Elektrisch roken (e-sigaret)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 13:45

Beter damp- dan rookverslaafd :-)

Cinderella

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 02:57

Ik vind de mountain gold echt lekker van dekang, tot nu toe nog steeds favoriet boven de andere smaken die ik heb!

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:20

Ik heb vandaag ego ce4 gekocht. Ben benieuwd :) hij zit in de lader.
Ik wil in ieder geval flink minder roken, ik rook nu meer dan een pakje per dag.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:36

Moet je hem eerst nog opladen?
Bij mij werden ze vol geleverd!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:24

Altijd 1e keer 4 uur aan de lader

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:11

Ja inderdaad, is beter voor de batterij zei ze. Ik ben nu nog niet thuis, dus ga hem straks proberen! Ben heel erg benieuwd! Ik ben wel bang dat ik straks de hele dag aan dat ding zit te lurken?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:14

de eerste tijd zal dit wel zo zijn...alleen al door de nieuwigheid, maar dat word vanzelf minder hoor :)

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:33

Oke nou ik heb net mijn eerste paar "trekjes" genomen van mijn electrische . Ik moet zeggen, best lekker!

Verbazingwekkend veel "rook" blaas je uit. Ik heb de smaak waarvan ze zeiden dat die het meeste op lucky stike leek, omdat ik dit altijd rook, chesterfield. Opzich niet verkeerd, beetje suikerspin nasmaak, maar dit is eigelijk wel lekker. Het vullen vond ik wel vrij irritant.

Ik heb hem gevuld tot 1.6. Ben benieuwd hoe lang je hier in de praktijk mee doet en of ik snel behoefte heb een echte sigaret te pakken.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:44

Voor makkelijker vullen kun je naaldflesjes nemen. Kosten praktisch niks..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:27

Ik heb zelf usa mix en notre dame( die laatste was een gokje, maar die is e ht heel erg lekker) als standaard smaakjes.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:06

Waar kan je fruitsmaakjes bestellen met 6mg? Ik heb ze alleen nog maar gevonden met 12 en dat vind ik te veel.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:11

e-cig4u.nl heeft sowieso 6mg

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:12

zwoofs

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:19

ja die ook ...ik kon net toch niet meer op de naam komen :+

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:26

Top bedankt!

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:18

Hoe gaat het bij jullie allemaal? Ik ben nog lekker aan het dampen.

Het bevalt opzich goed. Ik rookte zon 25 sigaretten op een dag -O- en de laatste 2 dagen 3. Dus wat dat betreft echt helemaal top!!!

Ik heb wel nog steeds het idee dat ik iets moet doen.. ; een sigaretje roken dus. Maar als ik er dan 1 op steek, smaakt hij mij helemaal niet erg lekker, dus dan maak ik hem maar weer uit haha.

Ik heb vandaag nog een extra e sigaret besteld, en ik "rookte" als eerst de tabak smaak, opzich best lekker maar begon me in de loop van de dag echt tegen te staan, ik heb vandaag ook smaak watermeloen binnen gekregen. Best wel lekker!

Zijn jullie allemaal meteen gestopt met roken? Of toch nog een beetje er naast?

Ik merk dat het sigaretje doen bij mij echt tussen mijn oren zit, en ik nu echt de handeling zelf mis.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:27

Ik heb het roken ook afgebouwd hoor Tienn. Komt vanzelf een moment dat je voelt dat die 3 er niet toe doen op een dag..
Ik heb andere dingen, dus handelingen ervoor in de plaats. Schoonmaken van de clearomizers , liquid bijvullen enz. Ik mis het klikken van a sigaret totaal niet. Vond het ook vervelend werk...

