HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thorn2006

Re: HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:44

Geniet van morgen, fijn vooruit zicht.
En lekker slapen voor straks.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:46

Dat is een mooi vooruit zicht, geniet er van

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:47

Wauw, leuk idee voor morgen!! heeel erg veel plezier alvast!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:47

Dat is wel een leuk vooruitzicht voor morgen! Volgens mij wordt het ook nog mooi weer morgen :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:49

goh dat is wel heel leuk! Geniet ervan morgen :D

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:49

Heel goed plan voor morgen, lekker even met je paard bezig zijn. Ik wens je al vast heel erg veel plezier en geniet er van!

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 23:50

Hihi.. erg veel zin in!!!
@Myrthe_Yolto: je bent natuurlijk een schat!!!
@PL (PK?): die nep ipad.. kun je ermee op internet?? intertoys zit wel in de straat hier ;-).
Jeetje.. inderdaad veel bekeken zeg..

Haha.. mooi weer morgen? Had ik niet eens aan gedacht :') . Super!!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:57

Geniet van je ritje morgen, je verdient hem dubbel-en-dwars!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:03

sorry TS maar ik moet je even buiten sluiten nu.

Ik werd benaderd door een andere hele lieve bokker <3 en wil alle personen die deze TS een warm hart toe dragen vragen mij een pb te sturen zodat ik het een en ander toe kan lichten of door kan verwijzen naar die ene lieve bokker <3

geloof me als ik zeg dat jullie hiervan op de hoogte willen zijn ;) :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:06

Heb vanaf te begin je verhaal meegelezen, wist niet wat te posten, maar jee...wat ben jij een stoer wijf! :j Positieveling die zich niet laat kisten... Niets dan respect meid!
Met jouw positieve instelling gaat t vast en zeker helemaal goedkomen! Ik duim ook voor je net als de rest hier!

Zou een pannenkoek met stroop blenderen ook lekker zijn?

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:07

ik breek ff in ik heb ook een nep ipad. deze heeft meer voordelen vind ik.zelfde maat scherm, maar meer geheugen en sneller en een usb uitgang. wel zomakkelijk om je stick eropte zetten, extra losse harde schijf,deze heeft ookeen webcam. internet heb ik via wifi maar voor buiten een dongel erin.
let niet op mn typen kan nog niet zo goed overweg met de tiptoetsen.
ik heb een archos tablet pc,gekocht bij belcompany voor 250 euro. software is android net als gsm.

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:09

Tjeetje wat heftig zeg... Heel veel sterkte en beterschap.

Hopelijk heb je enorm kunnen genieten van je ritje met je paard!

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 00:09

*begrijpt er niets van enne.. zegt ook altijd doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg :-p.

Even serieus.. vind het SUPER lief dat jullie mij hier op bokt overal doorheen helpen. Daarmee doen jullie al MEER dan genoeg.. dus wat dan ook.. super lief.. maar ik vind jullie al kanjers!!!
Niet met zn allen tegelijk voor de deur staan he.. ik woon maar in een appartement hahahahaha.

Nu ga ik slapen, dus ik wens IEDEREEN welterusten!!! Dikke knuffel aan iedereen!!!

@GroteVogel : ga ik eens naar kijken.. maar zo'n echte is ook wel wat hahaha. Weet nog niet.. Heb geen haast hoor.. kan nog naar mn pc zoals je ziet hihihi.. Je zou nu echt niets aan mij zien *\o/*

Nu echt slapen!!! doeiii!! Enne.. getver.. pannenkoek in de blender :') . als t zou kunnen zou ik het doen.. ben dol op die krengen :D .
Laatst bijgewerkt door Horse_lover9 op 14-01-12 00:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:11

Slaap lekker!!!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:12

trusten

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:18

Ik ben nooit zo goed met woorden, maar wil je na het lezen van je verhaal toch even een hele dikke virtuele knuffel geven.

edit:typo

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:24

Ik kwam dit op internet tegen, misschien heb je er iets aan.

Passageklachten

Een tumor in de slokdarm kan passageklachten veroorzaken. Passageklachten zijn klachten die ontstaan doordat het eten niet goed zakt in de slokdarm. Door de tumor, of door een behandeling, kan een vernauwing in de slokdarm ontstaan. Het eten passeert de slokdarm daardoor minder goed. Enkele eenvoudige adviezen die kunnen helpen zijn:
Ga rechtop zitten tijdens en na het eten. Door middel van zwaartekracht, zakt voedsel dan beter naar beneden dan wanneer u achterover zit of ligt.
Snij uw voedsel fijn.
Kauw goed en eet rustig.
Gebruik extra jus of saus bij uw warme maaltijd. Dit maakt uw voedsel vettig en vochtig, waardoor het beter naar beneden zakt.
Wissel vaste maaltijden af met vloeibare maaltijden, door bijvoorbeeld een bord pap, vla, yoghurt of soep tussendoor te nemen. Dit maakt eten minder vermoeiend, en het zorgt ervoor dat u voldoende calorieën binnen krijgt.

