zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Re: zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:02

Geen fijne situatie Maatje.
Gelukkig slaat hij niet meer. Zoiets kan echt niet :n

Dreamybol, ja hoor ben heel voorzichtig. Ondertussen niet meer op gestaan. Dokter zei dat ik het zelf moet aanvoelen. Maar ik doe voorzichtig hoor. Wil graag begin april weer gaan werken!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:30

Dat is geen fijne situatie Maatje! Heftig!

Dreamy wat fijn! Balen dat het fysiek minder gaat maar mentaal voel je je zo te lezen erg goed. Heerlijk dat je even hebt kunnen genieten van je paard. Soms mag je gewoon Penny zijn hoor. Zolang je hem niet behangt met roze strikjes, roze halster, roze gespoten bit (heb ik echt gezien), en niet op Facebook een foto van hem post met de tekst "me liefe poownie en ik. BFF's forevuh #YOLO" is er nog niet zo heel veel aan de hand. :D

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:31

:') dat zou erover zijn op deze leeftijd :D

Maar echt een roze gespoten bit? Hoop dat dat enkel de ringen waren!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:38

Dat hoopte ik ook tot ze haar pony op de poetsplaats naast mijn paard parkeerde en het bit eruit haalde... Hij was echt volledig roze gespoten met al een aantal kale plekken erop. Ik heb haar wel erop gewezen maar het was zo'n standaard 14 jarige die "zelluf wel kon bepaluh wat ik met me poown doe, jij weet er niet van." :oo

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:46

niet alleen 14 jarige doen dat nog hoor :o ik zelf gelukkig niet maar als ik een stalgenoot zie die eigenlijk alleen smiddags komt gelukkig zo die kast is zelfs roze dan wil je de inhoud ook niet zien denk ik :o

gelukkig ben ik niet zo erg geweest ben alleen helemaal weg van vlechten enz :o heerlijk om lekker te tutten :D

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:46

Roze dekje en glitterspray mag wel of ook niet? O:) was gister mijn roze dekje vergeten.. Glitterspray staat nog op het verlanglijstje. Hahaha.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:49

Dat mag nog :j

Ik ben nooit echt van de roze spullen geweest. Ik had wel op m'n 8e een shetlandpony waar ik vooral heel hard mee kon gaan zonder zadel. :D

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:50

Ik heb ook glitterspray voor op wedstrijd :')
Oeps :')

Dat roze bit is wel erg! Zal vast erg gezond zijn voor de pony :7

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:51

Haha Dreamybol, die foto's in jouw profiel :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:52

Glitterspray gebruikte ik ook wel. Wel een met een fijne glitter en niet al te veel. Ik heb ze op concours ook wel gezien die iets te fanatiek waren en die paarden deden gewoon pijn aan je ogen als de zon erop scheen _O-

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:57

Haha zo erg was ik niet. :D
Is inmiddels alweer heel lang geleden dat ik nog gestart ben.
Mijn oudere merrie hoeft niet zo nodig. Ze zat op haar limiet van haar kunnen. Kost haar ontzettend veel moeite om beter aaneen te lopen. En dat os wel nodig in het Z. Ben dus gestopt op 3 puntjes van Z1.

Hoop met mijn nieuwe er wel te geraken. Eerst er maar eens op blijven zitten :')

Heb wel iemand gevonden die aan huis wil komen om onze paarden zadelmak te maken en verder in te rijden. Lijkt mij maar de veiligste oplossing. Heb het hier nu wel al gehad met dat stilliggen!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:21

Z1 is netjes hoor!!
Fijn dat je iemand gevonden hebt die goed zadel mak maakt.

Ik mis het rijden echt waanzinnig. Ik kwam vanmorgen mijn slipjas tegen in de kledingkast. Misschien toch maar gaan verkopen. Mijn "geluks sporen" heb ik ook nog liggen.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:22

Zou je dat wel doen?
Ik heb nog nooit met slipjes gereden :( hoop dat ooit te bereiken...

Welk niveau reed je dan?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:26

Ik twijfel er al heel lang over. Ik kan er niets meer mee en iedere keer als ik hem tegenkom dan ben ik weer verdrietig. Heb op ZZ-L niveau gereden met de basis van ZZ-Z.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:33

:(:)
dat is wel erg mooi al. Dat hoop ik ook te kunnen.

