Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:56

Ik woon er al uit nood , dan hadden ze minimaal in december toen het goed ging al actie moeten ondernemen om me ergens anders te krijgen. Ik moet flippen wil ik iets voor elkaar krijgen , zijn een stel luie varkens die zich bezig houden met andere zaken in mijn ogen...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 18:53

VErvelend zeg! en kun je zelf niet kijken naar iets anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:26

Ja,ik probeer alles wat ik kan , maar veel is het nier.. Maandag komt er 1 om mijn kant te horen , kan een aanklacht worden hebben ze het over. Onzin zo hard sloeg ik niet , maar daar heb ik dat gesprek ook voor.... En dan wachten op gesprek met andere begeleider..

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:52

Mooi geschreven! Ik heb zelf ADHD, en herken me in veel van je stukjes. Ook heb ik lang samengeleefd met een paar mensen die autisme hebben, en om eerlijk te zijn, door een paar dingen aan mijn gedrag aan te passen, had geen enkele jongere nog angst of iets dergelijks in mijn buurt. De spreekwoorden gebruikte ik niet meer,en als ze in paniek schoten, gaf ik hen een knuffel & vertelde ik hun hoeveel ik van hun hield en waarom. Dit heeft altijd geholpen!

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:28

Prachtig, en dan neem ik ook nog even de tijd om over een klasgenoot te praten.

Er is een meisje in mijn klas, zij wordt heel erg gepest... Ik pest haar niet(NEE DIT IS NIET OVERDRIJVEN/OPSCHEPPEN!) maar ik heb wel eens over haar gerodeld, niet omdat ze autisme heeft want dat wist ik nog niet... Maar omdat ik haar niet lief vind. Daarom! En nu, nu ik het weet dat ze PDD-nos heeft, roddel ik niet meer over haar. Heb zelfs een beetje respect voor haar, maar ik ben niet haar vriendin. Nu vraag ik me af, waarom is ze niet verdrietig? Ze is heel blij eigenlijk, vind het niet erg dat ze geen vriendinnen heeft en ook niet dat ze veel moeite heeft met school. En nu ik dit verhaal heb gelezen, weet ik dat ze niet 'gek' is, zoals ze zeggen. Maar dat het komt door haar autisme.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:30

Missie_Maxie schreef:
Nu vraag ik me af, waarom is ze niet verdrietig? Ze is heel blij eigenlijk, vind het niet erg dat ze geen vriendinnen heeft en ook niet dat ze veel moeite heeft met school. En nu ik dit verhaal heb gelezen, weet ik dat ze niet 'gek' is, zoals ze zeggen. Maar dat het komt door haar autisme.

Dat weet je niet. Veel mensen met autisme met een normale intelligentie kunnen prima camoufleren en imiteren. Noodgedwongen. Het kan dus zo zijn dat zij wel blij oogt maar dat in wezen helemaal niet is. Zo was ik vroeger ook. Inmiddels heb ik gelukkig wel goede vriendinnen. Er is een groep mensen met autisme die alleen zijn en bijvoorbeeld geen sociaal leven hebben prima vinden. Maar er is een, zoals ik dat kan inschatten, een veel grotere groep die wel degelijk veel verdriet heeft van bijvoorbeeld geen vrienden hebben maar dat niet toont aan de buitenwereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:33

Lughnassadh schreef:
Missie_Maxie schreef:
Nu vraag ik me af, waarom is ze niet verdrietig? Ze is heel blij eigenlijk, vind het niet erg dat ze geen vriendinnen heeft en ook niet dat ze veel moeite heeft met school. En nu ik dit verhaal heb gelezen, weet ik dat ze niet 'gek' is, zoals ze zeggen. Maar dat het komt door haar autisme.

Dat weet je niet. Veel mensen met autisme met een normale intelligentie kunnen prima camoufleren en imiteren. Noodgedwongen. Het kan dus zo zijn dat zij wel blij oogt maar dat in wezen helemaal niet is. Zo was ik vroeger ook. Inmiddels heb ik gelukkig wel goede vriendinnen. Er is een groep mensen met autisme die alleen zijn en bijvoorbeeld geen sociaal leven hebben prima vinden. Maar er is een, zoals ik dat kan inschatten, een veel grotere groep die wel degelijk veel verdriet heeft van bijvoorbeeld geen vrienden hebben maar dat niet toont aan de buitenwereld.

Gelijk Lugnassadh , ik heb geen sociaal leven en ergens doet het pijn. Ik camoufleer het ook maar echt leuk is het niet , ben verder ook een vrolijk typje maar van binnen huil ik dagelijks om alles zoals het is..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:34

Mijn tip; jou type mensen zoeken..
Ik heb buiten mijn hobby om ook weinig mensen maar met het vliegen heb ik echt goede maatjes..

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 18:35

Ben het inderdaad ook met jullie eens :j Ik kan onwijs goed mijn emoties verbergen. en het duur theel lang voordat iemand door heeft dat er echt wat aan de hand is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:41

Ik kan uberhaupt geen emoties tonen :+
Dus in dat opzicht....

