oo Amerika gaaf, gaaf dat je daar kerst kan vinden.
Eline, fijn dat je het tot nu toe zo goed gaat.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dyphusion schreef:Loes, dat hebben ze bij mij ook gezegd, maar dat bleek dus maar het halve verhaal te zijn.Ik zou het je nog even goed navragen bij de KC als je daar bent de 25e. Ze moeten je kaken namelijk op de een of andere manier onder controle houden, want die mag je na de operatie namelijk een aantal weken niet gebruiken. Ken je de blog cindyskaakoperatie.blogspot.nl? Zij heeft dezelfde operatie gehad als die jij gaat krijgen. Op de foto's na de operatie zie je ook de elastieken die zij heeft gekregen.
Edith schreef:Ik wil graag meekletsen!! Ik ben 34 jaren jong en krijg 24 feb. mijn allereerste beugel.... spannend hoor!!
Riddershow schreef:Ik heb volgensmij al een tijd niet meer gereageerd… Ik heb inmiddels mijn beugel en ze hebben ook al 1 tand getrokken.
Mijn kiezen zaten zo dicht op elkaar dat ze bij 1 kies de “ring” er niet omheen kregen (waar je blokjesdraad aan vast zit). Nu proberen ze mijn tanden dus naar het “gat” van mijn getrokken tand te trekken zodat er wel ruimte ontstaat voor de “ring”. Over 2 weken gaan ze het weer proberen.
Ik heb was alleen gebruikt op het moment dat iets wond was. Ik heb nu nergens meer last van. Behalve bij de getrokken tand want de overbrugging van blokje naar blokje is dermate groot dat het draadje daar steeds in mijn lip snijd. Dat zal pas echt over gaan zodra het gat een stuk kleiner is.
_Ekenna schreef:Dyphusion schreef:Loes, dat hebben ze bij mij ook gezegd, maar dat bleek dus maar het halve verhaal te zijn.Ik zou het je nog even goed navragen bij de KC als je daar bent de 25e. Ze moeten je kaken namelijk op de een of andere manier onder controle houden, want die mag je na de operatie namelijk een aantal weken niet gebruiken. Ken je de blog cindyskaakoperatie.blogspot.nl? Zij heeft dezelfde operatie gehad als die jij gaat krijgen. Op de foto's na de operatie zie je ook de elastieken die zij heeft gekregen.
Ik dacht begrepen te hebben dat ik mijn kaken juist moest gebruiken en zoveel mogelijk proberen om vast voedsel te eten![]()
Ik heb ook een foldertje van de KC meegekregen met dingen die ik bijvoorbeeld zou kunnen eten.
Ochtend: Drinkontbijt / volle yoghurt met vers fruit / brood zonder korst
Middag: Volle yoghurt met vers fruit / brood zonder korst / brood zonder korst met roerei of zachtgekookt ei
Avond: Maaltijdsoep met bijv groente en kip / stamppot met rookworst / zachte vis, aardappelpuree en groente
Die blog kende ik nog niet! Interessant om te lezen, bedankt!