Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wendy schreef:gummie schreef:Alleen noemen ze HSP een "kracht" of "gave", waar dezelfde kenmerken bij een psychotherapeut tot een persoonlijkheidsstoornis leidt.
Dat is gewoon echt hele grote onzin en een nare manier waarop je dat omschrijft.
Wendy schreef:@fiffill: als je wat vaker in je posts de term "ik vind" zou gebruiken, dan zou het in ieder geval op mij al heel anders over komen.
amouroke schreef:Gisteren was ik een avondje uit, was heel leuk, tot ik merk dat ik zoals sommige schrijven 'in een andere wereld zit'. Iedereen was aan het vertellen, ik kijk rond, observeer (ik heb ook altijd alles gezien, droom,.. tot iemand me plots een vraag stelt. Oeps! En dan kan ik me moeilijk meteen inleven en reageren, omdat ik nog zo ver weg zat. Laats belde iemand naar m'n vriend, hij was net te laat. Ik zei hem voor hij terug belde waarom die persoon belde (verre familie); hij belde en idd alles klopte. Precies alsof ik op voorhand een gevoel heb wat er gaat gebeuren.
Ook op m'n werk had ik van een (altijd super vrolijke) collega gedroomd dat ze plots begon te huilen en verdrietig was bij me. Niemand begreep waarom, ze leek zo verdrietig en vol weemoed in m'n droom. Op het werk vond ik het altijd al zo raar dat iemand altijd zo vrolijk kon zijn, nooit een off-momentje, ik begreep het niet. Volgende dag aan tafel vertel ik wat ik had gedroomd, het werd plots stil en mijn collega zei dat ze al een jaar aan de anti depressiva zat, dat ze heel diep had gezeten. Dat was even akward.
Ik denk dat je als je enorm goed mensen kan inschatten en mensenkennis hebt zoals HSP-ers altijd alles gezien hebben en gevoelig zijn, anderen gewoon nog weinig voor je kunnen verstoppen. Zou dat kunnen?
Veulen84 schreef:In de laatste paar berichten kan ik me zo vinden. Ik heb dat regelmatig, dat ik mensen gewoon niet aardig kan vinden of kan vertrouwen. Soms loopt me hele omgeving er dan mee weg en dan voelt dat heel raar. En als ik dan laat doorschemeren dat ik daar niet aan mee doe dan is het al belachelijk. Soms vinden mensen me dan ook arrogant of inderdaad heksig. Niet wetende hoe erg ze me dan kwetsen met zo'n uitspraak.
SusanH schreef:Dat eenzaam voelen in een groep mensen (ook bekenden!) is zo herkenbaar, omschrijft precies hoe ik me dan voel. Ik voel me echt een toeschouwer, ipv een deelnemer. Net of ik er niet bij hoor.
Dat aanraken ook, ik kan soms bijna uit mijn slof schieten als mijn man me ineens aanraakt. Niet leuk voor hem want hij bedoelt het lief en ik hou ook echt heel veel van hem.