[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lon83

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:47

amyyy55, ik ben even zo brutaal geweest om in je profiel te spieken... 1.63 en 44 kilo? Geldt dat nog steeds? Ga dan ALSJEBLIEFT niet minder eten joh! Jij hoeft echt niet af te vallen... het is op jouw leeftijd niet goed voor je lijf om met dieeten bezig te zijn, dat lijkt me alleen iets wat je moet doen wanneer je echt overgewicht hebt. Je bent nu nog aan het groeien en ontwikkelen. Wellicht denk je dat je af moet vallen omdat je de meer vrouwelijke rondere vormen krijgt? Meid, die horen er nou eenmaal bij ;) Ontkomt niemand aan, en als je er stiekem toch aan ontkomt, ben je daar meestal op latere leeftijd ook niet blij mee...

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:04

amyyy55 schreef:
pfff lunch krijg ik er niet doorheen. haha. :P

Ach kom, er is vast wel iets wat je tijdens de lunch wegkrijgt.
Je hoeft echt niet perse 6x op een dag iets te eten. Maar 3 maaltijden per dag is toch wel een minimum.
Als je op zo'n jonge leeftijd al begint met lijnen dan is dat heel slecht voor je lichaam, maar je hebt ook nog kans dat je een verkeerd zelfbeeld ontwikkeld..en dat wil je echt niet.
Dus, gewoon normaal eten ..en er is niks mis mee als je erop let dat je gezonde dingen eet, dat is prima. Maar normale porties eten en dus ook lunchen!! :)

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:05

Okee.:P

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:21

Ok.. ik ga nu echt beginnen met afvallen. Ben teveel aangekomen in de tijd dat ik een jaar eruit ben geweest. Dit word dus mijn laatste cola. Hoe kun je het beste de 'trek' minderen? :=

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:26

Daar moet je de eerste weken jezelf echt overheen zetten. Je zal vaak een gevoel van trek hebben wat je moet negeren. Gewoon aan slank denken.
Heb zelf van alles geprobeerd, maar heb nog niks gevonden wat de trek echt verminderd.

Als je toch iets wilt eten pak een stuk fruit of een rijstewafel of iets anders met weinig calorieën.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:15

Of drink een glas water of ga je tanden poetsen als je trek krijgt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:47

Of eet komkommer. Vult toch, je hebt wat te eten en er zit echt heel erg weinig in.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:56

Ik heb net lekker een turkse pizza gehaald om mezelf te trakteren :+
Ik ben goed bezig, mijn broeken zitten beter, dus een traktatie mag wel, zeker eentje waar (op de saus na) weinig in zit :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:44

Ik meld me hier even.

Per 1 augustus ben ik ook begonnen met dieten. Na mij sinds lange periode een beetje te veel te hebben gegeven. Ik ben 1.68, en eind juli gingen de alarmbellen toch af toen ik plots de kaap van 71kg overschreed en ik na een lange strechrokjes en kleedjes periode erachter kwam dat ik bijna geen enkele broek meer dicht kreeg :o . Mijn buik zag er uit alsof ik zwanger was en ook mijn vriend gaf toe dat hij vond dat ik toch wel een voller gezicht had gekregen.

Ik volg geen dieet maar mijn eigen verstand. Ik was een echte snoepkont, kon gemakkelijk meerdere stukken chocolade/chips en andere dingen verslinden op een dag en vettig eten. Nu eet ik nog veel, maar ik heb bijna alles vervangen door veel gezondere dingen: appels, peren, druiven, youghurt, smeerkaas,magere koekjes, mayonaise door ketchup vervangen en véél water...gemiddeld eet ik zowat om de 2 à 3 uur. En soms eet ik in de week wel nog eens lekker chocolade en in het weekend eet ik nog wel eens een lekker broodjes van de bakker met chocopasta. Sporten/bewegen probeer ik nu ik weinig tijd heb zo'n half uurtje per dag te doen, de eerste week van mijn dieet kon ik dat nog zo'n twee uur doen (wel op een niet zo hoog tempo). Maar ik ben mezelf dus zeker niet aan het uithongeren, heb nooit een hongergevoel.

Nu ben ik op die tijd gezakt naar ongeveer 67.5kg. *\o/* natuurlijk, maar aan de andere kant schrik ervan dat alles precies zo snel en 'makkelijk' gaat? Of is dat altijd met de eerste kilo's, ik heb nog nooit gedieet. Mijn moeder vindt het heel normaal, die zegt dat het enorm veel maakt dat ik al dat snoepen heb gelaten. Of is dit helemaal niet vlot :+ .

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:49

ik vind het zeker snel! Knap hoor, en het klinkt niet alsof je onverstandig bezig bent. Ik zou zeggen: gewoon zo doorgaan! Wat is je streefgewicht?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:57

Als ik die mooie driekwartjeans weer aankrijg :') .

