[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:16

@Dais_ toen ik bedacht, ja ik ben klaar voor een nieuw paard en daarna meteen dacht ja maar nou beperk in mijn keuze wel heel erg door mijn gewicht..

Nu ga ik zaterdag kijken naar een shire... dus al met al was het niet nodig geweest, maar ik ga lekker door ;)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:17

Ik ben zo'n 10 jaar lang elk jaar 5-10 kilo zwaarder geworden. Velen dieten gedaan, zelfs therapie gehad. Voor mij was dit de laatste poging voor ik onder het mes ging :) En ja, de knop was nu eindelijk om.

Maar een jaar daarvoor is bij mij ook de knop om gegaan met het stoppen met roken, dus ik kan wel zeggen dat ik de knoppenkast heb gevonden _O-
En jij Dais?

Snippergroen

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:27

Ik vecht al mijn hele leven tegen mijn gewicht maar eind maart besefte ik ineens dat ik nu 20 ben en dat het afvallen alleen maar moeilijker gaat worden. Het moest dus echt NU gebeuren. En dat idee herinner ik me steeds aan :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:32

Bij mij ging de knop om toen ik me realiseerde dat mijn gebrek aan energie wel eens te maken zou kunnen hebben met te veel gewicht. De kilo's er stiekem bij, kleding begon te knellen, een broeksknoop ging niet meer dicht.. toen dus! In mijn hoofd was ik nog steeds maatje 36/38 en dat viel goed tegen bij het kopen van nieuwe kleding grrr..

Maar, afgezien van de uiterlijkheden, ik voel me 100% beter op een goed eetplan.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:56

Ik denk dat ik dat moment nog een beetje zoek. Houd het steeds een paar weken goed vol om gezonder te eten en dan is mijn honger naar snaaien zo groot. Zit echt in mijn hoofd en dat moet anders.
Stond vorige keer in de winkel toch ook wel echt even beteuterd te kijken...

Misschien dat ik met zoveel goede voorbeelden in dit topic eindelijk eens stand kan houden.
Ik val dan ook niet echt direct veel af, wat zeer ontmoedigend is. Als ik 0,5 kg op een week red is het veel. Soms ben ik zelfs aangekomen, dat is dan wel het moment om de handdoek in de ring te gooien en ijs te gaan halen kuch.
Dat zou niet zo erg zijn, ware het niet dat ik dan die hele bak leegsnaai waarmee ik alles weer teniet doe.
ik heb al wel veel veranderingen gemaakt in mijn eet patroon, dus langzaam aan kom ik wel op een gezonder pad, maar echt afvallen :n

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:58

0,5 kg per week is prima toch. Als er maar een neergaande lijn is, ipv gelijk blijven of zelfs erbij komen.

Ik kon het ook niet alleen, ik ken mezelf. Dus daarom de stap naar WW gemaakt.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:01

ik weet ook nog niet zeker of ik de knop echt gevonden heb. Ik ben ook pas 2 dagen bezig met de verandering :)
Bij mij is het er ook langzaam aangekropen (de eerste 10 kilo dan) de rest tijdens de zwangerschap. Nu voel ik me verschrikkelijk. Ik schaam me elke dag om hoe ik eruit zie. Ik wil graag weer terug naar tevreden zijn met mezelf. Daarvoor moet ik gewoon wat kilo's kwijt. Dan beweeg ik ook weer makkelijker, kan ik mijn eigenlijk kleding weer aan, zodat ik er weer wat leuker uit zie

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:34

Anke Amigo, als je er geld aan wilt besteden: in Amersfoort zit en organisatie die heet 'Weg met de Weegschaal'.. die hebben regelmatig workshops/bijeenkomsten waarin je van alles en nog wat, maar vooral gezond leven en afvallen, kunt leren.
http://www.wegmetdeweegschaal.nl/

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:47

oh goed om te weten. Op dit moment wil ik dat nog even niet. Ik wil tot het nieuwe jaar zo proberen door te gaan. Maar in het nieuwe jaar moet er of al aardig wat af zijn of een andere aanpak gezocht worden. Dan zal ik dan ook besluiten om te stoppen met bv en wellicht dan dit gaan proberen. Ik ga in ieder geval de site eens bekijken!

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:17

magli schreef:
Hoi, heb nog steeds mooi jullie voedingsadviezen blijven lezen maar ff niets gepost. Het afvallen ging eigenlijk heel goed, woog op mijn laagste rond de 61.5, maar opeens kreeg ik ieder weekend enorme wreetbuien, echt niet normaal, nu sta ik ergens rond de 64, niet zo goed dus. Weet trouwens echt niet hoe het kwam die buien, toen ik goed bezig was at ik echt voldoende.

Nu, mijn schemaatje van vandaag :)

O: Weetabix (2) met magere melk
T: pruim
L: pasta penne carbonara
T: appel
T: peer (durandeau, mjummie :D)
A: witloofsoep met bruine piccolo
T: Parovita pakje

Wat kunnen jullie trouwens nog aanraden als kleine tussendoortjes? Ik ga anders te veel fruit beginnen eten vrees ik!

Iemand die mij wat gezonde tussendoortjes kan aanraden? Soms eet ik wel tot 4 grote stukken fruit pet dag en het voelt niet zo gezond aan eigl..

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:28

Bakje yoghurt of kwark, sultana, soepje

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:31

A Sultana ook? Dacht dat dat zo een koekje was dat zogezegd gezond is maaar het niet is?

