Myrthe, jep, das wat ik zeg

Oh man, opruimen, breek me de bek dr nie over open... Ik moet ook echt weer eens, maar meh, druk! En atm gaat mn onderzoekstage toch echt ff voor!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Lol, ik verdien een heleboel geld bij wat ik zélf nog aan de belastingdienst door moet geven aan het eind van het jaar. En iedere keer neem ik me voor écht geld apart te zetten voor de belasting. Nu is het bijna belastingdiensttijd en heb ik al €200 overgemaakt om aan de belastingdienst te kunnen geven. Alleen beetje jammer dat dat nog geen 10% van het waarschijnlijke totaalbedrag is. Oeps... Moet nog even bedenken hoe ik dát nou weer op ga lossen :S
Joyce_ schreef:Dat is het inderdaad Airborn, als het opgaat aan nuttige dingen, is er geen probleem. Maar al die nutteloze snacks, sapjes op het station, prulletjes, dingen die gewoon echt niet belangrijk zijn of ergens anders een stuk goedkoper had geweest.
Ik heb gister voor t eerst sinds 3 weken mijn héle huisje aan kant gemaakt, netjes opgeruimd, kast netjes, keuken helemaal steriel, dode blaadjes uit de plantjes, kledingkast opgeruimd, stofzuiger erdoor, was zó blij en trotsis inmiddels alweer een bende helaas, en heb dan de tijd, rust en zin niet om weer te gaan opruimen. Ach, over een paar weken weer een nieuwe schoonmaak-bui...
Airborn schreef:Oh, hebben jullie dat ook? Moeite met toegeven dat je dingen niet alleen kan, en gevoelens, vooral gevoelens waarbij je kwetsbaar bent, met anderen delen enzo? Ik heb tot nu toe altijd gedacht dat dat bij mij door ervaringen komt, maar als ik het stukje van jou zo lees Lady...
Idd, z'n gesprek is een apparte ervaring, hoewel het bij mij wel heel positief was eigenlijk.
Airborn schreef:voor mn gevoel is het meer het uitten wat er verband mee zou kunnen houden. Ik kon qua emoties net zo extreem zijn soms als qua drukte in mn hoofd zegmaar? dus mezelf aangeleerd om dat niet te doen omdat dat niet mag.
Ik zeg ook niet dat het speciaal ADHD is trouwens, maar, ik vraag me af of de ADHD het zou kunnen versterken... Tis voor mij meer iets om eens goed over na te denken en na te gaan wat waar vandaan komt. Want als ik weet waar dingen vandaan komen kan ik dr makkelijker iets aan doen.
Embe schreef:Airborn schreef:voor mn gevoel is het meer het uitten wat er verband mee zou kunnen houden. Ik kon qua emoties net zo extreem zijn soms als qua drukte in mn hoofd zegmaar? dus mezelf aangeleerd om dat niet te doen omdat dat niet mag.
Ik zeg ook niet dat het speciaal ADHD is trouwens, maar, ik vraag me af of de ADHD het zou kunnen versterken... Tis voor mij meer iets om eens goed over na te denken en na te gaan wat waar vandaan komt. Want als ik weet waar dingen vandaan komen kan ik dr makkelijker iets aan doen.
Ja, ik begrijp het precies... ik kan ook heel extreem in emoties zijn en heb mijzelf ook aan geleerd dat dat niet mag omdat ik het eigenlijk niet normaal vind. Lukt overigens niet altijd
Lady_M schreef:Jaaaaa! Ik ook!Precies!
![]()
Ik wil gewoon niet toegeven dat ik dingen niet kan.Als het al in me op komt dat andere mensen misschien dingen beter weten of kunnen dan ik.
Doe het dus ook meestal als het al bijna te laat is, en zelfs dan nog met moeite. En als mensen dan gaan zeggen van ja, waarom heb je dat niet eerder gedaan of eerder hulp gevraagd, word ik woestIk had alles immers allang zelf bedacht, maar ja, bedenken is iets anders dan het doen...
Wat betreft gevoelsleven, ik ben een ontzettend emotioneel instabiel persoon, dus bij negatieve gevoelens moet ik meteen huilen... En dan heb ik liever geen andere mensen om me heenHeb dus ook maar een paar mensen waarvan ik toesta dat ze me goed kennen...
Tsja... Sociale vaardigheid is niet mijn sterkste kant![]()
Embe en Jolien: dus precies wat jullie ook hebben
Lady_M schreef:Ja, echt hoor! Vooral omdat ik in het 'dagelijks leven' gewoon bekend sta als een beetje andersNiet dat daar iets mis mee is, maar het is wel een beetje naar om dat altijd te horen te krijgen van mensen...
Ik kan ook huilen als een klein kind bij concerten... Ik kan zó door die muziek geraakt worden...Begrijpen mensen ook niet. Terwijl ik het heerlijk vind dat ik klassieke muziek zo intens kan beleven