Body & Fitshop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:49

Mijn huisarts vertelde het mij zelfs nog sterker: vitamine pillen zijn helemaal niet interessant, die worden nauwelijks door je lichaam opgenomen en plas je bijna volledig uit.

Collie2008

Re: Body & Fitshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:57

Ja dat weerhoudt mij er ook wel van alleen ben ik me ook wel heel bewust dat onze voeding hedendaags ook weinig rijk meer is aan vitamines

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:02

Ik denk als je voldoende groenten, fruit, etc. eet je geen vitaminetekort oploopt. Gewoon eten met gezond verstand, lekker gevarieerd, dan zal het prima in orde zijn. Tenzij je je slecht voelt, je bloed laat testen, er aanwijsbare tekorten zijn en je arts je aanraadt extra supplementen te nemen, dan is het een ander verhaal.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 10:44

phormicola schreef:
Die vitamine D doe ik er ook altijd bij, mooie hoge dosering :)
Die slik ik op het moment ook dagelijks eentje. Alleen niet te lomp eruit duwen.. dan knapt ie :=

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:56

Kayleigh_ schreef:
Ik denk als je voldoende groenten, fruit, etc. eet je geen vitaminetekort oploopt. Gewoon eten met gezond verstand, lekker gevarieerd, dan zal het prima in orde zijn. Tenzij je je slecht voelt, je bloed laat testen, er aanwijsbare tekorten zijn en je arts je aanraadt extra supplementen te nemen, dan is het een ander verhaal.

Mjaaa fruit eet ik genoeg en groentes ook hoor, maar toch heb ik wel eens het idee dat m'n lijf wel een oppepper kan gebruiken, vooral 's winters.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:57

Kiwipitje schreef:
phormicola schreef:
Die vitamine D doe ik er ook altijd bij, mooie hoge dosering :)
Die slik ik op het moment ook dagelijks eentje. Alleen niet te lomp eruit duwen.. dan knapt ie :=

Dat heb ik dus ook al een paar keer gehad, dus tegenwoordig maak ik eerst even het folietje kapot :p

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:00

Wat ik me afvraag....waarom zijn al die vitamines zo belachelijk goedkoop? Bij een drogist betaal je het 5dubbele of nog meer?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:04

Ik denk omdat bij een drogist er veel meer kosten aan zitten. Door alles er omheen.
Veel winkels, mensen in de winkels, veel producten in de winkels, afschrijvingen van apparaten.
Body en fit shop heeft geen winkels. Alleen een magazijn met mensen, apparaten en producten.
En een drogist heeft dat+alle winkels +inhoud erbij.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:04

Oh ja, da's best pure logica ;-) Misschien ga ik toch wel het e.e.a. uitproberen, het kan sowieso geen kwaad en zoveel kost het niet

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:10

Ik vind al die voedingsmiddelen ook wel interessant, zucht...zit die hele site door te spitten....:+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:25

Ik vind dat ook altijd erg leuk.
T is dat ik nog thuis woon en geen geld heb om dingen uit te proberen, anders zou ik het wel doen.
Ben altijd wel benieuwd hoe dingen proeven, en hoe je dingen zou moeten bereiden enzo.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:27

Ze hebben zelfs twee fysieke winkels ;)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:31

Hoe doen jullie dat?
Nemen jullie extra eiwitten voor of na de training/inspanning?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 14:25

Probleem van vitamine B12 is dat het wordt verwerkt in de maag. Als j een tekort aan vitaine B12 hebt moet je je afvragen waar dat door komt. De meeste mensen krijgen namelijk voldoende binnen, maar hebben een tekort doordat het niet wordt opgenomen. Een tablet slikken gaat daar niet tegen helpen. Bijvoorbeeld een veganist die het niet voldoende binnen krijgt kan wel baat hebben bij een tablet waar het in zit :)

Bij een gezond lichaam en goede gevarieerde voeding zou je normaal gesproken geen tekorten mogen opbouwen, m.u.v. Vitamine D waarvan vaak het advies gegeven wordt te suppleren. Van andere vitamines komt niet vaak een tekort voor :) jonge kinderen, ouderen en bijvoorbeeld zwangere vrouwen wordt wel geadviseerd te suppleren. Maar aan e andere kant kan het bij veel vitamines ook geen kwaad om te suppleren, mits de dosering niet te hoog is. Vitamine B6 wordt bijvoorbeeld vaak boven de veilige dagdosering gesuppleerd.

