ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliquee18

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:56

Oooh dat huilen van woede ken ik ook haha!
Als ik écht heel boos ben, ga ik huilen :+
Kennen jullie ook dat opgekropte woede gevoel?
Ik heb dat de laatste tijd heel veel, heel vervelend,
Kan het ook zijn, dat bepaalde sympthomen meer worden van ADHD als je ouder word?

Ik heb helemaal geen opleiding gedaan :(
Heb m'n vmbo maar tot het 2e jaar gedaan... :$
Daarna op horizon parkschool, maar daar krijg je geen diploma,
Ben wel eens in de toekomst van plan om weer eens wat een opleiding ga doen..
Maar.welke kant op weet ik niet :+

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:17

shadow19871 schreef:
Gisteren was het echt weer zo een dag.. waarschijnlijk herkennen jullie het wel.

Ik moest naar school, want ik had een belangrijk practicum dat we niet mochten missen. Lekker op tijd opgestaan, zodat ik nog tijd genoeg had. Uiteindelijk blijf ik net zo lang kloten in en om huis dat ik ineens nog maar 5 min heb om mn spullen bij elkaar te zoeken en naar de bus te fietsen. Sta ik op het punt de deur af te sluiten.. oliebol labjas vergeten! Als een gek de trap op, gepakt, deur uit. Fiets ik de straat uit, ohnee, mn portonnee ligt nog binnen! Als een gek terug naar huis en terug op de fiets. Als een gek kom ik bij de bushalte aan. Was ik nog net op tijd om de bus uit te zwaaien :( Afgedropen terug naar huis. Ik bedacht me dat als ik nog op tijd wilde komen ik beter met de trein kon, maar dan had ik nog 10 minuten om deze te halen. Als een gek met de auto naar station, waar ik nog 1 minuut had om in de trein te springen, dus ik moest het station in sprinten. Op de laatste seconde spring ik in de trein, suisende oren, hartslag 130, trillende handen van de inspanning en ik bedenk me ongelukkig dat dit de LAATSE keer is dat ik zo de dag begin. ( uhuh) Vandaag bel ik de dokter om een doorverwijzing te vragen.
Kom ik uiteindelijk te laat op school aan, rennend naar de practicumzaal om er daar achter te komen dat het practicum pas VOLGENDE week is... -_-' waarom dat het niet goed in mijn agenda staat? dat vraag ik me ook wel eens oprecht af :P Nou, dan straks maar de dokter bellen... Jullie raden het vast al: om 10 over 5: oliebol vergeten om de dokter te bellen! Zucht.. Goed begin van de het weekend.
Fijn weekend allemaal!

oh das wel heel erg

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:18

Angeliquee18 schreef:
Oooh dat huilen van woede ken ik ook haha!
Als ik écht heel boos ben, ga ik huilen :+
Kennen jullie ook dat opgekropte woede gevoel?
Ik heb dat de laatste tijd heel veel, heel vervelend,
Kan het ook zijn, dat bepaalde sympthomen meer worden van ADHD als je ouder word?

Ik heb helemaal geen opleiding gedaan :(
Heb m'n vmbo maar tot het 2e jaar gedaan... :$
Daarna op horizon parkschool, maar daar krijg je geen diploma,
Ben wel eens in de toekomst van plan om weer eens wat een opleiding ga doen..
Maar.welke kant op weet ik niet :+

Dat heb iok ook janken van kwaadheid en als ik dan nog niet serieus genoemn word breekt de pleuris uit dan ga ik schreeuwen en heel gemeen worden

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:23

iris1995 schreef:
Hoe zijn jullie erachter gekomen dat jullie ADD/ADHD hebben?

ik ben getest 10 jaar terug en zit in de awia gewoon omdat ik de maatscahppij niet kan bijhouden in precies de diongen waar ik wel moeite mee heb

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:26

RoosDami schreef:
Phoe. Vandaag gesprek gehad met de kinder arts over ritalin... Veel gehoord maar niet mn keuze kunnen maken... Nog maar even een nachtje over slapen ! :)

Zijn we goed in he ?! :') keuzes maken }:0
Ben je wel wat wijzer geworden ?
Ik denk persoonlijk dat je "gewoon" ergens moet beginnen, wat heb je te verliezen ?
Probeer, wees geduldig en kijk welk middel het beste bij jou past.
Ga ook niet bij de pakken neerzitten als het ene niet werkt maar kijk uit naar wat anders, als je dit onder goede begeleiding doet dan hoef jij je echt nergens zorgen om te maken :)
Sterkte met je beslissing.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:28

tygo gernandt heeft behoorlijke adhd zoals hij ooit tegen me zij ,schrijft net ik kan niet slapen dus dan maar veel bewegen op twitter. herkenbaar. schreef ik terug.
Over bejkende die adhd hebben
pink
katja schuurman
tygo
robin williams
dat zijn er ff een paar en bill clinton schijnt het te hebben.
Keuzes kan ik goed maken

