ADD, Ritalin en toch wel nieuwsgierig naar..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Airborn

Re: ADD, Ritalin en toch wel nieuwsgierig naar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:46

Oh, idd, automatisch dingen afschrijven is echt een soort van redmiddel, hihi.
Myrthe, jep, das wat ik zeg ;)

Oh man, opruimen, breek me de bek dr nie over open... Ik moet ook echt weer eens, maar meh, druk! En atm gaat mn onderzoekstage toch echt ff voor!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:02

Lol, ik verdien een heleboel geld bij wat ik zélf nog aan de belastingdienst door moet geven aan het eind van het jaar. En iedere keer neem ik me voor écht geld apart te zetten voor de belasting. Nu is het bijna belastingdiensttijd en heb ik al €200 overgemaakt om aan de belastingdienst te kunnen geven. Alleen beetje jammer dat dat nog geen 10% van het waarschijnlijke totaalbedrag is. Oeps... Moet nog even bedenken hoe ik dát nou weer op ga lossen :S

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:13

Heino schreef:
Lol, ik verdien een heleboel geld bij wat ik zélf nog aan de belastingdienst door moet geven aan het eind van het jaar. En iedere keer neem ik me voor écht geld apart te zetten voor de belasting. Nu is het bijna belastingdiensttijd en heb ik al €200 overgemaakt om aan de belastingdienst te kunnen geven. Alleen beetje jammer dat dat nog geen 10% van het waarschijnlijke totaalbedrag is. Oeps... Moet nog even bedenken hoe ik dát nou weer op ga lossen :S

Oei, dat is niet handig Heino, had verwacht dat jij dat wel wat slimmer aan zou pakken, je weet immers dondersgoed dat je het straks af moet dragen. Maarja, ook ADHDér toch? Dan helpt beter weten niks :')

Edit: DUH adhd'er. Dacht dat ik in het infonu topic zat :+ Ik ADHD? Neeeeeeeee hoor :+ :=

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:18

:D :D
Hahaha ja ik weet het allemaal precies, maar het dóen, daar gaat het mis :')
Heb nu met mn vriend de deal dat ik geld naar hem overmaak, zodat ik er niet in een impulsieve bui dingen van kan gaan kopen. En nou maar hopen dat ie er niet met al mn geld vandoor gaat := :P

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:20

Dan hoop ik voor je dat je vriend geen ADHD heeft zodat hij je geld "even leent" en écht binnenkort terug zet :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:22

Lol, nee dat moet wel goedkomen :=
Hoewel hij ook wel trekjes heeft dus ben serieus echt bang hoe onze kinderen gaan worden :')

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 02:53

Joyce_ schreef:
Dat is het inderdaad Airborn, als het opgaat aan nuttige dingen, is er geen probleem. Maar al die nutteloze snacks, sapjes op het station, prulletjes, dingen die gewoon echt niet belangrijk zijn of ergens anders een stuk goedkoper had geweest.

Ik heb gister voor t eerst sinds 3 weken mijn héle huisje aan kant gemaakt, netjes opgeruimd, kast netjes, keuken helemaal steriel, dode blaadjes uit de plantjes, kledingkast opgeruimd, stofzuiger erdoor, was zó blij en trots :D is inmiddels alweer een bende helaas, en heb dan de tijd, rust en zin niet om weer te gaan opruimen. Ach, over een paar weken weer een nieuwe schoonmaak-bui... :)

:o respect hoor, wel een super gevoel als alles netjes is!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:20

Hmm, ben best een beetje trots op mezelf, zit alweer 45 min te werken aan het verslag van mn onderzoekstage :D

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:46

Goed bezig Airborn! _/-\o_

En Heino, kun je anders niet een regeling treffen met de belastingdienst?

Heb net gesprek gehad met mijn ouders en de psycholoog over mijn ontwikkeling, poe, dat was wel heftig... Heb er nooit bij stil gestaan dat mijn gedrag soms ontzettend kwetsend is voor andere mensen :o ;( Dat ik ontzettend hard en koud kan zijn naar mijn moeder als we over dingen praten die ik moeilijk vind (toegeven dat ik dingen niet alleen afkan, gevoelens etc. etc.), dus best wel moeten huilen... :(:)
Wel weer grappig om dingen te horen over m'n kindertijd die ik allang vergeten was :)

Heb volgende week donderdag een hoogbegaafdheid-test en dan daarna een gesprek met de psychiater om officiëel te bevestigen dat het ADD is... En dan waarschijnlijk een combi van medicatie en therapie...