Maargoed, het is wel één van de kenmerken dat mensen met autisme zich beter met zichzelf kunnen vermaken.. (maar dat maakt idd niet dat het totaal ontbreken van een sociaal leven heel prettig is) Denk dat het ook is omdat autisten zich over het algemeen meer met zichzelf bezig houden... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:43

Soms werkt het ook tegen me , vandaag weer zo'n momentje gehad waar ik flink moeite mee had. Een mede persoon die ook in de dierenopvang helpt was me aan het opfokken , ik mezelf kapot gepraat van binnen en toen gezegd waar ik behoefte aan had zonder boos te worden en ben aan een andere klus elders begonnen (mokkel stopte met de konijnen te doen daarna en ging de katten doen , heb alles zelf gedaan.. 4 konijnenrennen :r). Heb agressie problemen de laatste tijd dus vondt het goed zoals ik het aangepakt had , al had het nog beter gekund..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:57

Ik kan dat wel en ik kan ze ook herkennen.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:44

@Lughnassadh, nou, ik vind niet dat ze het camoufleert. Daar dacht ik eerst ook aan, ken haar inmiddels wel wat beter, maar ze is innerlijk echt wel positief.. Vind ik zelf ook een beetje raar, :)

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:23

Missie_Maxie schreef:
@Lughnassadh, nou, ik vind niet dat ze het camoufleert. Daar dacht ik eerst ook aan, ken haar inmiddels wel wat beter, maar ze is innerlijk echt wel positief.. Vind ik zelf ook een beetje raar, :)

Dat kan ik niet beoordelen. Want ik ken jou en ik ken haar niet. Wat ik wel weet is dat dat camoufleren ontzettend goed kan gebeuren. Ik ben in staat zelfs mensen die mij door en door kennen op het verkeerde been te zetten.
Maar als zij echt iemand is die het prima vindt dan kan dat dus.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:45

Lughnassadh schreef:
Missie_Maxie schreef:

Dat kan ik niet beoordelen. Want ik ken jou en ik ken haar niet. Wat ik wel weet is dat dat camoufleren ontzettend goed kan gebeuren. Ik ben in staat zelfs mensen die mij door en door kennen op het verkeerde been te zetten.

Ja, ik begrijp het, ik weet het ook niet helemaal zeker, maar wel bijna, het enige dat ze stom vind(dat ze duidelijk laat zien) is als de mensen haar gaan pesten in bijzijn. Slaan bijvoorbeeld...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 21:11

Missie_Maxie schreef:
Lughnassadh schreef:

Ja, ik begrijp het, ik weet het ook niet helemaal zeker, maar wel bijna, het enige dat ze stom vind(dat ze duidelijk laat zien) is als de mensen haar gaan pesten in bijzijn. Slaan bijvoorbeeld...

Dat lijkt me ook niet meer dan logisch dat je dan van je afbijt toch? of begrijp ik je nou verkeerd. logisch toch dat ze het niet leuk vind dat mensen haar pesten en gaan slaan.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:45

TM hoe is het nu afgelopen met je huisvesting? :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 16:37

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar :D

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:48

Hey jongens.
Ik heb ook autisme. Ja normaal houd ik het voor mezelf maar ach iedereen die mij kent heeft het óf van mij gehoord of van de rest gehoord of beide (het gaat al jaren als een lopend vuurtje rond, geen flauw idee of ik me dat in mn hoofd haal of dat dat echt zo is maar ach).
Ik zat op een REC 4 school en daar was iedereen autistisch. Maar ja daar ben ik nu weg en ik breng vooral mijn dagen door op stal, daar is ook me vrijwilligerswerk. Nou bij me vrijwilligerswerk heb ik 0% ergens last van maar op de manege en in het openbaar heel erg. Heb zo'n behoefte om met andere autisten te kletsen en zo.
Dus hallo. :Y)
Ik ga dit weekend naar Londen en heb nogal stress of het allemaal wel goed gaat. Vorig jaar ging het niet goed en moest ik de hele tijd huilen en kon ik niet meer praten en het was veel te druk. Ik hoop dat het nu wel goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:44

Schiet niet veel op , als de woningstiching niks heeft.. Is praten en praten maar kom geen drol verder..

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 18:48

Vervelend zeg TM! :(:)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:14

Wat naar TM. :(:)

[BM] Bokkersgala update's

Ik drop deze hier ook even hoor. Leuk feestje, maar wel kaartjes kopen (en niet afwachten) want als er niet voldoende kaartjes gekocht worden gaat het niet door. En als je een kaartje gekocht hebt en het gaat niet door dan krijg je je geld terug. :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 20:31

is er een kans van da the tniet door gaat dan Milou?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:32

Ja als er niet voldoende aanmeldingen zijn gaat het niet door.
Daarom is het belangrijk dat mensen het niet uitstellen dat ze kaartjes kopen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 20:43

hoeveel aanmeldingen komen ze nu nog te kort dan?