Als het eten echt niet meer wil zakken, kan het nodig zijn om over te stappen naar gemalen of vloeibare voeding. U kunt natuurlijk uw maaltijd pureren met een staafmixer. Maar u kunt ook potjes baby- of peutervoeding gebruiken.

In principe kunt u met een staafmixer of blender alles fijngemalen. Alleen pasta, en andere deegwaren, zijn minder geschikt. Deze producten worden door het fijnmalen vaak plakkerig. In plaats van brood kunt u pap gebruiken. Wilt u vlees fijnmalen? Gebruik dan wat jus of saus. Anders kan het geheel wat droog en korrelig worden.

Zowel met gemalen als met vloeibare voeding is het meestal moeilijk om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen. Aanvulling met dieetpreparaten zoals drinkvoeding, een voedingssuiker of een eiwitrijk poeder kan dan nodig zijn. Bespreek dit met uw diëtist, arts of verpleegkundige.

Tips bij het klaarmaken
Eten is niet alleen noodzaak, het is ook een sociale bezigheid en kan bovendien erg lekker zijn. Als u problemen krijgt met eten, is dat erg vervelend. Niet alleen omdat het uw gezondheid kan beïnvloeden, maar ook uw kwaliteit van leven kan hierdoor achteruit gaan.

Onderstaande tips kunnen helpen om eten toch leuk en lekker te maken:
Uw eten ziet er aantrekkelijker uit als u de afzonderlijke producten fijnmaalt. Wanneer u alles bij elkaar pureert, is uw eten niet meer herkenbaar. Bovendien is de smaak dan anders en kunt u minder goed proeven wat u eet.
Gebruik kruiden zoals dille, bieslook en peterselie. Dit maakt gemalen maaltijden als aardappelpuree aantrekkelijker en smaakvoller. Wees voorzichtig met scherpe kruiden.
Zorg voor afwisseling. Wissel koude en warme maaltijden en verschillende smaken af. Neem bijvoorbeeld een toetje (pudding, yoghurt of vla) na de warme maaltijd.
Probeer eten zoveel mogelijk hetzelfde te houden als voorheen en een gezellige sfeer te creëren.

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:28

ik heb het hele topic net bijgelezen, en ben er helemaal stil van..
wat ben jij een positief persoon zeg!! ontzettend knap hoe je je hier nu al doorheen slaat!
probeer dat vast te houden, en probeer de moed erin te houden!! heel veel sterkte! :(:) :+:

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:37

Ik heb het topic even door gelezen..
Ik schrik er echt van.. Super dat je zo'n lieve verzorgster heb, en knap en heel goed dat je zo positief blijft!!
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen....
Heel veel sterkte!! :(:)

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:39

Wil je naast een goede nacht ook even sterkte wensen.
Als mede begin dertiger werd ik getriggered door je topictitel. Dat was een paar dagen geleden, maar aan de vele reacties te zien, raak je iedereen.
Heb bewondering voor hoe je erin staat en wil je even een dikke knuffel geven.

All the way from Spain, dus het wordt een virtuele: :(:) :+

Ik wou dat ik iets voor je kon doen...

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:42

Wat een heftig verhaal zeg..
Ik wil je echt heeel veel sterkte wensen. Het word vast en zeker zwaar, maar keep up the faith!!!
Toch heel fijn dat je lieve mensen om je heen hebt!
En natuurlijk nog gefeliciteerd met je verjaardag, op naar je volgende he!!

Is er geen verband tussen slokdarmkanker en crohn? (ik heb zelf ook crohn)
Want crohn kan overal voorkomen, ook in je slokdarm. En verwaarloosde crohn kan uiteindelijk kanker worden. Misschien heb je het al die tijd niet in de gaten gehad? Het is maar een gok.
Dikke knuffel! :(:)

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:56

sorry was ff tig wasjes aan t draaien.. die ipad van intertoys kan zeker ook op internet, dat ding kan alles. is gewoon een ander merkje maar prima. Je MOET echt een ipad hebben daar straks. ze hebben toch vast wel wifi in het amc? Een vraag voor je lijstje.. kus! en veel plezier op t peerd
Laatst bijgewerkt door PLK op 14-01-12 01:17, in het totaal 1 keer bewerkt

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:58

ik lees al een tijdje mee, maar wist nooit wat ik moest zeggen, en ik vind het echt verschrikkelijk!!!
ik heb ook heel erg veel aan je gedacht(thuis, op school, bij iemand anders en in bed!) ik vind het echt zo erg, want je bent nog zo jong!!!!
ik blijf meelezen! hopelijk zien we snel verbetering!!!
heel erg veel sterkte, en als er iets is kan je me ALTIJD pb'en!!!!!!!!!!!!

xx

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 01:18

Slaap zacht, fijne dromen over gepureerde worteltjes, vermalen wasa en blubber soep :D

Sanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 01:48

Pffff wat heftig zeg! Ik vind het onwijs knap dat je hier zo positief onder blijft! Ik heb daar echt respect voor.
Een hele dikke virtuele knuffel en heel veel sterkte! Zet 'm op!