Ben echt helemaal leeg en moe nu... %)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:54

Heb me gisteravond met de hyperfocus aan eens proberen te verdiepen in de belasting en een berg berekeningen gemaakt, en het lijkt vooralsnog allemaal mee te vallen :P Nu dus maar aan de slag met een handig systeem voor belasting over 2012 ;)

Lady, dat vond ik destijds ook wel een vreemde ervaring ja

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:41

Oh, hebben jullie dat ook? Moeite met toegeven dat je dingen niet alleen kan, en gevoelens, vooral gevoelens waarbij je kwetsbaar bent, met anderen delen enzo? Ik heb tot nu toe altijd gedacht dat dat bij mij door ervaringen komt, maar als ik het stukje van jou zo lees Lady...

Idd, z'n gesprek is een apparte ervaring, hoewel het bij mij wel heel positief was eigenlijk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:46

Oh ba. Ja heel erg herkenbaar. Ik vraag ook gewoon geen hulp als ik het niet alleen kan. Niet omdat ik dat stom vind...het komt soms gewoon niet in me op.
En ik vind het heel fijn als mensen zo ver als ze kunnen bij mijn gevoelsleven vandaan blijven. Alleen zeer goede vriendinnen en mijn man laat ik daar toe.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:49

hehe, ik ben soms net een kindje van 2: "neeheeee! zelf doen!" Nog net niet inclusief stampvoeten :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:50

Airborn schreef:
hehe, ik ben soms net een kindje van 2: "neeheeee! zelf doen!" Nog net niet inclusief stampvoeten :P

:D :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:51

Airborn schreef:
Oh, hebben jullie dat ook? Moeite met toegeven dat je dingen niet alleen kan, en gevoelens, vooral gevoelens waarbij je kwetsbaar bent, met anderen delen enzo? Ik heb tot nu toe altijd gedacht dat dat bij mij door ervaringen komt, maar als ik het stukje van jou zo lees Lady...

Idd, z'n gesprek is een apparte ervaring, hoewel het bij mij wel heel positief was eigenlijk.

Je slaat de spijker op zijn kop. Ik was net op het werk om te bespreken hoe nu verder, en ik vind het zo moeilijk om me bloot te geven, om me kwetsbaar op te stellen. Ik heb dan meteen het gevoel dat iedereen me aanstellerig vind of me raar aankijkt. Terwijl dat niet hoeft :P
En ik vond het zo moeilijk om de ziektewet in te gaan, om echt over te geven, om echt toe te geven dat ik het niet meer aan kon. Dat vind ik verschrikkelijk.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:53

ha.... Hmz... Ok, dat is best interesant dat dat misschien ook wel deels bij de adhd vandaan zou kunnen komen... Hmz... Dat ga ik ff herkauwen en kijken wat ik daar mee kan, want dan moet ik het heel anders benaderen dan als het meer van mn eigen ervaringen zou komen zegmaar... Hmz...

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:57

Ik heb dat ook, van die gevoelens... moeilijk hoor. Zou het komen omdat ik er altijd eigenlijk stiekem van overtuigd was dat er een 'steekje' bij mij los zat en mij altijd krampachtig zo normaal mogelijk voorgedaan heb? Kwetsbaar opstellen is natuurlijk voor iedereen best moeilijk dus weet eigenlijk niet of dat nou speciaal een ADHD kwaaltje is.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:01

voor mn gevoel is het meer het uitten wat er verband mee zou kunnen houden. Ik kon qua emoties net zo extreem zijn soms als qua drukte in mn hoofd zegmaar? dus mezelf aangeleerd om dat niet te doen omdat dat niet mag.
Ik zeg ook niet dat het speciaal ADHD is trouwens, maar, ik vraag me af of de ADHD het zou kunnen versterken... Tis voor mij meer iets om eens goed over na te denken en na te gaan wat waar vandaan komt. Want als ik weet waar dingen vandaan komen kan ik dr makkelijker iets aan doen.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:05

Airborn schreef:
voor mn gevoel is het meer het uitten wat er verband mee zou kunnen houden. Ik kon qua emoties net zo extreem zijn soms als qua drukte in mn hoofd zegmaar? dus mezelf aangeleerd om dat niet te doen omdat dat niet mag.
Ik zeg ook niet dat het speciaal ADHD is trouwens, maar, ik vraag me af of de ADHD het zou kunnen versterken... Tis voor mij meer iets om eens goed over na te denken en na te gaan wat waar vandaan komt. Want als ik weet waar dingen vandaan komen kan ik dr makkelijker iets aan doen.

