Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 19:04

Marit schreef:
Nou dat had ik niet gezegd, haha :') Maar wel dat ik mezelf had opgemeten volgens een andere manier dan op hun website stond en dat er 4 maten verschil tussen zat. Dat vond ze heel gek, en toen zei ik dat ik 75D had opgemeten, en toen zei zij dat ik misschien zelfs nog wel in een E zou passen en dat die hele website dan dus nergens op sloeg en ze zelf ook wel meteen zag dat ik geen AA had zoals de hunkemoller site zei :')

Ze mat alleen mijn omvang, redelijk strak over mijn kleding, en mijn borstomvang bekijk ze alleen even en op basis daarvan kwam ze meteen met de goeie maat aan. Ik vond het knap :D

Bij mij ook precies op deze manier, strak over mijn kleding gemeten voor de omtrek en op het oog de cupmaat. Toen gaf ze me op die gemeten maat nog twee varianten mee, een cupmaat groter en een omtrekmaat kleiner :) zat een bij die precies goed paste! En hij kwam overeen met de maat die ik op heb gemeten volgens de methode uit dit topic.

Kimmie25501

Re: Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:44

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik snap de filmpjes ook niet helemaal. (niet zo goed in Engels).
Maar ik was wel vandaag bij de Hunkemöller en daar kwam ik erachter dat ik al twee maten te klein droeg. Ik zou 75C hebben terwijl ik 75A droeg.
Klopt dat een beetje via deze theorie?
De bh's zaten trouwens erg lekker!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:53

Bedoel je niet 70c?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:22

Nee, echt 75.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:27

Dan heb je gewoon altijd veelste kleine cups aan gehad

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:15

Ik had trouwens soms ook 80.
Ja, maar dat had ik zelf niet echt door, ik vind nu nog steeds mijn A'tjes prima zitten.
Maar blijkbaar is C dan toch beter, zit ook wel iets lekkerder.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:29

Kimmie25501 schreef:
Ik had trouwens soms ook 80.
Ja, maar dat had ik zelf niet echt door, ik vind nu nog steeds mijn A'tjes prima zitten.
Maar blijkbaar is C dan toch beter, zit ook wel iets lekkerder.

Je kan jezelf opmeten.
De omtrek strak, je buste vooroverhangend en iets losser.
http://brasizecalculator.eu/
Even invullen en je weet het :)
Maar ik denk dat deze calculator nog wel wat groter aangeeft, omdat je vermoedelijk altijd al een te kleine maat hebt gedragen ;) Veel succes!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:38

Ik zal vanavond eens kijken, bedankt voor de tip! :)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:33

Ik heb telkens hetzelfde probleem: goede omtrek, cups passen bij mijn borsten (sta elke keer versteld van de cupmaat) maar heb last van cups bij mijn oksels. Het voelt niet fijn, ze zitten te hoog en daardoor schuurt het dus. Heb al verschillende modellen geprobeerd, maar geen van alle zit goed.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:18

Dan denk ik dat de cup toch te groot is, eerlijk gezegd
Bij mij zit er nog twee vingers breed ruimte tussen de beugel en mijn oksel

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 18:36

Inderdaad als de beugel helemaal bij je oksel komt? Zou eens een cupmaat kleiner proberen (en dan eventueel de omvang groter als de cup te ondiep is).

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:48

Haha, niet tot ónder mijn oksel, maar ze cup komt wel veel hoger dan van mijn bh's nu en dat irriteert.
Twee vingers onde je oksel? Da's bij mij nog wel meer, maar toch zit het niet fijn. :n

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 18:56

Ik kan me niet zo goed een beeld vormen :P Bedoel je juist niet dat je beugels wat wijder kunnen? Dan cupmaat groter, omvang kleiner!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:06

Dat pijnlijke gevoel had ik ook de eerste week en bandjes die drukten. Maar moest de bandjes echt strak doen. Anders draag je het gewicht niet goed.
Ben zelfs nog terug geweest naar de winkel voor advies en ze zag direct dat ik de bandjes slokker had gedaan. :+

Verkoopster de bandjes weer strakker gedaan en bh ook met de cups direct onder de borsten. Moet heel eerlijk bekennen dat ik niet meer anders wil.

Met scheren een oude bh aan en heb echt het gevoel dat mijn borsten er in hangen :')

Ben blij dat ik terug ben geweest voor controle :o

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:50

Nou gister samen met mijn zusje op BH-jacht gegaan, was een erg komisch gebeuren. Ik helemaal enthousiast en benieuwd dankzij dit topic, en mijn zusje zeer sceptisch.

Mijn zusje moet 2 maten groter, en ik zelfs 3!
Heb altijd 80B gehad en volgens het filmpje van de beginpost zou ik 75G moeten hebben.

