knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:14

Sando :(:)

Veel succes morgen percy.

Miranda, geen nieuws goed nieuws.

Ik ben vandaag naar de orthopeed geweest. Die vond het niet juist dat die spuit amper iets heeft opgebracht.
Gevolg volgende week woensdag terug een ctscan en een echo van de binnenkant van de knie. Een paar uur later hoor ik dan het verdikt. Hij was ook een beetje geambeteerd omdat ik ben blijven werken. Ben nu thuis gezet tot 10 februari.
Mogelijke redenen van mijn klachten zijn of een verrekking of scheur van de binnenste gewrichtsband.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:38

Sandorra, toch even genoten van het paard! Maar ik snap helemaal dat je er het liefst op was gaan zitten ;)

Percy, heel veel succes en sterkte vandaag!
Ja ik word ook duf van de tramadol. Daarom plan ik volgende week even een paar dagen vrij, zodat ik dan ook verder niets hoef te doen.

Sliertje, hopelijk valt de schade toch mee :)

Iejoorr, dat zijn al positieve berichten, zo doorgaan!

Miranda40, hopelijk is gisteren alles goed gegaan en ben je nu thuis wat aan het uitrusten :)

Keandra, zo te horen is het goed dat je terug ben gegaan naar de arts. Fijn dat ze direct verder gaan zoeken. Zo te horen ook verstandig dat je even niet mag werken.

Miranda40

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:00

Wat een lange dag gisteren. Ruim 12 uur in het ziekenhuis geweest. Operatie is goed gegaan. Buitenkant van mensicus weggehaald (zat vol met scheurtjes) en kraakbeen schoongemaakt. Eenmaal op de
uitslaapkamer veel pijn en behoorlijk suf. Extra pijnmedicatie gekregen. Eenmaal op de afdeling alleen maar geslapen, kon mijn
ogen niet openkrijgen. Ook de ademhaling was niet optimaal; kreeg zuurstof. Aan het eind van de middag knapte ik wat op. Mocht met de fysio gaan oefenen met krukken al was dat van korte duur. Was behoorlijk duizelig, zweer brak me uit. Heb wat eten gekregen en na een uurtje wederom weer geprobeerd. Ging me beter af en mocht ik naar huis. Was blij dat ik thuis was want het zweet brak me wederom uit. Slechte nacht gehad; kon niet draaien en moest veel naar het toilet waardoor ik behoorlijk zwak bleek te zijn. Was blij als ik weer in bed lag. Heb vanochtend medicatie ingenomen die ik mee heb gekregen en lig op bed tv te kijken. Merk wel dat ik behoorlijk suf wordt van de tramadol. Maar eens kijken hoe dat gaat.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:28

Miranda40, fijn dat de operatie goed is gegaan :)
Hopelijk is het probleem dan nu opgelost! Nu eerst maar eens bijkomen, zo te horen heb je het zwaar gehad :(:)

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:01

Veel sterkte bij het herstel. Het klinkt inderdaad als een zware dag. Zo zie je weer dat een operatie bij iedereen anders gaat en dat bij iedereen de eerste dagen als anders worden ervaren.
:(:)

Hier me even bezig gehouden met de beneden te kuisen. Pff. Is me weer tegen gevallen maar het moest.
Mijn wasmachine heeft het voor de 2e keer begeven deze maand en vanavond komt een technieker kijken. Hoop dat die het vlot kan herstellen. Wil nog geen nieuwe kopen.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:26

Fijn dat alles is goed gegaan miranda40....Rustig aandoen en beterschap.

Nexthorse ik heb juist helemaal geen last van tramadol....Ook niet in de combinatie met de naproxen 250mg die ik nu ook slik.

Keandra balen van de wasmachine......Hopelijk kan het gemaakt worden....

Morgen denk ik maar weer effe langs de manege... Moet toch een beetje in beweging blijven.....

