Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Ik heb hydrocobamine weer een andere variant kennelijk en die bevalt goed.
karuna schreef:Alleen een wat pijnlijke prikplek met prikken dat is alles.
karuna schreef:Tokedri bil is bovenste buitenste bilquadrant.
Mijn bovenbeen is driekhoek met mijn handen maken tussen rechter heupbot uitsteeksel (rechter duim) hand maximaal strekken waarbij wijsvinger naar beneden wijst. Linkerhand wijsvinger vlak boven bovenpunt knieschijf hand strekken met duim naar boven. Daardoor wordt er een ruitvorm ongeveer gevormd door de twee handen. In dat midden gebied daarvan mag ik prikken ongeveer. Ook meer aan de zijkant dan voorkant dus. Anders heb je last van zenuwen, bot, aderen of een te gespannen spier met grotere kans op last na het prikken. Bij mijn omvang zal bot niet het grootste probleem zijn maar magere mensen hebben die kans wel. Vandaar de punt van het heupbot en de knieschijf aanwijzen met je vingers.
Bovenarm zou zijn buitenkant van de buitenste armspier. Onderhuids is twee rechthoeken links en rechts van de navel en dezelfde plekken die ook voor de spier bedoelt zijn.
Ik prik een ander gemakkelijker. Heb het voor knollie ook moeten leren zowel in de bil, de hals als de borst. Dat is veel zwaarder werken vooral omdat de naalden veel langer zijn en de huid dikker. Ik heb daarbij geleerd of met spuit en al of eerst de naald en dan de spuit erop zetten. Dat is voor mijn gevoel lomp geweld gebruiken om de naald erin te krijgen.
Shadow0 schreef:Love_western: je kunt vitamine D ook gewoon bij de drogist halen. De Tuinen heeft van die parels, daar zit een flinke dosis in. (Nadeel is natuurlijk dat je dan niet heel erg veel monitoring hebt door een arts, maar je kunt ook gewoon over een tijdje een hertest aanvragen.)