Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tootje71

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 14:19

Ja ik ben ook mega ontregeld als ik een ontsteking heb, ik loop nu al 10 maanden met een slijmbeursontsteking (gaat nu wel langzaam beter) en jeetje wat heeft die voor ellende gezorgd helaas nu die ontstekingen in mijn hoofd maar goed ben ik hopelijk snel weer vanaf..

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:29

Jeetje, dat je waarde zo beinvloed kan worden door een ontsteking, ziek zijn en dat soort dingen.

Zo heeft mijn vriend de laatste dagen gewoon niet meer hoeven spuiten voor de maaltijden. Het is steeds zo ontzettend laag. Hij spuit nu alleen de lantus en dan heeft hij na een heftig avond maal een maximale waarde van 8. (rest van de dag tussen 3 en 6)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:31

En hij redde het niet met alleen medicijnen??

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:44

@kentaro: ik zei vd week ook al tegen karlijn, nadat zij me vertelde dat hij maar 1 a 2 eenheden spoot op de dag hij nog hypo's had, of hij niet beter medicijnen dan kan slikken ipv spuiten......
was dus niet zo'n hele rare redenering van mij......... hahahaaa

toen ik net diabetes kreeg, hebben ze het eerst met medicijnen geprobeerd, maar bleef ermee net op de 10 hangen en dat vonden ze in het ziekenhuis toen toch te hoog en adviseerde me te gaan spuiten. Spoot toen ook maar 4 eenheden op de dag bij de maaltijden, maar bleef mooi rond de 6 zitten...... zakte eigenlijk nooit onder de 4 en steeg ook niet boven de 10, ook niet na een hoop gesnoep,

helaas is dat in die 10 jaar wel wat veranderd, hahahahaa

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:46

Hij kreeg eerst medicijnen, toen zat hij op 29 voor het slapen gaan. (En dan lette hij al op zn voeding) Dus dat ging m niet worden.

Eerst spoot hij wel gewoon voor de maaltijden, maar zn alvleesklier schijnt weer iets te doen, dit gaat steeds verder afnemen totdat hij straks helemaal niets meer doet verwachten ze.

Toevallig heeft de dochter van mn moeders collega (snappen jullie m nog..) hetzelfde. Die is na het verhaal van mn vriend met dr cohter naar de dokter gegaan en ze zijn bijna tegelijk begonnen met spuiten. Zij zit nu ook weer op heel weinig/geen eenheden voor de maaltijden en dat gaat straks weer langzaam steeds meer worden.

Kelly: jij zei het van de week ook al inderdaad.. :D

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:42

Wat apart zeg dat daar zo'n verschil (spuiten of medicijnen slikken).
Mag ik vragen hoeveel langwerkende insuline je vriend spuit? Misschien een idee om die dosis te verlagen?
Of ben ik nu heel blond en gaan die 1 of 2 eenheden al over de lantus :o?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:46

Wat jullie hier beschrijven heet officieel de honeymoonfase. De alvleesklier heeft voor de diabetes ontdekt wed hard moeten werken, dan ga je spuiten en krijgt het ding hulp van buitenaf. De alvleesklier is daar heel blij mee en krijgt een opleving. Na een tijdje is het dan toch echt over en ziin de wittebroodsweken voorbij. Deze fase kan wel tot een jaar lang duren.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:50

Weer wat geleerd :D (ik heb het al 36 jaar, dus die tijd is al heel lang voorbij......)

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:56

meikemarieke schreef:
Wat apart zeg dat daar zo'n verschil (spuiten of medicijnen slikken).
Mag ik vragen hoeveel langwerkende insuline je vriend spuit? Misschien een idee om die dosis te verlagen?
Of ben ik nu heel blond en gaan die 1 of 2 eenheden al over de lantus :o?

Hij spuit 7 EH lantus, is al gezakt, hij zat eerst op 12.

Die 1 of 2 eh ging over de kortwerkende. Maar nu spuit hij dus zelfs helemaal niets. (Ligt aan hoe hoog zn waardes zijn uiteraard)

MoniqueT schreef:
Wat jullie hier beschrijven heet officieel de honeymoonfase. De alvleesklier heeft voor de diabetes ontdekt wed hard moeten werken, dan ga je spuiten en krijgt het ding hulp van buitenaf. De alvleesklier is daar heel blij mee en krijgt een opleving. Na een tijdje is het dan toch echt over en ziin de wittebroodsweken voorbij. Deze fase kan wel tot een jaar lang duren.

Het werd ons uitgelegd met zn laatste opleving/stuiptrekking. Bedankt voor de uitleg, dat bedoelde ik inderdaad.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:04

ah ok, tja misschien die 7 nog maar verlagen dan?
Het blijft toch lastig dat hele diabetes :)

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:13

Nu zit hij gewoon goed met de 7 EH Lantus, maar vorige week spoot ie steeds nog 1 of 2 EH voor de maaltijd, dan ging het steeds mis. Nu gaat het eigenlijk prima. Als hij nu weet laag komt, verlaagt hij de Lantus.

