Stoppen met roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:06

Citaat:
Maar ik mis het nog steeds -O-

Gaat dat gevoel überhaupt nog weg?

Het wordt steeds minder maar steekt regelmatig even de kop op.
Ik kan me er nu goed overheen zetten.
De nadelen van het roken zijn dermate groot dat ik er echt nooit meer aan wil beginnen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:28

Ik ben inmiddels een half jaaf gestopt en mis het totaal niet. Enige is dat ik nu ik gestopt ben niet gezond ben. Is puur toeval masr heb echt gedacht dat als ik wssr ging roken dat het dan misschien wel over ging. Is niet zo want heb een autoimuun ziekte dus heeft helemaal niks ermee te maken.

woofie

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 07:14

ook nog steeds rookvrij ruim 5 maand nu, op naar het halve jaar!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 18:59

Wat goed allemaal, nog steeds gestopt met roken! allemaal volhouden

pipo schreef:
knap hoor!! Ik rook alweer even, ook al gemeld. Maar binnenkort een darmoperatie, dus dan gaan we weer stoppen!! Hier thuis heb ik niet de discipline. Als ik denk ik stop.. dan steek ik er snachts nog 1 extra op.. niet funny. Ik is een watje haha.

Jeetje! wat naar :(:) heel veel sterkte met je operatie!
En het stoppen volhouden he!

Angeliquee18 schreef:
Hier ook nog steeds gestopt, al 151 dagen.
Maar ik mis het nog steeds -O-

Gaat dat gevoel überhaupt nog weg?
Nu is het nog te doen voor de baby in me buik.
Maar ik ben al in staat om na de bevalling te zeggen hè hè en nu een sigaret :+

Ik wil het liefst wel gestopt blijven, maar zie het nou al somber in..

het blijft lastig in het begin maar het gevoel gaat langzamerhand weg! Gefeliciteerd met de baby :)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 16:34

PureSG schreef:
woofie schreef:
Ah PureSG dan zijn we bijna stopmaatjes...ik ben op 25 januari gestopt....zonder terugval....maar oh, wat heb ik moeilijke momenten gekend (en nog...) Heb een nog rokende echtgenoot en zoon in huis dus wordt ook nog eens dagelijks geconfronteerd met roken....
Maar goed, toen ik stopte heb ik mezelf beloofd dat ik niet zo een zure ex roker zou worden! En daar houd ik me aan. Heb een bloedhekel aan ex rokers die rokers de les willen lezen en zich superieur voelen aan hen die het (nog) niet gelukt is om de verslaving te overwinnen.

Yey, stopmaatjes! *\o/*

Afgelopen donderdag heb ik bij het stappen gerookt, maar ik voel niet (meer) de behoefte die ik eerder had. Als ik alcohol heb gedronken heb ik nog trek in een sigaret, maar verder eigenlijk nagenoeg niet. :)

Ik rook weer. :+ Relatie uit, halsoverkop terugverhuizen naar m'n ouders, het werd allemaal even te veel.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 16:43

Ik ben een maandje gestopt met roken, was even lastig maar het lukte.
Totdat ik het leven weer als pure sh*t begon te zien, momenteel gaat het
emotioneel helemaal niet lekker en heb het gevoel dat ik weer tegen een
bijna depressieve fase zit aan te hikken.

Ook gewoon ontzettend last van stemmingswisselingen. Het ene moment (wel de minder vaak voorkomende momenten) voel ik me prima, sterk en vrolijk. Het andere moment kan ik alleen maar
piekeren, huilen en denken.

Het gaat niet lekker dus zo... :\

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 11:58

Misschien klinkt het cliché, maar zelf ben ik mede dankzij het boek 'stoppen met roken voor vrouwen' van Allen Car gestopt. Ik merk dat veel mensen die het moeilijk hebben besluiten weer te gaan roken. In dit boek legt hij heel goed uit hoe dat nou zit. Ik heb zelf ook lastige situaties gekend, maar ik rook nu sinds 1 februari niet meer. Het laat je vanuit een heel ander perspectief naar roken kijken. Een tip misschien.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 12:39

Helaas afgelopen weekend tijdens het uitgaan weer een sigaret opgestoken en gister dus een pakje gekocht, helaas door de stress van thuis!
Kan het nu niet uit staan omdat ik zo lang gestopt was .. kan stiekem wel janken |(

Lieshorses, hoe gaat het nu ? nog steeds rookvrij ?
Bokkiej, dat zo'n bok kan helpen zeg! En wat knap nog steeds rookvrij

PureSG schreef:
Ik rook weer. :+ Relatie uit, halsoverkop terugverhuizen naar m'n ouders, het werd allemaal even te veel.

