Blue_Eyes schreef:Ongeveer wat ik wilde zeggen. Mijn kinderen hebben allebei een jaar BV gehad en ook nu eten we nog gewoon gezond. Natuurlijk mogen ze weleens een snoepje of een paar chipjes, maar zeer met mate. Dus ik vind het artikel wel wat kort door de bocht. Ik snap het punt dat ze wil maken en daar heeft ze gelijk, ik snap ook dat een column scherp en niet te voorzichtig gesteld moet zijn, maar dit stuit me wel een beetje tegen de borst(en).
Maar zo lees ik het helemaal niet. Het gaat niet om dat bv moeders hun kinderen naderhand met rommel voederen. Het gaat er om dat er geen haan naar kraait als er op een pak snoepjes met een suikerbom een lachend kind staat. Allerlei vettige producten, frisdranken en snoep mag gerust verkocht worden met een lachend gezin met kleine kinderen. Zelfs een kind dat bij de macdonalds een maaltijd besteld op een tv-reclame is alleen maar schattig.
Maar voor poedermelk...daar mag geen lachend kind op want oh jee het zou moeders maar eens laten overwegen voor die optie te kiezen. Moeders die om welke reden dan ook geen bv kunnen of willen geven het gevoel laten geven dat die poedermelk heel slecht is, waarom mag er anders geen blij kind op? Terwijl de reclame met alle andere ongezonde troep wel zeg "vind je kind reuzelekker zo'n tussendoortje, zeker kopen!" .
).