Bikinilijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe scheer jij je bikinilijn?

Een streepje
162 (16%)
Ik scheer alles
712 (70%)
Ik laat het gewoon groeien
60 (5%)
Anders
69 (6%)

Totaal aantal stemmen: 1003

laughterline

Re: Bikinilijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:00

En een zogenaamde verzorgende deo lijkt me ook niet helemaal handig :')

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:02

Doet epileren niet meer pijn dan harsen? :=

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:02

Nou als je zweet niet stinkt zou ik zelfs deo een dagje overslaan.
Nu heb ik geen last van stinkend zweet dus een dagje is wel te overzien :+

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:11

Jannaa schreef:
Door dit topic heb ik gister ook maar eens mijn Philips epilator te voorschijn gehaald en mijn oksels gedaan.Manmanman, doet echt pijn en bloedde ook! :o Dus maar twee halve oksels gemartele, van het weekend maar de rest proberen als ik nog durf :=

Je moet denk ik ook niet in 1 keer je hele oksel compleet willen doen. Ik zou dat in etappes doen.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:40

Epileren doet naar mijn idee echt veeeel meer pijn dan harsen, harsen is snel hop 1 sec. pijn en volgende strip. Epileren is gewoon constante nieuwe pijn.. Doe mij maar een tattoo! Echt veel minder pijnlijk..

Ik ga morgen mijn moeder weer mijn benen laten doen (harsen) en dan proberen bij te houden met epileer apparaat. Oksels en bikinilijn ga ik zelf doen en ook proberen bij te houden met epileren.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:42

ZusJacobs schreef:
Epileren doet naar mijn idee echt veeeel meer pijn dan harsen, harsen is snel hop 1 sec. pijn en volgende strip. Epileren is gewoon constante nieuwe pijn.. Doe mij maar een tattoo! Echt veel minder pijnlijk..

Ik ga morgen mijn moeder weer mijn benen laten doen (harsen) en dan proberen bij te houden met epileer apparaat. Oksels en bikinilijn ga ik zelf doen en ook proberen bij te houden met epileren.

Een tattoo is ook constant nieuwe pijn :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:46

Ik ga komend weekend eens proberen te harsen/waxen met die strips. Maar ik vraag me echt af of het alle haren pakt. Ik heb vrij dik en stug haar, lijkt mij lastiger dan dunnere haartjes.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:07

Tattoo vond ik ook veeel pijnlijker :P

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:08

Wilke93 schreef:

Ik heb een tattoo overleefd, dan moet epileren/waxen ook wel lukken toch?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:09

Slina schreef:
ZusJacobs schreef:

Een tattoo is ook constant nieuwe pijn :')

Voor mij niet hoor, heel ander gevoel! Maar iemand noemde het hier, die zei dat het ongeveer op een tattoo leek.. gaat voor mij niet op (helaas!!!) :P

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:11

Slina schreef:
Wilke93 schreef:

Haha hier dezelfde vraag, tattoo was niet fijn, maar niet op n plek waar direct je botje onder zit ( ondr sleutelbeen) zoals bij je scheenbeen....

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:58

Wilke93 schreef:

Ik viel bij het zetten van mijn tattoo (2,5 uur) in slaap.. Ik vond het echt
heerlijk. En nee ik heb geen fetisj. Maar gister
avond heb ik mijn werk met de epilator toch niet afgemaakt hoor, (bikinilijn) terwijl ik echt
een hoge pijngrens heb :=

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:02

Slina schreef:
Wilke93 schreef:

Ik heb de voorkeur voor een tattoo.... :') :')

niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:16

Voor erna: ik smeer er altijd kokosolie spul op, maakt het lekker zaaaacht...:p

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:23

Corelli schreef:
PowerReiner schreef:
Niet ontharen vind ik voor mezelf geen optie. Wat andere mensen doen moeten ze enerzijds zelf weten, anderszijds kun je anderen er ook mee storen.
Ik vind het vies, en ik begrijp niet dat dat als kwetsend kan overkomen, als ik zelf een bos haar onder mn oksels zou hebben zou ik het ook van mezelf vies vinden.
Overigens zit er wel een groot verschil in complete verwilderd of toch wel verzorgd.
Zo ken ik iemand waarbij het niet verzorgd is, als ze d'r arm omhoog doet in de zomer prikt ze zowat in je ogen met dat haar, dat naast een onprettige lichaamsgeur vind ik dat echt heel ranzig ja.

Ik vind het bijzonder dat je niet snapt dat de woorden "vies" en "ranzig" niet kwetsend kunnen overkomen. Dat schiet me behoorlijk in het verkeerde keelgat eigenlijk. Ik noem jou toch ook niet "vies" omdat je alles weghaalt? Dat zou namelijk totaal dezelfde logica zijn
Haar hoort daar natuurlijkerwijs en dat jij (en velen met jou, waaronder ik!) de keuze maken om het weg te halen op sommige plekken, dat wil toch niet zeggen dat mensen die dat niet doen vies zijn?!

