Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XFiemoX

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:25

Saffier maar zie dat je in Frankrijk woont willen jullie dan bijv geen franse naam of hebben jullie daar helemaal niets mee hihi :D.

Ik/wij hebben zelf dus helemaal niks met de pure hollande namen bah!! Wij zijn meer weg van op z'n engels/amerikaans..

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:29

Oh namen, en als je er dan een paar hebt blijkt je partner weer iemand te kennen die zo heet en waar hij nooit meer aan herinnerdwil worden en v.v. :+
Of dat je er vreselijke rijmpjes of verkleiningen bij kunt maken.

Wij hadden eerst Yoerie bedacht, maar ja, dan komt mijn zieke geest naar boven, dus zag hem al op school gepest worden: yoerie, je moeder is een sloerie, of yoerie gaat naar de hoerie...
Enfin, vorig jaar kreeg mijn vader een bijna fataal hartinfarct en die nacht droomde ik over ons zoontje Yurian, dat stukje ian verwijst dan naar Jan, mijn pa dus.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:31

Testen valt mee hoor, maar dit is ook pas de eerste keer dat ik dat doe.

Meisjes naam vind ik faith heel mooi en Michel ook. Qua jongens vond ik volgens Michel al die 'kampnamen' mooi hahaha

Dalijk maar weer ff klussen :P ik jou het wel op 1 keer per dag, ben anders bang dat 'het' niet goed genoeg is haha

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:33

Hier nog meer die Generatie 2010 zitten te kijken op ned.1??

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:35

Faith vind ik ook echt verschrikkelijk, haha. Moet dan meteen aan zo'n ordinaire meid met goudkleurige naamketting denken, sorry :o .

Maar: het is maar goed dat smaken verschillen, anders hadden we allemaal hetzelfde geheten :D .

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:38

Faith vind ik ook wel een leuke naam, moet dan vooral weer terug denken aan atwt |(

Rinske was misschien best handig/makkelijk geweest als heel nederland hetzelfde had geheten :P, eenmaal roepen en je hebt sowieso contact :D

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:47

Faith mooie naam voor een ander ;-)
Wij hebben echt met veel pijn en moeite een meisjesnaam weten te vinden die we beiden mooi vinden én niet vaak voorkomt, dus ga hem even niet vertellen, sorry. Jongensnaam waren we het heeel snel over eens. Wordt een ierse naam.
Joanne niet te vaak hé, wordt de kwaliteit van de zwemmers schijnbaar minder van!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:50

Onze meisjes naam komt hier in zijn geheel nooit voor, (zijn 2 namen) en apart beide onder de 11x ongeveer, eerste jongen naam komt vaker voor 2de ook weer erg weinig, zijn geen nederlandse namen :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:51

Al de namen die ik heb genoemd komen ook in Frankrijk voor :j
wil echt een naam die zie hier kunnen uitspreken en schrijven.
Vind Noèmi, Sara(h) ook erg leuk. Arthur of Valentin vind ik ook erg leuk.

Jongens namen ben ik wat makkelijker mee geloof ik.
Ik kijk inderdaad ook of een naam redelijk pest proof is :=
En dat van de partner die inderdaad iemand kent die ook zo heet... Erg lastig, maar goed als hij een naam noemt die ik niets vind zeg ik hetzelfde.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:52

Noah Avery was het eerst voor een jongen hier maar kreeg die er bij manlief niet in, nu hebben we gelukkig voor beide een dubbele naam :D

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:54

XFiemoX schreef:
Faith vind ik ook wel een leuke naam, moet dan vooral weer terug denken aan atwt |(

ik ook :))
wel mooie naam idd

wij hebben dus Jennifer gekozen, vond ik als meisje al een mooie naam en manlief dus gelukkig ook!
en bijna niemand die we kennen en ook niet in de familie (mijn man zijn moeder heeft 14 broers/zussen en mijn man zijn vader heeft 10 broers/zussen dus ga maar na hoeveel neefjes/nichtjes etc er zijn)

jongensnaam ga ik uiteraard ook niet vertellen, maar ook 3 lettergrepen :j en ook engels/amerikaans

en een evt 2e meisjesnaam zijn we inmiddels ook al redelijk over uit ook engels/amerikaans maar kan op meerdere manieren geschreven dus nog ff kijken hoe of wat :D

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:57

Onze meisjesnaam is in Nederland nog niet eerder gegeven volgens het voornamenregister, ik houd dus ook nog even mijn mond. Wat ik heul moeilijk vind...
Onze jongensnaam was 5x eerder in NL gegeven.
Ik vond dat ik een bijzondere naam moest hebben, ik was zelf ook de eerste met mijn naam in NL, vond het wel een leuke traditie om te starten :j

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:57

Leuk al die namen en kaartjes.

Wij zijn, mochten we een kindje krijgen, er qua namen al wel zo'n beetje uit.
Ben zelf meer van de klassieke namen. Voor een jonge vind ik Thomas, Joost (jammer genoeg te veel komend in onze kring), Joris heel erg leuk en een meisje Isabella, Sophia, Anne.
Eerste zoon wordt sowieso Damas ...... ....... Achternaam, ergens op de puntjes komt dan de roepnaam, tis familie traditie die sinds 1300 al instand gehouden wordt.
Zelf heb ik een zwak voor arabische namen maar denk niet dat vriendlief dat zo leuk vind.
Maar denk dat als het zo ver is dat we wel voor een naam gaan die niet heel erg populair is.
Ik heet zelf Emma en de roepnaam van mijn vriend is Daan, en wat zijn in 2011 de meeste gebruikte kindernamen? Ja Emma En Daan. lol

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:01

Ik was ook de eerste in Nederland met m'n naam :)

We houden een keer per dag aan ookal is manlief niet te houden haha

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:02

Joanne, een vriendin van mij is naar de gyn geweest en die heeft aangeraden om het om de dag te doen. Zaadjes leven 2 à 3 dagen in een baarmoeder.