Nee ik heb nu nog wel een buikje en ander rondzwevend vet dus er kan nog wel een beetje vanaf. Voorlopig ga ik naar 65, als ik merk dat ik toch nog iets kwijtkan (hoogstwaarschijnlijk wel), dan denk nog een paar kilotjes tot 62 à 63 kilo. Ik ga er sowieso voor zorgen dat ik zeker niet onder de grens van 60 ga want dan ga ik juist de andere kant uit :+ . En ik zal ook wel vragen aan de mensen in mijn omgeving als ze vinden dat ik wel nog wat kwijtkan of dat ik er een beetje zorgwekkend begin uit te zien. Al denk ik niet dat dat zal gebeuren als ik evengoed gewoon voldoende eet en niet te gek sport.

Iig het eerste wat ik ga doen als ik officieel de eindstreep heb gehaald, is een heerlijke pot Ben en Jerrys ijs uitlepelen :') :') .

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:13

Nou ik zal hier ook maar eens weer wat posten.
Mijn vriend kwam terug van de vakantie en zei meteen je bent echt afgevallen. Maar ik kan niets testen. De weegmachine is al een maand stuk :( maar ik vind niet dAt ik er dunner uitzie. Me broeken zitten wel ietsjepietje (voor me gevoel echt minimaal) losser. Ik voel me wel wat lekkerder in mijn vel.

Ik eet nu 2 broodjes sochtend en 2 broodjes smiddags en gewoon me avond eten. Bij elke maaltijd neem ik nu 2 pillen van de etos die je een vol gevoel gevel en je suikerspiegel op pijl houdt. Ik merk dat ik na 1 broodje dan al geen honger meer heb. Maargoed ik moet er dan mezelf wel twee nemen. Wil ook niet dat mijn lichaam op spaarstand gaat. En in de avond heb ik geen zin meer in chips/koek en al die zooi. Af en toe vergeet ik me pillen en dan heb ik er wel weer zin in maar merk dat dat steeds minder word.
Nu ben ik weer begonnen met elke dag paardijden en volgende week weer met dansen dus hoop dqt ik door meer te sporten en te eten zoals ik nu doe af te vallen en wat gespierder te worden.

Ik ben 1.73 en laatste keer dat ik me woog was ik 67,5 dat is voor mij echt veel. Normaal zat ik op 63 en toen ik 59 woog vond ik dat ik er mooi en strak uit zag. Maar dat is nu enkel een droom om weer zon mooi figuurte hebben :s

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:35

Een idee wat betreft het jezelf belonen wanneer een mijlpaal gehaald is: een non-food beloning, anders krijg je alsnog een schuldgevoel ;) Koop die schoenen of dat ene shirtje, of een nieuw halster voor je paard ;)

Mijn afvallen gaat niet zo rap, ik ben (nog steeds :') ) 1.80 en weeg nu 72 kilo. het lijkt of dit mijn balansgewicht is ofzo, er gaat bijna niets meer af. Ik zou heel graag net onder de 70 komen. Ik snoep al tijden niet meer, en weet me gelukkig in de winkel ook goed in de hand te houden. Ik blijf alleen avondeten te lekker vinden... Misschien moet ik een keer een heeeeeel mooi (klein) bord kopen, dat ik daar voortaan altijd van eet. Een soort lievelingsbord ofzo, die me beperkt in mijn porties :D

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:38

Ja ik las dat als je minder wilt eten je van een klein bord moet eten :p

Ook maar eens proberen want mijn avond eten is heilig voor me. Dat vind ik zo lekker....
Edit: wat ik nu doe is alleen in het weekend chips maar dan doe ik het in een schaaltje dan eet ik ipv de hele zak het schaaltje leeg en hoe het dqn daar bij :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:53

Heb gisteravond raviolli met rundvleesreepjes, artisjokkenharten en gorgonzola saus gegeten :9
was zoooooooooooooooooo lekker!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:43

Ja ik wil ook weer wat er af!
Ben best wel aangekomen, ook al zie ik het kwa mijn lichaam niet super erg.

Nou vroeg ik me af, is dit een goed eetpatroon?

s'ochtends; 1 boterham met een plakje vegetarische ham.
tussendoor; 2 nectarine
smiddigs; 1 boterham met gebakken uien met tomaat en twee vegetarische balletjes(50 cal. samen).
tussendoor; 1 nectarine
drinken; 2 glazen rivella, 1 kop koffie met normale melk, glas water.

En vanavond eet ik denk ik; 1 a2 schepjes aardappels, gebakken denk ik,
sla en groenten, en mischien een vleesvervanger.

Daarna gaan we uit, en dan drink ik denk ik 3 witte wijntjes.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:52

HorseWoman, ik vind 1 boterham als ontbijt en als lumch veel te weinig..

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:53

MightyJoe schreef:
HorseWoman, ik vind 1 boterham als ontbijt en als lumch veel te weinig..