Citaat:
Dat het tegenwoordig niet echt meer done is om een bos overal te hebben is inderdaad een modeverschijnsel, en ja die haren hebben een functie. Maar mee met de tijd mag ook wel. Vroeger gooiden we onze emmers met pis en kak zo uit het raam, vond men toen ook niet vies, nu moet je er niet eens aan denken en zou je zowat over je nek gaan als dat gebeurd.

Dat is een vergelijking die niet op gaat, want van het uit het raam gooien van uitwerpselen is inmiddels gebleken dat dat niet goed is voor de gezondheid. Het riool is hygiënischer, dus vandaar dat we inderdaad daarop over zijn gegaan. Voor het verwijderen van haar geldt dit niet :n Velen geven aan het hygiënischer te vinden, maar dit is slechts een gevoel (desalniettemin een prima reden om het haar te verwijderen hoor, begrijp me niet verkeerd :) ). Het is niet bewezen dat het laten staan van haar minder hygiënisch is :n Als jij je gewoon goed en regelmatig wast, dan is er geen enkel verschil t.o.v. kale lichaamsdelen

Hier gaat het al fout. Jij neemt de aanname dat ik zeg dat die mensen dan vies zijn. Dat zeg ik helemaal niet. Beetje jammer dat er verdraaid wordt.

Ik vind een bos haar onder de oksels vies om te zien ja, daarmee bedoel ik niet dat die person vies is. Dat geef ik ook aan door te zeggen dat er een verschil is tussen verzorgd en onverzorgd.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:47

Oh man. :')

Ik wil ook, maar ben een watje. Zelfde probleem als TS. Help......... :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:48

niks schreef:
Voor erna: ik smeer er altijd kokosolie spul op, maakt het lekker zaaaacht...:p
Goede tip! Ik heb hier nog een pot natuurlijk kokosvet staan. :D

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:50

Net m'n oksels gedaan, soms kwam er inderdaad een puntje bloed maar niet ernstig. Het is gewoon even doorbijten en het is gelukkig maar een kleine oppervlakte, dus je bent snel klaar. Na de ene oksel zag ik wel weer heel erg tegen de andere op, maar ook die ging best goed. Ja, het doet pijn, maar het duurt veel minder lang dan de benen en je ziet goed waar de haartjes nog zitten, dus je kan al gaan aftellen :) Vond het fijner dan de benen die ik net ook heb gedaan, je bent dan veel langer bezig om echt alles glad te hebben, en vooral de enkels zijn echt niet fijn, maar misschien was het daar ook nog net iets te kort. Mijn benen heb ik erna met nivea soft crème ingemeerd en mijn oksels met sudocrem. Had mijn oksels gedaan voordat ik ging douchen (had ervoor net gefietst van paard van huis over een berg heen, dus vond dat mijn poriën wel genoeg open zouden zijn), en uit gewoonte kwam ik langs mijn oksels met douchen, en ZACHT!!! Zo zacht en glad heb ik het nog nooit gevoeld! Dus zeker voor de oksels ga ik het vaker gebruiken, de benen vind ik lang duren voor een glad resultaat maar misschien gaat dat ook beter als ik het eenmaal vaker doe.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:52

Heb nog een cadeaubon van de drogist van 30,-
volgende week maar eens shoppen dan. :))

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:53

Ik ga die van mij zo ophalen en daarna zal ik eens wat proberen. :Y)

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:04

die veet easy wax...je kunt die was eraf halen met olie of iets dergelijks. De verzorgende doekjes die je erbij krijgt zit ook amandelolie op. Ik heb gewoon een potje amandelolie van de kruidvat gehaald en daarmee gaat het er prima af en is de huid ook gelijk een beetje rustiger

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:21

Hoe lang moet het haar op je benen ongeveer zijn voor zon epileer aparaat? haha ik heb namelijk een hekel aan lang been haar...

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:34

3mm als het goed is zou voldoende moeten zijn.
Ik merk dat de mijne ze al vrij kort mee pakt :j

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:39

Zo kijk je een avond niet en dan zijn er ineens zowat 10 pagina's bijgekomen. Blijkt maar weer hoeveel behoefte er aan is en hoe groot het taboe eromheen eigenlijk nog is.

Ik ben vrolijk extreem aan de slag gegaan. Was dat streepje al een tijdje zat, zat steeds scheef. Dus hele doos eens een keer onder handen genomen. Voelt heerlijk! Alleen nu merk ik wel dat ik mezelf dan ook geweldig nat maak als ik op mijn werk niet op de pot ga zitten...... pfff dan weer die ellende! Iemand suggesties of wat medeleven? Of toch maar weer een streepje laten groeien, dat de nattigheid opvangt :*

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:39

Ik lees nu al een hele tijd alle pro's en con's, maar ik zie hier regelmatig voorbij komen dat op termijn het streefdoel is om 2 x per week te epileren... Maar kan je dan niet even goed scheren?