Draagmoeder voor bevriend stel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ukoldaatje

Re: Draagmoeder voor bevriend stel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:40

En daarbij als er iets met jou gebeurd, laat je wel je kinderen achter omdat je een kind aan vrienden wil schenken..of hoe noem je zoiets?
Ik vind het tov je eigen kinderen ook heel erg zwaar wegen hoor...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:46

Ik ben niet specifiek voor of tegen draagmoederschap, maar ik vind dat er ook aan adoptie heel veel haken en ogen zitten.

Ik heb ooit eens gelezen dat het bevoorbeeld voor homo-paren praktisch onmogelijk is om te adopteren. In België zijn er 1 of 2 stellen die het voor elkaar heben gekregen denk ik. Dan houd het vlug op.
Bovendien willen veel mensen gewoonweg een kindje van zichzelf (net zoals jij eerst ukoldaatje?), zonder af te doen aan adoptiekinderen daarvoor.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 21:18

Los van het onstaan van het kindje is er verder vrijwel geen verschil met een ‘normale‘ zwangerschap. En gezien mijn historie kunnen we er gewoon van uit gaan dat het goed komt. Ik ben wel aan het overwegen (mocht het doorgaan) om in het ziekenhuis te bevallen. Dan is er in ieder geval van alles bij de hand.

Ik respecteert jouw mening, maar niet iedere situatie is hetzelfde. Zoals hierboven vermeld, is adoptie zeer omslachtig danwel onmogelijk in hun geval. De wensouders hebben het mij gevraagd en ik voel dat als een eer, dat ze ons zo vertrouwen en zoveel waarde hechten aan onze band dat ze een verbintenis voor het leven met ons aan willen gaan. Ik voel me echter niet verplicht om het te doen. Als het doorgaat is het een weloverwogen besluit. We worden psychisch begeleid en ik word compleet binnenstebuiten gekeerd alvorens ik überhaupt zal worden goedgekeurd. Theoretisch gezien begin ik nog beter aan deze zwangerschap dan aan mijn eigen zwangerschappen (zonder medische keuring en psychische voorbereiding).

Proficiat met jullie zoon, wat moet dat een geweldig gevoel zijn na al die jaren!!! x

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:25

Poeh , het is nogal wat zeg.... ik vind het heel knap als je als stel hier voor wilt gaan , elke zwangerschap geeft toch allerlei risico's , en als je er dan nog geeneens een kindje aan over houdt....aan de andere kant hou je er wel iets anders mooi aan over natuurlijk , als je ziet wat je voor mensen gedaan hebt :)

Maar stel je voor dat je een jaar lang zo ziek bent dat je thuis niks kunt doen , aan je zaak ook niet....pfffft.
En wie weet krijg je wel complicaties waardoor je eigen gezin zonder jou achterblijft....

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 20:48

Dat soort zaken worden allemaal geregeld door de wensouders. Als ik ziek ben en thuis niks kan doen dan worde er bijvoorbeeld een huishoudelijke zorg vergoed. Dat komt allemaal wel in orde. Je krijgt er inderdaad wat vor terug, een leven lang geluk voor 2 zeer dierbare vrienden :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:52

Waar ik eigenlijk nieuwsgierig naar ben, hoe zit het als het kindje een afwijking blijkt te hebben? Willen de wensouders een vlokkentest laten doen bijvoorbeeld? En wat dan als daar een afwijking uit tevoorschijn komt en zij, als ze zelf het kind zouden dragen, daardoor tot een abortus zouden besluiten?
Of als het kind bij geboorte een afwijking blijkt te hebben die het gevolg zou kunnen zijn van bepaalde dingen tijdens de zwangerschap?

Is er ook over dat soort dingen gesproken? Het lijkt me al verschrikkelijk als zoiets je overkomt, maar als je dan ook nog met twee verschillende partijen te maken hebt die misschien wel een andere mening hebben......

