Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Rebeccaa schreef:Maar je huid weerspiegelt toch je gezondheid? Of niet? Ik vind dat trouwens zo frustrerend, ik ben veel bewuster bezig met mijn voeding en wat ik in mezelf prop en een vriendinnetje van mij stopt alles in zich en denkt nergens bij na en smeert nooit wat op haar gezicht en zij heeft zo'n mooi huidje..
ayo schreef:Rebeccaa schreef:Maar je huid weerspiegelt toch je gezondheid? Of niet? Ik vind dat trouwens zo frustrerend, ik ben veel bewuster bezig met mijn voeding en wat ik in mezelf prop en een vriendinnetje van mij stopt alles in zich en denkt nergens bij na en smeert nooit wat op haar gezicht en zij heeft zo'n mooi huidje..
Dat is echt onzin, ik ken ook zoveel mensen die roken, drinken en vet vreten om het leven, met make up op slapen enzo en een perfect huidje hebben, die hebben gewoon mazzel. Het is nooit gezond natuurlijk, maar ik geloof niet dat voedsel zo'n grote invloed heeft op acne, tenzij je ergens als allergische reactie puisten van krijgt natuurlijk.
Konstantine schreef:Wat is fruitzuurpeeling precies? Ik heb echt een rampgebied op mijn gezicht/rug/hals, dus als dat iets "harder" is dan microdermabrasie, is dat wellicht beter...
Citaat:Hallo MaartjeDe meeeters en bultjes komen mede door het gebruik van de kokosolie, tenminste als je het op je huid smeert.Eigenlijk heb je geen supplementen nodig als je gezond eet, het kan ook teveel worden , het wordt dan in je lichaam opgeslagen en ipv dat het helpt gaat het tegenwerken.Je lichaam wordt teveel belast en er ontstaat dan teveel stress, Ik zou je willen adviseren om niet meer dan 3 kopjes kruidenthee te drinken, 11/2 liter lauw water (heel belangrijk) geen melk of gewone kaas maar afentoe geitenkaas.4 keer per week s’morgens pap van ricedream, dat is lichtverteerbaar en kun je in de supermarkt kopen, gierstvlokken van de firma de Halm.Je doet 300 ml ricedream in een steelpannetje en ruim een half koffiekopje gierstvlokken, doorroeren , met 2 a 3 minuten is het klaar.Gierstvlokken bevat veel zink, ijzer en mineralen, goed voor je darmen en je huid.Je zult hier veel baat bij hebben, 2 dagen 2 bruine boterhammen met bijv, appelstroop of eko jam, 1 dag yoghurt met crusley en bijv cranberry’s en kokosvlokken erdoorheen.Alles te verkrijgen in de natuurwinkel.Niet teveel rauwkost, dat is moeilijk te verteren, maar winterkost,Het beste voor je huid is de crème voor de gemengde huid, die is afgestemd op jouw huidtype en bevat o.a. teunisbloemolie, met de juiste vetzurenik doe daar altijd een starterspotje bij (gratis) zonder etherische olie voor de eerste 4 dagen,dit om je huid te laten rusten,voordat je met de crème voor de gemengde huid begint.Als je je gezicht en hals reinigt, een washandje met lauwwarm water, daar je gezicht mee wassen, uitspoelen, dan een beetje reiniger verdelen en je gezicht wassen,uitspoelen en weer met lauwwarm water afnemen. Daarna de crème voor de gemengde huid aanbrengen, s’morgens en s’avonds.1 keer per 3 weken een groene klei masker, 1 ½ eetlepel klei, een klein scheutje olijfolie, aanmaken met water uit een flesje tot het een smeuig papje is,15 minuten laten staan, dan met een kwast op je gezicht en hals aanbrengen, 15 minuten laten inwerken ,afspoelen met ruim lauwwarm water en je crème opbrengen.Als je vragen of andere klachten hebt ,kun je me altijd even bellen (telefoonnummer verwijderd).Succes!Met vriendelijke groeten, Marianne van HeertumHuidadviseusewww.damarde.nl