zwanger of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: zwanger of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:00

Mijn vroegere buurvrouw heeft 3 kinderen op een bijstand uitkering groot gebracht.
Ideaal is andere, maar ze hebben niets gemist.
Ik denk dat TS de boodschap inmiddels wel begrepen heeft.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:36

Mijn moeder heeft datzelfde gedaan met haar vier kinderen, Sizzle. En nog eens invalide ook. En ook verder ben ik het met je eens.

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:48

Sizzle schreef:
Mijn vroegere buurvrouw heeft 3 kinderen op een bijstand uitkering groot gebracht.
Ideaal is andere, maar ze hebben niets gemist.
Ik denk dat TS de boodschap inmiddels wel begrepen heeft.

Dat ben ik ook met je eens iedereen heeft nu wel duidelijk gemaakt.
The point is made!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:12

blokje schreef:
Ts trek je niets aan van alle opmerkingen over geld etc.

Toen ik mijn oudste zoontje kreeg waren we zo goed als blut.
(niet toen ik zwanger raakte).
Ik heb alles aangenomen wat we konden krijgen. Of ik het nou mooi vond of niet.
Gewoon blij zijn met wat je krijgt! Ik kreeg uit onverwachte hoeken enorm veel spullen.
Ook van meiden hier op bokt. Echt enorm lief! En zelf voor een half jaar geleden (mijn zoontje is nu 2,5) kreeg ik nog verassings pakketen over de post vol kleding en spullen voor mezelf.

Inmiddels is ons tweede kindje geboren (nu een weekje oud) en hebben we het financieel een stuk beter.
Maar zelfs nu hoor ik nog wel eens: waarom kids als je niet eens luxe kan leven.
Je moet straks keuzes maken. Dure uitstapjes of gewoon goedkoop maar wel gezellig weg met het gezin.
Een kind heeft dat echt niet door. En die geniet van de aandacht die papa en mama aan hun geven.
Als je je kids maar in de kleren kan steken en goede voeding kan geven dan ben je al een eind op weg.
Zorg gewoon dat je nu goed op je geld let en dat je je financien op orde krijgt.

Mijn zoontje heeft er nooit onder geleden. Dat weet ik duizendprocent zeker!

Wel moet je denken aan later. Want ze gaan veeeeel geld kosten als ze moeten studeren.
Maar daar kun je alvast voor sparen ;)

sorry, maar deze opmerking liet mijn wenkbrauwen echt tot in mijn haargrens vliegen..

Maak je niet druk om geld?
pardon?
Alles in eht leven draait om geld. echt alles. Ze zeggen wel dat liefde en geluk niet te koop is, maar om gelukkig te moeten zijn moet je toch een plek hebben om dat te kunnen zijn. Vaak komt geluk op het moment dat alles lekker loopt. Dus een baan, alles in huis netjes op orde, t gaat gewoon lekker.
Ik heb liever een blutte ouder die gek is op zijn of haar kind, dan een rijke luis die niet omkijkt naar zijn of haar kind, maar je hebt gewoon onderdak en een spaarrekening nodig voor 2 kinderen hoor?! Jij hebt dan wel van allesvan vrienden en kennissen en van hier gekregen, maar krijg je dat een jaar later nog? Wat als de TS niet zoveel kennissen heeft?
Je kunt inderdaad veel gratis vinden en krijgen, maar eten zal niet zomaar gratis zijn, en geloof me, babys hebben veeeel nodig. en dan nog keer twee..
Daarnaast moeten ze zelf ook nog kunnen eten. Als de TS moet gaan werken, waar blijven de kinderen dan? Bij een opvang? dat kost je ook klauwen met geld!
Je hebt gelijk dat je niet kieskeurig moet zijn(Dat KAN niet eens als je geen geld hebt.. je moet nemen wat je krijgt), maar er zit ook een verschil tussen nemen wat je krijgt en zorgvuldig uitzoeken. Als je geen geld hebt, zul je echt de eindjes aan elkaar moeten knopen en soms lukt dat gewoon niet. Dan heb je honger, of je loopt in kapotte kleren.

Tuurlijk krijg je gewoon kinderbijslag en alimentatie(als haar vriend weggaat) en subsidies etc. maar goed bijstand kunnen ze wel vergeten als haar vriend fulltime werkt. Dan verdiend hij wss net iets meer dan de limiet van bijstandsuitkering dus kunnen ze t al vergeten.

Ik vind je reactie echt misplaatst en kan ook echt niet begrijpen dat je zegt dat de TS zich niet druk moet maken om geld, omdat 'jij het ook gered hebt'.

anyway, ben benieuwd hoe t met haar is..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:39

De situatie van vroeger is nu natuurlijk niet meer te vergelijken met vroeger. Kinderen zijn nu gewoon stukken duurder. Kijk bijvoorbeeld alleen eens naar de enorme kosten voor kinderopvang. Voor een enkel kind is dat al enorm, laat staan twee. En dan de studie later etc etc.
Natuurlijk is een roze wolk fijn en logisch, maar je geen zorgen maken over geld is onbezonnen en onverantwoord. Je bent nou eenmaal bakken net geld kwijt, zeker met een tweeling. Het is goed on daar nu alvast rekening mee te houden.

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:57

Ik ben nu eigenlijk wel heel benieuwd hoe het met TS gaat. Hoe ze zich voelt en of er al wat veranders is met haar ouders en haar verblijf (omdat even zo te noemen).

