Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CalvinM

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:29

Verstandig RubyRed! Fijn dat het zo goed ging.

Kan niet wachten tot morgen, dan mag ik weer een 10 km rondje met wandelpauzes.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:56

Bedankt voor de welkoms!

runningwiththestars ken ik niet. Waar is die te downloaden?

zojuist de assessmentworkout van adidas micoach gedaan, vanaf nu daar maar eens mee trainen.

ik liep de agelopen jaren met renate wennemars van www.duthrunners.nl maar wilde wel eens wat anders. Heb de trainingen voor afvallen genomen, wie weet :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:56

Wat moet je doen bij die assessment workout?

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:58

Hetbommeke: ik heb hem ook, wilde ook inderdaad het afvalprogramma doen. Maar toen ik zag wat ik dan moest doen... dan doe ik nu meer. Dus heb hem uiteindelijk niet gebruikt.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:59

Ik vind zelf de 30-minute-workouts op het moment prettiger dan de schema's om af te vallen. Beetje meer tempo. Wel nette opbouw en goed te doen.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:36

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:39

Kiwipitje: workout duurt 12 min, eerste 2 min is wandelen, daarna gaat het omhoog van level 4, 5, 6, 7, 8 naar 9 en dan weer 2 min wandelen. Level 9 is dan bijna op je allerhardst en dat 45 sec. Hierdoor kalibreer je je levels/snelheden waardoor je de workouts op goed tempo kan doen (zeggen ze ;) )

Ik ga het gewoon eens uitproberen, bevalt het niet, dan kan ik altijd weer gaan lopen met Renate Wennemars.

En je kunt toch ook in de settings op de website aangeven dat je niveau hoger is dan 2 of 3, dacht dat je tot niveau 6 kunt, dan zijn neem ik aan de schema's ook pittiger. Maar ook dat wil ikzelf nog uitvinden.

Om af te vallen is het wel beter zo rustig mogelijk te lopen, en dan een lange duurloop, hierdoor wordt de vetverbranding op gang gebracht.

Tinkels: ik heb al gratis schema's met Renate Wennermars en Evy Gruijearts (schrijf je dat zo?) dus om nou weer 30 euro te betalen....

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:44

haha nee idd, zou ik ook niet doen dan!

Staan die trainingen ook op je Mp3? met muziekenzo?
HEt zal wel ongeveer het zelfde zijn!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:51

Ja, zowel Evy als Renate is zo'n MP3 trainingsschema. Muziek met Renate is wat meer up to date dan van Evy, dat is al wat ouder. En bij Renate heb je schema's van 0-5 km, 5-10 km, 5-15 km, 10 mile en 4 mile en nog meer.

Eerste schema van 0-5 is gratis, voor de andere betaal je 20 euro, dan ben je ook direct lid van Dutchrunners.

En volgens mij heb je voor de iPhone ook diverse Podcasts in de itunes store, ook met muziek enzo.

Het is voor mij gewoon weer wat anders die MiCoach, ben door diverse blessures en winterstops al vaak genoeg begonnen bij lesje 1 van de 0-5 dus die ken ik nu wel uit mijn hoofd :o

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:52

Ik vind hardloopschoenen zo ONTZETTEND lelijk!

Kunnen nike airmax's ook?:$
Laatst bijgewerkt door _RMHorse_ op 27-05-11 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:52

Persoonlijk heb ik liever 'lelijke' schoenen aan dan allerlei blessures :+

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:57

Saayer schreef:
Ik meld me ook eens hier!

Ben 2 maanden geleden begonnen met hardlopen en moet zeggen dat het heel goed gaat! (nooooit verwacht)
Zit nu op een half uur aan 1 stuk en ben ongemerkt 5 kilo afgevallen :P
Persoonlijk ben ik aan het trainen voor de politie, want daar wil ik graag bij!

IIKKE OOK *\o/*

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:24

@yv, ohhh ik heb deze: Afbeelding
vind het heel praktisch, ook dat dingetje eraan, dan kan je het zachter en harder zetten en ook op pauze, handig handig :D
maar ik weet niet hoe alle apple-oordopjes zijn, maar die van mij zijn redelijk klein, alle andere oordopjes die ik heb zijn groter.

oeff ik moet vandaag ook weer hardlopen, les 5, maar heb stiekem geen zin door het slechte weer. toch maar zin maken ben ik bang.. :P

edit: moet wel even zeggen, dat sommige in-ears wel heel goed zijn, want mijn broer had ze ook, maar die durf ik niet in te doen met hardlopen, want dan hoor ik de buitenwereld niet meer en straks wordt je dan verrast door een auto, dat is ook niet erg prettig :P

Arlettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:52

Chelss ik moet vandaag ook gaan, ben gister ook al niet geweest :o ! Ook al heb ik stiekem niet z'n zin, ik moet vanmezelf gaan!
Ik heb trouwens gewoon oordopjes van mijn telefoon, en die blijven prima zitten.

