De grootste stap in mijn leven ooit,1 jaar in kliniek. Help?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Re: De grootste stap in mijn leven ooit,1 jaar in kliniek. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 07:59

Er is nog plaats voor meer *wacht maar haha* :D

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 08:16

Mijne hangt er ook bij, leuk! :D

Heel veel succes nog meid, zet hem op +:)+

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:37

Heftig als er twee mensen op de afdeling ernstige zelfmoordneigingen hebben. Kan me indenken dat zoiets weerslag heeft op de hele sfeer en groepsdynamiek. Dat je een flink stuk vrijheid mist, is ook moeilijk. Er zal best een reden voor zijn, maar oempf, weet niet of ik er tegen zou kunnen. Knap dus dat je desondanks door blijft zetten!

Zal hier ook weer eens de kaartenkast in duiken, want ik zie ook nog wel wat plek op je prikbord. Eens kijken of ik nog iets zonnigs in huis heb dat daar tussen past! Maar eerst... de douche in, want ik heb ietsje te braaf mijn best gedaan bij de fysio ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:43

Bizar die suïcide meiden en zo snel terug. .

Hmm ben kaartje vergeten , hij is er zeker maar hoe hij er nou uitzag :+ . Met de beeldige kunst erin haha

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:32

Heartstriked schreef:
Lief dat jullie nog reageren :D Het is gelukkig uitgebreid besproken, aangezien iedereen er last van heeft. Qua zelfstandig zijn bedoel ik dat je letterlijk niks zonder toestemming mag.. echt niets. Zelfs niet even naar de manege. En dan is dit de open afdeling..

De kaartjes!

[ [url=m/qnHw70.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah, ik zie mij! 2 x Bertha38!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:37

Jaaa ik zie mijn kaartje + foto! Hahaha

Heartstriked

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 22:51

Leuk he! Die kaartjes steunen mij enorm en vind het altijd fijn om er even op terug te blikken. Ben vanaf volgende week de oudste in de zogenaamde "invlieggroep" waar je de eerste drie maanden zit totdat je een contract hebt. Spannend!

Slaap lekker lieve mensen en droom fijn. Bijna weekend.. x

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 01:19

Ziet er ook gezellig uit!

Bedoel je de oudste qua leeftijd of degene die er het langste zit?
En brengt dat nog iets speciaals met zich mee omdat je het spannend vindt?

Ga je van het weekend weer iets met paarden doen of heb je nog geen plannen gemaakt?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 08:42

Heftig van die meiden... Hoe gaat het nu met hun?

Praat en inderdaad maar over, dat lucht op.

Mijn lieveheersbeestkaartje hangt er ook, leuk :D

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:26

Eh, om mijn talent voor kaarten sturen te onderstrepen... Hij is uit de la, is ook geschreven, zit in de envelop en ligt postzegelloos op tafel sinds dinsdag :oo . Kijken of ik daar vandaag verbetering in kan aanbrengen...

Probeer je niet te druk te maken over het feit dat je de oudste bent, eerst het weekend naar huis!

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:57

Ik zie de mijne ook :D
Jee wat naar dat er 2 waren die zelfmoord wilden plegen, is erg heftig om dat van dichtbij mee te maken denk ik.

Ik wens je vast een heel heel fijn weekend het weer is in elk geval lekker ;) hier in elk geval staan zonnige dagen op de planning zonder wolkje.
Ga je nog naar de paardjes toe dit weekend?

Heartstriked

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 16:30

Hoihoi lieve mensen! Ben net lekker thuis, heel gedoe wel meteen want ben amper binnen en dan denkt onze dikke kat leuk te zijn door op de salontafel te staan met glazen plaat. Plaat uit evenwicht en poef , hele tafel met alles erop omgevallen. Vaas met bloemen stuk en nog wat beeldjes. Grrrr. Mooie binnenkomst, veel spanning bij mn vriend ook op die kat.

Ik vond het positief spannend dat ik de oudste ben. De oudste als in degene die er het langst zit van de groep dus das juist fijn vind ik.

Het gaat op en af met die meiden, jammer genoeg nog niet echt goed..

Mocht voorzitter zijn van een therapie voor het eerst, was spannend maar leuk om te doen. Volgende week woensdag heb ik mijn uitslag van mijn persoonlijkheidsonderzoek die ik een maand terug heb moeten maken. Schijnt erg uitgebreid te zijn, hallo nieuwe stempeltjes. Ben benieuwd.

Ik mag eindelijk een structurele avond uitkiezen!! En daarvoor mag ik even kijken bij de manege om te zien of ik daar iedere week wil zijn voor een avondje. Dus dat wordt een stafverzoek schrijven en dan mag ik binnenkort eindelijk naar de manege. Ik ga dan naar manege Marcroix, kent iemand die? Zal denk ik om de week gaan paardrijden en andere week gewoon kijken ofzoiets omdat het anders zo duur wordt voor mijn ouders.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:36

Oh leuk! Hoop voor je dat je mag paardrijden, heb je toch even een uitlaatklep.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:50

Wat een goed nieuws!
Dat zou heerlijk zijn!

Ach jee...die arme kat!
Had hij niks, behalve de schrik :(:) ?

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:23

Aaaah, positief spannend is eh...positief :+

Oeioei, lekkere binnenkomer met bolle poezel en z'n strakke actie. Scherven brengen geluk, zeggen ze, dus hopelijk hebben jullie en beest de komende jaren veel geluk.

Dat het op en af gaat, is denk ik ook niet gek. Rome is ook niet in een dag gebouwd. Je staat nog vrij aan het begin van je therapiejaar en toch heb je al een aardig aantal stappen gezet. De dalen horen er helaas ook bij -O- .

