Zwangerschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:58

@iris82. inderdaad! hier zijn ook ouders die er wel bij willen zijn. heb er overnagedacht maar nee ik bedank daarvoor. maar nogmaals daar heeft iedereen wel zijn eigen wensen in natuurlijk... ken ook wel mensen die hun moeder bijv. er perse bij wilden!

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:01

Iris82 schreef:
Nou dan hoop ik zeker dat ze daar begrip voor heeft.
Je kunt toch altijd tegen haar zeggen dat je als je thuis wil bevallen liever niet hebt dat ze bij het persen enzo is. Of dat ze idd aan het hoofdeind blijft als tussenoplossing.

ja dat lijkt me dan wel weer fijn, wanneer ze maar bij mijn hoofd blijft, niet bij het gedeelte eronder whahah. Ik weet nu al dat ik dat nog vreselijker vind dan een kind baren :P

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:01

lisch schreef:
haha := zie het al helemaal voor me! iedereen aan het voeteneinde! :wow: *-:) HAHA _O- nee dat word hem niet hoor! we hebben het tenslotte ook samen gemaakt <<) zonder ander gezeldschap :D ik ga volgende keer bij vk over baarkruk hebben. oa door mijn bekkeklachten hoor veel dat dat beter is ben benieuwd wat vk daarvan zegt

Oeh, er was toen een paar jaar geleden echt een horroraflevering van "de bevalling" waarbij de halve familie binnenstormde en het kleine koelkastje op die kamer vulde met blikken bier :')

williejanne schreef:
Tjah, mijn vriend is erbij wanneer het lukt :P En mijn moeder wil erbij zijn, maar mijn zus loopt een week verder dan mij, dus wanneer we tegelijk in de kraam zouden komen zou mijn moeder bij marielle aanwezig zijn, en dan mag mijn tante (is als 2e moeder voor mij) erbij wanneer dat lukt :P

Al zou ik eigenlijk wel het liefst alleen met vriendlief dit moment willen delen, maar goed.

Niets "maar goed", als jij het liever met je vriend alleen deelt moet je dat gewoon doen, hoef je je niet schuldig over te voelen! Al is oma worden nog zo bijzonder, bij de geboorte zijn is geen speciaal recht wat bij de titel oma hoort hoor, bij de verwekking was ze er toch ook niet bij? :+ Desnoods ga je voor een tussenweg en ga je voor een kraamhotel, toch wat huiselijk, maar niet thuis, dan is het gelijk minder logisch dat ze er bij is.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:02

@williejanne; maar zoiets gebeurt je niet zovaak dat wil je dan toch zoals jij dat wilt doen en niet omdat iemand anders gekwetst word?? en anders zorg je dat ze alleen weg gaat bij het gedeelte dat je moet persen?
ik woon samen met mijn vriend bij pa en vriendin boven de woning dus wel apart.. en heb duidelijk gemaakt dat ik wel bel zodra ze kunnen komen en dat begrijpen ze :j en als ze dat niet deden jammer dan... daar heb ik geen boodschap aan!

williejanne

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:05

denk dat ik het maar zo ga doen ja. Bij het persen alleen samen met vriendlief, maar met de rest mag ze erbij zijn. Lijkt me namelijk ook wel weer fijn om daar wat steun van te hebben, maar bij het persen moet ik geen zenuwachtige en huilende moeder erbij hebben. Dan komt ze maar weer boven wanneer ze het kind hoor huilen ofzo.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:05

Daarnaast moet je denken: bevallen is een topprestatie leveren. Op het moment dat er meer dan normale stress bij komt kijken omdat jij je niet helemaal op je gemak voelt, dan kun je niet alles geven!! En dat moet wel hoor als je dat kindje eruit wil krijgen. ;)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:09

williejanne. als je dat fijner vind zal ik dat wel doen! zoals iris zegt klopt ook! en zodra je er klaar voor bent roep je je mams erbij :D mij is ook verteld dat de eerste poosje heel belangerijk is dat je ongestoord samen met de baby en vriendlief bent en ongestoord even kunt bijkomen en laat vk je eerst even alleen. mensen die hier ervaring mee hebben?
in het ziekenhuis gaat zoals ik mij heb laten vertellen als de beeb geboren is krijg je eerst 3 kwarties alleen en dan komen ze pas baby aankleden enzo.. dat is wel fijn denk ik!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:15

even offtopic! williejanne! wat een mooie frontriemen heb jij in profiel staan! wauw!
heb me als lid aangemeld! van je hyves :o