Ja, ik begrijp het precies... ik kan ook heel extreem in emoties zijn en heb mijzelf ook aan geleerd dat dat niet mag omdat ik het eigenlijk niet normaal vind. Lukt overigens niet altijd :+

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:08

Jaaaaa! Ik ook! :+ Precies! *\o/*

Ik wil gewoon niet toegeven dat ik dingen niet kan. :Y) Als het al in me op komt dat andere mensen misschien dingen beter weten of kunnen dan ik.
Doe het dus ook meestal als het al bijna te laat is, en zelfs dan nog met moeite. En als mensen dan gaan zeggen van ja, waarom heb je dat niet eerder gedaan of eerder hulp gevraagd, word ik woest :(:) Ik had alles immers allang zelf bedacht, maar ja, bedenken is iets anders dan het doen...

Wat betreft gevoelsleven, ik ben een ontzettend emotioneel instabiel persoon, dus bij negatieve gevoelens moet ik meteen huilen... En dan heb ik liever geen andere mensen om me heen :+ Heb dus ook maar een paar mensen waarvan ik toesta dat ze me goed kennen...
Tsja... Sociale vaardigheid is niet mijn sterkste kant :D :o

Embe en Jolien: dus precies wat jullie ook hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:09

Embe schreef:
Airborn schreef:

Ja, ik begrijp het precies... ik kan ook heel extreem in emoties zijn en heb mijzelf ook aan geleerd dat dat niet mag omdat ik het eigenlijk niet normaal vind. Lukt overigens niet altijd :+

Hier ook, volgens mensen ben ik soms nogal uitbundig... Of ik stond tijdens de kortebaankampioenschap in 2007 te huilen als een klein kind toen mijn werkpaard won. Haha schaamteloos toen, ik kon er niks aan doen, maar nu word ik er nog steeds mee gepest :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:09

Lady_M schreef:
Jaaaaa! Ik ook! :+ Precies! *\o/*

Ik wil gewoon niet toegeven dat ik dingen niet kan. :Y) Als het al in me op komt dat andere mensen misschien dingen beter weten of kunnen dan ik.
Doe het dus ook meestal als het al bijna te laat is, en zelfs dan nog met moeite. En als mensen dan gaan zeggen van ja, waarom heb je dat niet eerder gedaan of eerder hulp gevraagd, word ik woest :(:) Ik had alles immers allang zelf bedacht, maar ja, bedenken is iets anders dan het doen...

Wat betreft gevoelsleven, ik ben een ontzettend emotioneel instabiel persoon, dus bij negatieve gevoelens moet ik meteen huilen... En dan heb ik liever geen andere mensen om me heen :+ Heb dus ook maar een paar mensen waarvan ik toesta dat ze me goed kennen...
Tsja... Sociale vaardigheid is niet mijn sterkste kant :D :o

Embe en Jolien: dus precies wat jullie ook hebben :)

Heerlijk he, die herkenning :)

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:13

Ja, echt hoor! Vooral omdat ik in het 'dagelijks leven' gewoon bekend sta als een beetje anders :Y) Niet dat daar iets mis mee is, maar het is wel een beetje naar om dat altijd te horen te krijgen van mensen...

Ik kan ook huilen als een klein kind bij concerten... Ik kan zó door die muziek geraakt worden... :(:) Begrijpen mensen ook niet. Terwijl ik het heerlijk vind dat ik klassieke muziek zo intens kan beleven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:14

Lady_M schreef:
Ja, echt hoor! Vooral omdat ik in het 'dagelijks leven' gewoon bekend sta als een beetje anders :Y) Niet dat daar iets mis mee is, maar het is wel een beetje naar om dat altijd te horen te krijgen van mensen...

Ik kan ook huilen als een klein kind bij concerten... Ik kan zó door die muziek geraakt worden... :(:) Begrijpen mensen ook niet. Terwijl ik het heerlijk vind dat ik klassieke muziek zo intens kan beleven :)

Herkenbaar ;)
Mensen vonden mij op school altijd raar. En op de basisschool, de mavo en het mbo. Vond ik toch wel raar :')

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:17

Ik moet er trouwens bij zeggen dat ik ook qua emoties veel stabieler ben geworden sinds ik ritalin gebruik. Ben er niet vlak van geworden, maar, ehh, minder extreem zeg maar, veel minder dat jojo effect wat ik eerst had. En dat geeft wel heel veel rust om eerlijk te wezen. Emoties is niet erg, maar zo heel extreem kan soms wel vervelend zijn, ook omdat als ik heeeeel blij ben geweest, daarna vaak een onwijze dip komt...

mensen vonden mij ook altijd raar, hence de "ervaringen" waar ik het over had... Kinderen zijn niet heel lief voor kinderen die ze raar vinden :(:)