[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey1998

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:00

Hoi mag ik mij ook melden?

Wekenlang gezond gegeten, ging ontzettend goed, 4 kilo bijna afgevallen, tot vorige week... vakantie, leuke dingen eten buitenshuis en huppakee zo weer 2 kilo zwaarder := Maandag en dinsdag, heel goed gegeten maar gister en vandaag weer slecht en ongezond :o

Ik wil heel graag terug naar de 62 kilo, dinsdagochtend woog ik 65.9, op het moment dat ik de 62 heb bereikt wil ik eigenlijk naar de 60 :P en daar op blijven.

Morgen wil ik weer gaan knallen, gezonde voeding en niet snaaien en weer sporten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:11

Waarom morgen, waarom niet nu? ;)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:22

Beetje alles bijgelezen! Dit topic gaat hard. Ik ben nu denk ik 30%. Wil wel naar derde plaatje.bovenste kolom.

Zo weer spier training. Zal alle.oefeningen opschrijven, misschien hebben jullie er wat aan. Ik doe het wel met gewichten.

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:27

xRiiannex schreef:
Buikspieroefeningen.
Geen frisdrank meer drinken alleen maar water/thee.
En af en toe is iets lekkers drinken bijvoorbeeld chocomelk, ijthee enz.
Dit doe ik expres anders ben ik gouw klaar met water en thee.

Maar heb er een paar maanden niet op gelet en niet getraind dus er zit weer een vetlaag op mijn buik :P

Ik drink in ieder geval al veel water en veel thee. Ik drink misschien 1x in de 2 weken een glas fris, dus dat zit ook wel goed :) Bedankt !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:27

Ik weet niet in hoeverre dit van toepassing is in dit (jonge) topic, maar van alcohol krijg je ook echt een gigantisch opgezette buik. Ben nu m'n alcoholinname een beetje aan het terugdringen, niet per se omdat ik zo super veel drink maar omdat je gewoon zelfs van wijn heel erg snel heel erg dik wordt :=

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:29

Volgens mij is Crystal Clear ook een goed alternatief met een lekker smaakje. Of zeg ik nu iets heel geks? :')

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:30

Maar druivensap+ moet toch goed zijn voor je? vooral roze en rode druif is lekker }:0

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:33

romyyxv schreef:
Volgens mij is Crystal Clear ook een goed alternatief met een lekker smaakje. Of zeg ik nu iets heel geks? :')

Opzich is CC een goed alternatief. Wel zitten er zoetstoffen in, waar je ook weer niet te veel van binnen moet krijgen.

Edit: er zitten laag calorische zoetstoffen in CC, de bovengrens van deze stoffen wordt niet snel bereikt en hier zou ik je dus ook niet al te druk over maken.
Laatst bijgewerkt door Debbels op 05-03-15 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:34

Danique schreef:
Waarom morgen, waarom niet nu? ;)

Haha, nu kan natuurlijk ook, maar eet vandaag toch niks meer haha :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:37

_Yasmine_ schreef:
Maar druivensap+ moet toch goed zijn voor je? vooral roze en rode druif is lekker }:0

Verkijk je daar maar niet op. Alle vruchtensappen (behalve biologische) zijn aangevuld met gigantisch veel zoetstoffen en extra fruitsuikers. Als ik echt iets anders wil drinken dan water doe ik er een paar druppels citroensap in of doe ik de helft van crystal clear (en dan de versie die al praktisch water is) en dat aanlengen met daadwerkelijk water. Echte vruchtensappen drink ik al heel lang niet meer, is zo slecht voor je...

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:40

Emmaa_ schreef:
_Yasmine_ schreef:

Verkijk je daar maar niet op. Alle vruchtensappen (behalve biologische) zijn aangevuld met gigantisch veel zoetstoffen en extra fruitsuikers. Als ik echt iets anders wil drinken dan water doe ik er een paar druppels citroensap in of doe ik de helft van crystal clear (en dan de versie die al praktisch water is) en dat aanlengen met daadwerkelijk water. Echte vruchtensappen drink ik al heel lang niet meer, is zo slecht voor je...

Ssssst is mijn excuus om wijn te drinken :list: -:)
Druivensap+ is echt heel goed!

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:42

Debbels schreef:
romyyxv schreef:

Opzich is CC een goed alternatief. Wel zitten er zoetstoffen in, waar je ook weer niet te veel van binnen moet krijgen.

Edit: er zitten laag calorische zoetstoffen in CC, de bovengrens van deze stoffen wordt niet snel bereikt en hier zou ik je dus ook niet al te druk over maken.

Ah oke, ja ik vind het altijd erg lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:43

_Yasmine_ schreef:
Ssssst is mijn excuus om wijn te drinken :list: -:)
Druivensap+ is echt heel goed!