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:09

Wow , respect TS ..

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:13

RoyceMack, Ik ben nu zelf twee kinderen aan het groot brengen en dan denk je dat ik niet weet wat het kost?
Ik bedoelde alleen dat ze blijmoet zijn met wat ze krijgt en je niet alleen geld nodig hebt.
Wij leven van een klein loon, ik werk bewust niet omdat wij graag hebben dat 1 van de ouders bij de kids zijn, en we redden ons prima. We kunnen gewoond dagjes uit en we eten gezond en waar we zin in hebben, kleden onze kids goed en netjes en ze hebben genoeg speelgoed en spul.
Maar dat eeuwige gezeur om geld.
Vind dat jij nogal makkelijk tegen mij praat heb je zelf twee jonge kids nu in deze tijd?
Zoals ik al zei zijn mijn kids 2,5 jaar en 1 week oud. Ik denk dat ik prima weet hoe duur kids zijn.

Daarnaast staat er duidelijk in mijn post dat ze wel degelijk moet zorgen dat ze der financien op orde krijgt.
En ze moet denken aan later (studie kosten etc).
Want idd kinderen kosten geld. Maar als je handig bent en je goed zoekt kun je heel wat gratis krijgen of creatief oplossen.
Ik zeg ook nergens dat ze zich helemaal niet druk moet maken over geld.
Ik zeg alleen dat ze zich niets moet aantrekken van al die geld posts.
Denk dat TS zelf ook wel weet dat kinderen geld kost.

Ts, er zijn trouwens ook weg geef winkels!
Daar kun je kleding en spullen halen voor kids van 0 tot 12 jaar!
Hier in Emmen zit er 1 en in Zwolle ook. Misschien eens op googlen.
Je kunt bij die winkels terrecht als je weinig te besteden hebt.
Ik ben er zelf nooit geweest maar een kennis van mij wel en die is er zeer positief over.

Als 1 van je kids een jongen is of beide dan moet je me tegen die tijd maar eens een pb sturen. Mijn uk is dan al uit de baby kleren. Dus dan kan ik vast en zeker wel wat spullen kwijt :)

En als je slim bent kijk je nu al geregeld op Marktplaats voor gratis spullen er staan soms de mooiste dingen op.
Zoals kinderwagens, wipstoeltjes, ledikantjes etc.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:48

Twee kids tegelijkertijd is natuurlijk wel zwaarder dan 2 kids met wat jaar er tussen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:08

ik denk dat iedereen wel bijna zijn of haar mening heeft gegeven,.

TS zit in een heel lastig pakket en moet hier niet te licht over denken.
- 18 jaar
- kort een relatie
- ouders die niet achter hen staan
- geen afgeronde opleiding.
- het is een tweeling

echter hebben ze besloten de kindjes te houden en er voor te gaan.
niemand kan glazenbol kijken of het goed komt of niet. met de relatie niet, financieel niet en met de opvoeding niet.

we hebben ts hiervoor naar mijn mening voldoende gewaarschuwd en we hopen dat ze er wat mee doet.
enige wat we nu nog kunnen doen is ts steunen, meedenken en kijken naar oplossingen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:49

Plus dat ze een voorlopig onderkomen heeft maar geen permanente oplossing.
Pff, ik vind het nogal een situatie en wens de TS veel sterkte met zoveel onzekerheid in een dubbele zwangerschap :\
Lijkt me moeilijk om er dan nog van te kunnen genieten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:51

Sowieso is een tweelingzwangerschap emotioneel en fysiek vaak een hele uitdaging (kans dat kinderen te vroeg geboren worden is erg groot) als je alles al wel op de rit hebt en stabiel hebt.

Ik hoop echt dat het goed gaat komen meid!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:21

innd.. ook nog geen vast inkomen of duidelijk toekomstperspectief.

@cayenne en vuurneon, bedankt voor de berichtjes. denk dat ts hier veel meer aan heeft.
dan aan adviezen van abortus is beter of je gaat het nooit redden (niet dat jullie dat zeiden.maar in dit topic algemeen).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:23

Ts, misschien is het wel handig om je bv aan te melden bij een jonge moedergroep of forum voor ouders met meerlingen? (Zullen er vast wel zijn!)

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:01

hoe is het nu TS?

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:02

Ben ook wel benieuwd :j

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:36

ik ook wel :o

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:37

Ik hoop in ieder geval dat de ouders er nu wat meer vrede mee hebben en de TS en vriend steunen.
Als ik TS overigens was zou ik maatschappelijk werk inschakelen, al is het alleen maar vanwege de band met ouders, maar ook voor de onvoorzienbare omstandigheden waar ze straks waarschijnlijk nog wel voor komen te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:28

Hoe is het nu TS??

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 09:09

Hoop dat geen bericht goed bericht is :(:)

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 19:52

Hoop het ook ben nu wel erg benieuwd wat er gebeurd er zal een reden zijn waarom ze niet reageerd toch? Een goede hoop ik. niet dat er iets erg is

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:08

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 07-07-24 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:57

Misschien gewoon druk met werk zoeken en verhuizen?
Er komt een hoop op haar af, dan heeft bokt niet echt prioriteit.
Misschien is ze ook gewoon kortsmisselijk en heel de dag aan het overgeven.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:49

Ik hoop dat het goed gaat met TS!

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:41

Ik ook!