Maar eh..... *\o/* mijn kaartje en ik hebben een brievenbus gevonden en kaartje is 'op de bus naar daar' gezet hoor. Zou dus ergens volgende week bij je moeten arriveren. Toch best vlot voor mijn doen, op dinsdag schrijven en op vrijdag op de bus. Ja, ik ben echt zo erg met post. Of ik neem het wel mee, maar vergeet het op de bus te gooien, of het blijft op tafel liggen wachten op een postzegel en vervolgens vergeet ik 't mee te nemen en/of in de bus te gooien.

Zal de leeftijd wel zijn :D

Heartstriked

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 17:36

Annick75 schreef:
Aaaah, positief spannend is eh...positief :+

Oeioei, lekkere binnenkomer met bolle poezel en z'n strakke actie. Scherven brengen geluk, zeggen ze, dus hopelijk hebben jullie en beest de komende jaren veel geluk.

Dat het op en af gaat, is denk ik ook niet gek. Rome is ook niet in een dag gebouwd. Je staat nog vrij aan het begin van je therapiejaar en toch heb je al een aardig aantal stappen gezet. De dalen horen er helaas ook bij -O- .

Maar eh..... *\o/* mijn kaartje en ik hebben een brievenbus gevonden en kaartje is 'op de bus naar daar' gezet hoor. Zou dus ergens volgende week bij je moeten arriveren. Toch best vlot voor mijn doen, op dinsdag schrijven en op vrijdag op de bus. Ja, ik ben echt zo erg met post. Of ik neem het wel mee, maar vergeet het op de bus te gooien, of het blijft op tafel liggen wachten op een postzegel en vervolgens vergeet ik 't mee te nemen en/of in de bus te gooien.

Zal de leeftijd wel zijn :D

Thanks!! Ik heb hem ontvangen, erg leuk! Ik krijg wel weer een opmerking dat ik altijd post krijg haha.

Ben ook wezen kijken bij Marcroix, was erg leuk! Wel apart dat het op een kazerne is dus moest me legimiteren en alles.

Ook uitslag van persoonlijkheidsonderzoek gehad, best confronterend en heftig..

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 17:46

Wil je vertellen wat de uitkomst is of houd je het liever voor je? (Wat ik heel goed snap)

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:06

Oh, da's nog best vlot gegaan. De post was sneller dan ik :D .

Hmm, confronterend is nooit leuk :(:) , maar soms kan het wel goed zijn om duidelijkheid te hebben. Dan weet je ook waar je aan kunt/moet werken naast de dingen waar je zelf al aan wilde werken. Hoop dat de uitslag je uiteindelijk toch de goede kant op helpt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:34

Confronterend is in elk geval duidelijk!
Dus je kunt dat ook positief opvatten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:30

Fijn om te lezen dat je weer naar de paarden mag!

En wat betreft het persoonlijkheidsonderzoek ben ik het wel met Shirley eens, beter dat het duidelijk is zodat je er wat mee kan, dan allemaal vaag geneuzel.

En verder ben je alweer halverwege de week *\o/* En ik vind je nog steeds superknap dat je zo aan het werken bent aan dingen die je moeilijk vind :j

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:37

Wat fijn dat je waarschijnlijk weer kan rijden!

W.b.t het persoonlijksheid onderzoek sluit ik me ook bij Shirley aan.... Als je het wilt vertellen, gooit het eruit :) Ik (en met mij iedereen waarschijnlijk) snap ook heel goed als je het liever voor je wilt houden hoor!

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:29

Zo dan, ben weer een stuk bijgelezen. Wat goed zeg, je bent behoorlijk positief!! Confrontatie is nooit leuk maar het helpt je wel, je hebt de mogelijkheid om veranderingen aan te brengen als je dat wilt. Dingen van jezelf te accepteren. Mega goed. Mijn familielid heeft een paar weken geleden een kleine reunie gehad met mensen waar ze mee samen was. Je houd er wel vrienden voor het leven aan over hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:52

Goeiemorgen TS, ik hoop dat alles goed gaat met je :)

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:52

Hoe gaat het met je ts?

Heartstriked

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 11:52

Hey lieve mensen!

Ik heb al even niks meer van mij laten horen, ook misschien wel vrij bewust aangezien ik dingen niet zeker wist..

Ik twijfelde al zo'n 5 weken en omdat ik mij er al slechter bij ging voelen heb ik besloten dat ik ga stoppen met de kliniek. Ik zit inmiddels sinds Koningsdag lekker thuis en heb ervaren dat ik veel geleerd heb en vooral veel inzichten heb gekregen die ik mee ga nemen in de praktijk. Ik ben vrij 'plotseling' voor andere mensen gestopt. Ik had het er wel regelmatig over en het was op een gegeven moment mijn enige onderwerp, namelijk dat ik weg wilde omdat ik mij er zo slecht over voelde (invloed van anderen op mij bijvoorbeeld). Er was namelijk ook een nieuwe jongen bij die agressieve neigingen had en dat was voor mij misschien wel de druppel. En omdat de therapieën nergens op sloegen. Ik bracht bijvoorbeeld wat in bij muziek en het enige wat ik hoorde (na aandringen omdat het zo lang stil bleef), was: ja, uh.. mooi liedje.. Toen was ik best pissig en dat heb ik ook besproken. Maar ja, de groep moet elkaar helpen en als die niks weet om te zeggen, ben je simpelweg de banketstaaf. De staff vult nauwelijks aan namelijk dus je moet het van elkaar hebben.

Pfoeh, vind het wel moeilijk om jullie zo te vertellen.. Ik ga zeker door met therapie, maar niet meer in een kliniek. Maandagmiddag neem ik afscheid (waar ik erg bang voor ben door confrontatie met boze mensen) en daarna haal ik mijn spullen op.