[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:24

De pil kan inderdaad je pms klachten verzachten. Welke pillen daar beter voor zijn weet ik niet eigenlijk. Je zou met de lichtsten kunnen beginnen als de hormonen je tegenstaan (bv yasmin is 20mg). Misschien weet de huisarts of iemand hier welke pil daar het fijnst voor is.

Ik heb nooit heftig last gehad dus ik weet het niet.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:27

Bij de pil ben ik eigenlijk bang dat ik het telkens vergeet.. :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:30

Ja maar nu gebruik je geen pil en dus om veiligheid gat het je niet zozeer? En als het er wel toe gaat doen, dan weet je wanneer je m vergeten ben en kun je extra maatregelen nemen. Daarnaast wordt het echt een gewoonte zoals het ook een gewoonte is je fiets op slot te zetten. Op je nachtkastje leggen helpt.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:32

F_Orumster schreef:
Ja maar nu gebruik je geen pil en dus om veiligheid gat het je niet zozeer? En als het er wel toe gaat doen, dan weet je wanneer je m vergeten ben en kun je extra maatregelen nemen. Daarnaast wordt het echt een gewoonte zoals het ook een gewoonte is je fiets op slot te zetten. Op je nachtkastje leggen helpt.

Helaas geen nachtkastje! Maar ik zal eens kijken of ik begin met de pil.

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 18:10

Mirena vraagje:
Nu al 3 jaar de Mirena eerst heel veel gevloeid weken/maanden daana paar maanden heel onregelmatig dan 3 weken iets en 3 weken weer helemaal niets, maar nu al zeker een week of 6 helemaal niks....

poepiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 19:06

Hallo,

Ik heb even een vraagje, ik zit sinds gister in mijn stopweek en ben ook vanaf gister al aan de diaree, hele erge buikpijn en het blijft nog maar doorgaan. Afgelopen weekend ook seks gehad. Wanneer ben ik weer veilig, na de stopweek + 1 week pil? Ook ben ik nog niet ongesteld geworden. Bestaat er kans dat ik zwanger ben?

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 19:12

Maaikee43 schreef:
F_Orumster schreef:

Helaas geen nachtkastje! Maar ik zal eens kijken of ik begin met de pil.

Ik heb de prikpil. 1x in de 12 weken ga ik naar de huisarts en die zet dan een spuitje in mijn bil hihi. :=
Ik zet het gewoon in mijn telefoon, dan kan ik het ook niet vergeten..
Ik word bijna niet meer ongesteld, 1 keer in de 4 maanden misschien 1 dagje.
Maar voor mij werkt het super goed!
Ik kon niet tegen de hormonen in de gewone pil, daar werd ik bijna elke ochtend ziek van...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 19:25

petra85 schreef:
Mirena vraagje:
Nu al 3 jaar de Mirena eerst heel veel gevloeid weken/maanden daana paar maanden heel onregelmatig dan 3 weken iets en 3 weken weer helemaal niets, maar nu al zeker een week of 6 helemaal niks....

De kans bestaat natuurlijk altijd dat je zwanger bent. Maar geloof me: ik ben al aan mn 3e spiraaltje bezig en ik heb zoooo veel testen gedaan in het begin want ik vertrouwde het helemaaaal niet. :') Gewoon niets aan de hand. Het is heel onvoorspelbaar met een Mirena. Bij mij is het eigenlijk ook gewoon weggebleven na een tijd.

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 19:58

Iris82 schreef:
petra85 schreef:
Mirena vraagje:

De kans bestaat natuurlijk altijd dat je zwanger bent. Maar geloof me: ik ben al aan mn 3e spiraaltje bezig en ik heb zoooo veel testen gedaan in het begin want ik vertrouwde het helemaaaal niet. :') Gewoon niets aan de hand. Het is heel onvoorspelbaar met een Mirena. Bij mij is het eigenlijk ook gewoon weggebleven na een tijd.

ja idd testen ben ik ook maar mee gestopt dure bezigheid
Maar voor jou dus herkenbaar?! Tis wel handig zo, zwanger hoop k maar niet op, dat mag niet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:59

poepiej schreef:
Hallo,

Ik heb even een vraagje, ik zit sinds gister in mijn stopweek en ben ook vanaf gister al aan de diaree, hele erge buikpijn en het blijft nog maar doorgaan. Afgelopen weekend ook seks gehad. Wanneer ben ik weer veilig, na de stopweek + 1 week pil? Ook ben ik nog niet ongesteld geworden. Bestaat er kans dat ik zwanger ben?

Even een lastige, want het kunnen losstaande dingen zijn.
Als er een paar uur tussen zit tussen het slikken van een pil en braken en of diarree zou het op zich goed moeten zijn. Het onveilige van de combi diarree of braken is dat de pil te kort in je lichaam is om de werkzame stof op de juiste plek af te leveren. Als er dus genoeg tijd tussen je laatste pil en je diarree zat valt het mee. Sowieso de laatste pil van de strip is de kans op zwangerschap klein. In de eerste 2 weken is dat het gevaarlijkst; door afwezigheid van voldoende hormoon kan er toch opeens wel een eisprong kan plaatsvinden (die zonder bevruchting weggespoeld wordt tijdens de menstruatie). Je zegt dat je nu in de stopweek zit, dus de kwestie uitpoepen van de pil is er nu niet.
De geslachtsgemeenschap van in het weekend hoeft dus niet riskant te zijn, maar dat hangt er dus vanaf hoe snel je diarree na je pil kwam.

