Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:03

Amy: goed dat je je hebt ziekgemeld voor je baantje, maar voor de rest kan ik me alleen aansluiten bij Bienotje en Amanda wat betreft je schoonmoeder. Wat vind je vriend ervan als je niet meegaat?
Ging vandaag wat beter?

Bienotje: lekker zo'n buitenritje zeg! Gaat je paard niet alleen op pad? Of is ie dan niet braaf?

Amanda: *\o/* wat goed dat je L1 mag starten, dat heb je toch maar mooi voor elkaar gebokst met je paardje!

Mijn vrijwilligerswerk levert me nu alleen maar stress op, heb er zelfs over gedroomd vannacht. Moest paarden opzadelen, maar elke keer gingen de paarden liggen en intussen moest ik op 10 pubers met een verstandelijke beperking passen.... |(

Morgen sollicitatiegesprek, eigenlijk niet echt wat ik wil, maar zit nu bijna 2 maanden thuis zonder werk en inkomen en uitkering :(.
Wil zo graag nu eens een hele poos lang ergens werken. Rust en niet steeds verder zoeken.
Maar goed, ik ga er heen, ga eens praten en misschien valt het reuze mee ;).

Daihyo

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:04

Waarom stop je niet met het vrijwilligerswerk? Al is het maar tijdelijk en dan weer aan de slag zodra je er aan toe bent?

Ik ben ook echt heel trots op mijn rare haflinger <3

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:01

bobomelo schreef:
Mijn verhaal!
Nadat we al een week onder controle stonden bij het ziekenhuis, ivm het voelen van minder leven...
Dus elke dag naar het zh voor echo en CTG.
Na een week zeiden ze: je blijft!*slik*, dat voor op een zaterdag.....

Moesten er dus zaterdag om 10.00uur zijn voor de controle, en rond 1130uur krijg je dus te horen dat ze jou houden. Daarna werd ik geprimed, en wat ik zo hoorden en begreep, kon dat wel een dag of 2 dagen (of zoals een kamergenootje 4 dgn)duren voordat je wordt ingeleid!

Maar na een uur viel de ballon er al uit, dus opnieuw gevoeld, en ontsluiting van 2 cm....Nou mevrouw, dan gaan we maar verder met de volgende stap...inleiden!
Ohw.....nou, ja, je verwacht al niet dat ze je houden(al hield je er natuurlijk wel rekening mee...)en dan met dat primen dat dat best een dagje of paar daagjes kon duren..
Dus ik lag rond 1700op de verloskamer, om daar vervolgens ingeleid te worden!
Vanaf 1730 uur werd ik ingeleid. Rond die tijd nog brood gegeten, wel 4 plakken!!! doe ik nooit haha, oersinstinct zei iemand al...
Maar goed, daarna begonnen natuurlijk de weeen wat op te komen, ook ben ik al rugpatient, dus zowel last van me rug van het liggen, had ik ook nog es rugweeen, en mijn blaas, zooooo pijnlijk, de hele tijd alsof je zooooo nodig moet plassen!
Naar mate de weeen vorderden rolden de tranen over me wangen....
Toen zei mijn man: Zal ik je zus maar bellen???
Nou dat vond ik heel lief, dus dat was jankend een: jaaa graag!

Uiteindelijk een ruggeprik! (Iets waar ik altijd heel bang voor was, omdat je ook de negatieve verhalen er wel es over hoort,......)
Gelukkig was de anesthesist een hele leuke jongen, rustig, legde alles goed uit, ja voelde wel vertrouwd!
Dus tussen de weeen door werd de prik gezet!
Heb een half uur even pijnvrij mogen zijn, want daarna viel mijn bloeddruk telkens naar beneden, en jesse zijn hartslag ook! Dus moest ik van rug naar op mijn linkerzij, weer op rug en weer op linkerzij etc...mijn bloeddruk werd wel bijgespoten, maar uiteindelijk deed de hartslag van Jesse wel heel eng! Toen hoorde ik ook van: klaarmaken voor sectio(keizersnede)....nou dan schiet je wel in de stress hoor!
plus dat ik daar lag te rillen en te schudden, komt vaker voor bij ruggeprik, moest ik me niet druk om maken, maar het is wel heel raar dat je zo ligt te schudden dat je je benen, borsten, armen gewoon ziet schudden!en dat terwijl Jesse zijn hartslag raar deed, en mijn bloeddruk ook! Dacht echt even van: Nou ik of Jesse of allebei gaan gewoon dood! Heel eng!

