douche gewoontes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: douche gewoontes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:18

Ik douche met of heel warm, of heel koud water :') Eerst haar nat maken en shampoo, dat uitspoelen, cremespoeling erin, lichaam inzepen met handen en dan alles af/uitspoelen. Als ik uit de douche stap grote handdoek om mn haar, grote handdoek omslaan, tanden poetsen en dan afdrogen. Douche sowieso elke avond, soms ook overdag, dan was ik mn haar niet 2x per dag. Een vaste douchekop kan ik echt niet tegen, als ik dat ergens aantref is het een rede om niet elke dag te douchen..

Toen ik nog een normale tandenborstel had poetste ik mn tanden altijd onder de douche, nu heb ik een elektrische dus lijkt me dat niet zo handig..

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:31

Nies_ schreef:
Toen ik nog een normale tandenborstel had poetste ik mn tanden altijd onder de douche, nu heb ik een elektrische dus lijkt me dat niet zo handig..

Ik heb gister nog met de elektrische me tanden gepoetst onder de douche :) Heb hem natuurlijk niet helemaal onder de douche gedaan.

Jennifeerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:02

Citaat:
Ik. K zie er totaal het nut niet van in. Mijn huid is niet vettig, niet vies, eerder te droog dan wat anders. Dus nee, ik gebruik geen bodywash. 1x in de zoveel tijd een scrub, maar verder niets.

De shampoo uit je haar spoelt ook langs je lichaam hé, en dat ontvet ook gigantisch.

Alle respect voor jou dat je er zo voor durft op te komen.
Maar water droogt je huid juist uit, daarom is waarschijnlijk je huid ook droog(:

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:06

Ik gebruik zo'n bloem ding voor de douchegel. En ik was gebruik ook shampoo en conditioner. Als mijn scheerschuim op is gebruik ik ook cremespoeling om te scheren. :') Word mijn huid lekker zacht van. := En ik droog mij altijd grotendeels af in de douche. Eerst mijn haar en dan draai ik de handdoek erom heen en dan met een mega handdoek mijn lijf. Daarna doe ik het gordijn pas open anders is het veel te koud. :+ En ik ga altijd slapen met nat haar...doe ik al jaren en ik leef nog steeds. :j

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:18

Jennifeerr schreef:
Citaat:
Ik. K zie er totaal het nut niet van in. Mijn huid is niet vettig, niet vies, eerder te droog dan wat anders. Dus nee, ik gebruik geen bodywash. 1x in de zoveel tijd een scrub, maar verder niets.

De shampoo uit je haar spoelt ook langs je lichaam hé, en dat ontvet ook gigantisch.

Alle respect voor jou dat je er zo voor durft op te komen.
Maar water droogt je huid juist uit, daarom is waarschijnlijk je huid ook droog(:

Klopt, zowel zeep als water droogt de huid uit. Maar water is bij wassen onvermijdelijk en zeep kun je weglaten :) .

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:29

grrrrrrrrrr ik HAAT de douche, ik ga ekle dag in bad XD ben gwn erg verwend denkik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:38

Ik ben nog maar een keer in mijn leven in bad geweest := . We hebben nooit een bad gehad thuis, maar het lijkt me wel chill! 8-)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:55

Ik vond in bad gaan echt heerlijk, tot we er zelf een hadden :') Vind er niks aan. Ga alleen in bad als ik stijve spieren ofzo heb met de jets aan, de bubbels laat ik altijd uit en doe altijd sudoku ofzo in bad, anders verveel ik me :')

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:35

Chipsielover schreef:
grrrrrrrrrr ik HAAT de douche, ik ga ekle dag in bad XD ben gwn erg verwend denkik

haha dit ken ik. ik krijg het altijd koud onder de douche

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:43

Oei, als ik ga slapen met nat haar, stap ik volgende ochtend met Tina Turner-haar m'n bed uit. :=
En in bad is één keer per jaar wel leuk, ik zit mij ook vrij snel te vervelen als ik er 5 minuutjes inzit. Heb vorig jaar met Kerst ook een rol Sudoku wc-papier gekregen van m'n schoonvader, heb ik tenminste wat te doen. :')

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:44

Ik heb onder de douche ook een vaste volgorde, elke dag weer hetzelfde ritueeltje. :D
Bij voorkeur douche ik 's avonds, tenzij ik overdag al heb gesport oid.
Ik gebruik 2 handdoeken; 1 mega grote voor m'n lichaam zodat ik die helemaal om kan wikkelen (dat vind ik echt heerlijk) en een kleine voor m'n haar. Ik gebruik altijd een washandje, douchegel, shampoo en een cremespoeling voor m'n haarpuntjes. Denk dat ik 1x in de week de scrub erbij pak. Ik was altijd mijn haar als ik douche.
Na het douchen draai ik m'n haar in een knotje op m'n hoofd. De volgende dag zit er dan enigszins volume en textuur in m'n haar. :(:)
Nog een beetje nat aankleden vind ik ook verschrikkelijk en ik heb een hekel aan in bad gaan. :D

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:49

ik was 2x mijn haar en dan ook nog conditioner erin... wat een gedoe!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:30

Grappig topic.

Ik verbaas me er over dat er mensen zijn die geen zeep gebruiken en handdoeken vaker gebruiken, moet er niet aandenken.

