[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jasminds

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:44

Dus uitdunnen eigelijk?

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:33

Nee, uitdunnen is juist veel meer lagen, hierbij hou je de laagjes toch wat netjes!

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 17:20

Welja, ik bedoelde eigelijk de puntjes uitdunnen met een uitdunschaar :P of nog wat anders?

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 17:57

Ik heb nu henna in me haar :)
Ben benieuwd

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 18:01

ik heb bij Kinki Kappers een roze semi-permanent felroze haarverf gekocht,
en deze uitgeprobeert, werkt super!
gewoon een pluk aan de voorkant als probeersel, zeker een aanrader :p

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 18:18

Jasminds schreef:
Ik kom ook nog maar eens binnenvallen :)

Met een heel rare, moeilijke, waarschijnlijk zelfs onmogelijke vraag :n Maar goed, niet geschoten is altijd mis.
Ik heb nu al JAAAAREN laagjes in mijn kapsel en ik ben die echt zo ontzettend beu! Ik wil graag mijn haar overal evenlang, of toch op zijn minst tot onder mijn gezicht evenlang (haar is iets langer dan schouderlengte). Ik weet niet hoe het komt, maar ik probeer mijn haar al zo'n lange tijd te laten groeien, en als ik nu foto's bekijk van heel die tijd lijkt mijn haar steeds net hetzelfde qua kapsel :? Altijd die laagjes. Het breekt wel steeds af (veel verven, stijlen) en de kapper doet er tegen mijn zin altijd een stuk af omdat het onderste stuk vaak dood staat, en tja dan moeten die laagjes natuurlijk ook weer een stuk korter.
Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen om die laagjes vlugger te laten bijgroeien?? Ik weet het, een middel om je haar te doen groeien is waarschijnlijk een fabeltje, maar misschien is er wel een bepaalde knipwijze ofzo waardoor ze vlugger bijgroeien of minder opvallen? Ik gebruik al dure shampoo en conditioner, hittebeschermer en ook een heel dikke olie om de punten zo gezond mogelijk te houden zodat ze minder zouden afbreken, dit helpt al wel wat.
Of kan je extensions zetten 'tussen' die laagjes zeg maar, zodat ze ook wat gaan 'verdwijnen'?

Hier een foto van hoe mijn kapsel dus al jaren is (ondertussen wel iets langer maar idee blijft hetzelfde)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IMVRABYF.jpg

niet meer stijlen en kleuren zou je goed helpen, omdat je dan minder dode punten krijgt.
en zodra je ziet dat je dode punten hebt, hoppa naar de kapper. hoe langer je ze laat zitten hoe hoger dat ze gaan zitten. en ze er gewoon helemaal af laten halen.

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 18:27

@Pocogaucha bedankt voor je reactie, maar als ik dat doe kan ik volgens mij het komende jaar niet meer buiten := ik heb héél volumineus haar zeg maar, veel wilde krullen en dat is met die laagjes enorm lelijk. Als ik het zo was en laat drogen zonder stijlen, dan heb ik net een pruik op. Geen optie dus := Maar daarom wel dat ik de hittebeschermer en olie gebruik, niet hetzelfde als niet stijlen/verven dat weet ik wel, maar beter dan niets.
Dus dat gaat ook niet werken :(
En ja daar heb je wel gelijk in dat de beschadigde punten hoger gaan zitten, maar die kappers doen er altijd zo een megastuk af! :x

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:11

kun je niet proberen om bijvoorbeeld een staartje in te doen ofzo? zodat je het niet elke dag hoeft te stylen?

of misschien kun je bij je kapper vragen hoe het zit met chemisch stylen(net als permanentje, maar dan stijl), of dat dat beter voor je haar is en hoe duur dat is.

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:15

Ja dat doe ik idd soms wel. Ik probeer op weekdagen zoveel mogelijk mijn haar op te steken en met speldjes naar achter, zal wel een hoop schelen denk ik.

Zou dat minder schadelijk zijn denk je? Ken jij mensen met ervaring? Ik vraag me af of dat ook effectief mooi stijl blijft *edit heb het hier dus over dat chemisch stijlen :+ *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:23

mag ik even binnen komen vallen? :)

misschien een gekke vraag.. ik heb heeel dik haar tot mijn schouders. het is echt onhandelbaar, alles geprobeerd maar het wil gewoon niet.. iemand tips?