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:40

Mijn schoolcarriere en hoe ik erachter kwam: op basisschool te weinig gekleuterd, daarna veel 'ze kan t wel, maar t komt er niet uit'. Met een havo/vwo uitslag toch mavo advies gekregen wegens werkhouding. Dus 1 vmbo-t, daarna 2 havo, 3 vwo, dipje gehad op school, allerlei tests gedaan en weer 3 vwo. 4 vwo, weer blijven zitten. 4 havo en 5 havo. En dan hbo social work beginnen terwijl ik m'n profielwerkstuk in z'n geheel opnieuw moest gaan doen, dus officieel niet eens geslaagd was. Gestopt met hbo, havo afgerond. Hbo pabo, eind jaar gestopt. Te grote achterstand met werkstukken. Toen toch maar gaan praten, steeds door gestuurd en bij PsyQ beland. Hbo sph begonnen, diagnose ADHD en sociale angststoornis gekregen. Gestart met concerta, ritalin en melatonine. Laatste semester weer gestopt. Mbo maatschappelijke zorg begonnen. Eerste jaar weer veel werkstukken laten liggen. Diagnose faalangst erbij. Nog steeds vastlopen op de hulpvraag. Weer nieuwe en uitgebreide tests gedaan. Overgeplaatst naar persoonlijkheidsstoornissen (zelfde behandelaar, dus niks veranderd eigenlijk).
Conclusie: ik ben niet dom, heb geen vastgestelde ass of ps, maar wel vele trekjes (pb voor meer info) en kans op ontwikkelen van als ik zo door blijf gaan. En de ene week zit ik daar, 'nee niks aan de hand eigenlijk' en dan 2 weken later kan de wereld vergaan en is m'n leven mislukt. Volgens mij weet m'n psycholoog nog niet wat ie met me aan moet :=
Overigens doe ik nu 3 jaar over een 2 jarige mbo opleiding. Zelfs dát kan ik niet eens...
Stage is dit jaar gelukkig wel goed, vorig jaar zat ik niet op m'n plek. Maar ik vind t dood eng om andere mensen te begeleiden als ik zelf niet eens normaal kan functioneren.

Hebben jullie er ook zo'n last van dat je soms té eerlijk bent?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 00:16

Hebben jullie er ook zo'n last van dat je soms té eerlijk bent?
Ja dat heb ik zeker, Ik ben ook veel te eerlijk , mn opa ook maar liever te eerlijk als de boel belazeren.Ik vind dat je je lat veeeel te hoog legt , ga er eens aan hangen om hem naar beneden te krijgen , je hebt wel doorzettingsvermogen iets wat je hard nodig hebt met deze aandoeningen, heb ik ook. maar heb geleerd die lat lager te houden nu soms ook nog met veel moeite. Wat maakt het uit als je er een jaartje langer overdoet, je hebt wel havo. Ik heb 3 jaar kleuterschool, twee keer de eerste klas lom basisschool was 6 jaar en onder mij kwam een extra groep die ik niet hoefde te doen. Vaak met hakken over de sloot maar moest hard werken. En daarna 5 jaar lom mavo gedaan was van zichzelf 5 jaar en geen 4. en ook gehaald mat 6sen maar ik had hem dus whatever.
Dat je bepaalde dingen niet kan is geen schande hoor. bijt je ook eens vast in het welzijn voor je zelf. Niet te streng zijn.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 07:27

Ik ben juist wel streng en dat trekt me er doorheen. Per week word ik meerdere malen gecomplimenteerd met een extreem doorzettingsvermogen. Oefening baart kunst. Want we zijn niet dom, integendeel. Wij hebben de kracht dat we onszelf goed kennen, onze voordelen en nadelen. En dat moeten we gebruiken. Wellicht komen we er met een omweg, maar we komen er wel!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:06

TinekeHorses schreef:
Ik ben al een jaar bezig met het kiezen van een studie. Wat een drama!
Ben bang dat ik na een maand al uitgekeken ben op de opleiding.