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het geweldig dat er mensen zijn die dit voor andere mensen willen doen. Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe dit soort dingen geregeld worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:54

Maar wie gaat jouw zaak voortzetten bijvoorbeeld als het zo erg mis is dat je daar niks aan kunt doen ?

En de kinderen ? Daar kan je man vanwege zijn werk wellicht ook niet de hele dag alleen voor zorgen ?

En wat als je de rest van je leven Tena ladies moet kopen omdat hun genen een spruit van 12 pond voortbrengen ? Hihi.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 21:05

Lalidan schreef:
Waar ik eigenlijk nieuwsgierig naar ben, hoe zit het als het kindje een afwijking blijkt te hebben? Willen de wensouders een vlokkentest laten doen bijvoorbeeld? En wat dan als daar een afwijking uit tevoorschijn komt en zij, als ze zelf het kind zouden dragen, daardoor tot een abortus zouden besluiten?
Of als het kind bij geboorte een afwijking blijkt te hebben die het gevolg zou kunnen zijn van bepaalde dingen tijdens de zwangerschap?

Is er ook over dat soort dingen gesproken? Het lijkt me al verschrikkelijk als zoiets je overkomt, maar als je dan ook nog met twee verschillende partijen te maken hebt die misschien wel een andere mening hebben......

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het geweldig dat er mensen zijn die dit voor andere mensen willen doen. Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe dit soort dingen geregeld worden.

Daar over zitten we helemaal op 1 lijn, de zwangerschap zal pas afgebroken worden als het kindje echt geen kwaliteit van leven zou hebben, als het zeer ernstig beperkt zou zijn en afhankelijk zou zijn van apparatuur. De wensouders willen gewoon de nekplooimeting doen, zoals ik die met mijn eigen zwangerschappen ook heb gedaan. Er zullen wel extra echo's gemaakt kunnen worden op verzoek, maar een vlokkentest of dergelijke gaat niet gebeuren. Wel is het zo dat de wensouders nooit een abortus af zouden kunnen dwingen, ik heb als draagmoeder het recht om te beslissen en zij hebben (korm genoeg) juridisch gezien niks te zeggen.

De jongens hebben van dichtbij mijn eerdere zwangerschappen meegemaakt en weten hoe ik voor mijzelf en dat spruitje in mijn buik zorg tijdens die periode. Ze hebben dan ook alle vertrouwen in het feit dat ik altijd zou kiezen wat het beste is voor het kindje, ik slik netjes mijn supplementen, drink geen alcohol, rook niet etc etc..

Kom maar op hoor met al die vragen en bedenkingen, vind ik helemaal niet erg, het blijft heel interessant om alles van verschillende hoeken te bekijken, dankjewel!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 21:09

pmarena schreef:
Maar wie gaat jouw zaak voortzetten bijvoorbeeld als het zo erg mis is dat je daar niks aan kunt doen ?

En de kinderen ? Daar kan je man vanwege zijn werk wellicht ook niet de hele dag alleen voor zorgen ?

En wat als je de rest van je leven Tena ladies moet kopen omdat hun genen een spruit van 12 pond voortbrengen ? Hihi.

Daar kan ik mensen voor inschakelen, bijvoorbeeld een oud personeelslid, desnoods neem ik dan 2 vaste verzend dagen, zodat ze maar twee dagen hier heen hoeft te komen. Ook die kosten worden dan vergoed.
Ik heb met mijn 1.58 al 2 kids van bijna 4 kilo (en 51 en 52 cm!) op de wereld gezet, ik heb geen vrees voor tena ladies haha, mijn bekkenbodem is beresterk!

Onze kinderen... De oudste gaat in maart naar de basisschool, de jongste begint in januari 2 ochtendjes in de peuterspeelzaal. Dat zal ik inderdaad nog wel moeten bespreken, als het echt niet anders gaat dan zal daar ook iemand voor in huis moeten komen om mijn dochter te verzorgen en de kinderen weg te brengen en op te halen. Gelukkig heb ik hier 1 oma binnen handbereik die ook echt niet te beroerd is om te helpen dus dat scheelt ook al een boel!

