Mijn verhaal… (ongewenst zwanger)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:38

War erg zeg al die speculaties, waar is toch die hulp gebleven, die bemoedigende woorden.Lieve Ts je hebt een hele zware tijd, jij kan hier alleen uit komen. Jij maakt je voor jou de zo moeilijke juiste beslissing.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:38

Als niet iedereen zo struikeld over anderen hun woorden/stukjes tekst. Dan blijft het topic sowieso al leuker ;)
Ligt dus niet alleen aan mij en de anderen die misschien schrijven zoals jullie het liever niet willen lezen.
Soms moet je ook niet reageren.
Ik zal geduldig wachten of TS zich meld :)

O en misschien moet ik ook niet altijd reageren :+

Lottie84

Re: Mijn verhaal… (ongewenst zwanger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:41

Die hulp en bemoedigende woorden worden nog steeds gegeven!

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:45

Niemand, helemaal niemand hier kan TS veroordelen of een oordeel vellen over haar situatie wanneer je niet zelf in zo'n situatie geweest bent !

Bokt zou Bokt niet zijn wanneer het merendeel van de beste stuurlui hier weer eens aan wal staan !

Heel veel sterkte TS met de moeilijke beslissing die je moet nemen !

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:02

ik ben ook uiteindelijk wel benieuwd idd, wat TS besloten heeft etc. en hoe het er nu voorstaat wat betreft fam en haarzelf.
Maar het is nu eenmaal iets wat tijd en een hele hoop nadenken nodig heeft , vind het ook niet vreemd dat er even een paar dagen niet gereageerd word in het topic. ik zou ook niet als prio "laat ik bokt op de hoogte houden van iedere scheet" hebben . er zijn zaken die belangrijker zijn.
Discussies hou je toch over dit soort onderwerpen, het is voor ene heleboel mensen een gevoelig/beladen onderwerp en dan krijg je toch pittige reacties heen en weer .
TS komt me gelukkig over als een persoon wat , ondanks dat ze nu midden in een emotionele situatie zit, wel afstand kan nemen van bepaalde reacties en er niet direct van , van de leg raakt.
maar ja, ik wens TS in ieder geval nog steeds sterkte en wijsheid met de beslissing en hoop dat wat de beslissing is , de fam gewoon er voor haar wil en kan zijn.
want wat er ook besloten word, het is aan TS en familie mag er best een mening over hebben, maar een richting op proberen te dringen/een beslissing af proberen te dwingen is natuurlijk niet tof.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:05

TS je hoeft hier helemaal niet te reageren. Ik denk dat het zelf beter is je weg te houden van alles en iedereen die je kan beïnvloeden. Ik wens je veel sterkte met deze moeilijke beslissing. Doe ajb waar jij je goed bij voelt, ongeacht wat van je verwacht wordt, dan komt het allemaal wel goed. :(:)

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:07

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten!
Sterkte ! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:08

Feria schreef:
TS je hoeft hier helemaal niet te reageren. Ik denk dat het zelf beter is je weg te houden van alles en iedereen die je kan beïnvloeden. Ik wens je veel sterkte met deze moeilijke beslissing. Doe ajb waar jij je goed bij voelt, ongeacht wat van je verwacht wordt, dan komt het allemaal wel goed. :(:)

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Natuurlijk is iemand vrij om hier te reageren maar de TS heeft zelf het topic geopend. En aangezien dat er hier vele bokkers erg met haar meeleven zou ik het toch wel waarderen dat zij een kleine update zou plaatsen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:17

Dat vind ik ook wel... Ze heeft juist een topic geopend om te zien wat anderen ervan vinden. Iedereen respecteert haar keuze. En ik neem aan dat iedereen ook wel begrip heeft dat TS even de tijd neemt die ze nodig heeft. Neemt niet weg dat we met haar meeleven en graag een update zien verschijnen als TS daar aan toe is.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:30

Iedereen zit wel met haar verhaal in, maar misschien is TS niet klaar om hier te reageren. Verder heeft ze het topic geopend om verhalen te horen, niet om verantwoording aan ons te hoeven afleggen.
Dus als ze niets meer laat weten is dat ook haar keuze, daar is ze vrij in.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:32

Dames, TS komt nog wel even terug.
Maar ik denk dat ze op het moment wel andere dingen aan haar hoofd heeft omdat ze de beslissing nog moet maken.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:33

Natuurlijk hoeft ze aan niemand verantwoording af te leggen. Dat zegt ook niemand... :n

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:34

Feria schreef:
Iedereen zit wel met haar verhaal in, maar misschien is TS niet klaar om hier te reageren. Verder heeft ze het topic geopend om verhalen te horen, niet om verantwoording aan ons te hoeven afleggen.
Dus als ze niets meer laat weten is dat ook haar keuze, daar is ze vrij in.

_/-\o_

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:02

Mear schreef:
Lottie84 schreef:
Ben ik de enige die denkt dat TS een abortuss heeft laten plegen inmiddels? (puur gevoel)
Vind het wel jammer dat ze zich hier niet meer heeft gemeld... Ben erg benieuwd hoe het nu gaat..

Waarom moet dit nu weer zo gepost worden? Mijn hemel ik vind het echt zo respectloos naar de TS allemaal.

