Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 21:41

Ik heb wel Dry Needling gehad,dat is bijna hetzelfde als accupunctuur.Krijg je ook naaldjes in je lijf.
dat heb ik gehad,maar zonder succes.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:20

*\o/* half jaar gestopt! *\o/* En niet weer de drang naar een sigaret gehad volgens mij vind ik het nu ook echt heel vies.

Maar nog steeds net als gohya aldoor ziek. Lag twee weken geleden nog met 39 graden koort en ontstoken amandelen in bed. Ben van de 6 maanden 1 maand beter geweest geloof ik... maar denk er echt niet over na om weer te beginnen!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:25

Hee super!! Gefeliciteerd +:)+

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 07:13

Ik ben wel heel benieuwd hoe het gaat hier... iedereen nog steeds gestopt?
Hebben jullie het moeilijk? Ik ben nog steeds gestopt en heb er geen problemen mee. Ben nu wat "raar" verkouden maargoed dat zal wel overgaan.Ik ben morgen 4 maanden gestopt.
Hee vertel!!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:35

Nog steeds gestopt :) Af en toe wat momenten, maar niet aan toe gegeven.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:08

Goed dat jullie het volhouden.
Hoe zal het met Goya gaan.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:18

ja dat vroeg ik me ook af, maar vind t flauw om alle andere stoppers te passeren ;)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:36

Dat is zo, helemaal waar. Maar Goya heeft dit topic geopend, dus dat is dan toch anders.
Maar ik ben wel nieuwsgierig naar iedereen z'n verhaal hoor. Jullie zijn alvast goed bezig.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 10:46

Ik vind jullie helemaal geweldig! dat jullie nog steeds gestopt zijn,echt waar.
Ik rook weer,10 sigaretten per dag,soms minder.Maar ik wil nog steeds stoppen! Helaas is de wil en motivatie er nog niet sterk genoeg voor zoals in het begin.Komt echt puur door de klachten die ik heb.
Maar als straks het voetbal weer gaat beginnen,komt mijn motivatie hopelijk weer terug!
En mocht ik falen, mijn verhaal heeft tóch enkele laten stoppen met roken! en dat vind ik erg fijn.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:58

Jammer Goya dat het zo gelopen is.
Maar je weet dat je het kan en dan komt het echt wel, als je er weer aan toe bent. Nu even rust.
Hoe gaat het dan met je klachten? Gaat dat wel beter nu je weer rookt?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 11:34

Mijn klachten zijn echt een stuk minder,niet meer verkouden,veel meer energie,geen last van alle spieren en botten.De enige klacht die blijft is de pijn in mijn been [hamstring] maar dit heeft gewoon een oorzaak.Heb MRI Scan gehad,maar was gelukkig geen Hernia.Morgen weer terug naar de H.A. ik heb waarschijnlijk ischias.Het klinkt echt raar maar ik voel me stukken beter w.b.t klachten en energie dan toen ik gestopt was.En toch wil ik helemaal stoppen! net wat je zegt,even rust,mijn dag komt echt wel weer.

Ik ben echt heel trots op jullie!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:00

he jammer, maar je kan het dat heb je al bewezen! Gewoon volgende week maximaal 9 en zo lekker afbouwen ofzo. Je heb het gedaan, dus je weet dat je het kan. Komt wel, maar niet vanzelf. succes in ieder geval.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:57

Gohya hoe gaat ie nu?

Ik ben sinds gisteren gestopt. Kon het lange tijd niet ivm het overlijden van mijn vader maar nu toch maar de stap genomen. Ik vind het hartstikke moeilijk maar ik weet dat de eerste week het lastigste is. Daarna begin je te voelen hoe fit je bent etc dus dan weet je wat beter waar je het voor doet :+

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:33

Goed hoor Maikeltje. Sterkte de komende dagen, misschien valt het je heel erg mee. Het begin is er in ieder geval.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 06:52

Hee super hoor! Volhouden hoor..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 08:58

Hier gaat het nog steeds slecht,ik heb nog steeds geen wil om hélemaal te stoppen.Ik weet dat ik het kan,maar ik wil het gewoon nog niet.Stom is dat he.Ik wacht het juiste moment/de dag wel af.
Heel veel succes Maikeltje! de eerste week kan een hel zijn,maar geloof me,daarna word het stukken makkelijker.
En doe niet hetzelfde als ik deed: 1 trekje nemen uit nieuwsgierigheid.Dat was het stomste wat ik ooit gedaan heb.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:52

Ik ben al eerder gestopt geweest dus ik ken de valkuilen. Dat wat jij nu beschrijft Gohya, heb ik ook heel lang gehad. Weten dat je het kunt maar echt geen zin hebben in die hel van een gedachte dat je NOOIT meer mag roken.