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:12

@Miranda40: Klinkt als een heftig dagje :(:) :(:) Goed je rust nemen en bij komen en dan hopen dat het resultaat gewenst is :)
@Sandorra: Even lekker gedachten verzetten op de manege ;)
@Keandra: Balen van je wasmachine.... Ik ben benieuwd wat er uit verder onderzoek gaat komen....
@Nexthorse: Hopelijk knap je met je extra rust wat op.
@Sliertje: Hopelijk doet de fysio geen rare ontdekkingen van de week als hij weer fit is. En zo'n trap is natuurlijk nooit goed, maar al helemaal niet als je knie al een klap gehad heeft en dus al schade...
@Iejoorr: Dat is een positief verhaal :D

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:22

Pittig dagje geweest voor je Miranda40.
Hoop dat je verder niet veel napijn houdt en eindelijk kan gaan werken aan herstel.
Dit heb je achter de rug in ieder geval +:)+

@ Percy: Veel succes vandaag (beetje laat, je ligt waarschijnlijk al op tafel }:0 ).

@sliertje: hopelijk is het niet meer dan een beetje instabieler.
Altijd waardeloos als precies je verkeerde knie getroffen wordt |(

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:36

Vanochtend een stukje meegedaan met spinning (wat is dat leuk zeg, had ik niet verwacht!). Nu maar even een middagje niks doen, kost toch erg veel kracht en nu toch weer wat pijn.

Ik ben benieuwd hoe het is gegaan Percy!

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:36

Hee allemaal :)
Ik kom me hier ook even melden, en dan vooral voor advies van mensen die hetzelfde hebben/hebben gehad als ik. Ik heb namelijk 3 jaar geleden bij een trampoline sprong mijn voorste en achterste kruisbanden in mijn linker knie gescheurd. De dokter toen die tijd zei dat waarschijnlijk de banden gewoon waren opgerekt, dus ik ben er gewoon mee doorgelopen en had er verder ook geen last van op wat instabilliteit na. Nu ben ik na 3 jaar begonnen met hardlopen en je raad het al, last van mijn knie. Ik weer terug naar de huisarts en die vond toch dat ik maar een mri moest laten maken en daar kwam dus uit dat mijn beide kruisbanden zijn gescheur. Omdat ze in dit ziekenhuis de achterste kruisbanden niet repareren ben ik doorgestuurd naar nijmegen. De orthopeed hier vertelde mij na wat onderzoekjes dat de keuze van opereren in mijn eigen handen lag. Dat het dus niet veel uitmaakte of je het wel of niet liet herstellen, ook wat betreft vervroegde slijtage niet.
Nu was mijn vraag, is dit niet een beetje vreemd? Want er is dus veel kapot in mijn knie maar ik kan er blijkbaar gewoon alles zonder risico mee blijven doen volgens de orthopeed. Kan ook aan mij liggen hoor daarom was ik wel benieuwd naar ervaringen hier :)

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:18

Heh Miranda, wat een flinke operatie... heel veel kracht en beterschap voor jou!!

Welkom bij de club Roos, dat je daar gewoon mee door "mocht" lopen he.. een mri geeft zoveel info. Ik zou wel ergens een second opinion vragen denk i... nu ben ik geen expert op knie gebied maar heb door de afgelopen maanden heen wel gemerkt wat het belang van een gezonde knie is..
Sterkte!!

Jipie-niekje, je hebt gelijk hoor, ik hoop dat de schade meevalt.. morgenavond weer fysio dus ben benieuwd. Vanavond rustig aan zelf wat trainen, dat gaat vrij goed.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:28

Zo.... Ik heb vanmiddag effe in het zwembad gelegen.... paar banen alleen gezwommen met de armen (borstcrawl).
Daarna effe fijn met teamgenootje in ondiep water (kan niet watertrappelen) Wat ballen over gegooid. Heerlijk ontspannen effe wat anders doen en gedachten ergens anders op....Mis waterpolo en paardrijden best wel. Wat gaat je conditie ook.achteruit , ongeloofelijk. Was na een baan of 4 best wel moe. Voel het wel maar heb het er voor over gehad. Nu lekker thuis vanavond wie is de mol kijken.....

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:49

Welkom bij de club roos.
Ik zou ook een second opinion vragen hoor.