Maar ondertussen leek de hartslag van Jesse weer wat stabiel te worden, dus hadden ze besloten om het dan toch nog zo te proberen!
Jesse zijn hartslag werd gemeten door een draadje wat ze vast maken in zijn schedeltje.....ook een enge gedachte. En uiteindelijk werd er ook een weeen meter in mijn buik aangebracht. Deze meter gaf de weeen veel beter weer dan via die loco ding op je buik!

Gelukkig bleef ansthesist in de buurt
En alles werd goed in de gaten gehouden, hoorde later dat de dienstdoende gyeacoloog op zijn'" slaapkamer"al de hele nacht wakker was en alles via de computer daar ook al in de gaten hield! Die had al verwacht dat ze eerder zouden bellen......

Maar goed, bijspuiten van de ruggeprik mocht dus niet! Dus weer pijnleiden....
Uiteindelijk hebben ze rond 6:30uur nog es gevoeld, en had ik na 13 uur nog maar 3 of 4 cm ontsluiting!
En werd alsnog besloten voor keizersnede!

Nja, ze hebben het vermoeden dat mijn bekken niet helemaal goed staan! Moet dus ook over aantal weken terugkomen ook oa voor om een foto van bekken te maken! Jesse had ook een enorme "caput"op zijn hoofd, zo'n vochtbult die je ook veel ziet bij babys die te wereld zijn gekomen met een vacuumpomp! Daaruit bleek ook dat ie goed knel had gezeten!
En dan zie je op je papieren staan die je ook meekrijgt voor de verloskundige enz, van reden keizersnee: foetale nood! Nja, dat alles doet gewoon veel met mij!

En ik vroeg aan de ansthesist of die de ruggeprik zou doen op de ok, maar dat deed hij niet, dat zou iemand anders doen, omdat hij nog wat dingetjes moest afhandelen, en dan einde dienst was!
Maar ik lag op de ok, en wie was daar: die anesthesist! Niet voor de prik, maar gewoon om te zien, gewoon voor ons! hij heeft ook alle fotos gemaakt van de ok enz!! En ja, dat doet ook wel veel met mij, gewoon dat hij in zijn vrije tijd eigenlijks zo nog op de ok verschijnt en de wereld aan foto's heeft geschoten voor ons!!

Mijn man mocht bij de keizersnee zijn gelukkig, en mijn zus heeft de hele operatie gezien vanachter glas! Ook wel heel bijzonder!

Gelukkig gaat alles goed, Jesse is een heel tevreden kereltje, heeft 1 nacht helemaal wakker gelegen van de darmkrampjes, het is ook een heel helder kereltje, kijkt vanaf dag 1 al echt met open oogjes!

Nu nog een poging doen tot foto'tjes te plaatsen!

Heb de rest vluchtig bijgelezen......ups en downs zo te lezen!
Maar heb nog even niet de puf om van 3 paginas allemaal op iedereen te reageren!

Ikheb deze tekst even geqoute vanuit ander topic, gaat op zich allemaal 'goed', ben rete emotioneel, jank zo gerust nog es paar keer op een dag als ik over dit alles praat, of als er lieve dingen worden gezegd door visite/familie etc....en het idee dat we het straks zonder kraamzorg moeten doen...*slik*, zit nu al te bedenken van, hoe moet ik weten wanneer jesse eten moet,hoeveel en hoe vaak op een dag enz enz enz enz enz enz enz....ja, de mega onzekere ik komt dan opdagen....

maar goed, zal allemaal wel goed komen!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:05

Jeetje, wat heftig zeg :(:)
Fijn dat het allemaal goed is gekomen, maar wel heel heftig :(:)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:06

Amanda, goed gedaan! Tevreden over je punten ook? :)

