[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deesiej

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:23

@Horsii_mine: Ik post iets over de nieuwe manier van schieten, en dat doen ze niet met zo'n pistool als in de link die jij geeft.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:25

Lees vooral de posts van Myryana terug als je meer wilt weten over schieten/piercen ;)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:41

Het valt me trouwens op dat gaatjes gezet bij een juwelier ook bijna altijd scheef zijn :P Een echte piercingshop is daar toch wat zorgvuldiger mee.

Overigens. Over die nieuwe manier van piercen, dat is leuk. Maar dat zullen ze nog bijna nergens hebben. De kans dat je een juwelier met zo'n nieuw apparaat tegen komt is heel klein lijkt mij.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:51

Hoeveel juweliers in Nederland een nieuw apparaat hebben weet ik niet, ik weet alleen dat ik me laatste 5 gaatjes heb laten zetten bij een zaak waar ze wél een nieuwe hebben, en ik dit als prima heb ervaren.

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:48

Heb mijn 2 gewone oorbelgaatjes ook laten schieten, mijn derde zelf gestoken met een naald :')
Van geen enkel van de 3 ooit last gehad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:50

Ik heb ook veel laten schieten, nooit last gehad. Maar als ik toendertijd wist van de verhoogde risico's die eraan vastkleven had ik het niet zo gedaan. Hoe vaak het misschien goed gaat, als het mis gaat zit je wel met de ellende.

Hoe werkt dat nieuwe apparaat dan precies? En hoe maken ze die schoon of is het wegwerp? Ben er wel benieuwd naar (wil verder geen gewone gaatjes meer hoor) want het klinkt stukken beter als pats erdoor rammen :P

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:53

Vriendin van me heeft ook haar helix laten 'schieten', maar op de trage manier dus, was een 'klik-klik' met zo'n 3-tal seconden tussen. (Sorry voor de erbarmelijke uitleg, maar jullie snappen me wel :') ) ze heeft er ook echt nooit last van gehad. Volgens mij was het een pistool met dan een vervangbare naald op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 09:59

Bedankt voor de info allemaal :)
Wat ik begrijp kán gaatjes schieten wel en gaat het vaak goed, maar is piercen wel wat sneller/veiliger/hygiënischer. Gezien ik nogal gevoelig ben voor ontstekingen ga ik toch maar voor piercen dan. Dat filmpje in de link verklaard ook veel :j

Is iemand bekend met L'extremiste in Arnhem? Zij zitten in de buurt van waar ik wel eens kom, dus dan kan ik altijd een keer binnenlopen als ik de moed heb verzameld. (of zou je een afspraak moeten maken?)

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:15

In arnhem zou ik voor paradigm gaan! Die zijn heel goed en jeff is heel kundig.

Die andere schijnt niet zo goed te zijn...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:23

Nou op verzoek mijn oor nu:

Afbeelding

Met verse helix, en nieuwe tunnel :D

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:28

L' extremiste ben ik niet zo tevreden over.. Ze hebben een keer de oren van een vriendin van me gestretched en zij kreeg een enorme blow out. En mij zouden ze even een nieuw sierraad geven voor in mijn lip, welke met een bochtje was gepierced en waar ik dus ook een barbell in had zitten, maar neee. Dat kon wel hoor een recht staafje! Naaaa, dikke pijn. Heel mijn lip dik en opgezwollen.. Ik ga daar in ieder geval nooit meer heen!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:43

Horsii_mine schreef:
Het valt me trouwens op dat gaatjes gezet bij een juwelier ook bijna altijd scheef zijn :P Een echte piercingshop is daar toch wat zorgvuldiger mee.

Overigens. Over die nieuwe manier van piercen, dat is leuk. Maar dat zullen ze nog bijna nergens hebben. De kans dat je een juwelier met zo'n nieuw apparaat tegen komt is heel klein lijkt mij.

