Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:46

Oh oke, dat wordt dan een ritje over de grens :P

shantal

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:48

Hihih leuk he dat je dat kan zeggen (had ik ook wel gewild hihi)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:15

Hebben ze idd enkel bij de etos :j

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:08

Ach, 't is maar 15 km ofzo :')

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:11

Ik ben nog vollop een look aan het bedenken voor bij mijn outfit en kapsel morgen :D

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 23:04

Wat voor outfit heb je?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:26

Momenteel oude jogging en oude t-shirt.

Lang leve de griep.
Is er iemand dat wat verstand heeft van medicatie ? Zoja pb aub :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:29

Grapjas.. Morgen natuurlijk

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:31

Weer jogging, ik ga uitzieken ;)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:32

Morrow_Less schreef:
Ik ben nog vollop een look aan het bedenken voor bij mijn outfit en kapsel morgen :D

Wat bedoel je hier dan mee?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:36

Suus___ schreef:
Morrow_Less schreef:

Wat bedoel je hier dan mee?

Ja dat was voor dinsdag, voor gister dus. Maar had daarna niet meer gekeken op bokt :)

En nu met je reactie te lezen greep ik er even op in :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:59

Ik ben deze week bij MAC geweest, heb me volledig laten opmaken. Vond het eindresultaat erg mooi! Alleen jammer dat ik dat zelf niet zo goed kan, nu is het dus oefenen :D Had het wel eerder naturel gevraagd, maar uiteindelijk was het toch nog redelijk wat. Maar ik ben dan ook absoluut geen make up gewoon.

Heb voor zo'n 100 euro aan productjes gekocht (zit je snel aan :P ) en denk dat ik misschien nog een oogschaduw extra ga halen. En poeder en ev. bronzer. Maar die twee laatste weet ik nog niet zeker. Heb toen meegenomen: concealer, 2 kleurtjes oogschaduw, lipstick, oogschaduwbasis, eyeliner. Uhm dat was het denk ik.. :P

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:44

Klinkt wel erg leuk!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:51

Altijd wel leuk als je opgemaakt word :)
Klinkt wel al leuke spulletjes,en is wel leuk om weer met nieuwe dingen te experimenteren.

Ik zat vanmorgen weer wat filmpjes te kijken en toen kwam ik dit tegen :D
Ziet er wel heel gewaagd uit en niet voor dagelijks iets,maar toch wel leuk om te delen;

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:55

Ik ben zelf totaal niet van de dieren printjes, toch heb ik het voor make-up regelmatig uitgeprobeerd in verschillende kleuren. Niet zo erg als hierboven, gewoon subtiel (wat ik zelf ook mooier vind dan zulke ontzettend drukke ogen). Vond het wel leuk om te doen :j

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:01

Ik weet niet of ik zou iets ooit zelf zou maken,maar vind het wel grappug eruit zien voor eens.
Maar of ik het ga proberen weet ik ook niet zeker. :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:45

Hvelreki schreef:
Ik ben deze week bij MAC geweest, heb me volledig laten opmaken. Vond het eindresultaat erg mooi! Alleen jammer dat ik dat zelf niet zo goed kan, nu is het dus oefenen :D Had het wel eerder naturel gevraagd, maar uiteindelijk was het toch nog redelijk wat. Maar ik ben dan ook absoluut geen make up gewoon.

Heb voor zo'n 100 euro aan productjes gekocht (zit je snel aan :P ) en denk dat ik misschien nog een oogschaduw extra ga halen. En poeder en ev. bronzer. Maar die twee laatste weet ik nog niet zeker. Heb toen meegenomen: concealer, 2 kleurtjes oogschaduw, lipstick, oogschaduwbasis, eyeliner. Uhm dat was het denk ik.. :P

Klinkt heel leuk!
En hoewel het echt even een smak geld is, doe je echt lang met producten ook al gebruik je ze dagelijks. Goedkoop is regelmatig toch een duurkoop, is bij mij gebleken.
Ik heb een aantal producten van MAC die ik dagelijks gebruik en ik doe daar al tijden mee. In augustus kocht ik een back-up van mijn concealer omdat de huidige voor mijn gevoel bijna op was. Uiteindelijk heb ik dat flesje vorige week pas weggegooid! Zal straks eens wat foto's maken ter verduidelijking.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:09