Keyleigh, wat je huisarts zegt is niet volledig juist :) sommige vitamines die je teveel binnen krijgt en dus niet nodig hebt plas je uit. Dat geldt niet voor alle vitamines, dus het is geen baat het niet dan schaadt het niet!
Maar in principe zijn veel multivitamines zo gemaakt dat je ze prima opneemt.
Laatst bijgewerkt door secricible op 10-10-15 14:32, in het totaal 2 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 14:30

fleurtjeuh schreef:
Hoe doen jullie dat?
Nemen jullie extra eiwitten voor of na de training/inspanning?

Ik neem een halve shake ca 45min voor de training, zodat mijn spieren sneller eiwit en bcaa ter beschikking hebben, en direct erna een enorm volle schep + creatine. De volgende ochtend neem ik weer een volle schep, je spierherstel duurt ca 24-72uur (afh van je training, wat je gewend bent etc). Dus ondersteun de herstelfase met eiwit.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 12:17

Ik neem koolhydraten voor de training en 2 scheppen whey + creatine ongeveer een uur na de training, daarna eet ik weer veel koolhydraten met weinig vet.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:58

Is neem alleen whey i.c.m kwark en banaan 1uur voor en 1uur na de training.

Creatine staat me toch iets tegen vanwege het mogelijke vocht vasthouden

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:46

Ik gebruik sinds vandaag whey perfection, dat is de vervanging van het ontbijt omdat ik altijd heel vroeg sport heeft het voor mij geen zin om 2 maal te eten voor het sporten. Moet ik hierbij nog een supplement erbij hebben of is dit voldoende? Ik eet wel gezond en drink veel yogi tea drink en water.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 18:06

Ik heb whey isolaat mar das alleen de eiwitten dacht ik

Wat ik doe is een smoothie ervan maken met magere kwark en een banaan. Helft opdrinken 1uur voor t sporten en de helft erna. En dan in de loop van de ochtend rauwkost

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:18

Hallo bokkers

Ik zou graag horen of er mensen ervaring hebben met smart protein van body en fit shop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:45

In dit topic staan super veel ervaringen met de smart protein. Zoek ff op de term en je krijgt een heleboel berichtjes :)

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:40

Vind de smart protein een goed product.
Gebruik t oa als ontbijt wel nog icm met iets erbij omdat ik wel een bodem nodig heb voor op m'n werk zeg maar.
Vind de smaak goed zeker tov sommige andere shakes van de body en fit.
Had de cocktail en magnificent geprobeerd voor na het sporten maar die vind ik echt niet te nassen. (En ik lust echt veel). Heb dat vervangen door de Whey.
Draagt goed bij aan het herstel van trainingen. Merk goed verschil als ik het niet gebruik.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:51

HouVanUtopia schreef:
Ik zou graag horen of er mensen ervaring hebben met smart protein van body en fit shop.

Ja, lekker als ontbijt door de kwark. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 13:38

Ik vind de smart protein echt fantastisch :)) Hij is wat dikker dan de whey perfection dus je kan hem makkelijk als 'maaltijdshake' gebruiken. Vooral met mijn verminderde eetlust door medicijnen is dat echt heel erg handig.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:45

Ik vind alleen een shake voor het sporten een beetje zinloos. Je gebruikt de eiwitten dan als brandstof ipv reparatie. Kun je beter havermout of Brinta nemen en je shake na het sporten :)