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:16

andere stomme vraag misschien en ik heb ook niet het hele topic doorgelezen :o maar hij kwam bij me op omdat ik je 'ken' van het BV-topic: je eigen kinderen heb je borstvoeding gegeven, hoe ga je dat met deze doen, ga je er voor kolven of krijgt het kindje gewoon KV?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 21:19

Wat een leuke vraag!!! Ik zou inderdaad gaan kolven voor het kindje. Hoe lang, dat weet ik niet, maar zowiezo de eerste tijd. We wensouders weten dat dit het beste is voor het kindje.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:38

Ik lees al een tijdje mee uit pure interesse! Ik vind het zeer knap dat je dit kan doen voor vrienden!! _/-\o_

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 22:20

Leuk om te lezen dat je mee leest en dankjewel voor je compliment!!! x

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:40

En van mij even een compliment hoe je alle vragen (die soms best kritisch zijn) zo open en eerlijk mogelijk beantwoord. Het is in elk geval duidelijk dat je er inderdaad goed over nagedacht hebt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:45

Nou het klinkt allemaal goed overdacht !

Dan lijkt het nu het spannendste te zijn of je man er ècht voor wil gaan , het zal je gebeuren dat je nu de pech hebt van een hele zware zwangerschap waardoor er allerlei irritaties ontstaan , uitlopend op het de schuld neerleggen bij jou vanwege dit plan.....er gaan relaties om minder kapot :=

Hopelijk komt er snel echte duidelijkheid voor alle partijen of het door gaat of niet , de mannen moeten anders toch weer iemand anders zoeken , hopelijk blijft dat ze bespaart :(:)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 17:51

Super bedankt voor jullie lieve woorden!! Er is inderdaad goed over nagedacht, maar we zijn nooit klaar met nadenken dus alles wat jullie mij voor kunnen leggen is interessant! Het wachten is inderdaad op het antwoord van mijn vriend, ik denk dat dat wel goed zit. Wat die vlokkentest betreft, dat was wel al globaal besproken maar bedankt voor de vraag, dat herinnert mij er aan dat we dat nog wel wat specefieker moeten bespreken.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:01

Ik zie dit topic ook nu pas, en heb ook niet alle pagina´s doorgelezen. Ten eerste, wat ontzettend mooi dat je dit wilt doen voor vrienden. En ten tweede mijn complimenten dat je zo open staat voor ieders vragen. Ook voor anderen interessant om te lezen wat je gedachtengang is en hoe over praktische dingen nagedacht wordt. Het is toch niet iets wat je vaak hoort.

Ook ik heb nog wel een vraagje, sorry mocht hij wellicht eerder zijn gesteld. Hoe zie je de bevalling voor je? en dan met name het moment als het kindje is geboren, ik kan me voorstellen dat je behoefte hebt aan wat rust, omdat het toch een zware opgave is, de wensouders zullen bij de bevalling zijn en maken het toch op een andere manier mee en willen waarschijnlijk niets liever dan gelijk van hun kindje genieten en hebben niet de uitputtingslag van jou meegemaakt. Ben jij de eerste die het kindje vasthoudt of niet? En lig jij ook in bed als de eerste kraamvisite en dergelijk komt? Nogmaals mijn complimenten voor je openheid, erg leuk.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:56

Ik had nog zitten broeden op dat kolven. maar eigenlijk vind ik dat je daarmee de afhankelijkheid van de wensouders in stand houdt, langer dan noodzakelijk.
In mijn ogen is het kindje zodra het geboren is niet meer van jou en door te gaan kolven maak je toch weer een bron van hormonen los, en kunnen de ouders niet zorgen voor hun eigen baby zonder jou.
Eigenlijk zou ik na de biest overgaan op KV en de scheiding tussen moeder en kind definitef maken.
En als ik dat zo opschrijf denk ik auw!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 21:28