Ik ben blij. Mijn wasmachine is voor een prikkie gemaakt. Was verstopt door een onderbroek. Was 15 € maar kon niet passen. Heb die man 5 € extra gegeven voor de goede dienst en de vriendelijkheid. Heb hem mijn naaimachine ook meegegeven voor revisie. Mag er dinsdag om. *\o/*
Verder weer last van de knie. Nu hoop ik op goed nieuws volgende week. Al ben ik schrik aan het krijgen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:07

Dat is balen Sliertje, zal je altijd zien dat je uitgerekend dan een trap krijgt op die plaats.

Dat is stom, een onderbroek die de wasmachine verstopt. Als ik zie hoeveel enkele sokken ik hier altijd heb dan denk ik dat mijn wasmachine die dingen opeet.

Miranda40: dat klinkt niet fijn. Hopen dat het snel beter gaat.

Mijn operatie ging ook niet helemaal zoals gepland althans daarna niet. Hij heeft het vocht uit mijn knie gehaald en weefsel weggeschraapt. Ook heeft hij biopten genomen omdat hij eigenlijk niet snapt waarom mijn knie zich zo vult met vocht. Het beenmergletsel wat ik had was eigenlijk weg en de meniscus en breuk waren ook goed genezen.

Na de operatie verging ik van de pijn dus moest ik aan de morfine en mocht ik niet meer naar huis. Ben vandaag thuisgekomen. Wist niet dat een drain er uit halen zo geniepig was zeg. Heb een rotnacht gehad, als ik al door de pijn heen in slaap viel werd ik wakker van mijn zeer beweeglijke buurvrouw die de hele nacht met haar benen tegen elkaar aan aan het wrijven was met het bijgeluid van de knisperende lakens :(
Ik heb via mijn verzekering recht op een eenpersoonskamer maar dan moet je weer ereloon betalen en dat loopt aardig op. Nog een nacht met die, overigens aardige, dame had ik toch niet getrokken geloof ik.

Blij dat ik vanavond weer in mijn eigen bed kan slapen hoewel het nog spannend gaat worden om de trap op en af te komen.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:20

Fijn dat je weer thuis bent Percy :)
Idd weer lekker in je eigen bedje. Hopelijk ben je snel van de pijn af.

En trap op en af deed ik gewoon op mijn kont ;)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:50

Pff met deze kou voel ik mijn knie veel meer dan normaal. Hebben jullie dat ook?
Vanochtend op stal geweest en toen ik echt koud was op de fiets terug naar huis, dat was echt een hell.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:37

Ik heb niet meer last met kou, tenminste niets van gemerkt.

Op de billen de trap op en af deed ik in het vorige huis ook maar hier is dat geen optie tenzij ik behaard boven wil komen ;) Mijn honden gaan die trap regelmatig op en af en één daarvan verhaart ontzettend zodat de trap dagelijks onder de haren zit. Hekje springen ze tegenwoordig gewoon overheen.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:33

Percy fijn dat je weer thuis bent. Eigen bedje is toch altijd fijner.
Keandra onderbroek die voor verstopping zorgt? Nooit van gehoord. Wel ben ik met regelmaat sokken kwijt.

Vandaag verband eraf en lekker onder de douche. Wel fijn om een grote inloopdouche te hebben. Nu ik geen steun meer heb aan het verband voelt het wel raar. Net wat oefeningen gedaan op bed, dan denk je dat je heel wat bent; niet dus pfffttt

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:40

Volgens de technieker is het niet het eerste machine met dit probleem. Schijnt dat het door de makelij komt. Tja voor 20€ heb je geen nieuwe.

Bedje thuis is altijd beter.
Morgen drukke dag. We gaan om een serre. Mijn man wil het moestuinseizoen zo snel mogelijk kunnen starten.
Hoop dat knietje flink is.

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:12

Beterschap Percy, lekker in je eigen bed..

