvoeren tot 500kcal per dag (dat is 0,5kg afvallen per week), mits je daarmee niet onder je BMR gaat eten.

Oh super, thanks! Weer wat geleerd! Moet ik dan standaard 1875 kcal per dag eten, ongeacht wat ik doe? Of hoe zit dat dan op dagen dat ik veel verbrand?

Je kan twee dingen doen. Of je neemt in je PAL mee dat je een x aantal keer sport en eet dan dus iedere dag een beetje meer(dat is wat ik iig doe). Of je neemt het niet mee in je PAL (die is dan dus lager) en dan kun je op je sportdagen ongeveer 200-300kcal optellen bij je aantal kcal dat je mag.
Als je bijvoorbeeld een heel inactieve leefstijl hebt buiten het sporten kun je beter voor keuze 1 gaan, omdat je dan makkelijkker de 500kcal kunt aftrekken van je intake. Ook wanneer je heel onregelmatig sport (de ene week 1x, de andere week 6x) zou ik voor methode 1 gaan.
Wanneer je toch al heel actief bent en redelijk stabiel bent in je leefstijl is keuze 2 ook prima.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:08

oyeru jammer! Volgende keer beter :(:) Ik zou je er niet te druk over maken.

Sinds ik ziek ben geworden kan ik amper wat een zonder mij super op geploft te voelen, tegen het misselijke aan, hebben jullie hier ook nog tips voor? Wat je dan beter wel en niet kan eten?? Zodat ik niet elke keer zo misselijk ben na het eten, want is is niet echt een motivatie om wat naar binnen te werken als je eet dat je toch weer misselijk word :o Het eten blijft er wel in, maar voel me gewoon beroerd :n

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:32

Zou ik me hier ook mogen melden?

Van mij mag er ook wel wat af, ik kan helaas door een ongelukje nog weinig sporten doen, wel sta/stond ik 5x per week in de sportschool. Alleen afgelopen 2 weken is dat een stuk minder geworden omdat de vriendin waar ik mee ga, nooit meer zoveel zin heeft, en ik het niet fijn vind om alleen te gaan.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:10

Jaa ik vind het best wel k.lote... Ik werk er namelijk hard voor! Vind ik dan ;).

En heb genoef vetjes te verliezen waardoor ik niet geloof dat t spiermassa is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:15

Momo2 schreef:

Van mij mag er ook wel wat af, ik kan helaas door een ongelukje nog weinig sporten doen, wel sta/stond ik 5x per week in de sportschool. Alleen afgelopen 2 weken is dat een stuk minder geworden omdat de vriendin waar ik mee ga, nooit meer zoveel zin heeft, en ik het niet fijn vind om alleen te gaan.

Dat is maar een kwestie van het jezelf aanleren. Fitness is een individuele sport, het niet alleen willen gaan slaat dus eigenlijk nergens op :P

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:19

Kayleigh_ schreef:
Momo2 schreef:

Dat is maar een kwestie van het jezelf aanleren. Fitness is een individuele sport, het niet alleen willen gaan slaat dus eigenlijk nergens op :P

Klopt, is het ook. Maar vind het gezelliger als je met nog iemand bent, dus daar moet ik me gewoon even overheen zetten.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:40

Kayleigh heeft wel gelijk, maar ik ken het ook wel.

Maar als ik thuis ben, sport me vriend met me me, lief als hij is. Dan wordt het wel een wedstrijdje wie de meeste push-ups kan hoor }:)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:41

Ik herken het ook, daarom vind ik crossfit zo fijn. Volledig individueel, maar wel in een groep waar je je aan op kunt trekken :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 17:54

Hmpf ik word gek van t weigeren van eten..
Waarom moet iedereen om me heen zo lekker eten :n

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:04

Altijd nee zeggen als (of omdat) je af wilt vallen werkt niet, wanneer je gewoon gebalanceerd en gezond eet kan je best eens iets lekkers mee-eten :). Veel minder frustrerend dan altijd maar nee zeggen en je houdt je eetpatroon langer vol.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 18:05

Dat weet ik en ik zeg ook heus wel eens ja, maar de laatste tijd is t wel heel erg.. :(

xValentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:19

Ik meld me! Ik ben nu 1.69 en rond de 61 kilo. Gewoon op zich een normaal gewicht en ik oog ook niet fatsig of zo, ik doe heel veel aan krachtsporten dus mijn spieren wegen waarschijnlijk ook wel wat x3 Toch ben ik volgens mezelf nog niet helemaal voorbereid voor het bikini seizoen, dus ik ben al sinds wel 3 dagen (wow) bezig met opletten met wat ik eet enz.

Maar ik had een vraagje. Voorheen snoepte ik heel vaak, met m'n vriendinnen of gewoon als ik thuiskwam van school. Really, ik at ook echt 0 fruit. Nu maak ik elke dag een smoothie of whatever, gewoon 2/3/4 stukken fruit en wat yoghurt/melk. Ik eet geen ongezonde tussendoortjes meer (proud o3o) en neem voor de kleine pauze op school een stuk komkommer mee of dergelijk. Ik beweeg gewoon 'normaal.' Hoeveel kilo kan er in een week af? 0,5, 1?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 18:22

0,5 kilo is maximaal om t er blijvend af te houden, maar dat heb ik van horen zeggen

xValentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:25

Ach, het heeft ook geen haast, maar ik zou zo graag de 5 weer op m'n weegschaal willen zien *\o/*

Enne, ik eet als ontbijt om half 8 bij m'n moeder vaak een bakje van die zoetige cornflakes als loops en chocochippies en die ongezonde zooi. Denk je dat dat de kilo's heel erg tegenhoudt, of maakt een ontbijtje niet zo heel erg veel uit? Of juist wel :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:25

Blijvend eraf heeft alles met je voedingspatroon te maken, lijkt mij...

Maarre... Valentijn.... Ik denk dat jij een prima gewicht hebt en er niks af moet willen hebben.

xValentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:26

Kayleigh_, neh, het is ook niet echt dat ik te zwaar ben of zo, maar alle mooie bikinimodellen maken me zo jaloers O:) 2 kilo eraf zou niet zo erg zijn ..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:31

Je zit midden in de groei, afvallen is absoluut hiet verstandig. Gezonder eten kan wel en daar horen die ontbijtgranen iig niet bij. Ik zou lekker streven om op dit gewicht te blijven als ik jou was.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 18:31

Kayleigh_ schreef:
Blijvend eraf heeft alles met je voedingspatroon te maken, lijkt mij...

Maarre... Valentijn.... Ik denk dat jij een prima gewicht hebt en er niks af moet willen hebben.

Ach dat had ik er nog bij willen typen.
Sorry tis zondag :')

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:40

_sharonnn schreef:
Dat weet ik en ik zeg ook heus wel eens ja, maar de laatste tijd is t wel heel erg.. :(

Dan lijkt me het best lastig ja, met allemaal heerlijk eten om je heen :(.