Mijn man vroeg mij ook of ik al namen wist. Ik heb er wel een paar voor een jongen die ik echt mooi vind.

Ik zit nu in bed tv te kijken maar die rottv doet niet wat ik wil, we hebben een nieuwe dreambox gekregen omdat die andere teveel haperde maar deze is nog veel erger! Grrr heb daar zo een hekel aan als je iets aan het bekijken bent en hij valt steeds stil. Die beneden staat heeft dat overigens niet!

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:04

Rienne, deken mee, kussen mee en op de bank gaan liggen.
Dat deed ik op een gegeven moment. Heb nu maar geen tv meer op de slaapkamer, werkte toch niet.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:05

Mis je dan je ovu niet? Niet natuurlijk als je test maar anders ben ik er wel bang voor hoor haha

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:08

Yurian was slechts 1x eerder gebruikt in 2010 en 2x in 2009..

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:09

Wij zijn nog druk bezig met het bedenken van een jongensnaam. We houden van korte Hollandse maar wel originele namen en dat is nu best moeilijk omdat die korte Hollandse namen helemaal hip zijn. Maar met onze dochter is het gelukt om zo'n naam te vinden dus dat gaat voor de kruimel in mijn buik ook wel lukken!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:11

Joanne, je hoeft niet perse op de dag van ovi gemeenschap te hebben, als je om de dag sex heb een paar dagen na je menstruatie dan komt het helemaal goed.
Ik kan me wel voorstellen dat jij wat duidelijkheid wilt over je ovi daar je de vorige keer een lange cyclus had.
In mijn geval ben ik blij dat ik het nu bijhou, dmv temp, want als ik van 14 dagen na eerste ongi dag wat uitgegaan dan zou ik nooit zwanger worden.
Heb een wat kortere cyclus dan gem (rond de 25/26 dagen) en mijn eisprong dus op 10 dagen na eerste ongi dag.
Maar behalve het testen wat jij nu doet zijn er andere dingen die je in de gaten kan houden, zoals je slijm, heb je ineens slijm wat op eiwit lijkt (doorzichtig en erg slijmerig) en is het rekbaar dan weet je dat je in je vruchtbare dagen bent.
Met tempen een beetje het zelfde, de dag nadat je een eisprong gehad hebt gaat je temp omhoog en deze blijft hoger tot aan je volgende ongi.
Ik hou het online bij en al hebben het programma en ik een meningsverschil over de dag van mijn eisprong (zal wel blijken wie er gelijk heeft gehad met wanneer ik ongi wordt) vind het toch wel erg handig.
Mmm probeer de link naar mijn kaartje erin te zetten maar het werkt niet.
Laatst bijgewerkt door Zahlina op 19-07-12 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:15

Ja heel verhaal getypt, druk op de verkeerde knop alles weg....

Wat mij verteld is, als je het elke dag doet kan alles er terug uitkomen ook van voorgaande dagen. Mijn man en ik hebben het deze keer ook om de dag gedaan (behalve de laatste dagen) en alles is binnen gebleven. De gyn had deze tip gegeven. En zei toen ook dat zaadjes 2à3 dagen 'overleven'. Mijn vriendin is pas op onderzoek geweest dus is allemaal recente uitleg!

Mijn man en ik hebben wel afgesproken dat als het na 9 maanden nog niet gelukt is dat wij ons beide laten onderzoeken. Mijn man is ook een heel stuk ouder dan ik. Maar heeft er nog geen moeite mee hoor. Hij was de eerste maanden ook erg fanatiek := (nog steeds hoor)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:17

Sowieso kan het geen kwaad om een man een dag rust te geven, komt de kwaliteit van het zaad te goede.
Oke dat is paardenwijsheid (krijg je met een KI lab thuis), 1x per dag is geen probleem maar 2x of meer dan knalt de kwaliteit van het zaad achteruit en moet er meer tijd tussen zitten om de productie weer goed te krijgen.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:19

Tja als manlief zelf wil hihi

Nee gekheid. We zullen zien ik zou ergens dit weekend weer ongezellig moeten worden.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:21

Misschien een rare vraag maar als je dan net ontdekt dat je dus zwanger bent, is het dan wel verstandig om te vrijen? En hoe zit dat verder in je zwangerschap?

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:26

de 2 dagen voor je eisprong zijn het vruchtbaarst :)) (zeggen ze)
en ZH zei tegen ons idd ook om de dag

@ Joanne, was jij in 1987 de eerste die zo genoemd werd in NL?
het is toch wel een naam die je regelmatig hoort (ook bij vrouwen boven de 25)

@ Daisyree, jouw naam was er natuurlijk al wel veel, maar andere spelling :P dat vind ik dan qua 'klinken' niet heel origineel :o

Jennifer kwam ik 1934 voor het eerst in NL (volgens de site waar ik op kijk)
Cindy in 1955
Joanne in 1898 staat hier en in 2010 waren er 1902 nederlandse Joanne's :)) (in leven zeg maar)
Daisyree staan er maar 5 van in :D

dit komt van http://www.meertens.knaw.nl/nvb/