Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Missie_Maxie schreef:Nu vraag ik me af, waarom is ze niet verdrietig? Ze is heel blij eigenlijk, vind het niet erg dat ze geen vriendinnen heeft en ook niet dat ze veel moeite heeft met school. En nu ik dit verhaal heb gelezen, weet ik dat ze niet 'gek' is, zoals ze zeggen. Maar dat het komt door haar autisme.
Lughnassadh schreef:Missie_Maxie schreef:Nu vraag ik me af, waarom is ze niet verdrietig? Ze is heel blij eigenlijk, vind het niet erg dat ze geen vriendinnen heeft en ook niet dat ze veel moeite heeft met school. En nu ik dit verhaal heb gelezen, weet ik dat ze niet 'gek' is, zoals ze zeggen. Maar dat het komt door haar autisme.
Dat weet je niet. Veel mensen met autisme met een normale intelligentie kunnen prima camoufleren en imiteren. Noodgedwongen. Het kan dus zo zijn dat zij wel blij oogt maar dat in wezen helemaal niet is. Zo was ik vroeger ook. Inmiddels heb ik gelukkig wel goede vriendinnen. Er is een groep mensen met autisme die alleen zijn en bijvoorbeeld geen sociaal leven hebben prima vinden. Maar er is een, zoals ik dat kan inschatten, een veel grotere groep die wel degelijk veel verdriet heeft van bijvoorbeeld geen vrienden hebben maar dat niet toont aan de buitenwereld.
Missie_Maxie schreef:@Lughnassadh, nou, ik vind niet dat ze het camoufleert. Daar dacht ik eerst ook aan, ken haar inmiddels wel wat beter, maar ze is innerlijk echt wel positief.. Vind ik zelf ook een beetje raar,
Lughnassadh schreef:Missie_Maxie schreef:@Lughnassadh, nou, ik vind niet dat ze het camoufleert. Daar dacht ik eerst ook aan, ken haar inmiddels wel wat beter, maar ze is innerlijk echt wel positief.. Vind ik zelf ook een beetje raar,
Dat kan ik niet beoordelen. Want ik ken jou en ik ken haar niet. Wat ik wel weet is dat dat camoufleren ontzettend goed kan gebeuren. Ik ben in staat zelfs mensen die mij door en door kennen op het verkeerde been te zetten.
Maar als zij echt iemand is die het prima vindt dan kan dat dus.
Missie_Maxie schreef:Lughnassadh schreef:Dat kan ik niet beoordelen. Want ik ken jou en ik ken haar niet. Wat ik wel weet is dat dat camoufleren ontzettend goed kan gebeuren. Ik ben in staat zelfs mensen die mij door en door kennen op het verkeerde been te zetten.
Maar als zij echt iemand is die het prima vindt dan kan dat dus.
Ja, ik begrijp het, ik weet het ook niet helemaal zeker, maar wel bijna, het enige dat ze stom vind(dat ze duidelijk laat zien) is als de mensen haar gaan pesten in bijzijn. Slaan bijvoorbeeld...