En nektosha, misschien idd niet zo'n gek om eens te overwegen of je vrijwilligerswerk je op dit moment idd zelf ook nog wat brengt. Of misschien kun je afspraken maken dat je bepaalde dingen die je liggen wel doet en andere dingen (tijdelijk) even niet :) Denk er even over :)

Alleen is paard héél erg kijkerig en dat is niet echt ontspannend. Maar wij moeten ook echt even met de trailer weg voor het bos, dus dan spreek ik net zo lief met een ander af. Wel zo gezellig al kletsend :D

*Zie net dat bobmelo heeft geplaatst, ik ga even bijlezen eerst nog ;)

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:08

Ach meis toch :(:) , wat heb je het ontzettend knap gedaan.
Stress over de ziekenhuisbezoeken, dan ineens moeten blijven, de pijn, de zorgen om je kereltje.....
Je mag zo onwijs mega veel trots op jezelf zijn, je bent echt een kanjer.

Heb nooit een kind gekregen, maar zoals jij het beschrijft kan ik me je emoties zo goed voorstellen.
En laat die er maar lekker zijn hoor!
Jij bent vast een supermoeder!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:08

Ja heel tevreden. 2e proef heb ik zelf verziekt. Totaal niet serieus gereden en dat kostte punten. Want Jim maakt er gebruik van :+
Maar we hadden wel lol en dat is ook wel belangrijk. Dan maar geen punten.
Wist al dat mijn 1e proef winstwaardig was en had nog maar 1 puntje nodig, dus de spanning viel gewoon weg :+

En samen buitenrijden is inderdaad gezelliger en ontspannener op die manier :j

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:14

Heftig idd Bobo, maar gelukkig is alles goed met jullie toch? Even zien wat er uit die controle van je bekken komt. En Jesse is een alert kereltje zo te lezen, goed teken! :)

En het is ook niet niks wat je allemaal meemaakt. Maar loop niet op de dingen vooruit hoor. Voorlopig is de kraamzorg er nog, dus kun je het voorlopig nog vragen en leren. En ik ben er van overtuigd dat ej dat als moeder van je eigen kind ook zeker nog aan leert voelen :j

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:29

en wat foto's!
bobomelo schreef:
foto's van de 1e dag
Afbeelding
Afbeelding

Deze foto heeft de kraamverzorgster stiekem gemaakt....(kwamen we net achter, want wij hebben deze foto niet gemaakt :+)
Afbeelding
Afbeelding

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:31

bedankt voor jullie lieve reacties!!
later zal ik weer meer reageren hoor! ben nu al uurtje bezig met foto's uploaden en plaatsen in de topics waar ik in zit.....en ik als computer wonder(not) heb even tijd nodig met foto's uploaden, plaatsen enz hihi

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:32

:D
Rustig aan :D
Wat een knap mannetje! Die met die beer is echt <3
En inderdaad, hele open ogen en hij kijkt heel wijs de wereld in :j

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:35

Jeetje Bobo das nog eens heftig en wat verwachten ze dat er mis is met je bekken of hebben ze geen idee?

Geniet van je kleine man!!
Wat een heeeerlijk mannetje!!!

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:48

Wat een heerlijk mannetje zeg en die met die beer is echt cute!

Mijn achterneefje heeft ook van die foto's; maakte ze om de zoveel tijd foto's bij de beer, om te zien hoeveel hij gegroeid was ;).

Geniet van je mannetje!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:56

Dat komt nog wel hoor, geen haast :) En die foto met die beer is echt heel wijs! :j