Haha ik blijf mijn wijntjes gewoon lekker drinken hoor :')

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:10

Ik kom ook meedoen! Ben al 3 jaar geleden ongeveer 9 kilo afgevallen. Ondertussen is daar wel weer 5 bij...
Sinds kort ben ik weer wat fanatieker aan het paardrijden en weer wat vaker en verder met de hond lopen, vaker op de fiets. En heb een crosstrainer gekocht en wat gewicht dingen. Alleen nu komt er dus eerder gewicht bij, dan er af. Ook zou ik best nog wat vaker wat willen sporten. Nu ik aan het afstuderen ben en mijn onderzoek grotendeels thuis doe, loop ik iets te vaak op en neer naar de keuken.
Om me heen zie ik mensen ook afvallen, dus nu heb ik de knoop weer doorgehakt, en vanaf vandaag ben ik er ook weer goed mee bezig. Maar ik wil nog wel gewoon leven en me niet constant druk maken over eten en bewegen. Ondanks dat de weegschaal anders aangeeft, kon ik een oudere rijbroek van de week wel makkelijker aantrekken dan eerst.
Volgens een berekening op internet zit ik nu op 32% en wil wel graag naar de 25% of iets er onder. Op zich valt deze berekening me mee, had zelf verwacht dat ik tussen 35 en 40 % zou zitten. :D Scheelt weer!
Hoop dat we elkaar een beetje kunnen steunen hier en dan in de zomer weer shinen!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:18

Een berekening op internet voor je verpercentage? Dat lijkt me lastig en niet erg betrouwbaar...

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:23

Ja, dat leek mij eigenlijk ook wel. Maar als ik in de spiegel kijk en het vergelijk met de plaatsjes zal het wel ongeveer kloppen denk ik? Zal ook niet zo goed weten hoe ik het anders zou moeten weten.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:35

Hele topic doorgelezen en ontdekt dat dit toch niet helemaal is wat ik zoek. Succes iedereen!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:46

fohadie schreef:
Hele topic doorgelezen en ontdekt dat dit toch niet helemaal is wat ik zoek. Succes iedereen!

Benieuwd waar je dan wel naar op zoek bent? :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:50

Wandelen is echt mijn ding, heb diverse sportscholen geprobeerd maar was niets voor mij. Laat mij maar buiten zijn met de hond. <3

Hoeveel wandelen jullie?

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:54

Heb alles half doorgelezen, super wat iedereen wil gaan doen!

zal morgen even reageren met wie ik ben en wat ik wil gaan doen.

Wil graag weer naar dit;
Afbeelding

Zo is het nu;

Afbeelding

Moet te doen zijn lijkt me!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:21

Mijn oefeningen van vandaag:

Ze kloppen niet helemaal, omdat de juiste niet in het systeem stonden, of ik snapte ze niet in het Engels := Maar het komt wel overeen.

Cardiovascular Minutes Calories Burned
Bicycling, 16-19 kph, light (cycling, biking, bike riding) 20 145
Bicycling, 16-19 kph, light (cycling, biking, bike riding) 20 145
Add Exercise Quick Tools

Daily Total / Goal 40 / 0 290 / 0
Weekly Total / Goal 60 / 0 435 / 0
Strength Training Sets Reps/Set Weight/Set
Bent-Knee Sit-Up 3 10
Standing Biceps Curl, Dumbell 3 10 8
Seated Biceps Curl 3 10 8
Front Squats, Barbell, Arms Crossed 3 10 10
Bench (Chest) Press, Machine 3 10 8
Flat Dumbbell Fly 3 10 8
Sit-Ups 3 10
Kickbacks, Bent, 1-Arm, Dumbbell 3 10 10

Edit: Hij verspringt, ik maak alles mooi in het bericht, dan plaats ik het, en is alles weer versprongen. Hoop dat jullie hem snappen. Eerste getal is aantal sets, tweede hoe vaak per set, en derde het gewicht per set.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:27

Liesje1611 schreef:
fohadie schreef:

Benieuwd waar je dan wel naar op zoek bent? :)

Iig niet me ergeren aan jonge meiden die nu al een mooi figuur hebben en dan nog strakker willen worden. Ik zocht meer iets waar meer 30 plussers aan mee deden. Tuurlijk zijn die ook in dit topic te vinden maar het gros is onder de 25 en op een manier bezig in dit topic dst ik heel benieuwd ben hoe zij er over 10 jaar uitzien.
Ook gaat dit topic me veel te hard, ik heb geen tijd om het bij te lezen.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:28

magda_90 schreef:
Wandelen is echt mijn ding, heb diverse sportscholen geprobeerd maar was niets voor mij. Laat mij maar buiten zijn met de hond. <3

Hoeveel wandelen jullie?

Ik ben ooit 1 keer in mijn leven in de sportschool geweest, helemaal niks voor mij. Ik laat eigenlijk sowieso elke dag de hond een keer uit. Alleen de ene keer is dat een kwartiertje, de andere keer een uur. Fietsen vind ik ook wel fijn. Ik ben wel benieuwd hoe veel ik loop met drie uur les geven op de manege. Misschien ga ik wel zo'n goede stappenteller kopen, lijkt me erg leuk.

Maaaarije, zo'n figuur wil ik ook wel ja! Succes, je hebt wel een duidelijk doel gesteld.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:32

Netjes aan mijn caloriebudget gehouden vandaag. Zit er met 14 kcal overheen. Morgen ochtend heb ik mijn oefeningetjes gepland staan

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:34

Fohadie, heb je het motivatietopic gezond eten gezien? Misschien heb je daar meer aan?