Ik douche s 'avonds.
Gebruik washandjes en soms zo'n bolletje (ben de naam weer kwijt) hahaha
lekker doucheschuimpjes van de Yves Roche.
1 x in de week scrubben
scheren
Haren wassen doe ik niet onder de douche maar in de wasbak.
Waarom? duurt me te lang en door rheuma heb ik het onzettend snel koud.
Meestal doe ik vroeg om de avond haar wassen ivm lengte en drogen.
En dan douchen voor het het naar bed gaan

mmarrijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:35

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:50

Ik douche bij voorkeur vooral lekker lang :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:58

Ik douche het liefst s'ochtends én s'avonds :')
Was 1 keer in de twee dagen mijn haar, laat het wel nat worden
scheren met schuim, anders met crémespoeling :=
ga eigenlijk aleen in bad na een wedstrijd. Lekker met de bubbels en de radio aan :D
s'ochtends douche ik het liefst zittend :')

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:12

Hier ook een vaste volgorde met douchen. Ik ga in mijn ondergoed en hempje naar de badkamer en neem schoon ondergoed en een hempje mee. Vervolgens zet ik de douche aan en pak ik 2 handdoeken en hang ik een washand over het glas van de douche. Dan borstel ik mijn haar en stap onder de douche. Vaak ga ik eerst even rustig staan en haal daarna mijn mascara af met van dat make-up remover dat met water moet. Vervolgens doe ik shampoo in mijn haar en draai ik de badknop dicht (onze douche zit in het bad), ik spoel dan vrij snel de shampoo weer uit. Daarna doe ik cremespoeling in mijn haar, zet ik de douche uit en ga ik in het bad zitten wat inmiddels half vol is. Ik ga dan met mijn vingers de klitten uit mijn haar halen en eventueel wat scheren. Vervolgens sta ik weer op, zeep ik mijn lichaam in met een washand en spoel daarna alles af.

Als ik uit de douche kom ga ik vaak eerst even met een grote handdoek om me heen op de badrand zitten en droog danna zo'n 5 minuten mijn haar af en bindt het in een handdoek. Daarna droog ik ook nog goed mijn lichaam af, trek ik schoon ondergoed en mijn hempje aan. Maar dan komt nog de rotste klus; de douche afdrogen...

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:14

Ooh ik douche altijd 's avonds en nadat ik de handdoek van mijn haar heb gehaald doe ik er antie-pluis spul in en haal ik er een borstel doorheen en vervolgens vlecht ik het van boven op mijn hoofd tot aan beneden helemaal in en dit laat ik dan zitten tot de volgende dag. Hup, vlecht eruit, beetje doorkammen met mijn vingers en klaar :D

desi_urly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:15

ik douche altijd s'avonds , was elke dag me haar ,
anders voelt het droog aan & heb ik superveel klitten :')
ik heb ook de gewoonte om een liedje te luisteren onder de douche ,
gewoon muziek via mn blackberry haha
en ik ga ook gewoon naar bed met nat haar haha :)

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:27

Ik douche meestal op zondagavond/maandagochtend, woensdagavond/donderdagochtend en vrijdagavond/zaterdagochtend, 3x in de week dus. Thuis gebruiken wij iedere handdoek 2x. Ik gebruik altijd een grote handdoek voor mijn haar en een grote handdoek voor mijn lichaam. Douchegel gebruik ik af en toe maar vaker niet dan wel. Ik was mijn haar 2x (wat volgens sommigen dan weer raar is, maar ik weet niet anders :P ) en ik gebruik geen crèmespoeling.
Verder vind ik het in de winter héérlijk om lekker lang errug warm te douchen. :') In de zomer juist veel korter en veel koeler. :j
Ik ga ongeveer 3x per jaar in bad. :P

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:00

elke dag douchen,
om de dag haar wassen, tenzij echt vies is
scheren
2 x shampoo
1 x creme
dan met zo'n sponsding lichaam inzepen
afspoelen
make up er af
tanden poetsen ( geen idee waarom ik dat doe onder de douche :+ )
dan heerlijk met harde straal over mn rug en schouders
en klaaar.
douche altijd extreem heet ( minimaal 40 graden)
en ik sta soms wel een uur onder de douche :P
slaap bijna nooit met nat haar
gebruik 2 handoeken ( kleine voor haar en badhandoek voor rest)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:21

ik douche altijd in de avond, als ik op de dag ga maak ik mn haar niet nat want ik haat fohnen :p ik douche meestal 3 a 4 dagen maar dan wel n half uur tot 3 kwartier. ik was met handen en douchegel. meestal eens per week met scrub. ik heb de douche op iets meer dan 40gr.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:18

Ik douche in ieder geval elke avond, soms 's ochtends als ik écht niet wakker kan worden. Ik douche verschrikkelijk lang, minstens een half uur, maar gerust 3 kwartier. Ik MOET rituals hebben onder de douche, sleep ik mee naar elk logeeradres/vakantie :') Haar kammen voor het douchen en na het douchen. Ik gebruik altijd schone handdoeken. 1 handdoek (klein) voor haar en daarna zo'n rolhandoek erom en 1 formaat badhanddoek voor lichaam. Mijn haar was ik om de dag, de dag dat ik het niet was spuit ik het in met anti klit na het douchen, anders kan ik het niet meer kammen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:29

om de dag , en dan lekker warm. 2x haar wassen , en met washand mijn hele lichaam mijn oksels krijgen extra zeep :+ afdrogen is zo niks aan ugh haha

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:34

hmm, nooit echt over nagedacht..,
maar wij hebben hier een Douchecabine met radio&cd aansluiting, dus m'n mobiel hangt er altijd aan
en dan heel harde muziek (vinden ouders & buren leuk :') ) en dan ook nog keihard meezingen :+
en ik douche op zo'n 40/50 graden XD want ik moet 't ook écht warm krijgen ('s zomers juist heel koud)
umm we hebben ook een soort waterval en een bank/stoel ding in de muur (doemaarluxe) en da zit ook fijn zoveel mogelijk sproeiers tegelijk aan en dan 'n half uur lang...