Is en blijft mega lastig!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:27

zou wel makkelijk zijn als je op enkel langwerkende insuline je waardes op peil kunt houden, scheelt een hoop spuiten! Hier moet je van genieten ;) Zal over een tijdje wel over zijn met honeymoonfase, dan mag je vriend nog genoeg spuiten.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:16

Ik spoot eerst 10 eh levermir
nu 2 mg glimipiride en inmiddels 3 mg
mijj honeymoon gaat niet lang meer duren

ga wel afvallen dmv sporten en krachttraining hoop dat gaat helpen aangezien er wel 10 kilo af mag :D

weet t nu6 mnd en ben er nog niet echt aan gewend :(

is al heel wat dat ik ga sporten ben zo bang voor een hypo dat ik eerst de hond niet eens uit durfde te laten oeps....

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 10:38

Gisteravond mijn avondje tapa's maken gehad , was erg leuk en lekker alleen stink ik nog steeds naar knoflook... :')

Ik begin nu een beetje op te knappen dankzij een kuurtje van de dokter...de suikers zijn zwaar slecht maar goed als ik weer ben opgeknapt hoop ik er weer een beetje vat op te krijgen..

Nu lekker van het weer genieten !

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:59

honeymoon? nou komt bij mij eerder over als bijna echtscheiding, ik vind niks zo lastig als suikers, nu weer verkopuden dus daar gaan we weer met die krengen, hoppa de lucht in

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:21

Hoi mag ik ook meedoen? Mijn man heeft sinds 9 juli 2010 suiker. Kwam terug van zijn werk en zijn collega heeft suiker en die heeft m geprikt.. en groette mijn man heel vrolijk met HI s'avonds toch onder dwang naar de huisartsenpost en hij bleek een waarde te hebben van 43 :wow: uiteraard opgenomen en gelijk spuiten.. nu is hij aan de pomp (omnipod) sinds 3,5 maanden omdat hij niet in te stellen was. Heel fijn maar nu begint hij dus eindelijk na 1,5 jaar een beetje beter ingeregeld te worden. Hij schommelde van de 2,3 naar de 29. Nu is het eindelijk iets rustiger.

gefeliciteerd met je dochter Amber!! leuke naam!!

en voor de nieuwschierige de omnipod wordt vanaf eind dit jaar/begin volgend jaar 35% kleiner en de afstandsbediening krijgt een groter bereik. (gewoon een weetje)

Mijn vader is in 1985 overleden aan de gevolgen van suiker, dus ik ben er ook erg mee bezig. Voor mijn man maar zeker ook voor mijn kids.

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:44

Afbeelding

Amber

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:12

ohh wat een mooi meisje! veel babys zijn vaak "verkreukt"maar Amber is dat niet ook niet te zien (vast wel ergens) dat ze met de vacuum pomp is gehaald. echt een mooi kindje.. nu nog opgroeien tot een tiener waar paps en mams doodsangsten uitstaan ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:22

Hoi Pipo, welkom hier!

Lovebonney, wat een mooi kindje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3
Als je een keertje oppas nodig hebt.... O:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:30

Tootje, heb je er nog wel iets van kunnen proeven, of heeft alleen je man kunnen genieten van de knoflook dampen?? _O-

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 09:42

lovebonney ..wat een plaatje !! mooi kindje hoor heb je netjes afgeleverd.. :D

Haha wat betreft de knoflook die geur was zo erg dat ik het zelfs ondanks de verkoudheid kon ruiken... :')

Mijn man kon er gelukkig wel om lachen maar ik werd met een droge mond wakker en er hing een walm om mij heen...bleeehhh

Maar goed wel leuke recepten meegekregen om thuis nog eens te proberen ( maar dan minder knoflook.. :Y) )

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:56

Goedemorgen dames ik meld me ook weer even.
Lovebonney ik feliciteer je nogmaals met je prachtige dochter Amber!

hier gaat het niet zo lekker.ben al de hele week zo ziek als een hond. blaasontsteking en een andere vaginale infectie erbij. en hoest me helemaal kapot.
de suikers werken ook niet echt bepaald mee.
ik was gister excact 22 weken zwanger. morgen ga ik toch nog maar weer even langs de huisarts....

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:58

mag je ook mee kletsen als je een vader heb die diabetes heeft
en daar de goede en slechte dingen van mee krijgt ?

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:09

Welkom Nagano! tuurlijk mag je meekletsen!
Wat zijn die goede en slechte waar je het over had?mijn vader heeft namelijk ook diabetes...

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 11:57

Welkom nagano ! natuurlijk mag je mee kletsen !

Inderdaad wat zijn de goede en slechte dingen die ervaart ?