Na paar minuten in de Hunkemöller er weer gauw weggegaan. Kleine winkel met 2 bekende medewerkers.. We voelde ons niet op onze gemak als enige klant :') . Dus door naar de H&M. Meerdere maten en soorten geprobeerd en kom toch uit op een 80E :') . Echt onvoorstelbaar. Omtrek 75 wordt echt te krap en helaas tot de D kunnen proberen. Maar zat nét niet goed. Ook nog een hele grote E geprobeerd (met hele hoge, bolle cups), daar paste ik dan weer 2x in haha.

Nu een aantal besteld bij Hunkemöller, was nog net 3e BH gratis. Dus ben benieuwd of deze goed zullen zijn.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:24

Misschien kunnen de dames hier mij helpen :o ?

Ik zie door de tabellen het bos niet meer :=

Ik heb 2 jaar geleden de maat 75E of 80D meegekregen na het te laten opmeten.
Nu merk ik dat dit toch niet zo lekker meer zit. Dus ben gaan meten ahv tabellen, maar dan kom ik telkens uit op 85B. Vond dit erg vreemd maar toch maar eens besteld, past voor geen meter :') ook nog een 80D besteld, hier zit de cup prima van maar de omvang 'trekt' .
Is het dan veilig om een 85D te nemen? Moet de bh's toch ruilen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:28

Als bij 80D de cups goed zijn maar de omvang te klein is, ga je 1 bandmaat groter en 1 cupmaat kleiner. Dus dit zou 85C worden.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:33

AH, kijk, logisch ook natuurlijk haha. Hartstikke bedankt!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:46

Ik wil binnenkort toch echt naar een winkel waar ik kan passen (en waar ze ook grote maten sport-hb's verkopen).

Heb nu 1 bh die redelijk zit maar zelfs die doet me eigenlijk pijn. Dat is een 80 HH.
Ik had via de Zalando of Wehkamp (een van twee :+ ) bh's besteld in 80 I en 80 J, maar die waren allebei nog veel te klein qua cup.

Waarschijnlijk omdat mijn huidige bh dan amerikaanse maat is?

Waar zit een winkel waar ze zeker ook cup K hebben maar ook sportbh's?

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:58

Nou ik heb ook maar eens gemeten :) Draag 70a, meestal iets elastisch zonder beugels, omdat dat bij mij echt vrijwel nooit mooi zit. Het sluit niet aan, want er zit niks :')
Volgens de brasizecalculator.tk zou ik 65d moeten hebben :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:10

Ik weet mijn maat eigenlijk vrij goed, alleen heb ik blijkbaar toch redelijk makkelijke boobies aangezien ik best veel bh's aan kan. Dat ze niet allemaal even lekker zitten is natuurlijk een ander verhaal.

Na de stoute schoenen aangetrokken te hebben en een bh in de maat volgens de calculator besteld te hebben bij ebay (van Freya), ga ik gewoon niks anders meer doen :D Alhoewel ik wel nog een maatje kleiner zou kunnen in omvang, ik heb nu 70 (32FF), maar die heb ik op het strakste gaatje. Zou ik dan een 30G moeten bestellen? 30FF wordt de cup weer te klein. Ik reken overigens in Engelse maten, aangezien ik mijn bh's dus in Engeland bestel :Y)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:49

Ik zou het wel doen, ik koop BH's altijd zo dat ze bij aankoop gewoon goed strak zitten op het loste gaatje.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:16

Ben nu in Amerika en de keuze in zachte (!) bh's is hier veel groter. Ben gisteren los gegaan op vier bh's in verschillende kleuren van Vanity fair 34DD oftewel 75E. Nog even wennen aan de strakkere band, maar ze zitten heel mooi. 34DD is hier trouwens wel lastiger dan 34D, het lijkt een soort keerpunt te zijn in maatvoering. Eyeopener dit topic!

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:00

Ben net in 4 zaken geweest en nergens omvang 65. Of alleen in combinatie met cup AA. Dat begint al goed :P
Kwam een paar dagen terug deze link nog tegen, vind 'm erg overzichtelijk, er zijn ook linkjes met plaatjes bij. En is misschien handig voor degenen die dat filmpje uit de OP niet kunnen uitzitten ;)
http://www.reddit.com/r/ABraThatFits/wiki/beginners_guide

Trouwens voor de kleine maten zonder cup ben ik zelf erg fan van forever21.com :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:21

Ik wil hier toch nog even melden dat dit topic me van mijn BH-issues af heeft geholpen. :D

Van een 80C die nooit echt lekker zat (en bijna altijd pijnlijke borsten) ben ik overgestapt op 75E. Wat een verademing! Geen zakkende bandjes meer, geen geschuif of juist geknel èn dusdanig veel goede steun dat ik ook geen pijnlijk borsten meer heb. Wie nog twijfelt, het is echt de moeite waard om eens een andere maat te proberen. :j