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:23

Lieve lieve lieve bobomelo! Wat heb je het super gedaan! En wat hebben jullie een prachtzoon (gecreëerd ;) )! Daar heb je toch maar goed voor gezorgd die 9 maanden! Klasse werk!
En het zal heel overweldigend allemaal zijn. De emoties, de hormonen, de reacties en vooral alles wat er komt kijken bij zo'n kleintje. Maak je niet al teveel zorgen, er zijn zoveel baby's geboren door de eeuwen heen, en volgens mij heeft bijna elke moeder (of in ieder geval veel) onzekerheden, want je wil zo goed mogelijk voor je kleintje zorgen. En vooral bij de eerste is alles nieuw en moet je nog zoveel leren... Maar zolang jullie met volle teugen van 'm genieten, en hem alle liefde van de wereld willen geven kan het eigenlijk niet fout gaan. De kennis over voeding, opvoeden, etc etc is overal te vinden. Vraag gewoon alle dingen die je wilt weten aan de mensen om je heen. Schrijf ze desnoods op als het even teveel informatie wordt. En uit die berg informatie (want geloof me, dat is er in veeeele hoge bergen) kies je de dingen die bij jou, je man en Jesse passen. Daar kies je je eigen weg in. En al snel doe je het gewoon zonder er bij na te denken. Dan wordt het zo eigen. En dan krijg je weer een nieuwe fase en dan herhaalt dat zich weer. Maar dat komt echt wel goed.
En vooral heel veel genieten! (en foto's maken :D) Want het is een cliché, maar echt, het is zo voorbij!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:31

Jeetje Bobo, dat klinkt wel heavy allemaal, het is goed te begrijpen dat je in deze periode nog erg emotioneel bent. Fijn om te lezen dat Jesse zo'n alert kereltje is :) en ik zou me inderdaad geen zorgen gaan maken over de kraamzorg die straks stopt. Zodra de hulp wegvalt, valt het meestal op dat je door je moederinstinct prima voor je kleine man kan zorgen :)

Edit: ooh wat een prachtkereltje! Van harte gefeliciteerd <3

Amanda! Wat goed! En soms is het ook wel eens lekker om met 0 spanning een proefje te rijden, gefeliciteerd met je punten trouwens :)

Was net uiteten met vriendlief (even lekker saampjes weg) werd er een aanzoek gedaan in het restaurant waar we zaten :oo zat zelf met traantjes in mijn ogen ;)
Zit nu op bed, hoor de regen lekker tikken op de bladeren in de achtertuin, kom helemaal tot rust nu ;) kijk ook bijna scheel van vermoeidheid :o

En ohja, nog even en passé; heb denk ik blaasontsteking, morgenochtend meteen in potje plassen en inleveren...

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 23:35

Hallo iedereen,

Ik heb even een maand of wat niets van me laten horen omdat ik me even niet kon focussen op herstel, maar moest knallen. Allereerst bobomelo.. VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!!!!! Prachtig en heel goed gedaan hoor!!

En dan goed nieuws, ik ben afgestudeerd! Maar oi oi oi wat was het zwaar. Hebben jullie ook van die aanvallen, dat vanuit t niets, ... je op de bank kan zittten, bij een gesprek met iemand, of nou ja, wat dan ook.... je gewoon ontzettend begint te draaien en gewoon bijna flauwvalt (al is flauwvallen lastig als je al op de bank zit, haha)

Ik heb vroeger paniekaanvallen wel gekend, maar dit is iets compleet anders. Ik ga gewoon praktisch van m'n stok en ben daarna helemaal gesloopt. Zouden dit oververmoeidheids aanvalletjes kunnen zijn? Heb nu al een aantal gehad (soms een paar keer per dag). Ik blijf er gelukkig erg rustig onder en blijf zitten totdat ik weer kan lopen en neem dan even iets van suiker (chocola of cola, om me op te krikken) Vind het wel ontzettend raar, maar misschien past dit bij een burn-out. (al dacht ik wel dat ik eruit was).

Ik heb geen begeleiding omdat ik uit eigen kracht terug ben gekomen (met een psych standby). Maar zit nu wel dat omdat ik ga werken na mijn studie nog helemaal niet weet wat ik aankan. Zou ik in aanmerking kunnen komen voor een herintegratietraject (zonder dat je ergens uit bent geweest..)?

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:45

bobomelo: Wat heb je een prachtig zoontje op de wereld gezet zeg! Prachtig kereltje...En die foto van hem bij de beer <3

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:07

Bienotje: Tsja, met zijn 2-en buitenrijden is ook veel gezelliger. Ik ben vorige week bij een vriendin geweest en we hebben ook 2 ritten gemaakt, heerlijk!
En vrijwilligerswerk wil ik ook wel even stoppen, maar dat gaat niet zonder slag en stoot. Wil er niet teveel over op internet zetten.... geen idee wie er mee lezen ;).