Ja maar het leuke is,al ik veel meer eet kom ik echt aan.
Ik eet eigenlijk altijd zo, alleen eerst wat meer brood, en ik ben gewoon 5 kilo aangekomen.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:56

ik heb zoiets van bouw het dan op.. laat je lichaam er aan wennen want als je het hier je hele leven op moet doen.. Misschien naar een dieetiste?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:57

Dat is onzin ;) je komt aan omdat je lichaam in de spaarstand staat en daarom alles als vet op gaat slaan. Je moet dus rustig aan je kcal gaan ophogen naar zon 1600 per dag ;) en dat is echt zo.. je zult inderdaad een kg aankomen maar daarna pas kan je écht gaan afvallen. Afvallen is geen haastklus

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:57

Monnie_ schreef:
Dat is onzin ;) je komt aan omdat je lichaam in de spaarstand staat en daarom alles als vet op gaat slaan. Je moet dus rustig aan je kcal gaan ophogen naar zon 1600 per dag ;) en dat is echt zo.. je zult inderdaad een kg aankomen maar daarna pas kan je écht gaan afvallen. Afvallen is geen haastklus

Hier sluit ik me helemaal bij aan :)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:00

ik ben eventjes een site aan het zoeken waar je je BMR kan uitrekenen.. daar vul je je activiteitsniveau gewicht en lengte leeftijd in, en dan rekent hij je onderhoudskcal uit.. geloof dat die bij mij op 2400 lag
als je af wil vallen haal je er 500 van af :) en dan zit je dus op 1900.
Je komt inderdaad aan als je veel verkeerd voedsel eet.. je moet 'schoon' eten..
dus tonijn/kwark dat soort dingen ga je echt van afvallen.. Je mag best koolhydraten, maar wel langzame, zoals volkoren ( ggeeeeen tarwe) brood. En geen maaltijd zonder eiwitten want daar krijg je honger van. en eitje per dag, meer rauwkost.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:25

MightyJoe schreef:
ik heb zoiets van bouw het dan op.. laat je lichaam er aan wennen want als je het hier je hele leven op moet doen.. Misschien naar een dieetiste?

:j Zo ben ik ook bezig.

Ik geloof er niet in om ineens héél weinig te gaan eten. Dan ga je juist jo-jo-en. Ja, als ik nu alles laat zou ik nog véél sneller gaan maar vanaf het moment dat ik mij eens een keer wil laten gaan ben ik alles zo weer bij. Mijn lichaam heeft zich immers aangepast aan mager eten en eens de vettige toer opgaan zou betekenen "jeuj, feest, opslaan allemaal! *\o/* "

Ik eet nog altijd goed. Ik eet nog altijd met het gevoel dat ik voldoende heb gegeten, maar niet meer dat ik overzadigd ben. En ik bouw het zo langzaam af, porties stilletjesaan kleiner (en hoeveelheden omkeren,minder vettige dingen en meer groenten) en tussendoortjes stilletjes aan kleiner zodat mijn maag de kans krijgt om zich aan te passen.
Als ik honger krijg dan eet ik gewoon en zit ik niet te denken "oh nee, ik mag nu niks eten want ik mag maar zoveel of het is nog niet zo laat", maar ik eet wel gezond. En nu ik een maand verder ben gebeurt het gewoon vanzelf hoe langer hoe minder honger ik heb en dus minder tussendoor eet :) .

Ik kende zo'n mooie spreuk: ontbijt als een keizer, lunch als een koning maar dineer als een bedelaar :) .

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:08

Ik heb eigenlijk maar 1 advies.. Ga NOOIT op dieet! Je tekent als t ware een contract voor het leven. Begin je eenmaal, dan kom je er nooit meer vanaf. Er is géén enkel dieet waarvan je blijvende resultaten zult zien. Ik ben echt een anti-dieet mens, maar wat ik wel iedereen kan aanraden is om jezelf gewoon simpelweg een gezonde levensstijl aan te meten. Het moet een gewoonte worden om de fiets te pakken ipv de auto, zeker als het TOCH niet regent. Ook moet het een gewoonte zijn om alleen gezonde voeding tot je te nemen, waarom zou in godsnaam toch al die zooi willen eten waarvan je aders dichtslibberen enz. Kies gewoon bewust voor een betere levensstijl en die kilo's zijn zo kwijt, en zullen ook niet meer terug komen. Ik ben NOOIT op dieet geweest, en ben 1.85 en weeg al een aantal jaar 58 kilo.. Dus ook geen jojo gedoe, zoals met dieeten.

Waarom jezelf straffen met een dieet en vervolgens weer hetzelfde probleem te hebben, als je ook gewoon normaal gezond kan leven?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:33

peppert niet voor iedereen geld dat!!!!!!!!!!!! was het maar zon feest.