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:18

Ja dat klopt. Wij zijn zo'n 20 min alleen geweest met Milan, daarna moest er nog gehecht worden etc en toen werd Milan pas aangekleed.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:27

:wave:

Hallo, meld me ook graag even aan! Ik ben 22-11-11 uitgerekend (erg makkelijk te onthouden vond ik zelf) van een meisje!!! We hebben al een hele chick kamer ingericht voor de jongedame. Helaas laatste tijd wel een beetje gemarteld door de zwangerschap (bekkeninstabiliteit).

@ nadia: Wat leuk dat je ook zwanger bent. Ik viel wel even van me stoel. ;)

Ik ga me even helemaal inlezen!!! I :list: k kom zo bij jullie terug. :)

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:28

lisch schreef:
even offtopic! williejanne! wat een mooie frontriemen heb jij in profiel staan! wauw!
heb me als lid aangemeld! van je hyves :o

haha dank je :D, ik doe mijn best om steeds weer een nieuwe uit te vinden en te maken :D

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:30

lisch schreef:
williejanne. als je dat fijner vind zal ik dat wel doen! zoals iris zegt klopt ook! en zodra je er klaar voor bent roep je je mams erbij :D mij is ook verteld dat de eerste poosje heel belangerijk is dat je ongestoord samen met de baby en vriendlief bent en ongestoord even kunt bijkomen en laat vk je eerst even alleen. mensen die hier ervaring mee hebben?
in het ziekenhuis gaat zoals ik mij heb laten vertellen als de beeb geboren is krijg je eerst 3 kwarties alleen en dan komen ze pas baby aankleden enzo.. dat is wel fijn denk ik!

Denkdenk, eerst ff knuffelen, toen alle checkjes, toen vol verwondering kijken, hulp van kraamzorg met aanleggen (binnen een half uur na de bevalling), toen kon papa knuffelen en ik douchen (kraamzorg kwam nog even mijn rug boenen :') ), vervolgens zag de slaapkamer eruit alsof er nooit iets gebeurd was op een ineens aangeklede baby midden in het grote bed na (bed fris opgemaakt, alle troep weg, vloer gedweild met dank aan de kraamzorg <3 <3 ) en volgens mij hebben we daarna echt een 45 minuten rust gehad met ons drietjes met kopjes thee en beschuitjes die de kraamzorg op het nachtkastje had klaargezet <3.

Dat zo snel douchen vond ik wel een enorme aanrader, want dan krijg je zelf van alle schoonmaakhecktiek niets mee en ben je daarna echt voor de komende uren klaar en hoef je niet meer uit bed :+

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:40

kimbaie: dat is de verjaardag van mijn vriend haha, mooie datum ja :j

odetteke: ideaal zeg :D dan kan je er ook lekker van genieten lijkt mij.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:40

ik meld me ook maar ff, altijd handig de tips die je hier krijgt als je de eerste verwacht.
ben vandaag 26 weken. Geen tot weinig klachten. Heb gisteren nog een lekker buitenritje gemaakt (had iets last van me rug, na het rijden niets geen last meer gehad..) en vandaag de hele cross van boekelo gelopen.. Wel iets rustiger aan doen met sporten nu maar wel blijven bewegen. Babykamer is zo goed als klaar, moet alleen ingericht en opgeruimd worden. Veel spulletjes zoals luiers etc beginnen ook al te komen.
Heb ook nog 14 weken...(of meer of iets minder).
Best bijzonder wat er allemaal bij komt kijken hoor.. hoop dat ik niet wat vergeet maar ja, ook dat overleven we wel.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:45

