Stoppen met roken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:55

:o Dank jullie wel, net gegeten, kopje koffie, sigaretje erbij en lekker TVOH kijken.
Hmmm zonder die sigaret dan grrr

Nee hoor, ik wil echt niet meer roken, al mis ik het echt wle hoor, maar krijg er zoveel voor terug, lucht, geur, smaak, geld, tijd, gezondheid.
Niet meer in deze regen toch naar buiten gaan, om dat stokkie aan te steken.
Nou ja motivatie genoeg.

Dus Kaatje, doorzetten hoor! 16 maanden is echt al lang, erg knap.
Bedenk maar de redenen waarom je toe gestopt bent en inderdaad, wie gaat het nou winnen jij of dat staafje? JIJ natuurlijk!

Zo'n electronische sigaret zou ik niet willen, dan ben je nog niet van die handeling en die gewenning af, alleen geen nicotine meer, maar dat is na 2 weken al uit je lijf, de gewenning, maakt juist dat stoppen zo lastig is.

Ninus hoe lang ben je nu gestopt? (sorry heb niet alles doorgelezen :o )

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:56

Silly1972 schreef:
:

Zo'n electronische sigaret zou ik niet willen, dan ben je nog niet van die handeling en die gewenning af, alleen geen nicotine meer, maar dat is na 2 weken al uit je lijf, de gewenning, maakt juist dat stoppen zo lastig is.

Ninus hoe lang ben je nu gestopt? (sorry heb niet alles doorgelezen :o )

Daarom ben ik daar ook niet aan begonnen, ik ben zo vreselijk verslaafd aan de gewoonte, die nicotine voel ik allang niet meer :n En iets dat 16 jaar een gewoonte is geweest zal ook niet zo verdwijnen denk ik :=

Wij zijn in maart dit jaar gestopt :j

Silly1972

Re: Stoppen met roken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:32

ooh kijk eens aan dan ben je al goed op weg! Knap hoor.

Ik had het vandaag toch even lastig, miste het echt, maar heb braaf doorgezet ;-)
Dag 15, zonde om dat op te geven

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:45

Goedzo, 'gewoon' volhouden :j Er is maar één manier om te stoppen en dat is gewoon het niet meer doen.

En ik ben er nog lang niet hoor, dat realiseer ik me heel erg goed :D

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:48

Ik ben ook gestopt! 20 Augustus rookte ik me laatste sigaret en ben toen helemaal gestopt niet afgebouwd of iets. Toen heb ik nog 1 keer een sigaret vastgehouden toen ik eindelijk een hijs mocht mag een vriend. Maar had hem toen snel weer terug gegeven zonder te hijsen (trots :D) en sindsdien ook niks meer vastgehouden. Ik mis het onzettend maar hou vol!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:05

Pffff Ninus, half jaar gestopt en dan zeggen dat je er nog lang niet bent.
Is het dan zo moeilijk na zo'n tijd nog?
Nou dan staat me wat te wachten hoor.

Toch hoor je regelmatig dat mensen na een paar jaar gestopt te zijn toch weer gaan roken.
Lijkt wel alsof je als die tijd toch nog blijft vechten tegen die sigaret.
Daar zou je bijna spontaan weer van gaan roken haha.

Goed zo Inez! ik ga het ondanks alles ook gewoon volhouden.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:26

Ik zit nu op de ruim 7 maanden zonder sigaret *\o/* . Geen trekje, geen peuk, helemaal niets _/-\o_ , heerlijk hoor.
Alleen.....ik gebruik nog steeds de niquitin zuigtabletjes en ja daar zit nicotine in, maar.......de nicotine is helemaal niet slecht, het zijn de stoffen in
de peuken die het zo slecht maken. Nicotine zelf zal ook niet 100% goed zijn natuurlijk, maar opzich kan het geen kwaad, Het is alleen
verslavend ;( . Maar ja ik probeer het af te bouwen ( niet dat het lukt maar goed :D ) en gebruik al minder dus dat komt ook wel goed.
Maar de drang om een peuk te pakken heb ik niet. En dan bedoel ik de gewoonte van het peukie in je handen, die is wel weg bij mij.
Ooit ben ik ruim twee jaar gestopt geweest en tóch weer gaan roken ( moest mn kat laten inslapen en dat was nogal heel heftig allemaal).
Ze zeggen inderdaad, eenmaal een roker ,altijd een roker. En ik denk dat dat ook zo is. Dat je heél 'gevoelig' blijft hiervoor.
De één kan er gewoon goed mee omgaan en de ander zal het moeilijker hebben.
Tot nu goed gaat het goed (buiten de pillen dan) en hoop het vol te houden zo.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:27

Silly, ik vind het juist na een tijd moeilijker worden. Ik ben al zovaak gestopt maar dit keer voor t eggie! En wat je zegt klopt mensen die jaren niet gerookt hebben hebben nog die drang.

Maar.... JIJ kunt het! Als je maar wil :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 00:28

Van die nicotine tabletten ben ik zooo ziek geworden! Dacht echt dat mijn hart op hol was! En misselijk!!! Dus die ga ik niet meer proberen!

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 01:37

Als ik dit topic een beetje doorlees, denk ik weer; ik moet ook gewoon stoppen. Ik rook als zo'n 38 jaar, eigenlijk 36 want ben ooit 2 jaar gestopt, en de gedachte om te stoppen komt de laatste tijd steeds vaker bij me op maar 10 min. later zit ik weer net zo vrolijk te roken :o .
De vorige keer dat ik gestopt ben, ben ik in 2 jaar tijd bijna 20 kg aangekomen en dat is iets wat met tot heden nog tegen gehouden heeft. Alleen bedacht ik me vandaag dat mijn stofwisseling toch al overhoop ligt (in de overgang dus kom toch al aan) dus stoppen met roken kan het niet zoveel erger maken }> .