Dat vind ik ook :j
Ben heel blij met m'n producten van mac!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:43

Afbeelding
Wenkbrauwpotlood van Catrice (ong. €3,00) vs. oogschaduw 'omega' van MAC (€17,00)
Beide producten heb ik ongeveer even lang en gebruik ik allebei dagelijks. Potlood om de hoek mee aan te zetten en poeder om de wenkbrauw in te vullen.

Leuke bijkomstigheid: de oogschaduw is zoals je kan zien al eens gevallen. Alleen de deksel is toen stukgegaan, oogschaduw is helemaal heel gebleven :D!

Afbeelding
Paint pot 'Soft ochre' van MAC, medio augustus gekocht en sindsdien vrijwel dagelijks gebruikt (€19,00)

Afbeelding
Potlood van Catrice (cheap-ass) vs. potlood van MAC (€14,00)
De vergelijking gaat hier niet goed op, het potlood van Catrice heb ik al langer dan die van MAC. Maar als ik die van Catrice gebruik moet ik veel sneller slijpen dan die van MAC. Het goedkope potlood gaat veel minder lang mee. Dat vind ik van alle goedkope oogpotloodjes. Qua pigmentatie maakt het niet veel verschil.

Afbeelding
Links: één veegje oogschaduw van MAC (nocturnelle), rechts: één veegje oogschaduw van Catrice (oud kleurtje, geen idee wat hij destijds kostte)

Afbeelding
Eén veegje MAC vs. vier veegjes Catrice.
In een oogschaduw van MAC zit 1,5 gram, in deze van Catrice 2 gram. Je zou dus vier keer zoveel catrice gebruiken als MAC. Dan is MAC helemaal niet zoveel duurder :)

Meer vergelijkingen kan ik helaas niet maken, van de producten die ik fijn vind heb ik maar één doosje/flesje :))

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:16

Klopt, hoop er ook wel eventjes mee te doen. :) Stuk meer pigment zo te zien die oogschaduw. Ik vind ook dat het langer blijft zitten dan de goedkopere spulletjes die ik heb. En ik vind het erg leuk dat ik eindelijk weet welke tint rode lipstick me staat :D

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:01

Ik sta nu écht op het punt een bb cream te kopen. Dit wilde ik een poos geleden al doen, maar wist niet welke en toen heb ik er ook een poosje niet meer aan gedacht. (zit momenteel nog steeds te twijfelen tussen een aantal, maar ik ga gewoon kiezen en dan zie ik wel)
Maar mijn huid heeft een roze ondertoon, welke kleur moet ik dan nemen? Iets met een roze ondertoon (en welke kleuren zijn dit?) of juist met een gele ondertoon? (dit las ik op internet?)

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:52

Moet je 's avonds trouwens je gezicht reinigen nadat je BB cream hebt gebruikt? (net zoals je make-up eraf moet halen bedoel ik dan).

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:17

Gebruikt er hier iemand een aparte oogcreme? Heb een bon van de ici paris gekregen, en was aan het denken om me dat eens aan te schaffen.. Heb nogal donkere kringen dus smeer alle dagen concealer rond mijn ogen; denk dat ze wel wat extra verzorging kunnen gebruiken.

Edit: met bb cream heb ik helemaal geen ervaring, sorry :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:39

Bb Cream moet je er gewoon afhalen :j
Een huid met een Roze ondertoon is t moois met een foundation of bb Cream met roze ondertoon :)

Oogcreme heb ik gebruikt maar ben daar te lui voor :=

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:47

Toch wel? Ik las ergens dat je juist de tegenover gestelde toon moest gebruiken, vond het al raar klinken maar ik dacht ik vraag het toch even.
Mm, dan moet ik nog even een product zoeken wat de BB cream er af kan halen én wat mijn huid niet uitdroogt.