Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 10:10

Wat vindt je lekker? er is zoveel te maken...bijv. zelf chocola van cacao,kokosolie en honing...{of agavesiroop,stevia..ieder ander willekeurig zoetmiddel}

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:13

Iemand hier ervaring met Dr Tisscher in Oosterhout, reumatoloog en natuurgeneeskundig arts?
En heeft iemand weleens kundalini yoga geprobeerd?

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 15:52

Over dr. Tisscher alleen goede verhalen gehoord, zelf niet geweest...
Kundalini yoga nog nooit geprobeerd, wel andere yoga... en pilates. Voor mij werkt het goed, maar ik zocht wat intensievers en ben toen overgestapt naar zumba (eigenwijs, maar nu heb ik wel weer een goede conditie en het houdt me echt op de been).

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 19:02

Volgens de reumatoloog is het geen fybro maar hij 'geloofde' ook niet er in. Nou dan sla ik al dicht, laat maar!
Wat het wel is (testen gedaan) geen idee, succes ermee!
Grrr en nu? Wordt gewoon niet verder onderzocht. Ga zelf wel andere reumatologen emailen ofzo..

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:40

Vooral blijven jammeren tot je antwoorden hebt hoor , anders word je zo op straat gezet .

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:53

Ik ben ook pijnvrij door een minder belastend dieet, geen gluten en melk, soja en varkensvlees. Ontzuren dus inderdaad. Af en toe gebruik ik ook natriumbicarbonaat en magnesium gebruik ik veel.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:55

.....maar als deze meneer er ook gewoon geen verstand van heeft, verdoe je je tijd en je energie.

Niettemin: wat een giga domper! ! :(:)

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 11:19

LisaLuna hoop dat je een andere arts vind die je beter kan helpen. Denk dat het niet slim is om bij een arts te blijven die zo denkt.

Helaas heb ik weer heel veel pijn. Maar ben nu bij mijn ouders en heb dan vaak meer rust en ontspanning als ik op de zorgboerderij ben. Dus even op adem komen.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 12:54

Even ter verduidelijking .
Ik bedoelde niet dat je bij de zelfde arts moet blijven ofzo , maar dat je wel moet vechten voor een diagnose ( of dat het nou fybro of iets anders is , dat je je niet op straat laat jagen omdat ze geen zin hebben om verder te kijkenbdan d'r Neus lang is)

Kwa pijn is het wel te doen , ben alleen moe maar dat zal meer met kopzorgen te maken hebben .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:57

Ik wil jullie een fijne kerst wensen. Ik zelf kijk er altijd een btje tegenop maar heb er wel zin in.

Hohoho merry xmass!!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:03

Hebben jullie vandaag ook zoon stijve vermoeide dag ?
Hier is het erg nat en vrouw en dat kan ik goed merken .

Wat ik me ook afvroeg stel ik heb een stretch shirt aan met aangesloten ( niet knellende) mouwen , dan voelt het toch net of m'n armen worden afgekneld ...of bijv. Bij een legging o.i.d.

Hebben jullie dat ook ?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:55

cherell0, stijfheid valt wel mee, maar irritaties met kleding maar vooral met sieraden heb ik wel, ik had altijd vrij veel sieraden om, nu bijna niks meer en 's avonds gaat het horloge ook af, is net of het te strak zit :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 18:46

Heeft van jullie iemand al een gluten vrij dieet geprobeerd?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 18:51

Ja , voor mij geen verschil .
Alleen irritatie van de juiste producten vinden etc. ( en de uitleg die iedereen vraagt maar niemand horen/geloven wil)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 18:58

leuke kerst gehad ondanks jullie lijfjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 01:13

Is kerst een verboden woord ofzo? Tvalt elke keer stil, als ik erover begin hahahaha :-P

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 01:36

Wel ... Kerst is niet echt mijn dag nee , maar dat is meer de autisten kant :')
Ik hoopte op iemand die even een positief iets kon vertellen waarop door gebreid kon worden :o

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 10:05

jolandje schreef:
wij hebben hier helaas geen "de tuinen" zal eens gaan vragen bij DA misschien kunnen ze het bestellen?

Er zit een de Tuinen bij jou om de hoek, in Hoogeveen in de Hoofdstraat!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:21

haha esther, om de hoek nog wel, nou ik heb het gewoon bij de DA besteld en kan het straks halen :+

tja kerst... aan de ene kant beregezellig, al mijn kinderen en kleinkinderen komen en dat is heel fijn, samen gezellig eten en kletsen, maar daarna ben ik echt helemaal kapot, das dus minder leuk

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:44

Wij zaten met ruim 14 man ( broers zussen aanhang en kindere) in een klein rijtjes huis ...

Ik denk dat het idee er wel is :+

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 14:29

Deugenietje schreef:
LisaLuna hoop dat je een andere arts vind die je beter kan helpen. Denk dat het niet slim is om bij een arts te blijven die zo denkt.

Helaas heb ik weer heel veel pijn. Maar ben nu bij mijn ouders en heb dan vaak meer rust en ontspanning als ik op de zorgboerderij ben. Dus even op adem komen.

Nee inderdaad maar vind het zo moeilijk.. en nu? Ben ik dan echt zo'n aansteller? Vraag ik me de hele tijd af..
Ik heb die drukpunten volgensmij niet maar de rest allemaal wel. Ik zit echt even in een dip, pfff.

Rustig aan, hoop dat je je gauw beter voelt! :(:)

Heb je gelijk in hoor cherrel!! Maar ik ga dan zo erg aan mezelf twijfelen . Die arts heeft wel bij iemand anders fibromyalgie bevestigd en daarom vind ik het zo raar dat hij tegen mij de indruk geeft dat het niet bestaat en 'als je er niet aan denkt gaat het weg' nou doei! Zou graag een dag met hem ruilen hoor, dan denkt hij wel anders :roll:

Jolandje: heb ik inderdaad ook! Zelfs met hele lichte ringen die wat los zitten voelt het alsof hij knelt.
Enkel met mijn ketting heb ik het niet.

Ben trouwens naar de diëtist gestuurd voor PDS , kijk er erg tegenop maar ga het maar proberen.
Misschien helpt het ook wel tegen de rest van de pijn.

Hahah mijn kerst was wel leuk hoor, en jouwe share?

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 14:36

:wave: Hey hallo, een Fibro topic :D

Kan ik mee kletsen hier?

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 14:39

Ja Tuurlijk!

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 14:49

Zal me even voorstellen dan.. :) Ik ben Marjo, 24 jaar en ik heb de combinatie Fibromyalgie + M.E.

Fibro heb ik sinds dat ik 17 ben en ben ook afgekeurd (Wajong). Momenteel slik ik Lyrica voor de neuropatische pijn, dit haalt wel de scherpe randjes er van af en maakt het dus voor mij wat dragelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:38

Lisaluna, mijn kerst is rustig geweest. Eerste kerstdag heb ik samen met partner en schoonmam een 3gangen diner gemaakt. Zeer goed gelukt. En savonds nog een film gekeken. Dus heb het zeer rustig gehouden. 2e kerstdag hebben wij dit jaar niets gedaan, wat slim bleek want ondanks een rustige eerste kerst, had het toch alweer uitwerking op mijn lijf. Maar heb wel genoten en dat is iets, wat niet vaak voorkomt in mijn kerstgeshiedenis hihi