Ik heb fysio gehad, door de trap is nu mijn buitenband iets gekneusd oid, we kunnen er natuurlijk niet inkijken..
Merk ook met hardlopen wel dat het pijnlijker is, maar dat mag de pret niet drukken! Ik heb 6 keer 1 minuut hardgelopen! klinkt eigenlijk niet zoveel maar het is al meer dan 2 weken geleden.
Ook het fietsen e.d. gaat steeds beter dus we gaan de juiste kant op

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:57

Sommigen van jullie benijd ik een beetje maar tegelijkertijd besef ik me dat mijn knieën wat ouder zijn dan die van jullie en dan ben ik nog een mazzelaar want op de leeftijd van sommigen hier in dit topic had ik totaal geen problemen op dat vlak.

Ik zit nu echt even in de lappenmand maar ik lees hier verhalen van mensen die ik echt liever niet met mij in de lappenmand zie zitten. Veel te jong (natuurlijk ben ik dat ook :) )

Knieën zijn zo gevoelig.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 00:04

Zo net thuis... weer heel even meegezwommen (alleen armen) met training waterpolo....

Vanaf 11 feb krijg ik een tablet..... samsung galaxy ace 2. 7 inch...... helemaal blij......Voorlopg nu effe op mobiel.. vandaar dat ik niet overal op reageer....

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:03

Ik heb een flinke knie gehad, redelijk weinig last gehad (zeker zaterdag), juist lang in de auto moeten zitten is geen aanrader. Nu gaan we morgen even tripje NL doen, we gaan naar een tuinwinkel in Dordrecht. 8)7
Even hop de auto in om tuingerief (dat moestuinseizoen is aan het lonken voor mijn hubbie), een geluk dat we maar over de Antwerpse ring moeten. 8)7
Vanmorgen flink de strijk al gedaan (we staan goed bij, dus hop nieuwe was in wasmachine gestoken), heb ik nu een stoute knie. Dat was er dus over.
Vanmorgen zo optimistisch opgestaan (braaf knietje in het weekend), nu echt in een gat gevallen.
Straks de paarden gaan voeren en water geven (leuk met een kruiwagen sleuren naar de weide, not maar tja, voor wat hoort wat) en vanavond even gedachten gaan verzetten op de avondschool.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:05

Conclusie Keandra: iets te veel gedaan :(:)

Net de fysio voor de eerste keer thuis gehad. Je denkt dat je de oefeningen die je meekrijgt uit het ziekenhuis wel goed doet := Wel ik was dus iets te voorzichtig, wat op zich niet zo vreemd is ;) Ook liep ik te voorzichtig met de krukken.
Hebben het lopen dus geoefend; landen op de hak en als laatste de grote teen los, goed afwikkelen.
Verder de knieholte in de ondergrond (matras) drukken, daarbij de teen naar je toe en bovenbeen aanspannen.
Gestrekt been omhoog en weer rustig laten zakken.
Wel ben nu toch wel op. Merk dat de conditie weer aardig beneden pijl is :D
Verder wil ze hebben dat ik 2x per dag een klein blokje om ga. Heerlijk eindelijk naar buiten!!!

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:23

Keandra, schiet allemaal nog niet op zo :(:) Wel fijn dat je een (relatief) goed weekend achter de rug hebt!

Iejoorr, fanatiek, dat je hebt meegedaan aan spinning! Kan me voorstellen dat je daarna wat meer last had. Was dat snel weggetrokken?

Roos, als je twijfels hebt, zou ik voor een second opinion gaan. Een kruisband repareren ze inderdaad lang niet altijd, ligt aan de situatie. Ben je wel naar de fysio gestuurd?

Sandorra, oh dat is lekker, dat je op die manier in het zwembad toch nog wat beweging krijgt!

Percy, gelukkig is de operatie goed verlopen. Maar wat vervelend dat je zoveel pijn had daarna en niet direct naar huis mocht. Hoe gaat het nu met je?

sliertje, hopelijk is het inderdaad ‚gewoon’ een kneuzing! Fijn dat het je nog steeds lekker aan het opbouwen bent :)

Miranda40, klinkt goed +:)+ Zeker met dit weer is het absoluut geen straf om naar buiten te gaan!