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:28

Ik heb ook nogal dik haar en het was eerst zo vreselijk, kon dr niks normaals mee ging heeel snel klitten enzo en toen ik dr laagjes in had gedaan was het ineens normaal geworden , was alleen wat te kort dus kon dr niet heel handig een staart/knot/vlecht in doen maar het is nu weer bij gegroeid en nu vind ik mn haar wel fijn , blijft ook meestal wel de hele dag mooi :D

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:31

xBueno schreef:
Ik heb ook nogal dik haar en het was eerst zo vreselijk, kon dr niks normaals mee ging heeel snel klitten enzo en toen ik dr laagjes in had gedaan was het ineens normaal geworden , was alleen wat te kort dus kon dr niet heel handig een staart/knot/vlecht in doen maar het is nu weer bij gegroeid en nu vind ik mn haar wel fijn , blijft ook meestal wel de hele dag mooi :D

Maaarrrrr niet als je dus krullen/veel volume hebt van jezelf want dan kom je dus bij mijn probleem :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:33

ik heb wel meer van laagjes gehoord indd, maar ik ben echt panisch om er de schaar in te zetten.. heb een kort kapsel gehad en het groeit bij mij heel traag :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:36

als ik mn haar gewoon los heb staat het alle kanten op, in een staart ziet het er meestal echt kansloos uit (hele dunne puntjes) en als ik het gestijld heb is het fijn :) maar stijlen is niet goed voor je haar..

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:37

.
Laatst bijgewerkt door xBueno op 29-06-22 18:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:38

@xBueno ja weet ik wel :) maar ik weet niet of LidyK97 krullen heeft of stijl haar

LidyK97 Heb je soms een foto ? Maakt het misschien wat makkelijker

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:38

heb je stijl, slag of krullen?
ik zelf heb heel dik haar met een slag erin, ik heb het in laagjes geknipt en erg uitgedund, en ik heb een schuine pony zodat er minder haar aan de zijkant van mijn gezicht zit.

om pluis tegen te gaan gebruik ik vaak een soort van wax ofzo

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:39

Jasminds schreef:
@xBueno ja weet ik wel :) maar ik weet niet of LidyK97 krullen heeft of stijl haar

Omg ik faaaal ik dacht dat ze schreef dat ze stijl haar heeft , weet ook niet waar dat op slaat _O-

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:41

xBueno schreef:
Jasminds schreef:

Omg ik faaaal ik dacht dat ze schreef dat ze stijl haar heeft , weet ook niet waar dat op slaat _O-

Haha geeft niets, ze zei wel iets van stijlen misschien vandaar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:42

hihi :) even een foto zoeken hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:47

Jasminds schreef:
Ja dat doe ik idd soms wel. Ik probeer op weekdagen zoveel mogelijk mijn haar op te steken en met speldjes naar achter, zal wel een hoop schelen denk ik.

Zou dat minder schadelijk zijn denk je? Ken jij mensen met ervaring? Ik vraag me af of dat ook effectief mooi stijl blijft *edit heb het hier dus over dat chemisch stijlen :+ *

Bij chemisch stijlen moet je wel bedenken dat je dan krullende 'uitgroei' krijgt. :P

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:47

Haha is echt iets voor mij ik denk heel vaak dat mensen iets hebben getypt wat dr eigenlijk niet staat _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:51

Afbeelding beetje rare foto maar hij geeft het wel goed weer :)
ik heb hiervoor wel een nacht strak in de vlechten geslapen..

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:51

Boself schreef:
Jasminds schreef:

Bij chemisch stijlen moet je wel bedenken dat je dan krullende 'uitgroei' krijgt. :P

Ja, maar tegen dan zijn die laagjes ook alweer verder :P waar ik meer bang voor ben, is dat het resultaat nog steeds niet stijl genoeg zou zijn en je dààrover toch nog moet gaan stijlen. Of dat het effect verminderd na twee weken, ofzo.

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:52

@ LidyK97 maar dus die golven zijn niet van jezelf? Heb je dan gewoon stijl haar of toch wat slag?