Maar ik ben er echt klaar mee nu, ben gelijk het sporten weer op gaan pakken en ik kijk uit naar de dag dat ik me opeens weer fit voel. Want van paffen werd ik zo verschrikkelijk lam.

Bij jou komt dat ook wel weer Gohya. Je had iig een super eerste stoppoging en bedenk maar zo: die periode van stoppen is een kadootje geweest voor je lijf. Toch alleen maar meegenomen.

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:31

Heel veel succes Maikeltje, gaat vast goed komen. Ff doorbijten.
Goyha vind t nog steeds jammer maar jouw tijd komt ook wel weer.
Ik ben ondertussen precies 6 maanden gestopt (4000 sigaretten niet gerookt en bijna 1300 Euro bespaard)
En moet zeggen dat ik er steeds minder mee bezig ben. Hou me nu meer bezig met hoe ik die extra kilo's er weer af moet krijgen, en ook daarmee mag ik eigenlijk niet echt klagen, ben 5 a 6 kilo aangekomen, maar die MOETEN er wel af en t is duidelijk te merken dat het bij 40+ wat moeilijker gaat als voorheen.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 19:58

He goyha wat jammer nou.. maar ach, het lukt je straks vast wel weer als je weer wilt. En wil je niet, ook prima toch, maar 10 op een dag vind ik al enorm netjes vergeleken bij wat je eerst rookte hoor!

Hier nog steeds gestopt, vanaf januari dus al wel een tijdje. Maar ja, een kleine meid is een goede stok achter de deur natuurlijk al blijf ik het nog steeds heerlijk vinden om mee te roken haha. Lekker de uitgeblazen rook opsnuiven hahaha. Ach als dat alles is..
Verder alle andere die nog steeds gestopt zijn, super!!! En alle stoppers, succes!!
En idd boek van allen car is écht een aanrader. Ik ben er bij het lezen niet mee gestopt, maar toen ik eenmaal stopte heeft die gedachtengang wel geholpen om het vol te houden

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 01:05

Nog steeds gestopt, ruim 5,5 maand nu *\o/*

En ja ik heb af en toe echt nog drang, maar dan zeg ik weer tegen mezelf dat het nergens op slaat en ik er niks aan ga hebben. Tot nu toe lukt het zo prima :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 02:34

Wat knap van jullie allemaal zeg.

Vandaag was het wazige gevoel in mijn hoofd al wat minder, dus ik vond vandaag al wat makkelijker dan gisteren.

Alleen slapen heb ik moeite mee. Was de vorige stoppoging precies zo, ieder uur wakker! Ik denk doordat nu het lichaam de stoffen niet krijgt die het gewend is en daardoor geen rust krijgt ofzo?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 07:12

Succes je kan het! Ik ben ook 5,5, maand geleden gestopt en ben nog steeds verbaasd dat ik het zomaar kon. Het kost me totaal geen moeite en dat vind ik zo vreemd. Tuurlijk wel eens de drang om toch mee te doen maar eigenlijk vind ik het nu gewoon echt stinken :o Mijn neus doet t zoveel beter helaas. ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 08:33

Maikeltje ik had ook problemen met slapen,dat hoort er bij.
Het gaat wel weer over.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:17

Ik hoop over 5,5 maand ook trots te kunnen schrijven dat ik nog steeds niet rook.
Of dat ik een niet-roker ben, klinkt wel heel goed :D

Enige wat ik bij bijna iedereen wel lees is dat die drang toch blijft. Mentaal moet je dus heel sterk zijn om het echt echt echt te blijven volhouden.