Jammer dat ze zich hier niet meer heeft gemeld? Nou ik snap het wel hoor! Ze staat voor een verschrikkelijke keuze, heeft haar familie ook niet als een steunpaal op het moment terwijl ze dit hard nodig heeft. Ze start een topic op Bokt en daar barst deze discussie los waar zij geen MIETER aan heeft. Ik zou ook niet meer reageren, in ieder geval zou ik voor mijzelf eerst alles op een rijtje willen, in plaats van in een topic het gelijk moeten melden terwijl daar een discussie gaande is die voor haar het misschien nog wel veel moeilijker maakt allemaal.

Misschien zit ze indd wel heel erg dingen te overdenken... niet netjes van je Lottie!

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:18

De abortuskliniek verplicht een bedenktijd van (ik meen) 7 dagen
Je kan niet op maandag aankomen en een afspraak voor abortus maken voor de dag erna.

Om even het vermoeden van Lottie84 uit de wereld te helpen..., dat kan dus helemaal niet zo snel

Niet iedereen zit dagelijks op Bokt/ internet
En in geval van TS denk ik dat zij momenteel wel wat anders aan d'r hoofd heeft dan dit topic in de gaten houden

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:23

MirandaDvG schreef:
De abortuskliniek verplicht een bedenktijd van (ik meen) 7 dagen
Je kan niet op maandag aankomen en een afspraak voor abortus maken voor de dag erna.

Om even het vermoeden van Lottie84 uit de wereld te helpen..., dat kan dus helemaal niet zo snel

Niet iedereen zit dagelijks op Bokt/ internet
En in geval van TS denk ik dat zij momenteel wel wat anders aan d'r hoofd heeft dan dit topic in de gaten houden

De bedenktijd is 5 dagen, vastgelegd in de WaZ :) dat zou inderdaad nog niet kunnen.

TS, als je dit leest, sterkte met je beslissing :(:)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:27

Wat kunnen jullie overdrijven zeg :) Ik veroordeel TS helemaal nergens. Wel een beetje muggenziften hoor..
Maargoed ik ga er verder geen berichten aan besteden, hier heeft niemand wat aan :n

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:19

je kunt niet overdrijven met zo n pittig onderwerp

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:25

Als al die vervelende reacties, discussies en offline reacties misschien lekker ergens anders voorgezet kunnen worden, komt TS zich hier misschien nog melden. Wat een respectloze reacties zitten ertussen zeg.

TS: Ik hoop dat alles goed met je gaat.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:40

Waarom moeten er mensen zo egoïstisch zijn om hun eigen mening in dit topic boven het belang van de TS te stellen?

TS, laat je niet opjutten en kies hetgeen waarbij jij je het beste of het minst slechtst voelt... Het is jouw leven, niet dat van mensen om je heen, en alleen jij kunt beslissen of je het kindje houdt of niet. Ik hoop dat alles goed met je is.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:42

Kunnen we nu ontopic blijven ipv met zn allen blijven miepen over iets dat niet slecht bedoeld was.

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:22

Hoe staat het er nu mee TS?
Ik ben al vanaf het begin van het topic een stille meelezer.
Voor mij is het alleen nog niet echt duidelijk wat je keuze is/waar je meer over nadenkt, ik weet niet of dit aan mij ligt, of je het zelf nog niet weet?

Ik wil je gewoon heel veel succes wensen in de keuze (als die nog niet gemaakt is) die je maakt, en het wat daarna volgt!
Ik zou zeggen, laat je niet beïnvloeden door de andere bokkers, jij moet zelf beslissen!

:(:)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:37

Jeetje ano28, wat een situatie! Ik lees (heel stiekem al vanaf de eerste pagina al mee. Uit eerlijkheid moet ik zeggen dat ik niet eerder durfde te reageren. Dat wat jou is overkomen, althans de zwangerschap, is mijn grootste nachtmerrie. Ik ben 29, heb een hele goede carriere, al ruim 6 jaar een vriend, twee paarden en daarnaast eigenlijk nauwelijks tijd voor andere dingen. Ik heb altijd tegen mijzelf gezegd dat het plotseling zwanger zijn een enorme ramp zou zijn. Echter ben ik sinds een maandje of twee er meer over na gaan denken. Het grote 'wat nou als'. Misschien een verlate quarterlife crisis :D . Mijn partner en ik heben het financieel goed. W.b tijd absoluut bagger want we zijn beide altijd met andere dingen bezig maar wij hebben het goed. Ik heb altijd gedacht: carriere, paardjes, vriendje, huisje, boompje en dan, als ik een jaartje of 31-32 ben, heel misschien een kindje. Jou verhaal heeft wel iets in mij losgemaakt. Ik heb absoluut geen rammelende eierstokken maar wat nou als, zoals jij, zomaar ongepland zwanger?

Ik ben er nog steeds niet uit; mijn hele leven dan om? Of een abortus en de dingen doen zoals gepland? Het lastige is alleen dat een gepland leven nogal saai kan zijn: juist de dingen die je niet plant zijn het leukste! Maar dit geeft jou leven wel een eel andere wending... Ik wil je heel veel sterkte wensen met jouw eigen besluit. Wat je ook zou mogen besluiten, het is de jouwe en hoe dan ook heel erg sterk, weloverdacht en denk ik ook vol overgave!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:45

Brainstorm!! Hoe denkt je vriend er zelf over?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:45

Zullen wat dat praten over dingen die hier niet horen dan vanaf nu niet meer hier neerzetten en gewoon weer verder gaan waar het om gaat.
Mooi zo.