Weet niet goed in hoeverre ik nog ga verder trainen met mijn merrie. Gingen eigenlijk aan de wissels beginnen. Maar na de zomer vorig jaar werd ze onregelmatig. Uiteindelijk bleek dat te maken hebben met haar allergie. En door accupunctuur loopt ze nu weer correct.
Maar ze heeft veel moeite met het werk. Momenteel rijdt er een meisje van 14 mee. Gewoon rustig rondjes rijden, niks moeilijk. Ze hebben beide plezier en dat vind ik belangrijker dan toch per se nog die wissels willen doen, en toch nog per se dat bepaalde niveau te halen. Vind dat niet eerlijk tegenover mijn paard.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:35

ik ben allemaal zo jaloers op jullie ik heb nooit leren rijden heb wel is gestapt op paar paardjes maar dat was het wel

mijn mijn verzorgpaarden doe ik eigenlijk alleen aan grondwerk longeren en dat soort dingen
en met de shets hetzelfde plus mennen misschien binnenkort

helaas is er ook geen geld voor paardrijlessen :(

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:38

Als je iets echt wilt dan lukt het ook wel daar ben ik van overtuigt. Ik kan me voorstellen dat je rustig aan wilt doen met je merrie.

Maatje, ik heb vooral veel geluk gehad. Ik reed vroeger voor een bedrijf dat handelde in springpaarden. Ik heb daar veel geleerd. En later ben ik dressuurmatig gaan trainen en heb ik het geluk gehad goede paarden te mogen rijden. Op stal een GP ruiter die mijn les gaf.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:40

Ik vind mezelf ook niet goed rijden hoor Maatje.
Was vorig jaar in april bij een nieuwe instructrice gegaan en moest helemaal terug naar de basis. Ik kon niks meer. Uiteindelijk wel veel van geleerd, maar ik heb nog vaak het gevoel dat ik niks kan.
En zeker het laatste half jaar heb ik amper gereden, paard onregelmatig, druk ivm huis gekocht en dan de verhuis.
En nu was ik pas weer een week begonnen met mijn oudere merrie, en pas 6 keer op mijn nieuwe. En toen gevallen }:0

Ik heb zelf absoluut geen talent :n kreeg wel vaak de opmerking dat ik netjes zit, maar daar blijft het ook bij :') ik moet echt enorm vaak oefenen voor ik iets kan, en dan nog. Heb erg veel les en begeleiding nodig om beetje te rijden..

Heb wel gelukkig nu ook iemand hier in de buurt die me gaat komen lesgeven. Ze rijdt zelf intermediair.

En daarnaast hebben al die lessen afgelopen jaren, mij al bergen geld gekost :=

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:46

ik heb nu al veel lol hoor met de paarden maar zou heel graag gewoon is een lekkere lange rit willen maken wat niet veel kost

Tazzey das idd veel geluk zeg

Coberlina als je maar van de ritten geniet is het belangrijkste toch ?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:50

Ja dat vind ik wel belangrijker dan toch koste wat het kost presteren.

Mijn jonge merrie heeft meer talent en aanleg voor dressuur. Ze heeft een heel goed achterbeen en mooi voorbeen. Loopt van zichzelf al heel fijn aaneen en bergop.
Heb jammer genoeg nog geen actiefoto's. Misschien nog wel de link van het YouTube filmpje van verkoop.
Anders probeer ik straks ook eens foto's te nemen als mijn vriend longeert.
Dus ik hoop met haar nog meer te kunnen. Maar vind het daarnaast ook heel fijn om een paard alles te kunnen leren.
Heb erg veel geleerd van mijn oudere merrie. Zij was ook pas zadelmak en kende nog niet veel. Dus wel erg blij mee dat we al zover gekomen zijn.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:25

hoe oud is jou jongste merrie ? en is ze al aan het puberen ?

een van mijn verzorgpaarden is net twee maanden klaar met puberen maar die was ook niet heel erg en de andere is echt heel erg al een paar keer vingers of me voeten ge kneust gelukkig word het wel iets minder

en die shets tja het zijn en blijven shets

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:06

Coby is mijn 'oudere' merrie, die wordt er 13 binnenkort.
En Danica is mijn jongste, zij wordt 4 in juli.
Waren nog maar net begonnen met zadelmak maken, en de zesde keer erop ben ik er dus af gevallen.
Vandaar dat ik hier nu lig.
Maar heb nu iemand gevonden om ze verder te komen inrijden. Vriend en familie is er niet meer zo happig op dat ik het zelf verder doe...

Shetlanders zijn zo leuk. Ik wil er ook eentje, maar mijn vriend is er tegen -O-
We kregen er eerst twee shetjes bij, bij dit huis. Maar uiteindelijk zijn ze toch naar een opvang gegaan.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:34

shetjes zijn ook erg leuk ze zijn me aardig aan het uit testen hun heb ik gelukkig meer onder controle dan die grote twee maar de ene doet heel rustig de ander is een irritante teror puber

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:50

Hahaha. :')
Shetters zijn soms erg ja! Daarom wil mijn vriend er geen :D

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:26

maar ze kunnen ook weer zo lief zijn <3