Ligt eraan, ik heb ze ooit laten zetten bij een juwelier die is toen helemaal gaan kijken hoe m'n oren stonden ten opzichte van mijn hoofd/elkaar, dus alles zo uitgemeten dat ze precies recht zitten :) je moet gewoon een goede juwelier hebben :j
Maar ach, toen had niemand van oorgaatjes laten piercen gehoord... dat werd gewoon geschoten :+

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:13

Fiffill schreef:
Horsii_mine schreef:

Ligt eraan, ik heb ze ooit laten zetten bij een juwelier die is toen helemaal gaan kijken hoe m'n oren stonden ten opzichte van mijn hoofd/elkaar, dus alles zo uitgemeten dat ze precies recht zitten :) je moet gewoon een goede juwelier hebben :j
Maar ach, toen had niemand van oorgaatjes laten piercen gehoord... dat werd gewoon geschoten :+

Ik heb in september ook mijn gaatjes laten schieten bij de juwelier en hij ging toen inderdaad ook helemaal kijken of ze recht waren ten opzichte van mijn hoofd enzo. En hij vroeg ook of ik ze zelf recht vond, en of ik ze daar op de goed plek vond. Ik wil binnenkort 2e gaatjes laten schieten en dan ga ik gewoon terug naar de juwelier denk ik.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:16

Zo is het bij mijn 4 geschoten gaatjes ook gegaan. Werd heel precies afgemeten en pas geschoten toen ik het goed vond. Pistool werd daarna weg gegooid. Bij de allereerste weet ik het niet meer, is 16 jaar geleden :p

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:57

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:14

Volgende week weer naar school na 20 weken stage... en dan ben ik dus ook in Hardenberg mét piercingshop := Triple Forward Helix wordt nu wel donders verleidelijk! Alleen mijn mams is er zo zwaar tegen, vind dat ik al genoeg in de oren heb.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 12:33

Ik ga morgen m'n tragus laten piercen... Eng! :D
Is m'n eerste piercing. En ben een schijterd als het om naalden gaat en ben bang voor de pijn haha. Lees allemaal horrorverhalen. :oo
Vraag me alleen af of m'n tragus niet te klein is..

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:56

Bonjoy: Kom op, laat je verleiden! Hij is zoooo gaaf :j

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:09

Ik heb net 3 paartjes besteld (16 mm) omdat ze in de aanbieding zijn :)) 26 euro kwijt geloof ik

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu we toch bezig zijn over oorbellen, zijn er hier ook mensen die hun eigen oorbellen hebben gestoken/gepierct? :))

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:20

Leuke plugjes! En ik heb mijn eigen helix gezet toen ik 13/14 jaar was. Ach... laten we het op jong en onwetend houden ;) overigens goed gegaan, na al die jaren is hij nog nooit onstoken geraakt en ziet er perfect uit. :)

Bonjoy, ik zeg doen! Je bent oud en wijs genoeg om zelf te beslissen of je iets laat piercen of niet zou ik zeggen :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:23

ROCHELLEx schreef:
@Ayasha: Blijft ie ook niet hangen achter je riem of paardrijbroek op een of andere manier? Want ik heb het nu al bij mn md op mn borstbeen, dat ik al helemaal gek wordt als daar nog een beetje vocht uit komt :P

Ik heb nooit broeken aan die zo hoog komen. Ik haat dat sowieso ook voor dat ik mijn piercings had kon ik dat niet verdragen. Het is een broek, geen BH.

Vocht sja, die onder mijn sleutelbeenderen komt wel eens vocht uit maar op mijn buik echt zelden tot nooit, misschien 1x per jaar oid als ik eens ben blijven hangen achter een bloesje. bloesjes met kant aan doen wil ik wel eens onvoorzichtig mee zijn en dan heb je dat wel es :')

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:26

Ow als je die triple laat zetten wil ik wel fotooo's hoor :j

Ik vroeg dus naar het zelf piercen omdat ik iemand op kantoor heb lopen die haar bridge zelf heeft gezet en daar ben ik niet zo laaiend enthousiast over. :P Maar ik was laatst bij een shop en als ik mijn 2e gaatjes daar gepierct wilde hebben was ik 40 per kant kwijt... Oorbellen zou ik zelf nog wel aandurven. :))

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:47

iemand die ik ken heeft dr vier oorbel gaatjes zelf gepiercet, waarvan 1 door dr kraakbeen. Ik vind het echt heel stom, maarja mensen moeten t zelf weten.
Overgens wel allemaal goed gegaan bij haar ;)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:50

Door kraakbeen zou ik niet snel zelf proberen. :n

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:01

Ik zou t sws niet proberen, duurt me allemaal te lang denk ik als ik het doe + dat ik geen idee heb hoe t moet :')