Jeetje! :(:) hoop dat 't nu allemaal weer beter gaat ?

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 07:30

Kom op luitjes!! ook als je een keer struikelt en toch weer een peuk rookt...gewoon je stoppoging opnieuw oppakken jullie kunnen het want dat heb je immers al bewezen?

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 23:24

Oké ik stop ook!!! Ben er klaar mee. Hopelijk gaat het me lukken, maar ik heb er vertrouwen in. Half uur geleden laatste gerookt en pakje is leeg en ga geen nieuwe meer kopen. Iemand enig idee wat de moeilijkste dagen/weken zijn? Dan kan ik me daar een beetje op voorbereiden... tips zijn ook welkom. Wat heeft jullie het beste geholpen?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 17:13

had na me bericht hier gelijkt me pakje in de prullenbak gegooid en geen peuk meer aangeraakt!

ga er weer tegen aan! :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 17:14

Goed van je!!!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:13

Chantaliiejj schreef:
PureSG schreef:

Jeetje! :(:) hoop dat 't nu allemaal weer beter gaat ?

Ik begin langzamerhand weer wat op te krabbelen. :j Wil zeker weer een stoppoging gaan doen ook, na de vakantie samen met m'n vriendengroep willen we gezamenlijk gaan stoppen.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 20:43

goed zo!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:48

Zeker doen!! Ik werd bij mijn eerste grote stoppoging na een week gedumpt en ik wou juist niet herbeginnen omdat ik al genoeg ellende had zonder nog eens opnieuw te hoeven stoppen :') helaas begon ik veel veel later weer. Nu blij gestopt en echt maar heel zelden en zeer kort zin in

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 07:55

horses1990 schreef:
Oké ik stop ook!!! Ben er klaar mee. Hopelijk gaat het me lukken, maar ik heb er vertrouwen in. Half uur geleden laatste gerookt en pakje is leeg en ga geen nieuwe meer kopen. Iemand enig idee wat de moeilijkste dagen/weken zijn? Dan kan ik me daar een beetje op voorbereiden... tips zijn ook welkom. Wat heeft jullie het beste geholpen?

ik heb salmiakknotsen gebruikt(en als de knots op was verwoed op het stokje gekauwd :D ) verder bij de tv gezorgd dat mijn handen wat te doen hadden (doppinda's, pistachenootjes)
Om de tijd die ik overhield te vullen heb ik mijn oude hobby (legpuzzels) weer opgepakt en ben als een zot aan het poetsen geslagen....verder helpt het om vooral veel water te drinken.
succes!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:55

Nou , morgen sluit ik me weer bij jullie aan.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:32

Hi allemaal, ik kom me ook bij jullie aansluiten. Ik ben vandaag gestopt, heb nog nooit eerder een stoppoging gedaan. Tot nu toe gaat het aardig, maar het is dan ook nog maar 11.30 uur. :+

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:21

Ik ben nog steeds niet weer begonnen met stoppen. :o Moet er toch echt weer een keer aan!
Immers weet ik nu dat ik het kan!

Hoe is het nu met niet-roken EvelijnS? :D

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:15

Kun je ook! :D Laat je alleen niet verleiden om 'dat ene sigaretje' te roken, want daardoor loop je weer in de val.

Ik heb een paar flinke cravings gehad, maar ik blijf er redelijk rustig onder. Wel echt een raar idee hoor, ik heb 9 jaar gerookt. Dat dan ineens niet meer doen is weird. :=

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:08

Is heel raar, ineens niet meer roken. Maar je kan het hoor! Ik ben nog steeds gestopt, al sinds 21 december! En kost nu ook geen moeite meer gelukkig. Ik heb het gedaan met Champix, via de dokter. Kost wat, maar maakt het zo makkelijk.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:22

Ik heb gisteravond voor het slapen gaan de laatste gerookt.. Ik vind het best pittig helemaal omdat ik vakantie heb en dus weinig afleiding waardoor ik alleen maar aan roken kan denken :')

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:26

Champix heb ik ook over gehoord, fijn dat het je daarmee gelukt is Siersma!

Jiskaa: Hobby zoeken! Of lekker sporten ofzo, dan gaat er zo een paar uur voorbij en bovendien is roken na het sporten al helemaal niet lekker. :D

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:32

Ik vond roken na t sporten heerlijk, was het eerste wat ik deed als ik buiten stond :P maar je hebt gelijk, moet gewoon even wat afleiding zoeken :)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:35

Oh echt? Haha, nee dan is sporten misschien niet zo'n goed idee.

Wel goed van je trouwens zeg!! Je kan het, ik geloof in je! :D