Orchidee21 schreef:
ik meld me ook maar ff, altijd handig de tips die je hier krijgt als je de eerste verwacht.
ben vandaag 26 weken. Geen tot weinig klachten. Heb gisteren nog een lekker buitenritje gemaakt (had iets last van me rug, na het rijden niets geen last meer gehad..) en vandaag de hele cross van boekelo gelopen.. Wel iets rustiger aan doen met sporten nu maar wel blijven bewegen. Babykamer is zo goed als klaar, moet alleen ingericht en opgeruimd worden. Veel spulletjes zoals luiers etc beginnen ook al te komen.
Heb ook nog 14 weken...(of meer of iets minder).
Best bijzonder wat er allemaal bij komt kijken hoor.. hoop dat ik niet wat vergeet maar ja, ook dat overleven we wel.

Oef wat ben ik jaloers. Ben net als jij 26 wk. Maar kan al vanaf 6a7 weken niet meer rijden..... |( Maar gun je het wel hoor :+ :D

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:59

Zoals beloofd:

@ caroline: wat een lekker snoetje heeft je dochtertje zeg. En van die helder blauwe kijkers erbij. Prachtig!!

@ piewie: Heftig dat het zo lang heeft geduurd. Ik kan me dan ook voorstellen dat je boos/ verdrietig wordt om te horen dat je stiefzus dan wel zwanger is. Mijn zusje is al 1,5 jaar bezig om zwanger te worden en moest echt even slikken om het haar te vertellen. Ze was vlak erna gelukkig ook zwanger. Helaas is het een miskraam geworden. Ik vind het nog steeds zo erg! Zie in een later bericht dat je niet meer mag werken. Heel veel sterkte, meid! En neem lekker je rust.

@ lisch: hopelijk is het bij de fysio goed gegaan. Ik word er ook nooit echt vrolijk van, maar merk de volgende dag wel dat ik even iets minder pijn heb en gewoon heb kunnen slapen.

@ iris: huh?? Geen VK’s met echoapparaten? Ik ben echt een leek, dacht dat bij al die praktijken zo’n ding stond :+

@ jana: pffffff… zou zie je maar dat zwanger worden en zijn niet vanzelfsprekend is. Gelukkig was je daarna snel weer zwanger. Maar kan me voorstellen dat je door een moeilijke periode bent gegaan.

@ lovebonney: wat een ontzettend schattig kamertje! Leuk die spiegeltjes boven je commode.

@ caroline: ook enorm leuk die kamer. Leuk behangetje ook!!

@ lisch: is dat de old Dutch kamer. Mijn schoonzus heeft die namelijk volgens mij ook. Ik zit overigens ook naar die plavoniere heb ik ook gekeken. Sta nog erg in dubio om hem te kopen.

@ mistic: leuke kamer, wel heftig hoor nog even verhuizen in oktober. Zo laat in je zwangerschap. De hulptroepen zijn ingeschakeld??

@ jana: ook leuk!!!

Eigenlijk zijn al die kamers zo leuk!!! Ik vond het al een hele bevalling om er één uit te kiezen. :+

@ botje: oh… lekker!!! Die lust ik ook wel.

@ninita: mooi buikje hoor!!

@ williejanne: wat leuk dat je een babykamer hebt waar je zelf nog in hebt gelegen.

@ pubelia/ nicci: leuk buikportret :D

@ thirty: succes met de laatste loodjes!!

@ xfiemo: Wat is de VP van die Bloom??

@ orchidee: Gefeliciteerd!! Nog rijden joh?? Ik doe het je niet meer na, bij mij was het met 22 weken echt afgelopen.

Ik heb enkel de laatste +- 15 pagina's gelezen. :o

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:11

owh.. en nog wat fotootjes.