Ga straks maar eens naar de winkel ;) bedankt!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:32

Witte asperges door je carbonara maakt het gezonder en lichter en minder pasta nodig.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 24-10-12 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:33

tja... qua gezondheid is de keus tussen een sultana of een appel zo gemaakt denk ik...

waarom voelt fruit niet zo gezond?

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:35

je kan ook lekkere groentjes als tussendoor nemen. Een bakje met paprika of met komkommer! ik had ook nog wel eens snoeptomaatjes of een aantal peentjes (maar daar zitten weer meer suikers is)

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:36

Mijn knop ging om toen ik eergisteren op de weegschaal stond..
Ik dacht dat ik 80 zou zijn, nou de schrik was groot!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:38

Als je komkommer als tussendoortje neemt kom je nooit aan je miminimum aan kcal. Dat neem ik dus ook alleen als ik s avonds nog trek heb.

Ja wat is.slecht? Uit een sultans hou je meer voldoening dan uit een mandarijn.

Wat ook lekker is, augurk met een plakje schouderham

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:41

oooeehhh snoeppaprikaatjes zijn lekker! Maar wel stikduur. Kunt beter een gewone paprika in stukkies snijden.

augurk met schouderham klinkt ook goed. Zeker omdat (gekookte) ham erg WW proof is. Nauwelijks tot geen punten.

Goed idee!

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:41

Amaris schreef:
tja... qua gezondheid is de keus tussen een sultana of een appel zo gemaakt denk ik...

waarom voelt fruit niet zo gezond?

Ipv te snoepen, neem ik direct een stuk fruit, is mss wel gezonder maar zo pak ik niet echt het probleem aan, dus eigl zou ik helemaal niets moeten eten dan. Denk dat ik nog altijd te veel eet uit verveling :/. Maar nu, soms heb ik wel echt honger hoor en daarom dat ik wat tips vroeg. En had eens gehoord dat te veel fruit ook niet goed is? Tenslotte is een appel nog redelijk 'zwaar' voor de maag, toch?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:44

Ik vind alleen komkommer zo saai. Wortels zo vind ik wel lekker, maar alle dagen komt het ook je neus uit.
Verder houd ik veel banaan maar daar zit juist weer veel in. Tussendoortje die goed mee te nemen zijn vind ik ook wel lastig. Kijk ook beetje naar de centjes. Vind een pak koeken van €2 met 4 koekjes (bij wijze van spreken) echt belachelijk hoe gezond ze ook mogen zijn.
Ik ga heel erg mee met het seizoensfruit met daarbij dus altijd appel en banaan. Heb nu daarnaast mango(aanbieding) en mandarijnen in huis.

Nu heb ik vaak soepje mee naar het werk. Boullion en soms cup a soup. Dat vult ook wel lekker. Vooral als je er 2 crackers (van die dunnetjes) in verkruimeld. Verder dus altijd een appel en ik eet tussen 10 en 11 vast 2 boterhammen op. De andere 2 bewaar ik voor de lunch. Vaak heb ik dan toch nog honger, maar als ik niet meer meeneem kan ik ook gewoon niet meer eten.

Wel iedere vrijdag friet op het werk. Daar kan ik eigenlijk niet echt nee tegen zeggen. Erg vervelend :n

Eten uit verveling ken ik. S avonds op de bank dat je hoofd denkt aan jummie ik zou nog wat lusten of in het weekend als ik even stilzit (gebeurt niet vaak maar die momenten is wel standaard dat ik aan eten denk)
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 24-10-12 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:46

tja dat ligt er ook aan wat je tijdens je andere eetmomenten eet. Ik mag en wil geen honger hebben. Als ik dus al een tussendoortje gegeten heb, of een wat grotere lunch heb gehad dat neem ik lekker komkommer hoor!

oh ja, snoeppaprika zijn zeker ook lekker! bij de lidl vind ik ze beter betaalbaar, ook de tomaatjes

augurk hou ik ook heel erg van! goed idee

Ik heb begrepen dat er in de meeste fruiten veel (natuurlijke)suikers zitten. Daarom wil ik graag iets minder fruit eten, en hou ik het bij 2 stuk. Dan bij voorkeur geen druiven, meloen, mango ed

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:47

Paprika's staan ook op het boodschappenlijstje, wil ik wel eens proberen.

Hoe zit het trouwens met Tropicana? Ik keek naar de zijkant en het leek allemaal redelijk gezond, maar denk dat er dan wel weer te veel suikers inzitten? Maar er stond bij dat het allemaal suikers van fruit waren, dus nu weet ik het niet meer :p

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:48

Ik denk dat die honger gewoon tussen me oren zit (oke rond 4 uur half 5 kan het wel echt honger zijn natuurlijk, dan heb ik vaak nog een appeltje). Je kan toch onmogelijk honger hebben na 2 volkoren boterhammen en soepje met crackers? Ik bedoel dan zit er gewoon wat in je maag...

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:51

Er zitten in fruit wel veel koolhydraten en over het algemeen bevat fruit snelle suikers waardoor je uiteindelijk alleen maar meer honger krijgt door pieken en dalen in je bloedsuikerspiegel :)

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:51

tja geen idee hoe dat werkt. Ik heb wel echt ervaren dat je een grote en een kleine maag kan hebben dus misschien heb je nu nog een grote maag en vullen die dingen nog niet genoeg. Geen idee hoor, ik zeg maar wat.

Kan ook dat je nog "honger" hebt in een smaak oid wat je niet gegeten hebt. Ik kan prima verzadigd zijn, maar "honger" hebben in zoetigheid