RMhorse: Hardloop schoenen zijn misschien lelijk, maar wel echt nodig hoor. Anders zouden alle hardlopers wel op 'mooie' schoenen lopen. Vind het trouwens wel meevallen qua lelijkheid als ik ze vergelijk met nike airmax :+.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:37

_RMHorse_ schreef:

Ik vind hardloopschoenen een stuk minder lelijk dan Nike Airmax. Verder moet je eigenlijk gewoon hardloopschoenen hebben wil je je knieën niet compleet aan gort lopen.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:18

Kiwipitje schreef:
_RMHorse_ schreef:

Ik vind hardloopschoenen een stuk minder lelijk dan Nike Airmax. Verder moet je eigenlijk gewoon hardloopschoenen hebben wil je je knieën niet compleet aan gort lopen.

Okee dan moet ik er idd toch maar aan geloven:P

Ik wil met me "hardloop" schoenen ook gewoon kunnen sporte, heb je dan ook zoiets als allround sportschoenen nodig? Of kun je met je hardloopschoenen ook gewoon sporten, of met je 'alround' schoenen niet harlopen?

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:50

nike air max zijn toch eigenlijk hardloopschoenen van origine??

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:17

RMHorse, ik zou voor schoenen naar een hardloopwinkel gaan zoals Run2Day of Runnersworld. Zij kunnen je heel goed adviseren wat voor schoenen je nodig hebt en of je ook andere sporten ermee kan doen. Ze maken een filmpje van je lopen en aan de hand daarvan kunnen ze zien hoe je je voeten neerzet en welke schoenen daarbij passen. Zo'n advies is gratis.

En volgens mij waren de Max van Nike "gewone" sportschoenen, niet specifiek voor het hardlopen, maar ik kan het verkeerd hebben.

Ikzelf loop trouwens met een soort in-ear dingen maar dan zitten die vast aan een koptelefoon. Gewone oordopjes die bij de iPod zitten, vallen uit en in-ear dopjes vind ik irritant omdat je het tikken van het snoertje zo hoort. Deze, ooit gekocht bij de Hema:
Afbeelding

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:08

Saayer: Welkom! Enne... dat doe je snel in 2 maanden tijd al een half uur kunnen lopen.
Ik loop trouwens in een simpel shirt met sportbroek, ik heb trouwens geen sportBH ofzo..

lelijke_heks : Is het nog gelukt met je hartslagmeter?

RubyRed & Tinkels & hetbommeke : Welkom !

Ik mag morgen weer gaan lopen!

Arlettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:22

Ik heb vanavond nog gelopen, 7-8-7 met 2 minuutjes wandelen tussendoor. Ging best goed :D.

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 00:03

Hey ff een kort berichtje over lelijke hardloopschoenen. Als je hard genoeg rent ziet niemand ze. Ga in een goede winkel maar eens schoenen passen en een stukje rennen. Die van mij lijken wel wolkjes. En als ik klachten heb of blessures door de schoenen moet ik terug komen. Dat is ook service en garantie.
Groetjes s

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 14:38

wauw, ik had gister les 5 gedaan, en het ging echt super! was helemaal niet zo moe en ben zelfs bij de laatste 3 minuten een halfminuutje doorgegaan, omdat ik namelijk tot de bocht nog wilde doorrennen :P

en ik hoorde ook dat stretchen juist helemaal niet goed is voor het hardlopen? omdat je spieren dan nog koud zijn enzo en je dan eerder kans hebt op blessures, dus nu ga ik ook maar niet meer stretchen, want daarvoor deed ik het nog altijd wel. En ik denk dat ik ook maar een Sport-BH ga aanschaffen, volgens mij loopt dat veel fijner of niet?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 14:41

Wat kost een beetje goed paar hardloopschoenen als ik vragen mag? Of verschilt dat erg?

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 14:48

verschilt wel, maar ligt allemaal denk ik wel beetje rond de 100. Mijne hebben 150,- gekost maar je had er ook wel 1 van 120,- dus het verschilt wel, maar ik denk dat het allemaal een beetje rond de 100 ligt.
En het hangt er natuurlijk van af wat voor voeten je hebt :D

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 15:15

Hoi Hoi

Hier nog een nieuweling die het hardlopen ondervonden heeft.
Ik ben nu denk ik totaal een maandje bezig om 3x per week te lopen 5 km zit nog op de 1m lopen 2m rennen via renate wennermars.
Moet zeggen dat het wel lekker gaat,alleen krijg zo veel last steeds van mijn scheenbenen ertussen(dus echt het vlies denk ik ) dat het gewoon niet leuk is;heb ook al 2x een langere stop ingelast en sinds deze week weer begonnen.

Maar vind het wel lastig die pijn,want het ging voorheen wel erg lekker en wilde juist vanaf deze maand naar 2m lopen 2m rennen gaan (dacht ik in ieder geval naar de 2de set).
Maar ben nu weer opnieuw begonnen.

Moet vandaag eigenlijk weer(gisteren al ) maar weinig zin met dat rot weer,maar zodra ik geweest ben ben ik ook wel weer blij dat ik het gedaan heb; en ben maar een half uurtje bezig dan ben ik alweer klaar.
Maar loop langs een kanaal met water dus brrr koud, en een andere optie is over de duik.