Babykamer van onze chicka:
Afbeelding
Afbeelding
Inmiddels is er al het één en ander veranders, maar die foto's zal ik nog een keer hier plaatsen. :D

Mijn buikje:
met 17 weken:
Afbeelding
25 weken:
Afbeelding

en foto's van de 3d echo:
Afbeelding
Afbeelding

ik denk dat ik jullie nu wel even genoeg heb gespamt :P

BlackZelda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:19

@willie anne; misschien vantevoren duidelijke afspraken maken? Dat wanneer je tijdens de bevalling het toch niet prettig vind, dat je dat kenbaar kunt maken. Dat zal vast wel gerespecteerd worden door je moeder :j
@pubelia en nicci; ik heb ook een bellypaint laten doen. Vond dat echt leuk! Reageerde jullie kindje ook zo op het painten?
@iedereen; wat leuk, al die verschillende kamertjes!
@orchidee; ik heb tot ong 30 weken gereden. Toen was de koek echt wel op bij mij. Heb zelfs met 28 weken nog een strandrit gemaakt! Was helemaal super! Moet wel bekennen dat ik enkel nog maar op die koele kikker van mijzelf ben gestapt...
@lisch; krijg je echt oefeningen bij de fysiotherapeut? Ik ga zelf ook ivm rug Rugproblemen, maar ik krijg enkel massage en dat is telkens toch wel heerlijk hoor :D

BlackZelda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:23

Kimbaie; ook een superleuke kamer. En wat gaaf hè, die 3D echo's. Kost wat, maar vindt het t echt waard! Zo bijzonder om op die manier je kindje al te kunnen zien!

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:24

@blackzelda:ik rij alleen maar op mijn ouwe vertrouwde deetje (waar ik al 12 jaar op zit en ik door en door ken)de jonge paarden moeten helaas ff wachten tot het voorjaar.
@kimbaie: mooie kamer hoor, en lekker subtiel buikje..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:30

Wat een prachtige foto's van jullie babykamers zeg.. En Kimbaie wat een prachtig bescheiden buikkie heb je zeg, zulke echo's zijn echt schitterend he?

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:18

@Kimbaie zo je hebt echt een flinke lijst haha! en wat een mooie fotos! ik heb ook zulke mooie echo fotos!

wat betreft de fisio.. ze kan het niet masseren dan maakt ze het erger omdat het aan de voorkant in mijn schaambeen zit.. helaas ze weet ook niet zogoed hoe ze me helpen moet op oefeningen na dan. ik heb ook vaak pijnscheuten alsof mijn schaambeen doormidden scheurt anders kan ik het niet omschrijven.. ben dus een lastig geval :+ daarbij heb ik ook een zere doos maar mischien mede doordat de beeb is ingedaald? vk had al aangegeven dat ik nu behoorlijk wat meer last kon krijgen

@Orchidee21 . even in je profiel gespiekt! zie ik dat je een elberton veulen heb gefokt! ik ook dit jaar staat wel in mijn profiel en heb ook topics in kraamstal in de picture!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:33

Nou wat een dag vandaag...

Vanochtend eerst autostoel gekocht voor Esmee.
De Cybex pallas 2-fix in Turquoise.
Dus Esmee dacht: nu ben ik een grote meid. :D
Vandaag begint het eerste tandje door te komen en sinds vandaag kan ze uit een rietje drinken!

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:57

Ik vond de 3d/4d ook heel bijzonder. Ik dacht eerst dat ik het een beetje luguber zou vinden. Het ziet er soms best eng uit, maar heb er gefacineerd naar gekeken. Ik vind het daarom ook echt een aanrader.

Zo subtiel als de buik toen was, is tie inmiddels niet meer. :D Maar goed... mag ook wel met 33,5 week. Aan de achterkant is het nog niet te zien, tenzij ze me zien lopen. Waggel.. waggel... :+

@ lisch: dat klinkt niet best. :(:) Beebs mag wel komen dus... Hoelang moet je nog?

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:10

nicci; ze zit nu helemaal trots in de autostoel zeker!

kimbaie; nog 4 weken hoop dat het eerder word maar dat zal wel niet denk ik.. ik tel af haha nog 28 dagen!

hebben jullie ervaring met paardrijden na zwangerschap met bekkenklachten? ik wil straks graag weer rijden natuurlijk! maar hoorde 1ste half jaar mag dat zowiezo niet?

ik vind 3d/4d ook een aanrader! echt heel mooi!
foto van de onze! (24.3weken)
Afbeelding die bovenlip heeft hij van paps :D
Afbeelding

zie net rtl 8 over zwanger iets ga even kijken of dat intressant is! :D