Ga nu eerst maar eens serieus nadenken en kijken wat de hulpopties hierbij zijn en dan zien jullie me volgende week weer hier in het topic verschijnen.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:13

Dapper hoor! Heel veel succes!

Succes met het afkicken van de tabletten Ingrid!

Een collega van mij is na 17 jaar weer begonnen, dat geeft de burger moed..... :=

Maar wat mij helpt is te bedenken dat het geen moeten is, maar willen :j
Pleisters, kauwgum e.d. heb ik niet gebruikt, daar word ik ook beroerd van :r

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 11:26

lillytjuh schreef:
Van die nicotine tabletten ben ik zooo ziek geworden! Dacht echt dat mijn hart op hol was! En misselijk!!! Dus die ga ik niet meer proberen!

ik kan daar ook slecht tegen, ze doen ookzeer in mijn keel, ga er anders van ademen en ik krijg er steeds de hik van.
Dus na de pleisters, wil ik dat soort dingen niet meer.

Ik neem wel een pepermuntje.

Dank je Inez, maar JIJ kan het ook he!

Succes Deaglan!

Na 17 jaar, pffffff dan zijn eindelijk net je longen helemaal schoon, gaat ie ze weer verpesten, zo jammer!
Maar inderdaad rokers zullen we blijven

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 12:19

Mag ik mij hier ook 'spontaan' melden? Ik werd vanochtend wakker en dacht direct: ik heb er genoeg van! Ik heb af en toe echt last van mijn hart en 7 weken geleden heb ik mijn rug op drie plekken gebroken, 6 weken in bed gelegen waardoor mijn conditie echt om te huilen is op dit moment en dan het roken er nog bij die dat alleen maar erger maakt... Dus vandaar dat ik stop. Ik ben overigens 19 en heb vanaf mijn 14e/15e gerookt en de laatste paar jaar echt minimaal een pakje per dag.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 12:30

Goed zo! Dus gestopt vanaf vandaag?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 12:36

@ Silly yep!! En sta er nu zelf ook helemaal achter, dat is heel belangrijk denk ik.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 12:39

ooh maar dat is echt het enige wat goed helpt, daarom werken voorafgestelde data vaak niet.

op dit soort momenten is de kracht het grootst en dat helpt enorm.
Succes Sundral!
Ik had 2 weken geleden precies hetzelfde en nu dus al 2 weken gestopt :D

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 12:51

Ik ben nu een maand gestopt :D
Ik ben 19 en rookte een pakje weg op een dag. :n

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:06

Hallo,
Ik wil me melden ik wil ook stoppen met roken. de eerste keer was het helaas niet gelukt ik rook nu wel minder hier voor rookte ik een pakje per dag en nu een doe ik met een pakje twee dagen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:54

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:34

Ik ga gewoon stoppen zonder hulp van iets.
Ik rook dit pakje nog wel op (meer in het kader van Us bin zuunig en als ik iets in huis heb blijft het trekken) In het weekend rookte vriendlief gezellig mee dus het gaat dan wel iets harder.
Zoals gezegd rook ik maar heel weinig, 2 tot 3 sigaretten per dag en in het weekend soms helemaal niet.
Afgelopen week ziek geweest en toen drie dagen niet gerookt.
Ondanks dat ik dus niet helemaal gestopt ben is mijn motivatie er wel nog steeds :j

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:36

Phoe.. ik wil ook stoppen..
Ik had eens zitten rekenen maar dat scheelt me heeeeel veel per maand aangezien m'n sigaretten weer 10 cent omhoog gegaan zijn en nu al op 5.50 voor een klein pakje zitten... ;(

Kan iemand mij tips geven hoe ik kan stoppen.. Heb nu nog 2 pakjes liggen..
Maar 1 probleem.. Ik werk met iemand samen, ben ook 9 van de 10 keer met haar samen en zij rookt ook.. als wij samen zijn roken we 100x meer dan wanneer we alleen zijn.. en we motiveren elkaar niet echt zeg maar.. we zijn weleens gestopt maar hadden toen Afgesproken 1 sigaret per dag.. dat ging n week goed maar daarna denk je.. k heb dat pakje toch dus waarom niet..

Ik heb wel 1 motivatie en dat is dat ik elke dag dat ik geen een sigaret heb aangeraakt 5.50 in een potje stop.. en dan zie hoe snel dat potje groeit.. misschien motiveerd dat me!
als iemand tips heeft, ze zijn welkom..

P.s. wat doet zon nicotine pleister eigenlijk?

Groetjes

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:30

lillytjuh schreef:

Heb ik ook gehad hoor, maar dat waren andere dan die ik nu heb. Deze zijn heláás best euh....lekker :D dus dat is het grote probleem nu.
Maar goed, ipv een heel pilletje neem ik een kwart, dus ik krijg zoiezo al veel minder binnen, maar ja. goed is het niet natuurlijk. Ik moet er gewoon
vanaf zien te komen en dat gaat me lukken ook :j

Wat een hoop stoppers ineens erbij *\o/*

KOm op allemaal, als ik het kan, nou dan kan iedereen het hoor :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 22:23

Geld alleen is geen goede motivatie, je moet het echt willen.
En1 sigaret per dag werkt ook niet. Je gaat gewoon meer roken uiteindelijk.
De pleisters verminderen de afkick verschijnselen.
Bij mij werken ze goed, maar je zin in roken blijft wel, je moet zelf sterk zijn en echt niet meer willen roken.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:17

3 weken gestopt! Heerlijk :D

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:09

ik ben nu 11 dagen gestopt... :)

Trots op mezelf... maar gats wordt het vechten tegen het rookmonstertje wel erg zat... :(