Nagellaktopic 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Re: Nagellaktopic 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:24

Dat is tegenstrijdig? Het zou toch juist goed moeten zijn voor je nagels?

Ik heb trouwens als reactie op een tijdje terug zo een setje van de action. Zilver met glitters en paars. Met een goede topcoat erop heeft dat echt dagen mooi gezeten (tot ik het weer zat was en wat anders wilde)

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:33

Door de formaldehyde voelen je nagels sterker aan, maar eigenlijk wordt er dan vocht aan je nagels onttrokken, waardoor ze alleen maar brozer worden. Zo iets was het geloof ik. :)

Dus als je een nagelverharder wil gebruiken kun je het beste op zoek gaan naar een exemplaar waar geen formaldehyde in zit.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:03

Oké, maar ik heb hem nu al(op!).

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:06

Krips schreef:
Dat is tegenstrijdig? Het zou toch juist goed moeten zijn voor je nagels?

Nee, dat is juist de truc van de naam. Het heet nagelverharder, niet nagelversterker. Als je het gaat gebruiken voelen je nagels na een tijdje inderdaad harder aan. Ze zijn ook harder. Maar niet sterker, omdat je juist vocht uit je nagels haalt met dat spul.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:04

Ik meld me hier ook maar, heb op de Huishoudbeurs een hele leuke nagelset van Kohnad gekocht waarmee je stempeltjes op je nagels kunt zetten. Maar aan jullie als ervaringsdeskundigen een vraag. Je moet eigenlijk wel continu na elke nagel het malletje schoonmaken wil je het volledige figuurtje telkens stempelen. Probleem is alleen dat door de nagelakremover de basislak weer raar wordt van mijn andere (hand)nagels. Hoe hebben jullie dat? Ik vind het wel erg leuk om te doen, elke avond stempelen.......... :D

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:08

aliealie schreef:
Probleem is alleen dat door de nagelakremover de basislak weer raar wordt van mijn andere (hand)nagels. Hoe hebben jullie dat? Ik vind het wel erg leuk om te doen, elke avond stempelen.......... :D

Wat bedoel je hier mee? :o? :o?

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:10

Gewoon met een wattenstaafje met remover erover. Dan zit je niet met dat watje op je nagel :)

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:14

Skessa_ schreef:
aliealie schreef:
Probleem is alleen dat door de nagelakremover de basislak weer raar wordt van mijn andere (hand)nagels. Hoe hebben jullie dat? Ik vind het wel erg leuk om te doen, elke avond stempelen.......... :D

Wat bedoel je hier mee? :o? :o?

Voordat ik bijvoorbeeld witte bloemetjes wil gaan stempelen, wil ik er een leuk blauw lakje onder. Dus blauw lakken...........en dan stempelen, tussen elk stempeltje door met mijn rechter-pas-blauw-gelakte-nagels een watje met remover om het malletje elke keer weer schoon te maken.

Hopelijk is het nu duidelijker, het uitleggen gaat me vandaag niet erg goed af........ :D

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:15

Oh ik vouw het watje altijd dubbel en zorg zo dat ie mn andere nagels niet kan raken.

Is dat wat je bedoeld? :P

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:16

__PrinCes schreef:
Gewoon met een wattenstaafje met remover erover. Dan zit je niet met dat watje op je nagel :)

Da's inderdaad een goed idee, dat ik daar nou zelf niet op kon komen. :x

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:17

of alleen je vinger op het watje leggen, en er dus niet met je nagel aankomen :P (is wel lastig :P ).
Ik heb op de hh beurs ook konad stempellak gekocht, maar ben er niet echt fan van := vind die van essence vele malen fijner := en dat terwijl die van konad echt een stúk duurder is :=

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:57

sharonalover schreef:
of alleen je vinger op het watje leggen, en er dus niet met je nagel aankomen :P (is wel lastig :P ).
Ik heb op de hh beurs ook konad stempellak gekocht, maar ben er niet echt fan van := vind die van essence vele malen fijner := en dat terwijl die van konad echt een stúk duurder is :=

Heb geen idee wat de stempellak los kost, ik had zo'n startersset gekocht met meerdere potjes, stempel, schrapertje en 4 lakjes.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:11

Ik gebruik altijd gewoon "normale" lak om te stempelen :)

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:23

Ik vind die van Konad juist fijner, heb zo'n zilveren van Essence maar die vult het figuurtje helemaal niet goed en dan krijg ik allemaal halve bloemetjes. Hij is ook heel erg dun.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:25

Is die zilveren lak met shimmer/glitter? Egale lakjes stempelen altijd veel fijner dan lak met 'toevoegingen'.
Heb zelf ook zo'n stempelsetje van Essence, en ik gebruik altijd een effen lak. Werkt prima. :)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:34

ik heb die zilveren met glimmer en de egale witte van essence. kosten 1.50 geloof ik, zo uit mn hoofd.
ik heb van konad een knalroze, egaal, kostte 5 euro :=

vind die zilveren en witte van essence trouwens allebei fijn :)
heb ook wel eens geprobeerd met normale lak te stempelen, maar dat vond ik niet fijn :n dan dekt mn figuurtje niet, dat heb ik met konad dus ook....

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:43

ik heb een zilvere van color club en die stempeld erg fijn :)

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:44

Donkerblauw schreef:
Is die zilveren lak met shimmer/glitter? Egale lakjes stempelen altijd veel fijner dan lak met 'toevoegingen'.
Heb zelf ook zo'n stempelsetje van Essence, en ik gebruik altijd een effen lak. Werkt prima. :)

Klopt! Ben wel tevreden over de figuurtjes zeg maar, die plaatjes van Essence :j .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:59

Oh, verrek!
Ik heb ook nog zo'n stempelsetje.

Glad vergeten aangezien ik altijd zwaar gefrustreerd ben als ik hem weer eens te voorschijn getoverd heb aangezien het nooit lukt.

Ik en stempels zijn geen vriendjes!
:')

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:31

Mijn collectie is weer groter, 21 potjes met nagellak. Maar de Miss Sporty is er bij de Etos niet meer...

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 15:19

Anc schreef:
Oh, verrek!
Ik heb ook nog zo'n stempelsetje.

Glad vergeten aangezien ik altijd zwaar gefrustreerd ben als ik hem weer eens te voorschijn getoverd heb aangezien het nooit lukt.

Ik en stempels zijn geen vriendjes!
:')

Nou ik klooi ook nog wel wat af hoor....De stempeltjes komen ook steeds niet helemaal terecht waar ik ze wil hebben }:0 . Afijn ik oefen maar flink veel dan zal het wel steeds wat beter lukken :D

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:31

Die nieuwe lakjes van Catrice zijn erg fijn zeg! Mijn teller staat nu op 50 lakjes en 2 stripers. :)

Ik wist niet dat Essence ook templates had? Die zijn verkrijgbaar bij de Kruidvat?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:40

Jep! :j

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:34

Ik heb gister Pimp My Shrimp maar even gekocht :D Ben benieuwd hoe die staat

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:37

Ik heb vandaag weer drie nieuwe lakjes gescoord. Ik had ineens zin in blauw :P alleen een ervan is met een heel dun kwastje om streepjes te maken. Oeps. Ik draaide hem open en dacht echt huh! Nu moet ik ook aan de patroontjes geloof ik ;)