Hoe is dat bij jullie verlopen? Studiekeuze, enz?

wil je het echt weten _O-
ik ben inmiddels 32 en ik denk dat ik er uit ben :+
wil volgend jaar starten met docenten opleiding biologie (of engels :x )

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:14

Ik weet nog steeds niet wat ik wil worden als ik later groot ben :+

Ik leg de lat wel hoog voor mezelf, maar durf ook los te laten als ik mezelf ga overbelasten.
Dat wordt me overigens door veel mensen niet in dank afgenomen, het wordt vanzelfsprekend dat je altijd rent en vliegt en als dat dan even niet lukt, hebben ze niks aan je.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:17

True, dat ken ik ook.

Wat opleidingen betreft doe ik t rustig. 1, 2 ,3 vwo. Toen 4 en 5 havo. Toen pabo, toen ICA. Bijbaantjes zijn niet meer op 2 handen te tellen :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:05

Dan heb ik het toch goed gedaan hihi!
Havo 1 en 2 vmbo 3 en 4 en in 4 jaar m'n 4jarige opleiding gehaald en meteen werk gekregen.
Bijbaantjes zijn op 1 hand te tellen :D heb appels geplukt, blaadjes rondgebracht en toen ik oud genoeg was bij de Appie gaan werken waar ik alweer 8 jaar werk en inmiddels bij het interieur hoor :') zoveel klanten die me kennen!
Nu 2 banen, 24 u per week ben ik vormgever en 16u ben ik Appie broodbakker haha.
Als ik dat zo lees is het toch wel knap van mezelf! :D

Edit: ik vind die afwisseling in m'n werkweek wel heerlijk!

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:54

Ik quote mijzelf even aangezien ik deze in het verkeerde topic heb gepost 8)7

Citaat:
Ai, had eergisteren een bijeenkomstje met andere ouders waarvan de kinderen AD(H)D hebben, ben niet zo van de groepsgesprekken dus je kan al raden wat er gebeurde: veel te laat :+ , want kon nog wel even zus en kon nog wel even zo...

Zoals mijn dochter hier al heeft gepost: gisteren met kinderpsych gesproken over medicatie. Zijn voorstel was om gewoon te beginnen voor een proefperiode (samen met therapie) en kijken of het aan slaat. Mijn ex staat niet te springen en wil eigenlijk alleen therapie proberen. Je hebt alleen een veel mindere kans van slagen dan. En ik vind het moeilijk om het leven van mijn dochter in een schema te stoppen als ze met de add symptomen blijft rondlopen want dan is het schema snel van de baan als er iets interessanters op haar pad komt. Verder stelde deze psych dat kinderen met ADD (dus zonder H) minder effect kunnen hebben van de meds.

Wat mij in het gesprek bijzonder trof is dat hij uitlegde dat veel kinderen, naast dat ze beter functioneren, een beter gevoel van 'well being' hebben. Dat ze zich rustiger voelen, fijner, meer tot zichzelf komen, zekerder van zichzelf doordat ze meer succeservaringen hebben. Ik kon alleen maar denken, dat wil ik ook zo graag voor mijn dochter... en ik dacht ook: had ik maar zoiets kunnen krijgen in mijn jeugd. Want ik wil mijn dochter al het vallen en opstaan wat ik gedaan heb zo graag besparen. Natuurlijk moet zij haar eigen dingen ontdekken, net als ieder ander kind. Maar ik wil haar heel graag bepaalde dingen besparen :(:)[/

Misschien is 1 AD(H)D topic toch wel fijn... hoe kan ik dat aanpakken?

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:10

Tja ik lees in die ander ook mee, niet altijd handig.
Het is nu al paar x geopperd, geen mod die daar wat op weet?

Overigens zijn er volgens mij vaker dit soort topics geweest.

Kunnen we er geen HK van maken en dan beide topics linken?
(of hoe werkt dat..)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:22

gewoon even temmen met de vraag of het samen gevoegd kan worden of er 1 sluiten?
doe ik gelijk wel even, is goed voor het overzicht :+

edit : de derde pas ; maar misschien is op mw blijven wel handig ivm de info etc voor nieuwkomers ?

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:33

Ik vind HK ook niet tof, wordt het gelijk zo'n l*ltopic over koetjes en kalfjes

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:41

Nja, het is maar net welke info je er dan zelf in stopt.