De bevalling.... Ik wil een badbevalling, net als mijn vorige, dat is echt hemels! (voor zover als een bevalling hemels kan zijn uiteraard ;)) Hoewel ik voor mijn kinderen een thuisbevalling wilde begint nu een ziekenhuisbevalling me wel een beetje te trekken. Het is een neutrale omgeving en er is van alles bij de hand.. In ieder geval de wensouders zouden erbij zijn en mijn vriend ook, dat is ook al besproken. Ik zou het kindje graag aan willen pakken en vast willen houden terwijl de wensouders de navelstreng doorknippen en dan wil ik het kindje aan de wensouders geven. Uit ervaring is echter gebleken dat dit soort dingen van te voren niet allemaal te plannen zijn, ik zit tijdens de bevalling (ik doe alles puur natuur) zo in mijn eigen zone, dat ik puur intuïtief handel, dat is niet iets wat ik kan plannen.

Wat de borstvoeding betreft, de jongens willen het zelf graag zo en ik wil het ook graag, ik heb het kindje het leven geschonken en wil het kindje ook een goede start geven, al is het maar een maandje. De jongens willen het zelf ook graag dus dat is vooralsnog verder geen probleem. Ik kan me voorstellen dat ze op het gegeven moment ook dat gevoel wel zouden kunnen krijgen, ik moet me daar ook op instellen.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:23

Rare vraag misschien maar hoe gaat het dan naar de bevalling? " Geef" jet hun kindje dan meteen weg of zorg je er eerst zelf een tijdje voor?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 08:36

Nee ik geef het kindje aan de ouders, ik denk dat ik me teveel ga hechten anders..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 08:38

En er bestaan geen rare vragen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:32

Dat lijkt me inderdaad ook wel een punt , dat je niet met zijn allen aan dat kindje staat te trekken zodra het kopje eruit komt , hihi.

Het lijkt me wel heel fijn om even af te spreken dat het geen probleem is als je zelf eerst even het kindje wilt vasthouden / zien / begroeten dat je bij je hebt gedragen , voordat je het zeg maar "afgeeft".

Dat niet iedereen voor zich verwacht de eerste te zijn die het vast mag houden....het lijkt me ook niet erg fijn als je net dat hele gebeuren achter de rug hebt en dan niet eens even zelf het resultaat kunt aanschouwen omdat het al "weg" is :P

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 10:56

Nee inderdaad, ik zal in alle rust alles op mijn manier mogen doen, wat voor mij het beste voelt. Ik denk toch dat het van te voren niet te plannen is, je weet niet hoe je je gaat voelen en in welke volgorde je alles wilt. Het kindje gaat in ieder geval wel met de papa's mee naar huis zodra dat kan, dan kan ik ook in alle rust bijkomen. De kraamverzorgster zal voor mijn kindjes zorgen dus dat komt goed. Een kraamperiode zonder klein huilend hummeltje lijkt me ook wel pijnlijk, maar je kunt wel goed herstellen zonder gebroken nachten etc..

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:58

LCharlotte schreef:
Nee inderdaad, ik zal in alle rust alles op mijn manier mogen doen, wat voor mij het beste voelt. Ik denk toch dat het van te voren niet te plannen is, je weet niet hoe je je gaat voelen en in welke volgorde je alles wilt. Het kindje gaat in ieder geval wel met de papa's mee naar huis zodra dat kan, dan kan ik ook in alle rust bijkomen. De kraamverzorgster zal voor mijn kindjes zorgen dus dat komt goed. Een kraamperiode zonder klein huilend hummeltje lijkt me ook wel pijnlijk, maar je kunt wel goed herstellen zonder gebroken nachten etc..

Als je het zo beschrijft klinkt het haast ideaal :D Inderdaad, die gebroken nachten en je ellendig voelen van de bevalling is niet zo leuk. (en anderzijds vond ik het fijn om die ellende te hebben en dan toch dat hummeltje te zien, dan weet je waar je het voor gedaan hebt, maar ik denk dat jij die kracht weer kan putten uit het geluk van de ouders)