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:07

ik zat vroeger aan de zware van nelle en het heeft heel lang geduurd voor ik het draaien niet meer miste, dus sjekkie rollen en dan de E peuk pakken en sjekkie weer uitelkaar halen.
slaat nergens op maar het werkte wel

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:40

Ik denk dat het met shag ook lastiger is om te stoppen dan met sigaretten. Juist door die handeling van het rollen. Ik ben binnen 3 dagen gestopt met de sigaretten, toen had ik mijn halve pakje leeg. 2 overgebleven pakjes heb ik aan mijn schoonmoeder gegeven. Dat is nu ruim een jaar geleden en ik heb het nog geen seconde gemist. Ik rookte zo'n 30 a 35 sigaretten per dag.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 02:27

Ik heb een week niet gerookt tot nu toe. Het is soms wel echt even lastig, maar dan neem ik wat extra hijsen van mijn e sigaret.
Af en toe een sigaretje in het weekend zou ik prima vinden, alleen ben ik bang als ik er nu aan toe geef dat ik meteen weer op de sigaretten helemaal overstap :')

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:26

Ik meld mij hier ook even :)

Ben nu een jaartje aan het dampen, en het bevalt mij prima!
Merk dat ik er qua gezondheid aanzienlijk op vooruit ben gegaan, meer smaak, minder 'pijn' in de longregio en veel minder vaak en lang verkouden in een jaar.

Ben begonnen met 11/12mg nicotine tabakssmaak, maar op dit moment af aan het bouwen en ook de overstap gemaakt richting andere smaakjes.

Heb nu een iStick met Kayfun Lite Plus V2 clone waarop ik mijn eigen coils bouw (1.8 Ohm microcoil op dit moment).
Ben ooit begonnen met een CE4 & CE5, maar daar snel vanaf gestapt richting een Protank 3 omdat de CE4 gigantisch lekt en qua smaak ook niet geweldig presteren ten opzichte van wat meer premium tanks.

Qua liquids ben ik begonnen met Fire Cured en Desert van Dekang, toen Halo Torque56, en favorieten nu zijn Fight your Fate (King's Crown), Red Astaire (T-juice) en Over the Rainbow (Vaponaute).

Over een weekje of twee hoop ik mijn bestelling liquids van Good Life Vapor te mogen ontvangen die ik afgelopen vrijdag (Black Friday) in Amerika heb besteld *\o/*

Vind het inderdaad naast het gezonder afbouwen van roken, leuk om als hobby ernaast te doen. Hou er wel van om verschillende liquids te proberen en daarnaast aan het klooien te zijn met de coils en wicks.

Foto van mijn setup:
Afbeelding

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:20

Het dampen bevalt mij goed. Ik betrap mij er wel op dat ik dieper over mijn longen ga roken, zodat ik zelfs er misselijk van wordt, daar let ik nu dus op. Wanneer het verbrand gaat smaken, merk ik dat de tank leeg is, tijd voor vullen.

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:50

Ik ben inmiddels al een tijdje helemaal rook- en dampvrij. Ik dampte steeds minder, tot ik me bedacht dat ik eigenlijk ook wel helemaal kon stoppen.

Het is een tijdje heel goed gegaan, maar nu heb ik wel regelmatig momenten dat ik het roken toch wel mis. Maar ik ben niet van plan om weer te beginnen hoor ;)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:58

Sypheron is die Vaponaute lekker? Ik ben gek op Sweet Loving van Mr. Goodvape :9
Heb laatst een Eleaf besteld omdat mijn Vamo af en toe wat dwars is, ik vind dat echt een super fijn modje!

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 22:43

Ik vind Over the Rainbow echt lekker! Maar is er wel meer eentje voor af en toe, vooral vanwege de prijs ten opzichte van andere liquids. Dus ik ben nog steeds met mijn eerste flesje bezig omdat ik die maar heel af en toe damp :)

Opala, let op met dryhits. Zodra je namelijk die verbrande smaak krijgt betekent dat al dat je wick aan het aanbranden is. Dat is allereerst natuurlijk niet prettig voor je keel, maar ook niet voor je wick. Als je silica hebt kun je het redelijk makkelijk dryburnen tegelijk met de coil, maar wanneer je katoen of watten gebruikt zou ik het toch gaan vervangen.