Je hoort nu echter wel ongesteld te worden. Het kan zijn dat je lichaam wat van de mik is omdat je ziek bent. Dat kan. Dus kijk het nog even een paar dagen aan.
Het kan ook zijn dat je eerder gedurende deze strip of de vorige steken hebt laten vallen en dan mogelijk wel zwanger bent.

Voor alle zekerheid zou ik er toch 7 slikdagen tegenaan gooien voor je weer onbeschermd vrijt. Het zeker voor het onzekere kan geen kwaad, en zoveel last heb je iet van een condoom.

poepiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:58

@forumster; super, dankjewel voor je duidelijke uitleg. Ik ga de gok niet nemen nee, dus voor de zekerheid maar even met condoom. De laatste pil heb ik zo'n 8 uur voor de seks gehad. Ik durf alleen niet met zekerheid te zeggen of ik nou zaterdag of zondag aan de diaree was (en nu nog steeds ben).

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:04

Ben ik weer met een vraag.

Slik nu al drie maanden de pil door.
Nu net paar dagen nieuwe strip,ben vanochtend pil vergeten.
Gister rond 11.00 uur pil genomen.

Kan ik hem nu vanavond om8 uur innemen en ben ik dan nog veilig?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:37

Binnen 36 uur na de vorige ben je nog veilig :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:02

Super thnx!
Slik hem normaliter heel strikt, afentoe wel paar uurtjes verschil..
Maar was mee op de vrachtwagen vandaag dus spontaan vergeten omdat we er vroeg uit moesten!

Ik ben gerustgesteld! :)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:03

Ik heb ook een vraagje...

Sinds 3 dagen heb nu elke middag een doorbraakbloeding die voelt als gewone ongesteldheid(beetje in mijn onderbuik een ''apart'' gevoel wat ik altijd heb)...en zo ziet het bloed er ook uit. Het rare is dat het alleen smiddags is.

Ik heb de pil deze vorige maand doorgeslikt en zaterdag avond heb ik mijn laatste pil. Ik word dus volgende week pas ongesteld maar het lijkt nu wel of ik nu al ongesteld ben.

Kan dit, of is dit raar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:04

Dat kan hoor :j heb ik ook altijd als ik een pilstrip doorslik

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:06

Oh oké :)
ja ik heb het meestal een dag, maar nu was het al 3 dagen en omdat ik ook buikpijn er nu een beetje bij heb..
Maar goed ik snap het ook wel, want er moet toch wat je lichaam uit :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 17:44

Dit had ik in het begin ook :)
Niets aan de hand.

Was gisteren wéér mijn pil vergeten...
Dus heb m vandaag maar niet genomen, doe wel een stopweek... vind het wel best.

Hopelijk is het eergisteren nog goed gegaan wat betreft veilig zijn...
Had m om 11.00 ingenomen Maandag. Dinsdag vergeten en dus pas om 20.30 uur ingenomen. (binnen de 36 uur)
Woensdag weer vergeten en ook pas savonds ingenomen..

Gedonder elke keer met die dingen hoor :/

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:21

Misschien is een ander anticonceptiemiddel geschikter? Ik vergat ook steeds vaker een pil in te nemen (na 7 jaar de pil slikken) en ben toen ook op zoek gegaan naar iets wat op dat moment beter bij me paste :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:53

Ben ik al naar opzoek, maar weet niet wat ik wil...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:56

Ik ben gewoon begonnen met wat wil ik niet, toen bleven er een paar opties over en toen heb ik degene met het meeste gemak en de minste hormonen gekozen (mirena) :)

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 01:09

hey,

ik ga om bepaalde redenen overstappen op een andere pil. nu schreef mijn huisarts mij
ethinlylestradiol/gestodeen mylan voor.

iemand ervaring?

ik ben net zn 10kg afgevallen met veel moeite en ik heb dus gehoord dat je van overstappen op een andere pil (kan) aankomen.
was dat bij jullie ook zo?
toen ik op mijn 15e aan de mycroginon 30 ging had ik daar geen last van.
ik heb namelijk geen zin om weer heel wat kgs aan te komen alleen maar voor me pil...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:12

Volgens mij valt dat wel mee hoor, aankomen van de pil. Volgens mij verschuilen mensen zich daar snel achter.

Met een prikpil is de dosis hormonen ook lager toch? Het zou me best wat lijken, alleen ik heb mijn pilsoort ook voor het medicinale effect en dat kan met de prikpil niet.

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:21

....ok hier ook maar ns mijn probleem plaatsen....ik heb van april t/m oktober(ECHT WAAR) 10 dagen voordat ik ongesteld wordt zo'n verschrikkelijke buikpijn, die alleen maar weggaat met pijnstiller. Ik kan niet liggen, zitten lopen enz. Eerst paracetamol geprobeerd, maar ik weet niet waarom, maar daar val ik van flauw. De kinderen raken dan helemaal in paniek.....is ook heel naar om dat mee te maken...je voelt je wegglijden en zweten!! Nu heb ik altijd een zetpil 1000mg bij me.....herkent iemand dit....als ik ook maar een beetje denk, dat de pijn komt, neem ik m....als ik te laat ben, kan ik niet eens meer een zetpil uit t doosje krijgen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:24

Niek_aaron. Misschien handig als je iets meer info erbij geeft ? Leeftijd/pil gebruik. En je hebt zelf dus al kinderen?