Amanda: plezier is toch ook belangrijk? Ook tijdens je proef? Maar wel mooi je punten binnen voor L1, knap!

AmyII: leuk dagje gehad dus, maar blaasontsteking is minder. Snel wat inleveren bij de huisarts, kuurtje en dan ben je er snel vanaf.

Vidya:ik zou toch met je standby psych overleggen wat er mogelijk is. Helemaal alleen is wel erg ingewikkeld. Beetje hulp is mooi meegenomen toch?

Ik heb vanmiddag sollicitatiegesprek, ben benieuwd. Verder een lijstje gemaakt van dingetjes die ik wil doen vandaag.
Ga ook nog maar eens een mail sturen vanwege mijn salaris laatste werkgever dat ik nog steeds niet heb gehad :(.

Fijne dag iedereen!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:16

nektosha: Succes vanmiddag dan!

vidya: ik ken het niet. Heb je al eens een bloedonderzoek laten doen?

En ja, lol is voor mij veel belangrijker :D
Maar stiekem ben ik ook wel heel blij met mijn punten.
In 7 wedstrijden over, is toch best netjes :D

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:52

Dank je wel Amanda!

Ik heb er moeite mee merkte ik, maar kon er de vinger niet opleggen.
Maar het komt dus omdat ik bij de baan denk aan de mensen om me heen die het afkeuren en te min vinden voor mij.
Denk ik alleen aan de baan, de zekerheid van inkomen en mezelf, dan is er niet zo veel aan de hand.

Pfff, zit mezelf zo ernstig in de weg, bah.
Weer werkt er ook niet echt mee.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:57

Nektosha, zie je die baan als opstapje voor iets anders? Zonder werk is sowieso niks en dat zal niemand je toch aanraden? En een functie die minder uitdagend is, waar jij jezelf helemaal in kunt vinden qua passie is niks mis mee. ;) Alleen de andere kant is dat veel mensen onder hun niveau werken uit angst voor verantwoordelijkheden en voortkomend uit onzekerheden, als dat de reden is waarom je voor de functie kiest zou idd zonde zijn :) Maar dan nog, je bent zelf de baas over je eigen leven en laat anderen niet voor je bepalen waar jij je goed bij voelt hé :)

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:04

Aan het einde van deze maand zit ik 2 maanden zonder werk en inkomen, eigenlijk 3, omdat ik het van mei ook nog steeds niet heb.
Het wordt nijpend hier.
Het is denk ik niet waar ik heel gelukkig van wordt, maar gewoon werk om inkomen te hebben.

Ik word er zo verdrietig van |(

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:08

nektosha: Heb je geen uitkering dan? Of ziektewet?

Het gaat hier wat minder...Het weekend beroerd geslapen, ben verkouden( aan het worden). Net mijn moeder een emotionele mail gestuurd, waarom per mail, tja als ik de zingen face to face moet zeggen dan klap ik dicht dus eerst zo gedaan, zodat we er later over kunnen praten. Ben weer erg moe..Moet eigenlijk ff slapen, want ben op... Maar ik wil dit niet ik wil niet slapen, want dan ben ik niet erg productief bezig :( En ik weet dat het niet goed is om mezelf in de weg te zitten, maar momenteel kan alles me even niks interesseren...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:29

Goedenmiddag allemaal !

Ben al even een stille meelezer..... Maar wanneer ben je nu echt overspannen?
Ik ben echt al een jaar of 2 enorm moe, uit bloedonderzoeken komt niet veel. Slik ruim 1 jaar Anti depressiva ( 2 pillen per dag ) maar heb de laatste tijd het gevoel alsof het alleen maar slechter gaat... Ik wil niks meer, ben uitgeput, het minste doen kost veel energie, kan zomaar in huilen uitbarsten om iets... Ben nu voor het eerst ook sinds een weekje thuis van t werk, maar weet niet of dat wel verstandig is... Ik begin toch langzaam aan te vermoeden dat het me allemaal even teveel is geworden |(

Hoe doen jullie dat hoe zijn jullie begonnen ?

Groetjes
Barbara