Maar ik snap eigenlijk ook wel dat het hier beter past, maar ik denk dat we dan snel aan het maximum berichten zitten. Dat was meer mijn motivatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:44

Ik zou het ook best prettig vinden als de 2 actuele topics (deze en die over medicatie) worden samengevoegd, het zijn toch 2 algemene ADD/ADHD-topics geworden, met veelal dezelfde mensen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:45

ik heb getemd met de vraag in ieder geval , anders zijn we idd in twee topics globaal dezelfde dingen aan het bespreken , snie handig voor het overzicht ;)

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:02

Misschien 1 topic over dagelijkse dingen zoals dit, en 1 topic meer over medicatie enzo? Geloof dat het andere topic meer daarop gericht is.

Mijn school was een drama. Volgens cito toets basisschool vwo, volgens leraar vbo. :')

Dus mavo gedaan. Na 2 jaar naar vbo gezet en van school gestuurd, vervolgens op vbo niet presteren en weer van school gezet met advies ivbo. Toen naar speciaal onderwijs, mavo. Uiteindelijk hier mijn diploma gehaald.( in totaal 6 jaar over mn mavo gedaan..) vervolgens mbo spw. 3 maanden.... havo, 3 maanden... en toen ging ik maar een jaartje werken om te kijken wat ik nou eigenlijk wil. Dat was 10 jaar geleden. En ik werk nog steeds. Weet ook nog steeds niet wat ik wil. }:0

Een collega zei 2 jaar geleden tegen me dat ik, net als hem ADD had. Verder niet meer aan gedacht ( natuurlijk) en vorig jaar kwam mn moeder ermee. Testen gedaan, en een hoop duidelijkheid gekregen!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:12

Sonja_vR schreef:
TinekeHorses schreef:
Ik ben al een jaar bezig met het kiezen van een studie. Wat een drama!
Ben bang dat ik na een maand al uitgekeken ben op de opleiding.

Hoe is dat bij jullie verlopen? Studiekeuze, enz?

wil je het echt weten _O-
ik ben inmiddels 32 en ik denk dat ik er uit ben :+
wil volgend jaar starten met docenten opleiding biologie (of engels :x )

haha, ja dat was een hele omweg vol met ups en downs.
Eerst vmbo gedaan, want meer zou er toch niet inzitten. Met vlag en wimpel geslaagd zonder een vinger uit te steken. Toen MBO dierenverzorging, ook zonder enige moeite gehaald. vaak weken niets doen en dan: oeps, morgen 3 verslagen inleveren, dus dat werd met een tree redbull ernaast de hele nacht doorhalen. Na het MBO een paar jaar op veel plekken gewerkt, waavan ik ook een jaar een eigen hondentrimsalon heb gehad.
Toen ben ik gestart met de docentenopleiding biologie ( Das toevallig he Sonja? Ik twijfelde ook tussen bio en engels :) ) Deze opleiding bevalt uitstekend. Het niveau is heel goed haalbaar, alleen heb ik veel moeite om al het maakwerk goed bij te houden, dit blijft een groot struikelblok. Ik hoop echt dat ik de opleiding af kan maken, maar we zijn op de goede weg! -> 3e jaar.
Ik heb nooit last gehad van dingen zoals opleidingen niet afmaken. Als ik me ergens vast in bijt, dan lukt het altijd. Maar dat is misschien bij iedereen anders?

Je moet je goed laten informeren op meeloopdagen en vooral veel met studenten praten die er al mee bezig zijn. Desnoods ga je hier en daar wat colleges mee volgen? Als je de goede keuze maakt, hou je het wel vol.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:18

Hebben jullie een fijne werkomgeving? Begripvolle collega's?
Of vertellen jullie niet van AD(H)D?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:22

Ik heb echt een geweldige werkomgeving :')

Lawaaige machines met allemaal een alarm waardoor het soms net een concert is.
Daarboven uit de radio en dan nog een stel die daar weer op visafslagvolume overheen schreeuwen.

Ik ben 's avonds echt kapot.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:22

Shadow : ow hilarisch, sja, hier ook iets met het vmbo gedaan, mbo vee en dier(3 jarig op 1 vak na , tractortechniek :+ ) , maar daarna nog 1ste jaar mbo verpleegkunde, gestart en gestopt met de pabo en journalistiek

maar ben nu dus begonnen met campbell's biology 9th edition alvast maar te leren en eerdaags 21+ test aanvragen voor komend jaar .

wel heel toevallig/grappig...veel overeenkomsten, zeker ook die twijfel engels en bio :+
ik trek naar biologie, komt misschien ook deels door de open dag, bij engels had ik een heel kort gesprek wat niet liep, info werd slecht gegeven etc.
Bij bio heb ik zo een uur gezeten, veel goeie info gehad, de docenten kwamen ook hele enthousiast over etc , gevoel was heel goed :j